reklama


Citroën C1: podrobné informace o autě z Kolína

Citroën C1: podrobné informace o autě z Kolína

 
 

Server KM77.com zveřejnil podrobné informace o Citroënu C1, který spolu s dalšími kolínskými novinkami oslaví světovou premiéru v Ženevě. Podrobné informace a rozsáhlá fotogalerie odhalují, kde se fracouzsko-japonskému konsorciu podařilo ušetřit.

Server KM77.com zveřejnil podrobné informace o Citroënu C1, který spolu s dalšími kolínskými novinkami oslaví světovou premiéru na ženevském autosalonu. Podrobné informace a rozsáhlá fotogalerie odhalují, kde se fracouzsko-japonskému konsorciu podařilo ušetřit.

Společnosti PSA Peugeot Citroën (PSA) a Toyota Motor Corporation (TMC) poodhalily roušku tajemství kolem malých vozů již 1. prosince 2004, kdy byla zveřejněna první společná fotografie kolínských trojčat- Peugeotu 107, Toyoty Aygo a Citroënu C1. Výstavní premiéra byla potvrzena s určitostí na jarní autosalon v Ženevě, uvedení na trh má přijít během roku 2005.

Tři nebo pět dveří
Španělský server KM77.com dnes zveřejnil informace o Citroënu C1. Novinku poprvé vidíme na oficiálních snímcích zezadu, zevnitř a také v dosud utajovaném třídveřovém provedení. Poodhalená záď malého Citroënu potvrzuje očekávání, že je tvořena rozměrným sklem. To je řešení, o kterém se Škoda nechala v předminulém roce slyšet, že je pro sériovou podobu Roomsteru příliš drahé. Jednoduché tvary karosérie jsou promyšleně rozděleny na jednotlivé karosářské díly, prakticky odpadl zadní blatník, který jinak běžně bývá součástí velkého výlisku bočnice. U pětidveřového minivozítka navazují zadní dveře na koncová světla ve sloupcích karosérie resp. na zadní nárazník. Koncepce minimalizace počtu spár mezi díly vytlačila víčko nádrže k hraně koncového světla a druhých dveří. Třídveřový Citroën C1 nese shodnou grafiku bočních oken, která v obou případech koresponduje s řešením obvyklým spíše pro třídveřové auto. Pět dveří je umně zamaskováno.

Maxi v mini
Velkou pozornost si zasluhuje interiér. Originální řešení přístrojového panelu před řidičem je tvořeno velkým rychloměrem s digitálním multifunkčním ukazatelem, otáčkoměr je excentricky vyveden nalevo od volantu a řidič se tedy na něj nedívá přes volant, ale musí svou pozornost zaměřit vlevo nad něj.

Jedna z fotografií středové konzoly ukazuje integrované uchycení iPodu firmy Apple do přístrojové desky. Oddělení konstrukce ušetřilo několik euro za mechanismus stahování oken v zadních dveřích pětidveřového provedení. Skla se nespoštějí do dveří, nýbrž jen vyklápějí. Interiér není celý obložen plasty nebo látkovým čalouněním, například na dveřích má své místo i plech v barvě karosérie. Zadní výklopné víko má podle prvních fotografií poměrně malou výšku, zavazadla se budou zřejmě hůře nakládat. Svou roli v tomto řešení asi hrála tuhost karosérie a možná i omezené možnosti rozměrů celoskleněných zadních dveří.

Průhledové kresby ukazují co se skrývá pod plechy. Žádné překvapení se nekoná, automobilky vsadily na klasické schéma s nápravou McPherson vpředu doplněnou o zkrutný stabilizátor, vzadu je vlečená náprava. Zahraniční zdroj dále hovoří o dvojici motorů. Zážehový čtyřválec 1.0 l vyráběný v nové polské motorárně má mít slibný výkon 50 kW při 6000 ot./min a největší točivý moment 93 Nm při 3600 ot./min, turbodiesel common-rail 1.4 l z produkce PSA má dosahovat výkonu 40 kW.

Proti konkurenci (Kia Picanto, Fiat Panda, Chevrolet Matiz) vyniká C1 větší šířkou 1630 mm, renaultovo Twingo je stejně široké a Fabia, která je sice o třídu výše, má do šířky jen 15 mm navíc. Naše první dojmy z velikosti a provedení interiéru přineseme již příští týden přímo ze Ženevy.

