Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën C-Métisse oceněn jako nejkrásnější studie roku 2006

Ondřej Láník
Diskuze (13)
Francouzská automobilka si odváží nejvyšší ocenění v Louis Vuitton Classic Concept Awards 2006.

V rámci Autosalonu Ženeva 2007 obdrží při oficiální slavnostní ceremonii koncept vozu C- Métisse cenu „Louis Vuitton Classic Concept Awards 2006“ za nejkrásnější prototyp roku.

Pařížský stánek Citroënu zdobila před půl rokem studie čtyřdveřového kupé s hybridním pohonem.

Extrémní proporce loňské studie Citroënu naznačují, že ani tento model se v nejbližší době nedostane do výroby. Zatímco ostatní výrobci pravidelně prezentují nové sériové modely rok před premiérou jako koncepty, Citroën na tuto hru nepřistoupil. Nákladná výroba prototypů se stala součástí rozpočtu firmy téměř pro každý velký autosalon. Tato aktivita bezesporu přispívá k vylepšení image značky jako inovátora v designu i technice.

C-Métisse je studií čtyřdveřového hatchbacku, kterému tvůrci kvůli velmi nízké stavbě karoserie (výška jen 1,24 m) říkají kupé. 4,74 m dlouhý a 2 m široký automobil má originální tvary, čtyři křídlové dveře a čtyři místa v luxusním interiéru. Kabina pro posádku nad třímetrovým rozvorem se musela obejít bez B-sloupku, takže nastupování je snazší, ale konstrukce náročnější na tuhost a pevnost. Nosnou úlohu musí převzít zejména podlaha, v níž jsou navíc zabudovány těžké akumulátory.

Každý cestující má k dispozici samostatné kůží čalouněné skořepinové sedadlo s možností individuálního nastavení mnoha funkcí včetně klimatizace. Řidič si při nalézání optimální polohy nastavuje pedály, sloupek volantu, sedadlo a samostatně ve střeše uchycenou opěrku hlavy. Všechny ovládací prvky jsou umístěny na volantu nebo na střeše. Zavazadlový prostor v zádi je doplněn dalšími dvěma prostory za předními koly.

Vpředu uložený šestiválcový turbodiesel o výkonu 150 kW je kombinován se dvěma elektromotory uloženými v zadních kolech. Každý z nich má nejvyšší výkon 15 kW a točivý moment až 400 Nm. Jejich úkol je obdobný jako u známých hybridů. Podporovat akceleraci, sbírat kinetickou energii při brzdění a v městském provozu zastávat krátkodobě úlohu čistého generátoru hnací síly. Podle Citroënu to C-Métisse vydrží asi 3 km při rychlosti 30 km/h.

Kombinace turbodieselů a elektromotorů v různých konfiguracích se ve studiích značek patřících do skupiny PSA objevuje stále častěji. O termínu zahájení sériové výroby alespoň ve stávajících modelech však zatím nejsou konkrétní informace.

Studie akceleruje z 0 na 100 km/h za 6,2 s, nejvyšší rychlost činí 250 km/h a kombinovaná spotřeba jen 6,5 l/100 km. 1400 kg těžký automobil obouvá pneumatiky o rozměru 255/40 R20 a disponuje hydropneumatickým odpružením. Na rozdíl od mnoha jiných výrobců ukazuje Citroën také propracované útroby studie s vylehčenou kompozitní stavbou vozu.

C-Métisse bude vystaven v rámci Autosalonu Ženeva ve dnech 6.-7. března na stánku Louis Vuitton (vstup halou 1 a 2). V ostatních dnech bude vystaven na stánku Citroën (hala 6).

Ondřej Láník
Diskuze (13)
27. 2. 2007 14:28
Studie
:yes: Je to tak. Francouzi prostě chápou význam slova studie (nezapomeňme na Renault Nepta). Citroën -> C-Métisse, C-Airlounge, C-Airdream, C-SportLounge, Osče, C-Buggy, Activa, ... Jedna pecka za druhou. A nejde jen o design. Třeba tento C-Métisse - vzhled, pohon, ergonomie a v neposlední řadě hmotnost. 1400kg pro vůz na pomezí střední a vyšší střední, naftový šesti válec, hydropneumatické odpružení také něco váží (zásobníky, trubičky, čerpadlo, kapalina), elektromotory, akumulátory, ... :yes: Teď by to ještě chtělo větší odvahu a uvést tyto prvky do sériových vozů. Takže jen tak dál a i nadále ukazujte světu, co vše je možné.
27. 2. 2007 12:29
Re: Ocenenie
nepřihlásilo mě to :-O
27. 2. 2007 12:05
Re: Ocenenie
Mna oslovila ovela viac ako velke nefunkcne "hrce" so zamracenym ksichtom, ktore produkuju niektori...
27. 2. 2007 12:04
Re: Hura design
tak to si mal smolu na spatny kus....tvoja chyba ze si nedokazes vybavit reklamaciu v zakonnej lehote :no:
27. 2. 2007 11:14
Re: Ocenenie
Tak mě tato studie neoslovuje.Boční profil auta se mi vůbec nelíbí,připadá mi hodně rozplácnutý,tvary jsou jak ze sci-fi filmu,něco jako batmanmobil...Jsou tam samozřejmě novátorská řešení,ale celek jako takový je až přeplácaný.Jinak samozřejmě Italové,to jsou mistři,to je bez debat. ;-) :yes: