Zavzpomínejme na hydropneumatické odpružení, jehož dny jsou již u francouzské značky Citroën, která byla jeho průkopníkem a největším zastáncem, sečteny.
podívá na model Traction Avant 15 a vedle něj postaví DS, jeden v ´56 končil druhý začínal, tak i když jsou dnes Francouzi na poli automobilového průmyslu často patlalové, a často něco dohání, tak tehdy to byl v konstrukci a designu skok o jeden světelný rok. To se musí nechat. :yes:
To bylo dane WWII, kdy se vlastne na dvacet let v Evrope zastavil vyvoj produkcnich automobilu, protoze byli jine starosti a celou dobu se vyrabely tudiz predvalecne modely. Nicmene vyvoj technologie a designu sel dopredu naopak vice nez kdy predtim, takze pak byly obrovske skoky v produkci vetsiny automobilek. Viz napriklad Mercedes-Benz, kde take na klasicke typy ze tricitek navazovaly "moderni" typy z konce padesatek a v top tridach az sedesatek, protoze se muselo pockat az se znicene Nemecko zmatori do te miry, aby byl znovu trh pro luxusni auta.
pripravili ste super clanok a krasne som si zaspominal!
za mna velke dakujem!
( moje prve auto v 1981 bolo CX Pallas - model 1978 - a v tej dobe to bolo uzasne auto!
Model SM vlastnil pan v Nitre a v tej dobe to bolo to najlepsie, co som riadil a ten motor 6 valec z Maserati bol ako sen!) :-!
Pro citrony jsem měl vždycky slabost, ať jsou to řady DS, SM, XM, C6 a ita zvláštní Ami se mi nakonec líbila. Ale co je naprosto božské, je Metropolis. Citroen se nebál experimentovat, nebojí se to i dnes, kdy přivede na trh třeba Cactus. Za mě má palec nahoru, kdy rozráží unylou flotilu beznápaditých koncernových pleček.