Citroën C1: podrobné informace o autě z Kolína

Citroën C1: podrobné informace o autě z Kolína

 
 

Server KM77.com zveřejnil podrobné informace o Citroënu C1, který spolu s dalšími kolínskými novinkami oslaví světovou premiéru v Ženevě. Podrobné informace a rozsáhlá fotogalerie odhalují, kde se fracouzsko-japonskému konsorciu podařilo ušetřit.

Server KM77.com zveřejnil podrobné informace o Citroënu C1, který spolu s dalšími kolínskými novinkami oslaví světovou premiéru na ženevském autosalonu. Podrobné informace a rozsáhlá fotogalerie odhalují, kde se fracouzsko-japonskému konsorciu podařilo ušetřit.

Společnosti PSA Peugeot Citroën (PSA) a Toyota Motor Corporation (TMC) poodhalily roušku tajemství kolem malých vozů již 1. prosince 2004, kdy byla zveřejněna první společná fotografie kolínských trojčat- Peugeotu 107, Toyoty Aygo a Citroënu C1. Výstavní premiéra byla potvrzena s určitostí na jarní autosalon v Ženevě, uvedení na trh má přijít během roku 2005.

Tři nebo pět dveří
Španělský server KM77.com dnes zveřejnil informace o Citroënu C1. Novinku poprvé vidíme na oficiálních snímcích zezadu, zevnitř a také v dosud utajovaném třídveřovém provedení. Poodhalená záď malého Citroënu potvrzuje očekávání, že je tvořena rozměrným sklem. To je řešení, o kterém se Škoda nechala v předminulém roce slyšet, že je pro sériovou podobu Roomsteru příliš drahé. Jednoduché tvary karosérie jsou promyšleně rozděleny na jednotlivé karosářské díly, prakticky odpadl zadní blatník, který jinak běžně bývá součástí velkého výlisku bočnice. U pětidveřového minivozítka navazují zadní dveře na koncová světla ve sloupcích karosérie resp. na zadní nárazník. Koncepce minimalizace počtu spár mezi díly vytlačila víčko nádrže k hraně koncového světla a druhých dveří. Třídveřový Citroën C1 nese shodnou grafiku bočních oken, která v obou případech koresponduje s řešením obvyklým spíše pro třídveřové auto. Pět dveří je umně zamaskováno.

Maxi v mini
Velkou pozornost si zasluhuje interiér. Originální řešení přístrojového panelu před řidičem je tvořeno velkým rychloměrem s digitálním multifunkčním ukazatelem, otáčkoměr je excentricky vyveden nalevo od volantu a řidič se tedy na něj nedívá přes volant, ale musí svou pozornost zaměřit vlevo nad něj.

Jedna z fotografií středové konzoly ukazuje integrované uchycení iPodu firmy Apple do přístrojové desky. Oddělení konstrukce ušetřilo několik euro za mechanismus stahování oken v zadních dveřích pětidveřového provedení. Skla se nespoštějí do dveří, nýbrž jen vyklápějí. Interiér není celý obložen plasty nebo látkovým čalouněním, například na dveřích má své místo i plech v barvě karosérie. Zadní výklopné víko má podle prvních fotografií poměrně malou výšku, zavazadla se budou zřejmě hůře nakládat. Svou roli v tomto řešení asi hrála tuhost karosérie a možná i omezené možnosti rozměrů celoskleněných zadních dveří.

Průhledové kresby ukazují co se skrývá pod plechy. Žádné překvapení se nekoná, automobilky vsadily na klasické schéma s nápravou McPherson vpředu doplněnou o zkrutný stabilizátor, vzadu je vlečená náprava. Zahraniční zdroj dále hovoří o dvojici motorů. Zážehový čtyřválec 1.0 l vyráběný v nové polské motorárně má mít slibný výkon 50 kW při 6000 ot./min a největší točivý moment 93 Nm při 3600 ot./min, turbodiesel common-rail 1.4 l z produkce PSA má dosahovat výkonu 40 kW.

Proti konkurenci (Kia Picanto, Fiat Panda, Chevrolet Matiz) vyniká C1 větší šířkou 1630 mm, renaultovo Twingo je stejně široké a Fabia, která je sice o třídu výše, má do šířky jen 15 mm navíc. Naše první dojmy z velikosti a provedení interiéru přineseme již příští týden přímo ze Ženevy.

