Citroen Xsara 1,6 16V

Citroen Xsara 1,6 16V

 
 

Faceliftovaná Xsara se vzhledem přiblížila multivanu . Alespoň vnějším designem tak lépe zapadá do nově koncipovaného designu modelových řad Citroenu, který startuje modelem C5 a zmiňovaným Picassem. Xsara je charakteristická klínovitým profilem s důslednou absencí svislých hran.

Kromě zvětšené plochy předních světlometů přitom neproběhly na voze žádné výraznější změny - Xsara přesto zůstává vozem, který si nelze na ulici splést. V době víceméně unifikovaných designových šablon tak francouzské vozy zůstávají nadále své.

Interiér byl přepracován pouze mírně. Nadále mu vévodí spíše levněji působící černé plasty, zachovány zůstaly i velmi měkké sedačky, které někdo ocení, jiný zase zkritizuje. Prostor pro nohy i ramena je vpředu dostatečný, odkládacích ploch je spíše podprůměrné množství. Naopak pochvalu si zaslouží poměrně bohatá základní výbava, jejíž ovládací prvky jsou dobře přístupné. Výhled všemi směry je dostatečný, zrcátka jsou vhodně tvarována. Hůře čitelný je pouze zeleně podsvícený palubní počítač. Je také potřeba si zvyknout na ovládání spouštěčů skel umístěných na středovém panelu. Dobře tvarovaná řadicí páka má sice krátké dráhy řazení, občas se ale podaří zařadit místo třetího pátý rychlostní stupeň.

Cestujícím vzadu nechybí prostor pro kolena, místa nad hlavou se však příliš nedostává. Zavazadlový prostor s objemem 408 litru patří k průměru třídy, nakládací hrana je přitom relativně vysoko.

Motors udávaným výkonem 81 kW se nám v provozu jevil jako poměrně pružný, Xsara se ale pod jeho vedením dala přinutit k rychlé jízdě jen s velkým váháním. Poměrně nevýrazný tah v nízkých otáčkách se zlepší zhruba od hranice 3200 ot/min. Tady ale začíná hluk motoru pronikat do kabiny poněkud více, než bychom v této třídě čekali. Spotřeba udávaná výrobcem je realistická, mimo město není problém dosáhnout hodnoty okolo šesti litrů na 100 km, ve městě pak o tři litry více. Lepší volbou motoru pro Xsaru tedy bude pravděpodobně úsporný turbodiesel 2.0Hdi.

Jízda s tradičně komfortně odpruženým podvozkem je charakteristická hlavně plavným překonáním jakýchkoli nerovností, překvapivě jistá byla i jízda ve vyjetých kolejích. Naopak při předjíždění či náhlých změnách směru bylo znát, že podvozku by prospěla větší tuhost. Xsara má poměrně výraznou tendenci k přetáčivosti, ta se však dá poměrně snadno korigovat. Síla Xsary je v dlouhých cestách po kvalitním povrchu, auto se velmi dobře pohybuje i v městském provozu.

V čem ale Xsara jednoznačně vyniká, je - základní verze s námi testovaným motorem obsahuje více než jen to, co se od automobilu této třídy očekává. Příplatková automatická klimatizace je sice výkonná, pokud ale řidič nechává ovladač dejme tomu na 20 stupních, trvá řídící jednotce dost dlouho, než rozezná, že by stáním rozehřátý automobil měla zpočátku ochlazovat s vyšší intenzitou...

Xsara je určena spíše pro příznivce této francouzské značky - vzhledem ke konkurenci se v pozitivním směru vymyká jen nadstandardní základní výbavou a komfortním odpružením. Naopak výše zmíněné vlastnosti motoru či zpracování interiéru nemusí vyhovovat každému. Ve spojení s turbodieselem 2,0 Hdi však tento vůz nabývá na zajímavosti...

