Citroen Xsara 1,6 16V

Citroen Xsara 1,6 16V

 
 

Faceliftovaná Xsara se vzhledem přiblížila multivanu . Alespoň vnějším designem tak lépe zapadá do nově koncipovaného designu modelových řad Citroenu, který startuje modelem C5 a zmiňovaným Picassem. Xsara je charakteristická klínovitým profilem s důslednou absencí svislých hran.

Kromě zvětšené plochy předních světlometů přitom neproběhly na voze žádné výraznější změny - Xsara přesto zůstává vozem, který si nelze na ulici splést. V době víceméně unifikovaných designových šablon tak francouzské vozy zůstávají nadále své.

Interiér byl přepracován pouze mírně. Nadále mu vévodí spíše levněji působící černé plasty, zachovány zůstaly i velmi měkké sedačky, které někdo ocení, jiný zase zkritizuje. Prostor pro nohy i ramena je vpředu dostatečný, odkládacích ploch je spíše podprůměrné množství. Naopak pochvalu si zaslouží poměrně bohatá základní výbava, jejíž ovládací prvky jsou dobře přístupné. Výhled všemi směry je dostatečný, zrcátka jsou vhodně tvarována. Hůře čitelný je pouze zeleně podsvícený palubní počítač. Je také potřeba si zvyknout na ovládání spouštěčů skel umístěných na středovém panelu. Dobře tvarovaná řadicí páka má sice krátké dráhy řazení, občas se ale podaří zařadit místo třetího pátý rychlostní stupeň.

Cestujícím vzadu nechybí prostor pro kolena, místa nad hlavou se však příliš nedostává. Zavazadlový prostor s objemem 408 litru patří k průměru třídy, nakládací hrana je přitom relativně vysoko.

Motors udávaným výkonem 81 kW se nám v provozu jevil jako poměrně pružný, Xsara se ale pod jeho vedením dala přinutit k rychlé jízdě jen s velkým váháním. Poměrně nevýrazný tah v nízkých otáčkách se zlepší zhruba od hranice 3200 ot/min. Tady ale začíná hluk motoru pronikat do kabiny poněkud více, než bychom v této třídě čekali. Spotřeba udávaná výrobcem je realistická, mimo město není problém dosáhnout hodnoty okolo šesti litrů na 100 km, ve městě pak o tři litry více. Lepší volbou motoru pro Xsaru tedy bude pravděpodobně úsporný turbodiesel 2.0Hdi.

Jízda s tradičně komfortně odpruženým podvozkem je charakteristická hlavně plavným překonáním jakýchkoli nerovností, překvapivě jistá byla i jízda ve vyjetých kolejích. Naopak při předjíždění či náhlých změnách směru bylo znát, že podvozku by prospěla větší tuhost. Xsara má poměrně výraznou tendenci k přetáčivosti, ta se však dá poměrně snadno korigovat. Síla Xsary je v dlouhých cestách po kvalitním povrchu, auto se velmi dobře pohybuje i v městském provozu.

V čem ale Xsara jednoznačně vyniká, je - základní verze s námi testovaným motorem obsahuje více než jen to, co se od automobilu této třídy očekává. Příplatková automatická klimatizace je sice výkonná, pokud ale řidič nechává ovladač dejme tomu na 20 stupních, trvá řídící jednotce dost dlouho, než rozezná, že by stáním rozehřátý automobil měla zpočátku ochlazovat s vyšší intenzitou...

Xsara je určena spíše pro příznivce této francouzské značky - vzhledem ke konkurenci se v pozitivním směru vymyká jen nadstandardní základní výbavou a komfortním odpružením. Naopak výše zmíněné vlastnosti motoru či zpracování interiéru nemusí vyhovovat každému. Ve spojení s turbodieselem 2,0 Hdi však tento vůz nabývá na zajímavosti...

