reklama


Citroën C-Métisse oceněn jako nejkrásnější studie roku 2006

Citroën C-Métisse oceněn jako nejkrásnější studie roku 2006

 
 

Francouzská automobilka si odváží nejvyšší ocenění v Louis Vuitton Classic Concept Awards 2006.

V rámci Autosalonu Ženeva 2007 obdrží při oficiální slavnostní ceremonii koncept vozu C- Métisse cenu „Louis Vuitton Classic Concept Awards 2006“ za nejkrásnější prototyp roku.

Pařížský stánek Citroënu zdobila před půl rokem studie čtyřdveřového kupé s hybridním pohonem.

Extrémní proporce loňské studie Citroënu naznačují, že ani tento model se v nejbližší době nedostane do výroby. Zatímco ostatní výrobci pravidelně prezentují nové sériové modely rok před premiérou jako koncepty, Citroën na tuto hru nepřistoupil. Nákladná výroba prototypů se stala součástí rozpočtu firmy téměř pro každý velký autosalon. Tato aktivita bezesporu přispívá k vylepšení image značky jako inovátora v designu i technice.

C-Métisse je studií čtyřdveřového hatchbacku, kterému tvůrci kvůli velmi nízké stavbě karoserie (výška jen 1,24 m) říkají kupé. 4,74 m dlouhý a 2 m široký automobil má originální tvary, čtyři křídlové dveře a čtyři místa v luxusním interiéru. Kabina pro posádku nad třímetrovým rozvorem se musela obejít bez B-sloupku, takže nastupování je snazší, ale konstrukce náročnější na tuhost a pevnost. Nosnou úlohu musí převzít zejména podlaha, v níž jsou navíc zabudovány těžké akumulátory.

Každý cestující má k dispozici samostatné kůží čalouněné skořepinové sedadlo s možností individuálního nastavení mnoha funkcí včetně klimatizace. Řidič si při nalézání optimální polohy nastavuje pedály, sloupek volantu, sedadlo a samostatně ve střeše uchycenou opěrku hlavy. Všechny ovládací prvky jsou umístěny na volantu nebo na střeše. Zavazadlový prostor v zádi je doplněn dalšími dvěma prostory za předními koly.

Vpředu uložený šestiválcový turbodiesel o výkonu 150 kW je kombinován se dvěma elektromotory uloženými v zadních kolech. Každý z nich má nejvyšší výkon 15 kW a točivý moment až 400 Nm. Jejich úkol je obdobný jako u známých hybridů. Podporovat akceleraci, sbírat kinetickou energii při brzdění a v městském provozu zastávat krátkodobě úlohu čistého generátoru hnací síly. Podle Citroënu to C-Métisse vydrží asi 3 km při rychlosti 30 km/h.

Kombinace turbodieselů a elektromotorů v různých konfiguracích se ve studiích značek patřících do skupiny PSA objevuje stále častěji. O termínu zahájení sériové výroby alespoň ve stávajících modelech však zatím nejsou konkrétní informace.

Studie akceleruje z 0 na 100 km/h za 6,2 s, nejvyšší rychlost činí 250 km/h a kombinovaná spotřeba jen 6,5 l/100 km. 1400 kg těžký automobil obouvá pneumatiky o rozměru 255/40 R20 a disponuje hydropneumatickým odpružením. Na rozdíl od mnoha jiných výrobců ukazuje Citroën také propracované útroby studie s vylehčenou kompozitní stavbou vozu.

C-Métisse bude vystaven v rámci Autosalonu Ženeva ve dnech 6.-7. března na stánku Louis Vuitton (vstup halou 1 a 2). V ostatních dnech bude vystaven na stánku Citroën (hala 6).

Spolupracujeme s TipCars.com
Země těžící ropu se přibližují hranici dohodnutých omezení Země těžící ropu se přibližují hranici dohodnutých omezení

Země, které těží ropu, se přibližují hranici dohodnutých…

Dva Češi zahynuli pod lavinou v Rakousku, dva se podařilo zachránit Dva Češi zahynuli pod lavinou v Rakousku, dva se podařilo zachránit

Dva Češi dnes přišli o život pod lavinou v horském…

Kontrolní hlášení přineslo deset miliard navíc, tvrdí Babišova náměstkyně Kontrolní hlášení přineslo deset miliard navíc, tvrdí Babišova náměstkyně

Díky zavedení kontrolního hlášení se výběr daně z přidané…

Galerie: Women's March v New York City Galerie: Women's March v New York City

Více než milion lidí se sešel ve Washingtonu, Los Angeles…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat…

Prodejce Maserati si v pátek 13. natáčel svoji jízdu na mobil. Zemřel Prodejce Maserati si v pátek 13. natáčel svoji jízdu na mobil. Zemřel

Čtyřiadvacetiletý prodejce vozů Maserati ve Spojených…

 






 
Rallye Monte Carlo 2017: Vítězná premiéra Ogiera, Kopecký osmý

Rallye Monte Carlo 2017: Vítězná premiéra Ogiera, Kopecký osmý

Dnes 16:18

Obhájce titulu Francouz Sebastien Ogier vyhrál s vozem Ford Fiesta WRC ´17 Rallye Monte Carlo, úvodní podnik mistrovství světa v automobilových soutěžích 2017.




Blesk.cz

Smog a mráz. Pražané, připravte se na pochmurný týden

Smog a mráz. Pražané, připravte se na pochmurný týden

Nový pracovní týden bude ve znamení ledových dnů, inverzního počasí a smogu. „Teplotně bude období na srážky…

Lyžařka (†11) v Jeseníkách narazila do stromu: Zemřela v nemocnici

Lyžařka (†11) v Jeseníkách narazila do stromu:…

Jízdu po černé sjezdovce nezvládla o víkendu v areálu Dolní Morava v Jeseníkách teprve jedenáctiletá lyžařka.…

 

iSport.cz

Fourcade a spol. hrozili, že postojí na startu. Biatlon svolal kongres

Fourcade a spol. hrozili, že postojí na startu.…

Mezinárodní biatlonová unie (IBU) se rozhodla kvůli ruské dopingové kauze svolat ještě před mistrovstvím světa v…

Ivanschitz ještě v Plzni nikdy nebyl. Ale znám Limberského, hlásí posila

Ivanschitz ještě v Plzni nikdy nebyl. Ale znám…

Rakouský Horváth, rozený vítěz a podobně. Takových přezdívek se od fanoušků dočkala jedna z nejzajímavějších…

 

Reflex.cz

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje právní stát

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje…

Jakékoli prokázané zasahování do nezávislého rozhodování soudu by měl stát bez milosti a exemplárně postihovat.…

České zdravotnictví: S úspornými recepty nejsou žerty!

České zdravotnictví: S úspornými recepty nejsou žerty!

Bavily se dvě asi desetileté slečny v brněnské šalině (pardon, tramvaji): „Jak dnes nemáš známýho doktora, tak…

 
 
reklama