Když chybí podstatné, tedy především spolehlivost a nadčasová elegance, lákají se zákazníci na hlouposti, které do auta primárně nepatří. Teď ještě palubní hodiny s vodotryskem... :no:
Internet v aute koľko ľudí využije? Si zamrzol v polovici 90. rokov? Dnes majú notebooky pomaly aj malé deti a na dlhších trasách to spolucestujúci určite ocenia
Môže nahradiť telefón aj navigáciu. Informácie o doprave, počasí, najbližšej čerpačke, servise, kultúrnom vyžití, ubytovaní či čomkoľvek potrebnom hneď priamo v aute... Zdá sa ti to málo?
Jedna věc je Internet v autě, jako to má třeba BMW (tedy, že palubní počítač umí využít služeb Internetu), druhá věc je WiFi a Ethernetové zásuvky. Umím si představit praktičnost WiFi v limuzíně, ale v C3? Přijde mi to jako třeba párty repráky Dodge Caliber - když zastavím někde na louce, všichni v okolí budou mít přístup na Internet.
Mě naopak přijde šikovné, když auto umí využít jiné zařízení (např. mobilní telefon) a připojit se k Internetu. Jinak by za chvíli člověk musel mít 10 datových tarifů.
Pokud jde čistě o surfování po Internetu, člověku v tom nebrání nic již dnes. Pokud nechcete USB modemy, stačí se podívat do manažerské třídy, tam se nabízí integrované GPRS/3G modemy minimálně 7 let. Popř. existují 3G WiFi routery a bude to fungovat v každém autě.
Tak ako je to dnes, to nebude stále - vývoj sa len tak nezastaví. Citroen robí v tejto triede prvý krok. Nie posledný. Nevieš, čo bude za pár rokov. ;-)
Dobře, tak pominu třídu. Už dnes jsou na trhu produkty, které ti tohle umožní - od držáků notebooků pro přední (pro řidiče i spolujezdce) i zadní sedadla přes 3G routery (drátové i bezdrátové), popř. se dá využít adhoc WiFi spojení. Určitě se dají sehnat pro všechny třídy aut. Jak myslíš, že to dělají u policie, záchranářů, hasičů, plynařů, energetiků atd? A je jedno, jestli je to Smart nebo Navara.
Také si myslím, že je to nebezpečné. Už jsem se něco na cestách napracoval a popravdě, poslední věc, kterou chci, je, aby mi při nehodě kabinou létal notebook, airbag zlámal prsty přivřené v klávesnici, nebo notebookem načechral žebra.
Podle mě jsme zpět u párty repráků. Proč jsem zmínil limuzíny? Protože ty mají i ty tovární držáky na notebooky, narozdíl od C3.
Já osobně si představuji budoucnost zábavních systémů v MPV (protože kromě profesionálů na cestách jsou to právě děti, kdo nejvíce budou využívat podobných technologií) spíš směrem, kterým se vydaly limuzíny. Tedy počítače plně integrované do předních sedadel - monitor i klávesnice - s bezdrátovými sítěmi pro synchronizaci s kapesními zařízeními. Popřípadě stolky pro notebooky integrované v sedačce. Samozřejmě, realita může být jiná. Nejsem jasnovidec. ;)
Nemáš zlú predstavu. Ja beriem počin Citroenu ako prvý nástrel, a rozhodne si nemyslím, že budeme nosiť do auta notebooky a naťahovať sa s nimi za jazdy.
Behom pár rokov môže ísť o úplne integrovaný systém, s funkciami pre vodiča hoci s hlasovým ovládaním - to dnes už nie je nijaká utópia.
Nedá sa na vec pozerať z pohľadu dneška a včerajška ako to robia GTI a jossalito.
VW od srpna 2019 nabídne WiFi an Bord pro svoje vrcholné modely Phaeton 2 1/2. Za příplatek 3500Euro bude k dispozici pro vrcholné motorizace 1.4Hexaturbo TFSIII. Tím předbehl o celý týden posledního výrobce který to ještě nenabízí, a to Brilliance (ten to ale nenabízí jen pro svůj nejmenší městký model 1+batožina)
30. červen 2019
Áda je (ještě) zase tady
Koncern znova prokázal svojí technickou nadřazenost. Nejmodernější technika balená v nadčasovém dizajnu konečně dorazí pro lidi, kteří chtějí jezdit, a ne si tykat se všema servisákama v okolí 50km. Opět inovativní, opět dokonalý. Jenom škoda toho TDI... :'-(
PS: Koncerňáci chápou, že příspěvek je narážkou na Ádika a ne jejich fajn káry ;-)
Cena příplatku je trošku... no, co si budeme namlouvat, hodně přeplácaná. HW do toho je stojí pár Kč, nikde neříkají nic o tom, jak je to se signálem v okolí, jaké je zabezpečení atp.
Jak píšeš, cena příplatku je příliš vysoká. Za takovou cenu se dá u operátora pořídit malý notebook se stejným připojením.
Druhá problematická záležitost je využití 3G signálu. Ze své fyzikální podstaty má příliš malý dosah. Takže internet mezi městy nebo nějaké pustině není vůbec dostupný.
A za třetí, člověk musí platit další datový paušál.
Do taxíku ve velkých městech možná jo, jinak mi to přijde jako zbytečnost. Možná za 5-10 let to bude použitelnější (až budou datové paušály u našich nenažraných operátorů za pakatel a pokrytí bude i jinde než ve třech městech v ČR). :-!
Je to jako s tou slepici a vejcem; co bylo drive...
