Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën C1: podrobné informace o autě z Kolína

Ondřej Láník
Diskuze (55)
Server KM77.com zveřejnil podrobné informace o Citroënu C1, který spolu s dalšími kolínskými novinkami oslaví světovou premiéru v Ženevě. Podrobné informace a rozsáhlá fotogalerie odhalují, kde se fracouzsko-japonskému konsorciu podařilo ušetřit.

Server KM77.com zveřejnil podrobné informace o Citroënu C1, který spolu s dalšími kolínskými novinkami oslaví světovou premiéru na ženevském autosalonu. Podrobné informace a rozsáhlá fotogalerie odhalují, kde se fracouzsko-japonskému konsorciu podařilo ušetřit.

Společnosti PSA Peugeot Citroën (PSA) a Toyota Motor Corporation (TMC) poodhalily roušku tajemství kolem malých vozů již 1. prosince 2004, kdy byla zveřejněna první společná fotografie kolínských trojčat- Peugeotu 107, Toyoty Aygo a Citroënu C1. Výstavní premiéra byla potvrzena s určitostí na jarní autosalon v Ženevě, uvedení na trh má přijít během roku 2005.

Tři nebo pět dveří

Španělský server KM77.com dnes zveřejnil informace o Citroënu C1. Novinku poprvé vidíme na oficiálních snímcích zezadu, zevnitř a také v dosud utajovaném třídveřovém provedení. Poodhalená záď malého Citroënu potvrzuje očekávání, že je tvořena rozměrným sklem. To je řešení, o kterém se Škoda nechala v předminulém roce slyšet, že je pro sériovou podobu Roomsteru příliš drahé. Jednoduché tvary karosérie jsou promyšleně rozděleny na jednotlivé karosářské díly, prakticky odpadl zadní blatník, který jinak běžně bývá součástí velkého výlisku bočnice. U pětidveřového minivozítka navazují zadní dveře na koncová světla ve sloupcích karosérie resp. na zadní nárazník. Koncepce minimalizace počtu spár mezi díly vytlačila víčko nádrže k hraně koncového světla a druhých dveří. Třídveřový Citroën C1 nese shodnou grafiku bočních oken, která v obou případech koresponduje s řešením obvyklým spíše pro třídveřové auto. Pět dveří je umně zamaskováno.

Maxi v mini

Velkou pozornost si zasluhuje interiér. Originální řešení přístrojového panelu před řidičem je tvořeno velkým rychloměrem s digitálním multifunkčním ukazatelem, otáčkoměr je excentricky vyveden nalevo od volantu a řidič se tedy na něj nedívá přes volant, ale musí svou pozornost zaměřit vlevo nad něj.

Jedna z fotografií středové konzoly ukazuje integrované uchycení iPodu firmy Apple do přístrojové desky. Oddělení konstrukce ušetřilo několik euro za mechanismus stahování oken v zadních dveřích pětidveřového provedení. Skla se nespoštějí do dveří, nýbrž jen vyklápějí. Interiér není celý obložen plasty nebo látkovým čalouněním, například na dveřích má své místo i plech v barvě karosérie. Zadní výklopné víko má podle prvních fotografií poměrně malou výšku, zavazadla se budou zřejmě hůře nakládat. Svou roli v tomto řešení asi hrála tuhost karosérie a možná i omezené možnosti rozměrů celoskleněných zadních dveří.

Průhledové kresby ukazují co se skrývá pod plechy. Žádné překvapení se nekoná, automobilky vsadily na klasické schéma s nápravou McPherson vpředu doplněnou o zkrutný stabilizátor, vzadu je vlečená náprava. Zahraniční zdroj dále hovoří o dvojici motorů. Zážehový čtyřválec 1.0 l vyráběný v nové polské motorárně má mít slibný výkon 50 kW při 6000 ot./min a největší točivý moment 93 Nm při 3600 ot./min, turbodiesel common-rail 1.4 l z produkce PSA má dosahovat výkonu 40 kW.

Proti konkurenci (Kia Picanto, Fiat Panda, Chevrolet Matiz) vyniká C1 větší šířkou 1630 mm, renaultovo Twingo je stejně široké a Fabia, která je sice o třídu výše, má do šířky jen 15 mm navíc. Naše první dojmy z velikosti a provedení interiéru přineseme již příští týden přímo ze Ženevy.

Made in Kolín

Automobilky prohlašují, že se podařilo dodržet stanovený harmonogram prací zveřejněný v červenci roku 2001. Roční výrobní kapacita závodu TPCA bude 300 000 vozidel, z toho 200 000 pro značky Peugeot a Citroën a 100 000 pro značku Toyota. Pro region, v němž nový výrobní závod vyrostl, znamená projekt vytvoření tisíců přímých i nepřímých pracovních příležitostí. Samotný závod TPCA zaměstná od září 2005 asi 3 tisíce pracovníků. Celkové investiční náklady, včetně nákladů na výzkum a vývoj vozů a vytvoření výrobního závodu, jsou odhadovány na 1,5 miliard euro.

