Citroën C1: podrobné informace o autě z Kolína

Citroën C1: podrobné informace o autě z Kolína

 
 

Server KM77.com zveřejnil podrobné informace o Citroënu C1, který spolu s dalšími kolínskými novinkami oslaví světovou premiéru v Ženevě. Podrobné informace a rozsáhlá fotogalerie odhalují, kde se fracouzsko-japonskému konsorciu podařilo ušetřit.

Server KM77.com zveřejnil podrobné informace o Citroënu C1, který spolu s dalšími kolínskými novinkami oslaví světovou premiéru na ženevském autosalonu. Podrobné informace a rozsáhlá fotogalerie odhalují, kde se fracouzsko-japonskému konsorciu podařilo ušetřit.

Společnosti PSA Peugeot Citroën (PSA) a Toyota Motor Corporation (TMC) poodhalily roušku tajemství kolem malých vozů již 1. prosince 2004, kdy byla zveřejněna první společná fotografie kolínských trojčat- Peugeotu 107, Toyoty Aygo a Citroënu C1. Výstavní premiéra byla potvrzena s určitostí na jarní autosalon v Ženevě, uvedení na trh má přijít během roku 2005.

Tři nebo pět dveří
Španělský server KM77.com dnes zveřejnil informace o Citroënu C1. Novinku poprvé vidíme na oficiálních snímcích zezadu, zevnitř a také v dosud utajovaném třídveřovém provedení. Poodhalená záď malého Citroënu potvrzuje očekávání, že je tvořena rozměrným sklem. To je řešení, o kterém se Škoda nechala v předminulém roce slyšet, že je pro sériovou podobu Roomsteru příliš drahé. Jednoduché tvary karosérie jsou promyšleně rozděleny na jednotlivé karosářské díly, prakticky odpadl zadní blatník, který jinak běžně bývá součástí velkého výlisku bočnice. U pětidveřového minivozítka navazují zadní dveře na koncová světla ve sloupcích karosérie resp. na zadní nárazník. Koncepce minimalizace počtu spár mezi díly vytlačila víčko nádrže k hraně koncového světla a druhých dveří. Třídveřový Citroën C1 nese shodnou grafiku bočních oken, která v obou případech koresponduje s řešením obvyklým spíše pro třídveřové auto. Pět dveří je umně zamaskováno.

Maxi v mini
Velkou pozornost si zasluhuje interiér. Originální řešení přístrojového panelu před řidičem je tvořeno velkým rychloměrem s digitálním multifunkčním ukazatelem, otáčkoměr je excentricky vyveden nalevo od volantu a řidič se tedy na něj nedívá přes volant, ale musí svou pozornost zaměřit vlevo nad něj.

Jedna z fotografií středové konzoly ukazuje integrované uchycení iPodu firmy Apple do přístrojové desky. Oddělení konstrukce ušetřilo několik euro za mechanismus stahování oken v zadních dveřích pětidveřového provedení. Skla se nespoštějí do dveří, nýbrž jen vyklápějí. Interiér není celý obložen plasty nebo látkovým čalouněním, například na dveřích má své místo i plech v barvě karosérie. Zadní výklopné víko má podle prvních fotografií poměrně malou výšku, zavazadla se budou zřejmě hůře nakládat. Svou roli v tomto řešení asi hrála tuhost karosérie a možná i omezené možnosti rozměrů celoskleněných zadních dveří.

Průhledové kresby ukazují co se skrývá pod plechy. Žádné překvapení se nekoná, automobilky vsadily na klasické schéma s nápravou McPherson vpředu doplněnou o zkrutný stabilizátor, vzadu je vlečená náprava. Zahraniční zdroj dále hovoří o dvojici motorů. Zážehový čtyřválec 1.0 l vyráběný v nové polské motorárně má mít slibný výkon 50 kW při 6000 ot./min a největší točivý moment 93 Nm při 3600 ot./min, turbodiesel common-rail 1.4 l z produkce PSA má dosahovat výkonu 40 kW.

Proti konkurenci (Kia Picanto, Fiat Panda, Chevrolet Matiz) vyniká C1 větší šířkou 1630 mm, renaultovo Twingo je stejně široké a Fabia, která je sice o třídu výše, má do šířky jen 15 mm navíc. Naše první dojmy z velikosti a provedení interiéru přineseme již příští týden přímo ze Ženevy.