Nejaky cas potrva az to budou nabizet vetsina automobilovych vyrobcu a pote EU se pokusi donutit operatory snizit ceny ... (mozna) ;-0
Prece by nikdo nechtel aby takove sluzby (at jsou sporadicke) bylo mozno poridit jen v okolnich statech...
V UK pred x lety take byl velky humbuk o TV programech na telefonech a vubec se to nakonec nechytlo... zato twitter, ktery jsem do dneska nepochopil je fenomen a velky uspech.
Tak u nás to zatím bude určitě víc jak 10%, ale při nákupu auta, kde se předpokládá jako uživatel převážně pouze řidič je za to jen zbytečné připlácet, nic víc bych v tom nehledal...
...mluví se o Citroenu a MPV - tzn. cílovka jsou ženy s dětmi a dalším babincem co tráví obvyklých 6 let na mateřské - já bych se o to fakt nebál.
A není potřeba řešit, jestli chtějí být lidi online - chtějí. WiFi on board je ale spíš rozvod po autě, než skutečné připojení. A ten rozvod bude samozřejmostí jako HF s Bluetooth
nene nemám ani děcka, ani manželku, ani MPV od Citroenu (3x naštěstí) ;-)
za to už se mi stalo, že jsem potřeboval být kolem půlnoci hodinu online na netu (a opravit vzdáleně jednu databázi) a byl jsem moc rád, že můžu sedět v autě, topit si, no a makat :-!
Ta "non stop hospoda" bylo myšleno: Bary, občerstvení u non stop pump (mnohdy s internetem), třeba některé herny atd. atp. Nemusíš si pod tím představovat jen začouzenou tmavou hernu u vás v satelitu. :-!
u nás v "satelitu" žádnej nonstop nemáme. Asi proto, že je to stále spíš malá středočeská vesnice s pár novými bárakama, kde chlapi prostě po staru zajdou do normální hospody a do zavíračky o půlnoci se slušně opijou a jdou spát ;-) >:-[]
Mobil sebou tahají všichni všude, tak proč si kupovat za nějakých 13500 Kč WiFi On Board, když mi k připojení k Internetu kdekoliv v dosahu GSM signálu stačí pouze spárovat mobil s notebookem? Vím, kdy by tahle featurka měla smysl. Kdyby dělal Citroen letadla >:D
Osobně se teda jako domnívám, že je to dobrá věc. Nakonec, když by se to prodávalo bez motoru, nemuseli by tam dávat ani světla a klimačku, stačí jenom slušný židle, to by pak cena možná šla i pod stovku, a to už je rajc. No, a místo volantu by moh´čouhat jenom ten trn. Na ten pak nabodneš počítač a v garáži si navolíš nějakej cestopisnej film. Hele, když budeš mít na tom počítači aspoň čtyřiadvacítku monitor, a když si jako sedneš trochu do pololežmo, brácha bude vedle na sedadle dělat vrrr vrr, budete si připadat jako když driftujete třeba někde v Dominikánský republice, prostě... pojedete. No, a upřímně, vždyť o jízdu snad v autě jde, nebo ne?
P.S. Do auta si kup akorát radio. Všechno ostatní je na nic. Radio nech vypnuté a pouštěj ho jenom v celou a v půl na ČR1, hlásej ti, jak dlouho budeš čekat na déjedna. Nic jiného do auta nepotřebuješ. Hlavně jezdi. Na počítači pracuj v práci, případně doma. Nebo se z toho brzy zvencneš...
Podívej se na ten zajímavý odkaz v reakci pod Adolfem.. za tu baziliškovskou licoměrnost tak nějak přirozeně patří i tobě.
Nikdo to nikomu nenutí, jde jen o to, jestli správně chápeš, že to někomu může přijít jako užitečná věc, kterou do auta prostě chce. No tak to nenapadlo hochy ve Wolfsburgu no.. a co jako?
Nedohledám a nepročtu, proč jako?
V článku stojí, že Citroën bude nabízet od léta tenhle systém ve všech svých autech.. včetně těch užitkových.. Ne jen ve vlajkové lodi se základní cenou okolo dvou milionů.
Z tohoto pohledu je to návatorský počin. Už jen proto, že pořád víc a víc telefonů umí wifi, že se můžeš (já vím, ty ne, ty přece Citroënem nejezdíš...) podívat před jednáním v autě na poslední chvíli na nějaká aktuální čísla nebo se v zácpě na cestě k Pendolinu manželka podívá na další nejbližší spoj...
Myslím si, že wi-fi i v běžném autě je zcela přirozený vývoj/pokrok, který bude logicky následován i ostatními výrobci. Spíš se naopak divím, že s tím někdo přišel tak "pozdě", ovšem lépe později, než vůbec... ;-):yes:
já se třeba vůbec nedivím. Když půjdeš po stopě qui bono nevyhnutelně dojdeš ZASE k tomu, že automobilky si mastí kapsy na pravěkém audiu a navi, zatímco nové CarPC má cenu 15-20tis. Kč a umí absolutně všechno.
Největší drzost byla když Renault udělal tu kolíbku pro TomTom a tím udělal blbečky ze všech co si koupí stejně funkční navigaci za čtyřnásobek.
