Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën Xsara Picasso: Konec výroby po 12 letech

Aleš Dragoun
Diskuze (5)
Citroën Xsara Picasso stál na počátku malých MPV dvojitého šípu, které nesly v názvu jméno slavného kubistického malíře.

Ač svým vzhledem připomínal spíše vajíčko než kostku, Citroën s ním zaznamenal velký úspěch. Přišel na trh na podzim 1998 jako hlavní konkurent Renaultu Mégane Scénic, který měl zhruba dvouletý náskok. Za svébytným designem karoserie stál Donato Coco. Zajímavé je, že tehdejší šéf Citroënu Claude Satinet projektu příliš nedůvěřoval. Firma musela nejprve získat práva na použití malířova příjmení. Vůz si později získal značnou oblibu, i když mu záhy vyrostla velká konkurence v podobě Opelu Zafira, či Fiatu Multipla.

Před čtyřmi lety se představil větší sedmimístný nástupce C4 Grand Picasso, zkraje roku 2007 doplněný o menší pětimístnou verzi bez přídomku Grand. Produkce původního modelu ale vesele pokračovala dál a skončila 10. září 2010 s celkovým počtem 1.736.727 kusů. Největší úspěch zaznamenal přeplňovaný vznětový dvoulitr HDi s výkonem 66 kW (90 k), ale existovaly i varianty, které spalovaly LPG, či CNG.

Již začátkem letošního roku se Xsara Picasso rozloučila s britským trhem, na Ostrovech se během jedné dekády prodalo 270 tisíc aut. V Čechách jsou k mání poslední kusy s motory 1,6 16V a 1,6 HDi.

Za prvních osm měsíců roku 2010 našlo u nás nové majitele dle statistik SDA celkem 178 vozů. Aktuální akční nabídka včetně padesátitisícového bonusu srazila základní cenu provedení 1,6 16V SX na 279.900,- Kč, turbodiesel je o 50 tisíc dražší.

Citroën - přehled registrací MPV na českém trhu
Model/období1-6/20101-6/2009rozdíl
C3 Picasso302112+170 %
Xsara Picasso146164-11 %
C4 Picasso409327+25 %
C842+50 %

Aleš Dragoun
Diskuze (5)
15. 9. 2010 16:50
Účel světí prostředky
Tohle mě napadá vždy, když vidím Xsaru Picasso. Jak píše nahoře bravurně Perun :yes: , tohle auto se nikdy nehrálo na něco co není (a nemůže být). Je to prostě dříč, možná nemá nejchutnější plasty na palubce, ale když jsme do něj potřebovali naskládat větší náklad a díky variabilitě interiéru byly zadní sedačky v mžiku ven a ložná plocha jak v menší Avii, pak člověk pochopí přednosti vozu.

:yes: :yes: :yes:
15. 9. 2010 16:22
Re: Adieux
excelentne napisane :yes:
Avatar - WinDiesel
15. 9. 2010 16:12
Re: Adieux
Hezké... :yes:
Avatar - Perun
15. 9. 2010 09:08
Adieux
Nejsi už mladý a už vůbec ne hezký.. Tempo ostatních je pro tebe jen mlhavým snem z mládí a tak jen tiše čekáš na svůj konec..

Ovšem důstojně a s vědomím, že´s byl vizionářem a přinesl jsi do svého světa nové myšlenky a mladého ducha.. Že´s byl kulatou ozdobou hranatých ulic své doby, že´s nikdy nezklamal a nikdy ses nesnažil předstírat, že´s tím, kým ve skutečnosti nejsi a být nemůžeš.

Aby tě mohli mít, čekali na tebe a na tvůj podpis na boku lidé i déle, než půl roku...

Dobrou noc, Picasso, Adieux Xsaro, sbohem staré časy.. přichází nový věk.