Citroen Xsara 1,6 16V

Citroen Xsara 1,6 16V

 
 

Faceliftovaná Xsara se vzhledem přiblížila multivanu . Alespoň vnějším designem tak lépe zapadá do nově koncipovaného designu modelových řad Citroenu, který startuje modelem C5 a zmiňovaným Picassem. Xsara je charakteristická klínovitým profilem s důslednou absencí svislých hran.

Kromě zvětšené plochy předních světlometů přitom neproběhly na voze žádné výraznější změny - Xsara přesto zůstává vozem, který si nelze na ulici splést. V době víceméně unifikovaných designových šablon tak francouzské vozy zůstávají nadále své.

Interiér byl přepracován pouze mírně. Nadále mu vévodí spíše levněji působící černé plasty, zachovány zůstaly i velmi měkké sedačky, které někdo ocení, jiný zase zkritizuje. Prostor pro nohy i ramena je vpředu dostatečný, odkládacích ploch je spíše podprůměrné množství. Naopak pochvalu si zaslouží poměrně bohatá základní výbava, jejíž ovládací prvky jsou dobře přístupné. Výhled všemi směry je dostatečný, zrcátka jsou vhodně tvarována. Hůře čitelný je pouze zeleně podsvícený palubní počítač. Je také potřeba si zvyknout na ovládání spouštěčů skel umístěných na středovém panelu. Dobře tvarovaná řadicí páka má sice krátké dráhy řazení, občas se ale podaří zařadit místo třetího pátý rychlostní stupeň.

Cestujícím vzadu nechybí prostor pro kolena, místa nad hlavou se však příliš nedostává. Zavazadlový prostor s objemem 408 litru patří k průměru třídy, nakládací hrana je přitom relativně vysoko.

Motors udávaným výkonem 81 kW se nám v provozu jevil jako poměrně pružný, Xsara se ale pod jeho vedením dala přinutit k rychlé jízdě jen s velkým váháním. Poměrně nevýrazný tah v nízkých otáčkách se zlepší zhruba od hranice 3200 ot/min. Tady ale začíná hluk motoru pronikat do kabiny poněkud více, než bychom v této třídě čekali. Spotřeba udávaná výrobcem je realistická, mimo město není problém dosáhnout hodnoty okolo šesti litrů na 100 km, ve městě pak o tři litry více. Lepší volbou motoru pro Xsaru tedy bude pravděpodobně úsporný turbodiesel 2.0Hdi.

Jízda s tradičně komfortně odpruženým podvozkem je charakteristická hlavně plavným překonáním jakýchkoli nerovností, překvapivě jistá byla i jízda ve vyjetých kolejích. Naopak při předjíždění či náhlých změnách směru bylo znát, že podvozku by prospěla větší tuhost. Xsara má poměrně výraznou tendenci k přetáčivosti, ta se však dá poměrně snadno korigovat. Síla Xsary je v dlouhých cestách po kvalitním povrchu, auto se velmi dobře pohybuje i v městském provozu.

V čem ale Xsara jednoznačně vyniká, je - základní verze s námi testovaným motorem obsahuje více než jen to, co se od automobilu této třídy očekává. Příplatková automatická klimatizace je sice výkonná, pokud ale řidič nechává ovladač dejme tomu na 20 stupních, trvá řídící jednotce dost dlouho, než rozezná, že by stáním rozehřátý automobil měla zpočátku ochlazovat s vyšší intenzitou...

Xsara je určena spíše pro příznivce této francouzské značky - vzhledem ke konkurenci se v pozitivním směru vymyká jen nadstandardní základní výbavou a komfortním odpružením. Naopak výše zmíněné vlastnosti motoru či zpracování interiéru nemusí vyhovovat každému. Ve spojení s turbodieselem 2,0 Hdi však tento vůz nabývá na zajímavosti...

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 450 000 Kč Cena v testované výbavě: 538 000 Kč

Základní výbava:

Výbava testovaného vozu:základ + kola z lehkých slitin (+16.000,-), metalíza (+11.000,-), automatická klimatizace (+47.000,-), autorádio s přehrávačem kazet (+14.000,-)

Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1587
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 80 / 5750
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 147 / 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 195
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 6.9 / 6.9 / 6.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 408 / 1190
Objem nádrže (l):54
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1141 / 522
Rozměr pneu:195/55 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4188
b) šířka (mm): 1705
c) výška (mm): 1405
d) rozvor (mm): 2540
e) rozchod vpředu (mm): 1433
f) rozchod vzadu (mm): 1442
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 820 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 670 / 910
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1440
l) šířka vzadu (mm): 1440
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 580
výška opěradla vzadu (mm): 560
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 7
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 6
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 7
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 7
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 7
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,38
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Toyota C-HR se v Česku vejde pod půl milionu a nabízí spoustu výbavy Toyota C-HR se v Česku vejde pod půl milionu a nabízí spoustu výbavy

Toyota uvedla na český trh excentrický crossover C-HR. Za…

Zákulisí Formule 1: Co všechno obnáší práce řidiče safety caru? Zákulisí Formule 1: Co všechno obnáší práce řidiče safety caru?

V čele závodů Formule 1 odjel 640 kol, přesto ani jednou…

 




Citroën Xsara (1997-2004) - pohodlí i velký kufr Citroën Xsara (1997-2004) - pohodlí i velký kufr

Francouzská značka Citroën je i v domácí Francii…

Citroën posiluje – Sainz bude jezdit s Xsarou WRC! Citroën posiluje – Sainz bude jezdit s Xsarou WRC!

Přípravy na nadcházející ročník Mistrovství světa v…

 



 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Izraelský exprezident Šimon Peres zemřel. Bylo mu 93 let

Izraelský exprezident Šimon Peres zemřel. Bylo mu 93 let

Ve věku 93 let dnes zemřel bývalý izraelský prezident Šimon Peres. Informovala o tom izraelská tisková agentura…

Zesnulá Ledová královna Blanka Zelinková (†60) čelila udání: Měla zakázanou Brazílii! Kvůli závisti

Zesnulá Ledová královna Blanka Zelinková (†60)…

Za „totáče“ zdobila titulní stránky časopisů. Blanka Zelinková (†60), která ve čtvrtek podlehla rakovině…

 

iSport.cz

Rittich při premiéře neinkasoval, Vaněček dostal pět branek

Rittich při premiéře neinkasoval, Vaněček dostal pět branek

Tři čeští gólmani se objevili v akci během úterních přípravných zápasů na nový ročník NHL. Svou premiéru si…

Šlágr jako hrom, Dortmund hrál s Realem 2:2. Leicester slaví

Šlágr jako hrom, Dortmund hrál s Realem 2:2. Leicester slaví

To byl zápas! Fotbalisté Borussie Dortmund v souboji Ligy mistrů s Realem Madrid dvakrát prohrávali, ale nakonec…

 

Reflex.cz

Seriál Narcos život mého otce překroutil a udělal z něj senzaci, říká syn drogového bosse Pabla Escobara

Seriál Narcos život mého otce překroutil a udělal z…

Syn legendárního kolumbijského obchodníka s kokainem Pabla Escobara dal brazilskému deníku Estado rozhovor,…

David J. Peterson pro Reflex: Hra o trůny mě vážně neuživí

David J. Peterson pro Reflex: Hra o trůny mě vážně neuživí

Jeho práce je ve světě televize a filmu zcela výjimečná. Jedná se totiž o jediného člověka v Hollywoodu, který…