Jinak všechny softwary pro ovládání hlasem jsou hotové primárně pro těžce handicapované, a nasadit "automatickou sekretářku" do auta je opravdu jenom věcí vůle
Nevidím to ani jako nic nového (ve vlacích a autobusech wifi funguje již pár let), ani nijak prudce použitelného. Kdo data v autě používá, má již několik let datovou kartu v notebooku na CDMA, jehož pokrytí je podstatně lepší než u 3G. Za jízdy je to stejně mizivě využitelné, kdo zkoušel pracovat za jízdy na notebooku, mi dá jistě za pravdu. Nějaká příprava na jednání nebo manželka hledající spoje, to je mi naprosto k smíchu, praxe je diametrálně odlišná. Leč představy místních mladíků jsou jako ze sci fi filmů. :-!
i ty dědečku ;-)
Problém je, že když jedeš s rodinkou z místa (nebo z více lidmi) a do místa B, tak se tito z velké části nudí. Tak už se prostě nudit nebudou a budou si hledět svého. Akorát místo hlasitého chrápání ze zadních sedaček a věčného okopávání sedaček před nimi uslyšíš akorát rambajs od noťase/netbooku
To jsou právě ty omyly, kterých se dopouští ti mladíci, kteří si myslí, jak je to děsně kchůl mít v autě APčko. Já mám net v notesu už fakt hodně dlouho, myslíš, že má někdo za jízdy chuť s tím něco dělat? Nenech se vysmát. Ani čumění na DVD není kdovíjaká výhra. :-!
jo bez dat je naprosto k ničemu, já jsem 98% právě připojený přes wi-fi (doma, na zahradě, v kanceláři, v kavárně atp.) a protože platím připojení k netu hned několik, T-Mobile už peču.
Ale stejně mi přijde, že do auta má smysl SIMka bez telefonu - např. od uFona
Pokud máš malé dítě, kterému se dost těžko vysvětluje, že musí několik hodin sedět doslova "sešněrované" v sedačce (i když s přestávkama), pak může být i takové DVD (s pohádkou) v autě docela "výhra"... ;-)
Opravdu každé dítě ihned usne?!? Tak na to rovnou zapomeň (kolik jich máš?)..., zrovna to tvoje možná ano, ale i tak se za nějakou dobu zase probudí... ;-)
V tomhle máš docela naivní představy, každé dítě je jiné, a některé až neskutečně, tyhle universální obecné rady jsou dobré spíš pro laciné "mateřské" časopisy... ;-)
Evidentne v tomto smere nevie nič, to mudrovanie asi "chytil" od Matelka... >:D
Ja si zrovna na dovolenku beriem DVD do auta, však čo mi tie decká budú tých 6-7 hodín v aute robiť? Počúvať navigáciu, ako radí "choďte 200 m rovno, potom odbočte doprava" im vydrží tak na 30 minút...
Na to pozor, škodí to vočím, to je lepší hra na počítání citroenů. V Česku stačí umět počítat tak do...deseti >:D;-) ale zábava je to pro celý auto. Znáš to, ne - "hele, mám jednoho žlutýho, ne ne to je nádoba na plasty" >:D
nesuď ostatní dle své "křečovitosti". Můj kamarád vytahuje noťas nebo svůj telefon, okamžitě sedí-li na místě spolujezdce a hned surfuje na netu nebo čumí na filmy. Pro něj je jízda samotná ztrátou času.
Jako řidič to využiju asi jen pro poslech netových rádií. Aspoň bych nemusel poslouchat ftipné žvatlání moderátorů.
Vidíš, a to ani nepotřebuje AP v autě, o kterém tento článek bezesporu je. :-!
Bych chtěl vidět to pokrytí, které by ti dovolilo plynulý (!) poslech internetového rádia v autě.
Neexistuje. Síla signálu kolísá, streamování se seká.
Tvůj problém je, že právě ty posuzuješ typickým čecháčkovským způsobem - já to nevyužiju, tak je to na kosočtverec. Pokud to nevyužiješ tak si to neobjednávej, ale nekritizuj za to firmu, která to nabízí po celé Evropě a nemůže na to, že milostpán žije v zapadákově. Dnes jsi ze sebe udělal parádního hlupáka. Gratuluji.
Ano, já ze sebe udělal hlupáka proto, že jsem zde pro toto "příslušenství" popsal reálnou situaci a že pro to zde nejsou podmínky.
Zato vy jste chytrolíni, kteří se o českéím článku a o českých cenách vyjadřují jako by to bylo něco ouplně supér. >:D
Jestli takto vypadá ta vaše chytrost, rád zůstanu hlupákem. :-!
A pogratuluj taky sobě, že si nebyl z mých příspěvků schopen poznat, že píšu o českých operátorech, které jsem také jmenovitě zmínil. :-!
Aha, takže článek, který zmiňuje českou cenu sem asi vůbec nečetl, co? Narozdíl od tebe mám aspoň přehled, kde a co jak je pokryté signálem 3G a tak nemám potřebu tu třepat kraviny o super využitelnosti. :-!
já nikde nepsal o supervyužitelnosti, ale o využitelnosti. A to je rozdíl. stejně jako to není u nás supernevyužitelné není to ani supervyužitelné. Je to zkrátka možnost. Někdo ji chce, někdo ne. To že ty ve své nedotknutelnosti nejsi pochopit mluví pouze o tvé omezenosti
Shnuj si co chceš, třeba opakovaně... Kdo tu mluví o vlacích nebo autobusech?
K tomu 3G snad jen to, že za rok dva už to u nás může být úplně jiné, třeba i proto, že operátoři zjistí, že se jim může zavádění 3G vyplatit.. až to začnou automobilky po vzoru od Citroënu nabízet plošně..
Zkrátka, reakce hodná igelitenta :-)
P.S. Za toho "mladíka" díky, vypadám prý trochu mladší >:-[]
ten až fanatický odpor proti jakékoliv novince zavedené dříve u francouzských (nedejbože italských, harakiri korejských...) vozidel je až směšný.