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 450 000 Kč Cena v testované výbavě: 538 000 Kč

Základní výbava:

Výbava testovaného vozu:základ + kola z lehkých slitin (+16.000,-), metalíza (+11.000,-), automatická klimatizace (+47.000,-), autorádio s přehrávačem kazet (+14.000,-)

Těžařům ropy pomáhají přežít digitální technologie Těžařům ropy pomáhají přežít digitální technologie

Nízká cena ropy nutí ropné firmy k nasazování nových…

Zápisník Dušana Kütnera: Není kniha jako kniha Zápisník Dušana Kütnera: Není kniha jako kniha

Předvolební bible Andreje Babiše s názvem O čem sním,…

Britové míří k největšímu poklesu životní úrovně za posledních 60 let Britové míří k největšímu poklesu životní úrovně za posledních 60 let

Británie směřuje k nejdelšímu propadu životní úrovně od…

Exředitel Pražské strojírny bral deset let plat na neplatnou smlouvu Exředitel Pražské strojírny bral deset let plat na neplatnou smlouvu

Bývalý ředitel městské firmy Pražská strojírna Vladimír…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1587
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 80 / 5750
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 147 / 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 195
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.9 / 6.9 / 6.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 408 / 1190
Objem nádrže (l):54
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1141 / 522
Rozměr pneu:195/55 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4188
b) šířka (mm): 1705
c) výška (mm): 1405
d) rozvor (mm): 2540
e) rozchod vpředu (mm): 1433
f) rozchod vzadu (mm): 1442
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 820 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 670 / 910
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1440
l) šířka vzadu (mm): 1440
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 580
výška opěradla vzadu (mm): 560
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 7
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 6
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 7
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 7
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 7
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,38
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Hyundai i30 Fastback má kompletní ceník. Takto si stojí proti Octavii Hyundai i30 Fastback má kompletní ceník. Takto si stojí proti Octavii

Minulý týden se vůz začal vyrábět, dnes známe jeho…

Těchto aut z Německa se nebojte. Vykazují naprosté minimum závad Těchto aut z Německa se nebojte. Vykazují naprosté minimum závad

Na základě výsledků aut prověřovaných v Německu na…

 



Citroën Xsara (1997-2004) - pohodlí i velký kufr Citroën Xsara (1997-2004) - pohodlí i velký kufr

Francouzská značka Citroën je i v domácí Francii…

Citroën posiluje – Sainz bude jezdit s Xsarou WRC! Citroën posiluje – Sainz bude jezdit s Xsarou WRC!

Přípravy na nadcházející ročník Mistrovství světa v…

 



 
Poprvé za volantem Opelu Insignia Country Tourer: Vypadá jako drsňák, jezdí jako baletka

Poprvé za volantem Opelu Insignia Country Tourer: Vypadá jako drsňák, jezdí jako baletka

Dnes 08:00

Ani druhá generace Insignie nezapomíná na dobrodruhy. Má zvýšený podvozek, nelakované plasty a nepostrádá ani chytrý pohon všech kol.




Blesk.cz

Horká linka slaví úspěch: Odborníci Blesku pomohli 850 čtenářům

Horká linka slaví úspěch: Odborníci Blesku pomohli…

Hloupá otázka je jen ta, kterou nepoložíte. To se stalo mottem projektu Blesku, jehož cílem bylo poradit…

Trojnásobný otec Tomáš Klus: Kvůli domu snů splácí dluhy!

Trojnásobný otec Tomáš Klus: Kvůli domu snů splácí dluhy!

Tomáš Klus (31) má nyní starostí nad hlavu. Nejenže mají s manželkou Tamarou (29) na starosti hned tři malé…

 

iSport.cz

Slavia se dívala na Astanu! Měl jsem strach, co to udělá, přiznal Šilhavý

Slavia se dívala na Astanu! Měl jsem strach, co to…

V prvním poločase občas, zakroutil hlavou, hodil rukama, ale nakonec je zvednul šťastně k nebi. Trenér Jaroslav…

Páteční Sport Magazín: biatlonový speciál k olympijské sezoně!

Páteční Sport Magazín: biatlonový speciál k…

Kalendář všech akcí sezony, reportáž ze supermoderního servisního kamionu i detailní představení všech…

 

Reflex.cz

#MeToo ponižuje ženy. Aktivistky by si měly místo zbytečných kampaní najít chlapce

#MeToo ponižuje ženy. Aktivistky by si měly místo…

Ženy tak dlouho bojovaly za svou rovnoprávnost, až jí dosáhly. A v momentě, kdy dosáhly uznání, že jsou stejně…

Babiš byl Bureš a spolupracoval s StB vědomě, tvrdí slovenský badatel Sivoš

Babiš byl Bureš a spolupracoval s StB vědomě, tvrdí…

Vojak, Oko, Ekron nebo Mosten. To jsou názvy některých svazků a spisů československé StB, v nichž figuruje…