Made in Kolín
Automobilky prohlašují, že se podařilo dodržet stanovený harmonogram prací zveřejněný v červenci roku 2001. Roční výrobní kapacita závodu TPCA bude 300 000 vozidel, z toho 200 000 pro značky Peugeot a Citroën a 100 000 pro značku Toyota. Pro region, v němž nový výrobní závod vyrostl, znamená projekt vytvoření tisíců přímých i nepřímých pracovních příležitostí. Samotný závod TPCA zaměstná od září 2005 asi 3 tisíce pracovníků. Celkové investiční náklady, včetně nákladů na výzkum a vývoj vozů a vytvoření výrobního závodu, jsou odhadovány na 1,5 miliard euro.

Cena
V rozhovoru pro časopis Auto Motor a Sport se Michel Schotman generální ředitel českého zastoupení značky Peugeot vyjádřil k cenové politice Peugeotu při uvádění nového modelu 107 následovně: "Na definitivní částku je ještě příliš brzy, ale počítat můžete s rozpětím mezi 230 000 a 240 000 korun podle varianty."

Představitel Peugeotu také přislíbil bohatší výbavu než má konkurence. Sériové má být ABS a minimálně jeden airbag.




Po návratu z Ženevy zveřejníme tradiční rozsáhlou přílohu věnovanou Ženevskému autosalonu. (přes 1000 fotografií, videa, podrobný přehled novinek)

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Zdroj: KM77.com

Štítky Citroën Nové modely Minivozy

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset "jednookých" králů

V našem posledním díle o spolehlivosti automobilů podle…

Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně

Měření společnosti Dekra ukázalo, že největší množství…

 



Ojetý Citroën C1/Peugeot 107/Toyota Aygo (2005-2014):  Levněji už to nejde Ojetý Citroën C1/Peugeot 107/Toyota Aygo (2005-2014): Levněji už to nejde

První generace trojčat z českého Kolína dnes platí za…

Ojetý Citroën C1 1.0i: Prcek v ráži Ojetý Citroën C1 1.0i: Prcek v ráži

Nejmenší vůz z rodiny Citroën poháněný litrovým tříválcem…

 



 
Mercedes-Benz S 400 d 4Matic – Nafta v řadě!

TEST: Mercedes-Benz S 400 d 4Matic – Nafta znovu v řadě! Co to přineslo?

Dnes 09:51

Je to sice jeden z nejméně nápadných faceliftů, o slušnou revoluci však přesto jde. Vznětové vidlicové jednotky nahrazují zbrusu nové řadové motory!




Blesk.cz

Květu Fialovou (88) převezli do nemocnice, její stav je velmi vážný!

Květu Fialovou (88) převezli do nemocnice, její stav…

Herečka Květa Fialová (88), která se už několik let potýká s Alzheimerovou chorobou ve specializovaném centru,…

Neuvěřitelná operace v Motole: Batole (1) s mechanickým srdcem se dočkalo záchrany

Neuvěřitelná operace v Motole: Batole (1) s…

Čtyři měsíce strachu s mimotělním mechanickým srdcem strávilo ve Fakultní nemocnici v Motole dítě, které čekalo…

 

iSport.cz

Gebre Selassie: spousta šancí, žádný gól! Po zápase vtipně reagoval

Gebre Selassie: spousta šancí, žádný gól! Po zápase…

Werder Brémy nezažívá dobrý vstup do sezony. Klub, v němž působí i tři čeští hráči Theodor Gebre Selassie, Jiří…

Brabec o Spartě: Fanoušci musí dát nové strategii čas, hráči jim to vrátí

Brabec o Spartě: Fanoušci musí dát nové strategii…

Se Spartou vyhrál v roce 2014 ligu i pohár a o dva roky později se vydal na svoje první zahraniční angažmá.…

 

Reflex.cz

Menší prsa, více špíny a divočiny. Nový Tomb Raider se představuje v první ukázce

Menší prsa, více špíny a divočiny. Nový Tomb Raider…

Jedna z nejvíce sexy postav videoherní historie Lara Croft se dočká svého filmového restartu. Po dlouhých 15…

Čínský problém: chatovací robot začal pomlouvat komunistickou stranu. Vypnuli ho

Čínský problém: chatovací robot začal pomlouvat…

Dvojice „chatbotů“, softwarových robotů schopných komunikovat s lidmi, byla v Číně vyřazena z provozu poté, co…