Čím už mají ty zákazníky automobilky zaujmout? Auto už jezdí pomalu sami, všude máš pytle, elektronické hlídače, kamery, supervýkonné motory, stavitelné podvozky...
Tak si prostě u Citroenu řekli, že to skusí s internetem. Uvidíme, jak se to osvědčí.
Jinak víte o tom, že HUD u Báwa nebyla žádná bomba novinka jak nám mazali med kolem huby. Vždyť stíhačky to už používají 30 let ;-)
Hm, až na to, že aby pokryli určité území 3G signálem, potřebují postavit několikanásobně více BTS (super, bude to tu jako v ocelovém lese), protože právě 3G vysílač má mizerný dosah.
To nemluvím o tom, že 3G má zatím jen na páru míst O2 (nemá v síti EDGE), Vodafone s tím začíná (má slušné EDGE) a TMbobile s 3G ani nepočítá.
Za ten tvůj rok, nebo dva, operátoři vesměs nic nestihnou, protože třeba O2 laboruje s 3G už asi pět let a pokrytí je mizivé.
Nic není tak jednoduché, jak si to představuješ, praxe dává jasnou odpověď. :-!
Hele, a to jsem fakt nevedel, ze Citroen hodla sve vozy prodavat jenom v CR, kde diky impotenci operatoru je situace s 3G a obecne mobilnim internetem takova, jaka je.
Svet nekonci u Ase, vime?
Jojo, přesně - A8 tak tahá něco ohledně navi (myslím, že aktuální dopravu). Mně osobně by se to v autě líbilo, ale to se vyplatí koupit ten MiFi modem, který stojí v přepočtu asi 4tis - umožní 5 zařízení, vydrží 10h na baterku a další...
Každopádně za tohle citroenu palec nahoru, rád to vidím i v něčem jiném než prémiích
Uznávám, nejsem panskej kočí... >:D;-) mohu si tedy dovolit luxus uživat auto, a to s celou posádkou výhradně k... jízdě. Internetové hrátky laskavě prosím až doma. Nebo, že bych jako na to hamtnul a spolujezdec si monitorem vyštouch´voko?
Ani mobil (spolujezdec) ani DVD, ani Nintendo DS (děti), ani pornočasopisy - sedni si a koukej kolem, jedeš v autě, šofér tě veze a cestou si vyprávějte frky, jinou alternativu neznám ;-)
To je v pořádku a nikdo ti do toho ani nechce "kecat", jsou ovšem taky lidi co mají o jízdě autem odlišné představy a ty chce pochopitelně výrobce uspokojit/"nalákat" také...
Je to podobné třeba jako se střešním oknem, já bych ho nechtěl ani zadarmo a někdo si bez něj auto nedovede ani představit... ;-)
:-) V tom to máme stejné. Jinak vyznávám absolutní zákon jízdy - v autě rozhoduje o všem šofér. A děti vedu k tomu, aby se na jízdě aktivně podílely - sledují křižovatky, vedlejší silnice a tak. Nintendoi je v kufru. A když hrozí nuda, hrajem na červená, či žlutá auta... V německu na žlutý devětsetjedenáctky... :-)
Ty mas taky za jizdy vypnute radio? Kdyz nekoho vezu, nemuze pochopit, ze radeji posloucham auto - motor, valeni pneumatik jak se meni pri zataceni, cvakani prevodovky, svist v sani, kdyz dam plny i brumlani kdyz stojim nekde na cervenou, sum ve sto padesati kolem horni hrany celniho skla... Aspon v tom nejsem sam. Ale hlavne ze tam mam original z vyroby mega subwoofer >:D
Možno keď chceš vybehnúť pár km za mesto tak ok, aj ja niekedy idem s vypnutým rádiom (počúvam či nemám vybité tlmiče >:D ) ale skús ísť 500km po diaľnici s vypnutým rádiom...tak dlho by si nevydržal počúvať ani ladený big block..
Nejde o to, ze mne nekdo nuti, jde mi o to, ze auto si kupuji kvuli necemu uplne jinemu.
Zrovna nedavno jsem se zucastnil debaty motorkaru, kde si dva vymenovali nazory na to, jak pridelat dalsi modre LEDky na masinu. Po par minutach se obratili ke mne a ptali se, jak bych to udela ja. Kdyz jsem rekl: "Ty, ja to mam spis na jezdeni", nechapave se na mne koukali a pak si sli dat radeji pivo...
A tohle je to same - ja to proste mam spis na jezdeni. Chci lepsi sedadla, silnejsi brzdy, hezci (nemusi byt nutne hlasitejsi) zvuk motoru a vyfuku, kratsi razeni... Ale BT, WiFi a vlastne i to radio tam proste nepotrebuju. Ver mi, ze bych cele audio ve svem aute okamzite vymenil za jedno Recaro. A nelitoval bych ani jedinou minutu, tim jsem si jisty ;-)
hmm, celý rodinný MPV od Citroenu bude spíš na ježdění >:-[]
ach jo, hele realita je taková, že půlka středních Čech se ráno stahuje do Prahy a odpoledne z Prahy, což je taková hrůza, že pár známých nejede svou X5kou ale radši vlakem... zeptej se já nevím po Jílovém, Velkých Popovicích, Říčanech atp....
Na tom Recaru nic nelogického nevidím, naopak, spíš nechápu proč sis nekoupil auto podle svých představ, tedy s Recarama a bez subwooferu, případně i bez Bluetooth, navi, TV, DVD, GPRS, WiFI, EDGE, 3G, DAB a OPBH"...? V čem je dnes v tomto ohledu problém?