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 450 000 Kč Cena v testované výbavě: 538 000 Kč

Základní výbava:

Výbava testovaného vozu:základ + kola z lehkých slitin (+16.000,-), metalíza (+11.000,-), automatická klimatizace (+47.000,-), autorádio s přehrávačem kazet (+14.000,-)

Německý investor nabídl za přístav v Soluni přes šest miliard Německý investor nabídl za přístav v Soluni přes šest miliard

Nejvyšší nabídku 231,9 milionu eur (6,2 miliardy Kč) na…

Roman Šilha: Úvěry podnikům brzy dost zdraží Roman Šilha: Úvěry podnikům brzy dost zdraží

Firemní úvěry mají své dno za sebou, čeká je výrazné…

Praha bude mít novou dálkovou linku, do katarského Dauhá Praha bude mít novou dálkovou linku, do katarského Dauhá

Pražské letiště se bude od příštího roku pyšnit další…

Nové varhany pro chrám sv. Víta postaví za 80 milionů firma z Barcelony Nové varhany pro chrám sv. Víta postaví za 80 milionů firma z Barcelony

Nové varhany pro svatovítskou katedrálu postaví španělská…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1587
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 80 / 5750
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 147 / 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 195
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.9 / 6.9 / 6.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 408 / 1190
Objem nádrže (l):54
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1141 / 522
Rozměr pneu:195/55 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4188
b) šířka (mm): 1705
c) výška (mm): 1405
d) rozvor (mm): 2540
e) rozchod vpředu (mm): 1433
f) rozchod vzadu (mm): 1442
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 820 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 670 / 910
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1440
l) šířka vzadu (mm): 1440
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 580
výška opěradla vzadu (mm): 560
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 7
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 6
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 7
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 7
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 7
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,38
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům 12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům

Devadesátá léta minulého století platí za nejlepší, ale…

Volvo už má v Česku první kusy nové XC60. Je to úplně nejdůležitější model Volvo už má v Česku první kusy nové XC60. Je to úplně nejdůležitější model

Minulé generace vozu XC60 se v České republice prodalo od…

 




Citroën Xsara (1997-2004) - pohodlí i velký kufr Citroën Xsara (1997-2004) - pohodlí i velký kufr

Francouzská značka Citroën je i v domácí Francii…

Citroën posiluje – Sainz bude jezdit s Xsarou WRC! Citroën posiluje – Sainz bude jezdit s Xsarou WRC!

Přípravy na nadcházející ročník Mistrovství světa v…

 



 
Odhalujeme tajemství názvů českých značek. Jak dostala jméno Tatra, Praga či Zetor?

Odhalujeme tajemství názvů českých značek. Jak dostala jméno Tatra, Praga či Zetor?

Včera

V minulosti ale tuzemská výroba byla značně pestřejší. Jak české značky získaly své názvy?




Blesk.cz

Ohnivý kůň nebo Gopavrndapala: I taková jména chtějí dát rodiče svým dětem

Ohnivý kůň nebo Gopavrndapala: I taková jména chtějí…

Na matrikách za poslední roky přibývají zcela nová a velmi ojedinělá jména. Na Slovensku kvůli tomu při…

Recenze: Tiché dívky se ztrácejí v mrazivých lesích Vermontu

Recenze: Tiché dívky se ztrácejí v mrazivých lesích Vermontu

Když se začnou beze stopy ztrácet mladé ženy, nemůže to věstit nic dobrého. Naštěstí je tu bývalý detektiv Frank…

 

iSport.cz

"Straky" zpátky v Premier League. Po Brightonu…

Fotbalisté Newcastlu se po roce vracejí do Premier League. V utkání 44. kola druhé anglické ligy doma zvítězili…

Dvacet let Varů v extralize skončilo: Skok mezi elitu, titul i problémy

Dvacet let Varů v extralize skončilo: Skok mezi…

I přes nedělní výhru nad Českými Budějovicemi (1:0) prožívají hokejisté Karlových Varů velký smutek. Klub totiž…

 

Reflex.cz

Slovenské pondělky Borise Filana: Žena oblečená do dokonalé nahoty

Slovenské pondělky Borise Filana: Žena oblečená do…

Co je nejlepší? Peníze, sláva, moc? F. M. Dostojevskij řekl, že jedna krásná vzpomínka z dětství je cennější než…

Trumpovy trampoty s Koreou aneb Jak rozpálit své spojence dožluta

Trumpovy trampoty s Koreou aneb Jak rozpálit své…

Americký prezident Donald Trump během návštěvy prezidenta Čínské lidové republiky Si Ťin-pchinga na Floridě…