Citroën Xsara Picasso: Konec výroby po 12 letech
Ač svým vzhledem připomínal spíše vajíčko než kostku, Citroën s ním zaznamenal velký úspěch. Přišel na trh na podzim 1998 jako hlavní konkurent Renaultu Mégane Scénic, který měl zhruba dvouletý náskok. Za svébytným designem karoserie stál Donato Coco. Zajímavé je, že tehdejší šéf Citroënu Claude Satinet projektu příliš nedůvěřoval. Firma musela nejprve získat práva na použití malířova příjmení. Vůz si později získal značnou oblibu, i když mu záhy vyrostla velká konkurence v podobě Opelu Zafira, či Fiatu Multipla.
Před čtyřmi lety se představil větší sedmimístný nástupce C4 Grand Picasso, zkraje roku 2007 doplněný o menší pětimístnou verzi bez přídomku Grand. Produkce původního modelu ale vesele pokračovala dál a skončila 10. září 2010 s celkovým počtem 1.736.727 kusů. Největší úspěch zaznamenal přeplňovaný vznětový dvoulitr HDi s výkonem 66 kW (90 k), ale existovaly i varianty, které spalovaly LPG, či CNG.
Již začátkem letošního roku se Xsara Picasso rozloučila s britským trhem, na Ostrovech se během jedné dekády prodalo 270 tisíc aut. V Čechách jsou k mání poslední kusy s motory 1,6 16V a 1,6 HDi.
Za prvních osm měsíců roku 2010 našlo u nás nové majitele dle statistik SDA celkem 178 vozů. Aktuální akční nabídka včetně padesátitisícového bonusu srazila základní cenu provedení 1,6 16V SX na 279.900,- Kč, turbodiesel je o 50 tisíc dražší.
Citroën - přehled registrací MPV na českém trhu | |||
Model/období | 1-6/2010 | 1-6/2009 | rozdíl |
C3 Picasso | 302 | 112 | +170 % |
Xsara Picasso | 146 | 164 | -11 % |
C4 Picasso | 409 | 327 | +25 % |
C8 | 4 | 2 | +50 % |