Chceš jezdit z Prahy do Ostravy? Jezdi Pendolinem. Nesrovnatelné pohodlí, služby, nemusíš se stresovat, můžeš spát, můžeš pracovat, můžeš se najíst. Za necelé tři hodinky vystupuješ v centru. Nehledáš místo na zaparkování, nebojíš se o auto a ve výsledku jsi na polovičních nákladech. ;-):-!
Nene, radeji kasli na D1 a jed bud pres Vysoke Myto, nebo uplne vrchem - Zamberk, Vamberk a pak zase dolu. Je to sice dal, ale za to ta prava auto-zabava. :yes:
Neboj, opravdu nechci jezdit pravidelně z P do Ov autem, jen jsem tím chtěl naznačit, že ta zábava za volantem není vždycky zdaleka tak samozřejmá...
Ale ten, komu jsem to P.S. adresoval, to (dle jeho reakce) pochopil správně... ;-)
Tak opět plakátové masturbačky nad něčím, co bys snad jednou mohl mít. Upřímně, na plakátu ten internet v autě nikdo ani nezaznamená.
Ministři sedávaj vzadu a za naše paníze poctivě v autě pracují, to je OK, ty si však nehraj v autě na ministra, nýbrž na Laudu. Sedni si do auta, zapásej se, pusť si případně radio nebo oblíbenou dechovku, a hlavně, hlavně se věnuj jízdě. Jen spolujezdec pako se může za jízdy věnovat něčemu jinému, než koukání z okna. Průměrně inteligentní spolujezdec sedí, sleduje krajinu, vypráví zábavný historky a... veze se. Moula se šťourá mobilem v uchu, seslabuje ti radio, chroustá preclíky a vybarvuje si omalovánky od mistra. Totiž to, jestli vedle na sedadle spolujezdce sedí nějakej moula nebo taky šofér, to poznáš po sto metrech.
P.S. Taky jsou dobří ti, co si dávaj v autě nohu přes nohu. Teda jako nemyslím za volantem... >:D Na ty pozor, nepatří do auta, ale do Modré ústřice...
Tedy závěr - v autě jezdi, doma si hraj a v práci pracuj. Řekl bych, že je to poměrně pochopitelná poučka...
Ja si dal tu praci a u tebe na blogu hledal. A zasek' jsem se u Imprezy. Vzpomnel jsem si na Tri kamarady... a pres ty slzy jsem uz nemoh dal... najdi to sam... bravo, GTI :yes:
GTI, kdyby s tím přišlo VW, psal bys taky takovéto věci nebo bys napsal obsáhlou ódu na to, jak je zase wagen napřed, a že jde o pocit, že to můžeš mít?
V praci pouzivame referentske vozidla pre vyjazdy k zakaznikovi (Octavia, Ceed, Astra, ...). Castokrat - velmi castokrat sa stava, ze nas cestuje viacej a min. jeden potrebuje aj pocas jazdy robit. Na slovensku je 3G velmi dobre vyuzitelne, v podstate odkedy ho zaviedli, tak pripojenie v aute sa stalo pouzitelnym a casto vyuzivanym. Ked clovek stravi v aute denne 4 a viac hodin niekolkokrat do tyzdna ako spolujazdec, tak ho "koukani z okna" rychlo prestane bavit a cas vyuziva ucelne.
Nikdy by som si nedovolil bohorovne tvrdit: "Jen spolujezdec pako se může za jízdy věnovat něčemu jinému, než koukání z okna." Pride mi to ako trapny vykrik pubertiaka, pre ktoreho su veci len cierne alebo biele, prip. vsetci naokolo su trapni, lebo mu nerozumeju a on ma predsa pravdu.
Napad Citroenu kvitujem. Na sukromne ucely velke vyuzitie nevidim, ale v sluzobnych referentskych vozdidlach by nam takyto vstavany AP bodol. Nie kazdy ma u nas NB zo vstavanym 3G modulom a sibrinkovat v aute s USB modemom (ktore sme fasovali) nie je nic moc.
Rovnako si nemyslim, ze by moj (nas) pripad bol nejako extra zvlastny. V oblasti IT programming, outsourcing je putovanie za zakaznikom beznou zalezitostou a ked si pozries pokrytie hlavnych tahov 3G signalom na Slovensku (Orange [odkaz] ), tak je len logickym vyustenim, ze pusteny internet v aute je beznou vecou.
Poznamka na zaver:
Nie vo vsetkych statoch europy je pokrytie 3G take ako v CZ (pozeral som 3G u O2 CZ). Hodnotit technologicku novinku negativne len preto, lebo ju sam neviem resp. z techn. pricin nedokazem vyuzit je kratkozrake.
ty asi o počítačoch toho moc nevieš, keď sa pýtaš takéto blbosti. Ale tak hold, niekto to používa namiesto písacieho stroja, kufríka a sem tam zábava(napr. mejly) a niekto sa tým živí...
pokud si neděláš srandu(?) - tak práce spočívá například v tom, že máš zodpovědnost za funkční celek XY pro nějakého klienta. Klient má problém, ale ty jsi s ním pracoval naposledy před půl rokem. Jedeš ke klientovi, protože většina je paranoidní, a nenechá tě pracovat z Tvého domu. Takže jedeš k němu, a v hlavě promýšlíš různé scénáře co se mohlo kde stát, a jestli tomu něco nasvědčuje podle toho co ti klient řekl, např. po telefonu. Potom ti ale chybí nějaký zásadní technický údaj, takže třeba jenom potřebuješ specifický dokument, výkres, schéma, odstavec textu - potřebuješ net. A někdy ano, stačí poslat mail a je hotovo.
