Citroën C2 - první jízdní dojmy

Citroën C2 - první jízdní dojmy

 
 
3.10. 2003 Ondřej Šuch

Měkká sedadla, slušná dynamika, překvapivý vnitřní prostor a cena začíná na 264.900. Chcete-li o Citroënu C2 vědět více, klikněte.

Úplně na začátku je třeba udělat jasno v označeních: na český trh právě uvedený model C2 je zatím nejmenším Citroënem. Prvenství mu ale za dva roky přebere model C1, který bude vyrábět automobilka Toyota/PSA v Kolíně.

Popis vozu jsme přinesli zde, proto jen krátce:

Citroën C2 byl vytvořen na podvozkové platformě 1 se zkráceným rozvorem 2,31 m (2,46 m u modelů C3 a C3 Pluriel), přičemž vozy využívají více než 60% společných dílů. Třídveřový čtyřmístný Citroën C2 přichází na trh se zážehovými motory 1.1i/44 kW, 1.4i/54 kW a 1.6i 16V /80 kW a vznětovým motorem 1.4 HDi o výkonu 50 kW. Jako standard verzí VTR se se dvěma nejsilnějšími motory dodává robotizovaná převodovka SensoDrive.

V základní výbavě jsou mimo jiné dva čelní airbagy a elektronický posilovač řízení s variabilním účinkem. Za příplatek je možno dodat všechny elektronické i komfortní prvky výbavy.

Vnější věc je věcí osobního názoru a Citroënu se minimálně vedlo zachovat identitu značky. Přední maska, dvě spodní linie bočních oken či netradičně tvarovaná záď budou sice vzbuzovat emoce, ale například Nissan Micra ukázal, že ani ve třídě malých a minivozů nejsou designové experimenty na škodu.

Podstatnější je interiér. Na šířku v ramenou si nelze stěžovat ani v nejmenším a výška na předních sedadlech je také dostatečná. Zadní dvojice samostatných sedadel je sice extrémně modulární, na výšku ale uspokojí jen průměrně náročné cestující. Totéž platí o prostoru pro kolena. Samotná sedadla jsou velmi, velmi měkká, což nemusí vyhovovat každému.

Už před uvedením se C2 chlubil variabilitou vnitřního prostoru, což lze v praxi potvrdit. Interiér lze měnit podle konkrétní situace díky dvěma odděleným plnohodnotným zadním sedadlům, která lze samostatně posouvat a sklápět. Objem zavazadlového prostoru se tak dá rozšířit z 224 l na 619 l. Unikátní je dělené zadní víko, jehož spodní část může sloužit s nosností 100 kg jako sedátko, horní prsklený díl pak díky malé výšce nezabírá tolik místa při otevírání.

Jízda s motorem 1.1 je překvapivě dynamická a málo hlučná. Vůz nevykazuje žádnou nepředvídatelnou vlastnost, je ale třeba si zvyknout na extrémně účinný posilovač řízení. Citroën C2 je lehounce nedotáčivý, velmi přitom záleží na zatížení vozu a stylu jízdy. V rychlostech do 120 km/h je v kabině přijatelná hladina hluku, pátý stupeň manuální převodovky by přesto mohl být o něco rychlejší.

Celkem příznivý dojem z auta doplníme pohledem do ceníku:

Základní verze s motorem 1.1 přijde na 264.900,-, přičemž za boční airbagy se připlácí 9.000,-, za ABS, EBD a EBA 19.000,-, za dáklové ovládání centrálního zamykání a elektrické ovládání předních oken 14.500 a za manuální klimatizaci 32.000,-.

Verze 1.4i SX stojí 314.900,-, turbodieselová 1.4 HDi SX 349.900 a vrcholný model 1.6i VTR přijde na 439.900,-

Spolupracujeme s TipCars.com
Maturitní zkoušku z matematiky nezvládl téměř každý čtvrtý student Maturitní zkoušku z matematiky nezvládl téměř každý čtvrtý student

U maturity z češtiny i matematiky uspělo letos méně…

Největšího českého výrobce pražců kupují Němci Největšího českého výrobce pražců kupují Němci

Český výrobce pražců ŽPSV z Uherského Ostrohu na…

Jak to vidí Martin Lobotka: Chlad ze západu Jak to vidí Martin Lobotka: Chlad ze západu

Německý růst se začátkem roku sesunul k italskému tempu.…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nástupce Rapidu se rodí v bolestech. Chybí nářadí, montuje se ručně Nástupce Rapidu se rodí v bolestech. Chybí nářadí, montuje se ručně

Aktuální vydání týdeníku Škodovácký odborář informovalo o…

EU schválila další povinnou výbavu aut. S alkoholem v dechu nenastartujete EU schválila další povinnou výbavu aut. S alkoholem v dechu nenastartujete

Rozšíření povinné výbavy o dalších dvanáct prvků vstoupí…

 





 
Renault Talisman Grandtour dCi 130 Intens – Zlatá střední cesta

TEST: Renault Talisman Grandtour dCi 130 Intens – Zlatá střední cesta

Dnes 13:03

Vlajkovou lodí Renaultu je od roku 2015 model Talisman. Po vrcholných verzích Initiale Paris s motorem dCi 160 jsme po určité době usedli za volant verze dCi 130 Intens.




Blesk.cz

Slavná kaplička v Louce má novou malérečku: Tetičku (†90) nahradila neteř a ornamenty kreslí jinak

Slavná kaplička v Louce má novou malérečku: Tetičku…

Sláva, unikátní tradice nezaniká! Kapličku v Louce zdobí po padesáti letech o něco jiné vzory než obvykle.…

Zemřela Patrasové láska a opora! Rodina už nikdy nebude stejná!

Zemřela Patrasové láska a opora! Rodina už nikdy…

Bolestné chvíle prožívají Dáda Patrasová (62) s dcerou Annou Slováčkovou (22). Přišly o milovaného člena jejich…

 

iSport.cz

Šéf IIHF: Příští MS? Češi v Bratislavě, domácí v Košicích! A řeší brankáře

Šéf IIHF: Příští MS? Češi v Bratislavě, domácí v…

Čeští hokejisté po sedmém místě na MS v Kodani a Herningu klesli v žebříčku IIHF z páté příčky na šestou. Proč…

Přestupy v extralize ONLINE: Chomutov získal tvrďáka z Kladna!

Přestupy v extralize ONLINE: Chomutov získal tvrďáka…

ONLINE | Hokejová Tipsport extraliga zná šampiona, sestupující, i nováčky, a začínají vycházet na povrch nové…

 

Reflex.cz

Záhada jménem yetti. Rozlouskli ji vědci definitivně, nebo ne?

Záhada jménem yetti. Rozlouskli ji vědci…

Slyšel o něm každý, ale nikdo ho neviděl. Alespoň ne tak, aby věrohodně potvrdil jeho existenci. Jaký tajemný…

Německá zkušenost s alternativními zdroji: Bez jádra jsme v troubě

Německá zkušenost s alternativními zdroji: Bez jádra…

Civilizaci žene kupředu energie. Kdyby došly cenově přijatelné a únosné zdroje energie, tak se naše civilizace…