Made in Kolín
Automobilky prohlašují, že se podařilo dodržet stanovený harmonogram prací zveřejněný v červenci roku 2001. Roční výrobní kapacita závodu TPCA bude 300 000 vozidel, z toho 200 000 pro značky Peugeot a Citroën a 100 000 pro značku Toyota. Pro region, v němž nový výrobní závod vyrostl, znamená projekt vytvoření tisíců přímých i nepřímých pracovních příležitostí. Samotný závod TPCA zaměstná od září 2005 asi 3 tisíce pracovníků. Celkové investiční náklady, včetně nákladů na výzkum a vývoj vozů a vytvoření výrobního závodu, jsou odhadovány na 1,5 miliard euro.

Cena
V rozhovoru pro časopis Auto Motor a Sport se Michel Schotman generální ředitel českého zastoupení značky Peugeot vyjádřil k cenové politice Peugeotu při uvádění nového modelu 107 následovně: "Na definitivní částku je ještě příliš brzy, ale počítat můžete s rozpětím mezi 230 000 a 240 000 korun podle varianty."

Představitel Peugeotu také přislíbil bohatší výbavu než má konkurence. Sériové má být ABS a minimálně jeden airbag.




Po návratu z Ženevy zveřejníme tradiční rozsáhlou přílohu věnovanou Ženevskému autosalonu. (přes 1000 fotografií, videa, podrobný přehled novinek)

Spolupracujeme s TipCars.com
Praha schválila další výkup pozemků pro linku metra D Praha schválila další výkup pozemků pro linku metra D

Hlavní město plánuje koupit pozemky v Písnici za zhruba…

 
Zdroj: KM77.com

Štítky Citroën Nové modely Minivozy

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nový VW Golf na prvních snímcích. Projde největší změnou v historii Nový VW Golf na prvních snímcích. Projde největší změnou v historii

Osmá generace Volkswagenu Golf již pomalu klepe na dveře.…

Řidiči, pozor! Dnes se bude ve velkém měřit rychlost. Místa jsme si vybrali sami Řidiči, pozor! Dnes se bude ve velkém měřit rychlost. Místa jsme si vybrali sami

Měření rychlosti bude probíhat v rámci celoevropské akce…

 



Ojetý Citroën C1/Peugeot 107/Toyota Aygo (2005-2014):  Levněji už to nejde Ojetý Citroën C1/Peugeot 107/Toyota Aygo (2005-2014): Levněji už to nejde

První generace trojčat z českého Kolína dnes platí za…

Ojetý Citroën C1 1.0i: Prcek v ráži Ojetý Citroën C1 1.0i: Prcek v ráži

Nejmenší vůz z rodiny Citroën poháněný litrovým tříválcem…

 



 
BMW dostanou nový digitální přístrojový štít. Podívejte se, jak bude vypadat!

BMW dostanou nový digitální přístrojový štít. Podívejte se, jak bude vypadat!

Dnes 16:52

BMW nechává nahlédnout do vývoje a blízké budoucnosti svých značek. Hlavním lákadlem je nový digitální přístrojový panel spolu s novou generací informačního systému.




Blesk.cz

Jaký otec, takový syn. Recenze God of War

Jaký otec, takový syn. Recenze God of War

Kratos nezemřel, Kratos žije! Boha totiž není tak snadné zabít. Po událostech v mytologickém Řecku se…

Geislerová je znovu volná! Po třech letech rozchod se zeťákem herečky Šulcové

Geislerová je znovu volná! Po třech letech rozchod…

Každou chvíli si vyznávali lásku na sociálních sítích, ale loni to utichlo. Produkční a blogerka Ester…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Sandra

Sandra "Medojed" Mašková v pořadu Fight!: Zápasení…

Je nejpopulárnější zápasnicí v Čechách. A není divu, rozhodně patří mezi největší osobnosti bojových sportů. A o…

 

Reflex.cz

Playboy pro ajťáky: Časopis, který by v dnešní době byl nepochybně označen za sexistický

Playboy pro ajťáky: Časopis, který by v dnešní době…

Računari znamená v bosenštině prostě „počítače“. Stejný název nesl i v bývalé Jugoslávii proslulý časopis, jenž…

Ekonom vs. feministka: Nerovnost platů žen a mužů není. Je to lež, která útočí na tradiční rodinu

Ekonom vs. feministka: Nerovnost platů žen a mužů…

Dva naprosto různé pohledy na fakt, že ženy mají tenčí výplatní pásky, přinese druhé vydání pořadu Proti Sobě…