V autě? Ty jednáš a pracuješ se svými klienty v autě? Jestli se teď ze mně neděláš srandu, tak tě jemně upozorňuju, že se tu pitvá potřeba internetového připojení v autě.
X lidí ti už napsalo, že prostě z auta můžou pracovat. To, že tvoje vnímání internetu končí u překrucování reality na fóru a blogu je jen a jen tvůj problém.
Co asi tak dělají ti, co pracují ve vlaku, buse, letadle? Nebo si sednou do kavárny? Asi taky jen surfují...
já třeba pracuji se svými "klienty" téměř výhradně přes net. Reálně je vidím max. jednou do roka, vše ostatní se řeší přes net + občas telefon ;-)
Problém první: jaké data k tomu AP připojíme? Jaké je pokrytí u operátora, jaká je reálná rychlost?
Problém druhý: Použitelnost notebooku v autě je mizerná, lepší je lehký tablet, ale ten skoro nikdo nemá. Z maličkého displeje telefonu bolí po chvíli oči.
Problém třetí: Kdo to bude platit? Ten kdo si to navíc koupí. U nás pár set korun jen tak někdo měsíčně navíc nevyhodí.
Problém čtvrtý a poslední: Využitelnost tohoto "zařízení" je mizerná, cena vysoká. Parametr užitná hodnota/cena vychází blbě. :-!
Řešení: Za tu cenu si koupit raději datový tarif s notebookem a ještě vám zbyde na pár paušálů.
lenže ono to nemôžeš brať iba takto... Citrón to neponúka iba v ČR, kde to máte fakt s pokrytím blbé, ale v celej európe.
Proste to treba akceptovať ako fakt - majú to v ponuke.
Keby som to pritiahol za vlasy, tak je to to isté ako s DSG. Chcem mať Wifi v aute, idem skúsiť VW/Ford(to je jedno) a oni to nemajú... Tak skočím do Citroenu, tam to majú! >:-[] >:D;-)
Jsem v ČR, diskuze je v ČR a píšu o situaci v ČR. Co na tom nechápete?
Osobně mne absolutně nezajímá situace někde jinde, když vetsinu času trávím v ČR. Nehledě na to, že se ten super vynález vypíná po přejetí hranic kvůli roamingu. :-!
Já vím, že pro tebe je vlastní zkušenost něco absolutně nedosažitelného, takže se tu snažíš jen sám sebe přesvědčit, že víš o čem to je. Já vím, že víš akorát kulový, což z tvých naivních reakcí krásně vyplývá. :-!
Kraviny zde píšeš leda ty. Citroen zde nabízí standardní vybavení pro EU. To že zde nejsou schopní operátoři, aby poskytli celoplošné pokrytí 3G není jeho problém, je to jen problém těch operátorů. Tvé něžné žvatlání o tom jak je internet v autě na*** mě nedojímá.
Jasne odsoudim neco, protoze je to tady v CR pouzitelne pouze omezene.
Taky nechapu, proc VW vlastne dela vozy s pravostrannim rizenim, kdyz u nas se vlevo nejezdi :-!
To, že reaguješ na můj nick a ne na to co píšu, jsem si už zvykl, takže tu hlupáka ze sebe děláš jen pro ostatní, já to o tobě již dávno vím.
PS: Možná by ses měl zaměřit na mé příspěvky, které vznikly přede všema tvýma a které reálně popisují situaci na našem trhu, v našem prostředí a s našimi operátory.
Já se o situaci ve Francii nebavím a není o ní ani tento článek. Tak nevím, proč máš takovou touhu to sem pořád cpát. Založ si vlastní vlákno o tom "jak se ti Francouzi vlastně maj" a ukájej se tam. Já tam určitě nepolezu. :-!
Chlapi, nehadejte se, v tom clanku je jasne zmineno, ze to v zahranici fungovat nebude. Citron se dela ve Francii, my jsme tudiz pro ne zahranici, takze u nas to nepojede ;-)
Hochu, srovnej si myslenky. Nejak se ti v hlavicce pomotalo a mas v tom celkem slusnej gulas. Ja o Francii nikde nepsal, tak ji sem netahej.
Ad reagovani na nick - to si teda fakt fandis, chtelo by to vratit se zpatky na zem. Reagoval jsem na tebe z prosteho duvodu, nikdo jiny tady totiz takove kraviny jako ty nepsal.
A jak vidim, uspesne v tom pokracujes. 8-s
Výborně, aspoň vím, odkud vítr fouká. Nenapsal si absolutně nic, co by se dalo použít. Jen přicmrndáváš, bez myšlenky, bez pochopení a bez schopnosti analyzovat situaci v ČR. Akorát trapné kecy, žádná osobní zkušenost s mobilním internetem, nula... Jako ty.
>:D >:D >:D Ty jsi neco pil? Na tohle jsi prisel jak? Ty jsi opravdu nejak zmateny.
Jen pro tvou informaci - nekde v supliku se mi doted vali stara GC85 do PCMCIA a pokud ti neco rika Fujitsu Lifebook E8210, tak vez, ze to byl prvni notebook, ktery se dal koupit s integrovanym 3G modulem. Shodou okolnosti jsem si prave tento notebook nekdy v roce 2006 koupil.
Takze posledni pokus, ale stejen si myslim, ze to nema smysl. Nahore jsi se pripojil k par jedincum a svorne jste se poplacavali po ramenou, jak je tato novinka totalni nesmysl. Na to jsem ti napsal - moje vubec prvni reakce k tomuto tematu:
< Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PAKO
Datum: dnes 18:00
Autor: Katikakus
"Hele, a to jsem fakt nevedel, ze Citroen hodla sve vozy prodavat jenom v CR, kde diky impotenci operatoru je situace s 3G a obecne mobilnim internetem takova, jaka je.