Made in Kolín
Automobilky prohlašují, že se podařilo dodržet stanovený harmonogram prací zveřejněný v červenci roku 2001. Roční výrobní kapacita závodu TPCA bude 300 000 vozidel, z toho 200 000 pro značky Peugeot a Citroën a 100 000 pro značku Toyota. Pro region, v němž nový výrobní závod vyrostl, znamená projekt vytvoření tisíců přímých i nepřímých pracovních příležitostí. Samotný závod TPCA zaměstná od září 2005 asi 3 tisíce pracovníků. Celkové investiční náklady, včetně nákladů na výzkum a vývoj vozů a vytvoření výrobního závodu, jsou odhadovány na 1,5 miliard euro.

Cena
V rozhovoru pro časopis Auto Motor a Sport se Michel Schotman generální ředitel českého zastoupení značky Peugeot vyjádřil k cenové politice Peugeotu při uvádění nového modelu 107 následovně: "Na definitivní částku je ještě příliš brzy, ale počítat můžete s rozpětím mezi 230 000 a 240 000 korun podle varianty."

Představitel Peugeotu také přislíbil bohatší výbavu než má konkurence. Sériové má být ABS a minimálně jeden airbag.




Po návratu z Ženevy zveřejníme tradiční rozsáhlou přílohu věnovanou Ženevskému autosalonu. (přes 1000 fotografií, videa, podrobný přehled novinek)

Spolupracujeme s TipCars.com
Arabové koupili českou centrálu Vodafonu. V Praze se dívají po dalších realitách Arabové koupili českou centrálu Vodafonu. V Praze se dívají po dalších realitách

České nemovitosti lákají investory z celého světa. Poprvé…

Sázky na internetu frčí, Tipsportu loni vzrostly tržby o více než třetinu Sázky na internetu frčí, Tipsportu loni vzrostly tržby o více než třetinu

Sázkovému holdingu Tipsport loni meziročně vzrostly tržby…

Ťok vzývá rok 2025. Slibuje dálnice do Polska a Rakouska. Ťok vzývá rok 2025. Slibuje dálnice do Polska a Rakouska.

Ministr dopravy Dan Ťok se zhlédl v roce 2025. Právě v…

 
Zdroj: KM77.com
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Mazda bude mít už příští rok benzinový motor na principu vznětového Mazda bude mít už příští rok benzinový motor na principu vznětového

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 




Ojetý Citroën C1/Peugeot 107/Toyota Aygo (2005-2014):  Levněji už to nejde Ojetý Citroën C1/Peugeot 107/Toyota Aygo (2005-2014): Levněji už to nejde

První generace trojčat z českého Kolína dnes platí za…

Ojetý Citroën C1 1.0i: Prcek v ráži Ojetý Citroën C1 1.0i: Prcek v ráži

Nejmenší vůz z rodiny Citroën poháněný litrovým tříválcem…

 



 
Video: Jak v efektním driftu poslat auto na totálku

Video: Jak v efektním driftu poslat auto na totálku

Dnes 17:56

V tomhle videu je všechno, modrý majáček, burnouty, drifty, zničené ráfky a bouračka. Takový běžný den s Mercedes-Benzem C63 S AMG...




Blesk.cz

Hrdina teroristického útoku v Tunisu: Snoubenku chránil vlastním tělem před kulkami. Teď si ji vzal

Hrdina teroristického útoku v Tunisu: Snoubenku…

Při teroristickém útoku v Tunisu v roce 2015 se Angličan Matt James (31) postavil mezi střílejícího teroristu…

Mozková mrtvice na vrcholu Sněžky: Seniorce zachránil život vrtulník

Mozková mrtvice na vrcholu Sněžky: Seniorce…

Na vrcholu Sněžky v pondělí odpoledne u seniorky postižené zřejmě náhlou mozkovou příhodou zasahoval vrtulník…

 

iSport.cz

Program Australian Open: Šafářové a Hlaváčkové jde o semifinále

Program Australian Open: Šafářové a Hlaváčkové jde o…

Hned dva páry s českou účastí se mohou na Australian Open dostat do semifinále ženské čtyřhry. O něj bude v…

Gudas sundal soka, ten se smál výroku sudího a českého beka se zastal

Gudas sundal soka, ten se smál výroku sudího a…

Uškodila mu znovu jmenovka na zádech? Je to klidně možné. A s Radko Gudasem to odnesla celá Philadelphia. Tvrdý,…

 

Reflex.cz

Kněz a prostitutky: Když víra k pomoci prostě nestačí

Kněz a prostitutky: Když víra k pomoci prostě nestačí

Do hlavního města Namibie míří každoročně tisíce lidí. I přestože tam práci nemá více než čtvrtina obyvatel,…

Úspěch Islandu na Euru 2016: Radikální cesta země k mládí bez drog a alkoholu

Úspěch Islandu na Euru 2016: Radikální cesta země k…

Island se dlouhodobě umisťuje na špici evropského žebříčku zemí s nejzdravěji žijícími teenagery. Nebylo tomu…

 
 
reklama