Cena

V rozhovoru pro časopis Auto Motor a Sport se Michel Schotman generální ředitel českého zastoupení značky Peugeot vyjádřil k cenové politice Peugeotu při uvádění nového modelu 107 následovně: "Na definitivní částku je ještě příliš brzy, ale počítat můžete s rozpětím mezi 230 000 a 240 000 korun podle varianty."

Představitel Peugeotu také přislíbil bohatší výbavu než má konkurence. Sériové má být ABS a minimálně jeden airbag.




Po návratu z Ženevy zveřejníme tradiční rozsáhlou přílohu věnovanou Ženevskému autosalonu. (přes 1000 fotografií, videa, podrobný přehled novinek)

Ondřej Láník
Diskuze (55)
27. 2. 2005 23:36
Re: příběh pro GTI, vlastně pro GTA (budeš si muset změnit n
Dobře jsi to napsal. Ten posun v kvalitě a poevropštěnější design také registruju. Nedávno jsem si dokonce musel zakázat koukat na třídveřovýho Getze, protože se mi líbil (tuším ale, že jim ho pomáhal šít giugaro). Za druhý světový sekali tam v těch končinách australskejm vojákum, když je vylovili z vod oceánu hlavy mečema. Přímo na palubě. Jezdím zásadně evropskejma autama. Tady jste mně naučili koukat třeba na Alfu a Lones... na Ameriky. A já musím říci, že pokud se lepší designově Korea, pak my tady to ženem jěště víc dopředu. Až vyleze staronová pětistovka Fiátek, tak snad naispiruje i ty ignoranty, co jogingujou psa ve dvouřaďáku.
27. 2. 2005 23:06
Re: příběh pro GTI, vlastně pro GTA (budeš si muset změnit n
Pár dobrejch krátkejch textů jsem v životě četl. I výborný texty znám. Za nejlepší jsem považoval "Krátké štěstí Francise Macombera" od Hemingwaye. Dokud jsem ovšem, Radio, nečetl tebe. Člověče, to je nějaký zachycený proud vědomí. Miluji mnohovrstvé texty. Miluji jinotaje Je to špičkové. Od Matese to schytáš Cením, že držíš slovo. Jo, a pozor na Yaroukha, je nějakej netykavej (mrkni na Tudora). Tím Espacem mně neprovokuj. Zaprášenou Alfu beru všema deseti. To spojení - krásně jsme se kousli, tak to je kouzelné, jako bych tam s tebou byl. A že to umím. Tak dnes - scol, Radio
27. 2. 2005 14:45
Re: Tak mě kamenujte!!!
Tipnu si, že je dvouřadovej a že máš u něj rozepnutý sako. Klid. Je krásné, že se tu mohou střetávat názory a postoje. Kolega tě tu hájí, v Itálii se prodalo asi 30 nebo 40 tisíc těchhle Pikantů. Pokud tě to uklidní, tak obdobný pohled na auto pro manželku má ještě hodně Italů. Já ne. Nejsem také ital. Polemice o mém věku moc nerozumím, nechám ji tedy bez reakce. Auto na leasing bych nikdy nekoupil. Kupuji si vždy jen to, na co mám. Má to tu výhodu, že když ráno zabloudim k zrdcadlu, abych se oholil, tak nějak se sobě můžu ještě podívat do očí. Tlak trhu, tedy kupuj, kupuj, před tím půjčuj, půjčuj, to mě nechává chladným. Nebo-li míra vlastní zadluženosti je nepřímo úměrná schopnosti udržet povrchní touhy na řetězu.
27. 2. 2005 10:52
Re: Tak mě kamenujte!!!
Racionálně vzato vyjde nejoptimálněji radvanec. Principiálně je podle mně tvůj postoj nepřijatelný. Co twingo, to neohromuje svou genialitou? Stylově lze vystupovat i z 2CV, Renaultu 4, třeba, to má obsah. Jezdit v Pikantu, to je o ničem. Přirovnal bych to k tomu, jako bych tu četl - koupil jsem tepláky na trhu od rákosníka a dal je manželce aby v nich chodila, byly levný, maj pěkný kapsy a to je hlavní. Postrádám postoj, postrádám obsah, postrádám styl, postrádám vědomí kontinuity evropského designu, tradic. Musím ovšem přiznat, že potkávám tady v té kotlině dost lidí v teplákách...A ten citron nahoře? Znovu na něj koukám, to je, resp. bude - styl, střih. Sedí na zemi a ví to. Pikanto, to je scvrklý kiwi.
26. 2. 2005 20:11
Re: Tak mě kamenujte!!!
Tak to se mám na co těšit. S tím pivem to nepřeháněj, moc nevydržíš