Svet nekonci u Ase, vime?"
Uz chapes? To ze to tobe nedava smysl tady v CR neznamena, ze to nema smysl vubec! Nic vic, nic min.
Timto koncim. To, ze si GTI a jemu podobni nevidi na konec nosu a ty se k nemu pridas a jsi pak za blbce, neminim dal resit.
A nemyslíš si, že tvůj příspěvek byl tak trochu mimo, když sem v tom svém, konkrétně řešil situaci s O2, Vodafonem a TMobilem?
Takže si vlastně nereagoval ani na mne. :-!
Chtěl si řešit situaci na západ od Aše? Klidně, ale ne se mnou.
A ještě ti poradím, přečti si můj úplně první příspěvek tady, tam je snad vše jasné. :-!
Vidím, že si opět málo myslel a tahal si do diskuze něco, o čem se nikdo nebavil. Vím, že příště nemá smysl vůbec na tebe reagovat.
Psi štěkají, karavana táhne dál. :-!
v podobe dlhej diskusie k danej teme...priznam sa necakal som to.
Napad to zly nie je, ale pokial clovek v tom aute cestuje sam, tak mu to bude uplne na nic (prosim nebrat doslovne.)Ked uz vozi v aute deti, ktore su v puberte, tak preco nie (tie uz clovek tazko zabavi pocitanim aut a co ja viem coho este), pripadne sa v aute vozi viac pasazierov naraz. Samozrejme je stale otazna vyuzitelnost, co je najma otazkou pokrytia, realnej rychlosti a ceny za datovy prenos.
K cene len tolko, ze cokolvek co je vstavane od vyroby je vyrazne drahsie ako ked to kupim "niekde" v obchode
K posledni vete - mas samozrejme pravdu, ale porad se najde dost lidi, kteri si to koupi original i kdyz je to nesrovnatelne horsi a drazsi - viz Columbus ve Skodovkach.
Pri dnesnim tlaku na ceny aut je dulezita kazda volitelna polozka, na ktere vyrobce vydelat nejake penize navic. Tato ma navic i smysl.
Internetové mobilní náruživce bych si dovolil jemně upozornit, že mi z nich zatím nikdo nedokázal smysluplně odpovědět, na co se v autě bude ten internet použivat. Pomineme-li nyní pracovně kvalitu připojení v Česku, bych tedy ctěné mobilisty požádal o nějakou krátkou diskuzní instruktáž, jak, že se to žije s tím internetem v autě.
Předesílám, že jezdím většinou po paměti, na neznámé cíle uživám navigaci, umím sám sobě zavolat mobilem, a když je mi hodně ouzko, zavolám své sekretářce a ta mi vždy poradí. Pracovně zásadně jednám u stolu, auto (zatím) užívám výhradně k jízdě.
Vysvetlim je to jednoduche, hele: Valis to stopade po hajweyji cislo jedna vyjetejma kolejema a najednou ti na palubovce vyskoci takovy jako maly presypaci hodiny. Motor zdechne. Otevres kapotu a uvidis, ze v hadici od turba je dira jako do ***. Vlezes zpatky do kary, lognes se na xichtoknihu citronu, stahnes na hadici zaplatu (anglicky: download patch), restartujes ridici jednotku Sagem a valis zase dal.
Já bych třeba to využití i jako řidič chápal. Sice ne jako wi-fi v autě, ale třeba auto se připojí k netu, stáhne si do navigace aktuální dopravní situaci a podle toho vypočítá vhodnější trasu. To je myslím velmi užitečná věc. Samozřejmě, radiožurnál taky existuje, ale na co je mi zpráva, že mezi Třincem a Jablunkovem je zácpa, když v ní už hodinu a půl stojím a nehlásili to dříve, protože nehlásí vše.
Dalším využitím může být stahování aktualizací navigace bez použití SD karet a DVD.
A další využití by se našlo v autě, kde nejezdí jen sám řidič, ale třeba s ratolestma atd. Samozřejmě vše je postaveno na tom, že je alespoň solidní pokrytí signálem.
PS: Předesílám, že jsem celou diskuzi nečetl a koukám, že příspěvků se tady našlo hodně. A pokud ti to už někdo výše vysvětloval a tys to nepřijal, protože nechceš, tak se omlouvám a lituji svého ztraceného času ve své dobré víře, že ti na to dám jiný pohled.
Já vím, i ta moje to umí ;-) Já jen reaguji na otázku, na co je v autě internet. :-) Trochu jsem to prolistoval. Tentokrát trochu chápu tvé diskuzní nesouhlašení, co tady projevuješ, i když to opět jako vždy neudržíš na uzdě a celé to zkazíš nějakou vylomeninou, jak jinak >:D
Ale zpět. Kvalita pokrytí pro serfování na internetu je dneska bídná. Možná tak přes mobil na stránky uzpůsobené používání mobilem to jde, navíc leda tak přes 3G, které je v Praze a Brně.
Jestli někdo tady někdy jel třeba Student agency busem, kde je dostupný wi-fi, které mají kdo ví jak řešené..., tak ví, že serfovat se na tom teda skoro vůbec nedá ;-\
Takže jako nápad to beru, super, ale tak za 5 let až tady bude slušné pokrytí a i ten malý prcek s Asusem Eee na zadním sedadle bude schopen serfovat... a mě uklidňuje, že do 5 let děti mít nebudu, co by ovládaly PC a serfovaly na iternetu a pak si to do auta už koupím >:D;-)
Jinak samozřejmě má u mně Citroen :yes::yes::yes: , za průkopnictví mu to patří a to mu musíš uznat i ty ;-)
No já vím, že jo ;-) Koupil jsem si na vánoce mobil s navigací, wi-fi, 3G a kdo ví čím ještě, tak zhruba vím, kde je ten signál dostupný a co to umí. Bohužel tak vím, co to stojí... a že mě O2 málem finančně položilo >:D Teď používám ve městě hlavně wi-fi a je až kupodivu v kolika nákupních centrech se dá bez problémů připojit.
Možná za pár let bych si to koupil, teď ne, ale třeba to někdo ocení.
Mě na tom prostě připadá zvrácená ta představa nezabezpečeného notebooku v autě. Už jsem za jízdy pracoval, ale v autě na to uzpůsobeném - tedy s bytelným držákem notebooku. Nepotřeboval jsem k tomu WiFi modul zabudovaný v autě a rozhodně jsem se nemusel bát, že můj stroj při případné nehodě poletujíc v kabině někoho zabije, nebo bude vadit airbagům v jejich činnosti.
Notebooky se v autech používají už roky. Ta technika tu je a já si myslím, že je jen dobře, že není dostupná běžným lidem. To, co nabízí Citroen, právě jen inspiruje k tomu, aby si dítka a přítelkyně za jízdy hrály a ohrožovaly tak životy celé posádky. Aneb už jste někdy dostali do hlavy 2 kilovým notebookem letícím 100 kilometrů za hodinu?
Jak sa vyjadrili už Ronault aj jossalito, zatiaľ je to celkovo nanič. Ale môže to byť správny prvý krok k tomu, aby si raz plnohodnotný internet na palube auta mal a mohol ho využívať.
Môže slúžiť hoci ako náhrada klasických navigácií a telefónov, môže byť zdrojom nekonečnej zábavy pre posádku (však posádka nemusí byť iba vodič), na cestách ti pomôže nájsť dobrý hotel alebo hoci servis, dozvieš sa, aké bude počasie atď...
Myslíš, že to nie je dobrý nápad?
vysvětlilo ti to tady už několik lidí, bohužel, kdo nechce vidět, neuvidí
to, že TY pracovně jednáš zásadně u stolu - předpokládám že myslíš osobně - je fajn, ale je spousta lidí, kteří jednají sice taky u stolu, ale "neosobně" - takže je jim jedno, jestli sedí v kanclu, doma, v letadle nebo v Citroenu
Možná to píšu zbytečně, protože tvá schopnost přijímat cizí vidění světa mimo tvého, je minimální až nulová.
První využitelnost - taxislužba. Marketingové heslo "free internet acces on board" dovede mocně zapůsobit. Pro cizince, který do země přiletí, se to rovná wifi hotspotům v kavárnách a dalších místech.
Další využití - firemní vozový park - ti tu už někdo popsal. Ač to dnešní "móda" zaměření jen na řidiče, kterou tak prosazuješ, příliš moc nepodporuje, v autě dost často cestují i dva, tři, dokonce i čtyři a více lidí. Datový paušál dnes nemá každý, navíc základní paušály pro mobilní telefony jsou spíše k smíchu, než k použití. Vhodná volba opět pomůže více lidem.
Třetí využití - zábava na cestách. Popsal jsi, co děláš v autě s dětmi a jak si hrajete, jenže každé dítě to nezaujme. Nemluvím už vůbec o předpubertálních a pubertálních věkových kategoriích, které více zajíma facebook, než červená autíčka.
A tak dále, a tak dále...
Zkus se někdy z pozice řidiče podívat taky na ty ostatní, možná pochopíš.
Skrátka a dobre, internet je užitočná vec prakticky vždy a všade, nie len v kancelárii. Vie viac ako telefón, navigácia, prípadne aj písací stroj dohromady. Ale kto na to nemá (nie finančne), tak nech to nezapína, a radšej počúva zvuk motora a odvaľujúcich sa kolies... Každému podľa jeho chute, možností a intelektu. ;-)
no tak toto bolo take solidne, ze solidnejsie to uz ani byt nemohlo, dakujem, obohatil si nas!!! 8-s
internet je uzitocny, ako tel. a navigacia dohromady, kto nan nema, nech pocuva motor... hlavne ten smajl za slovom intelekt v tvojom pripade uplne sadol. :yes:
Pokud se ma clovek v aute venovat rizeni a v ramci bezpecnosti spolujezdci nekoukat na net apod, je potom stejna zbytecnost delat ferrari apod, vlastne jakykoliv motor na 6 valcu, protoze na co je takovy vykon, akorat na ohrozovani, silenou spotrebu a emise a rachot. Takze kazdy at si da do auta, co chce a debata o vyuzitelnosti nebo poucovani o tom, co ridic ma nebo nema delat, je uplne mimo misu
normalne som musel pozriet preco ma banalny clanok na auto.cz cez 200 komentarov, mal som uz tusaka o aky scenar pojde a nemylil som sa - klamar/demagog nr. 1 a sovinista sa strapnili, ostatni sa pobavili. vsetko po starom ..
niekedy je cloveku az tak nejako smutno z diskusii na auto.cz.
:yes: O to v diskusi na auto.cz jde, dokazat druhemu, ze mele nesmysly a ze je blb :-) Nekteri diskuteri a disputanti se tu berou hoodne vazne, che che
K tematu: Kdo bude tuhle zbytecnost chtit, da si ji tam a hotovo. Stejne ji pak skoro nevyuzije, to spis deti- budou vzadu koukat na pecko a bude konecne klid na rizeni samotny ;-)