Citroën C2 Stop & Start: šetření po francouzsku

Citroën C2 Stop & Start: šetření po francouzsku

 
 

Citroën rozšiřuje řadu svých malých "hybridních" vozidel a po typu C3 Stop & Start uvádí na vybrané trhy typ C2 Stop & Start.

Citroën rozšiřuje řadu svých malých "hybridních" vozidel a po typu C3 Stop & Start uvádí na vybrané trhy typ C2 Stop & Start.

Tato verze modelu C2 nabízí stejné výhody jako Citroën C3 Stop & Start, a přispívá tak ke snížení zátěže životního prostředí ve městech. Spotřeba paliva a emise CO2 jsou v městském provozu nižší o deset procent. Jakmile vozidlo zastaví, je absolutně nehlučné, motor totiž neběží.

Technologie Stop & Start se vyznačuje zastavením motoru v případě stání vozidla (dopravní zácpy, světelné křižovatky apod.). Spalovací motor je automaticky znova nastartován, ale signálem k tomu není stlačení pedálu akcelerátoru, nýbrž již uvolnění pedálu brzdy.

Citroën C2 Stop & Start, nabízený s motorem 1.4i 16V o výkonu 66 kW s mechanickou robotizovanou převodovkou SensoDrive a elektronicky řízeným reverzním alternátorem, dokonale zapadá do již velmi bohaté řady kompaktních vozidel Citroën.

Zvnějšku se C2 Stop & Start vyznačuje robustním předním a zadním nárazníkem, maskou chladiče a bočními lištami lakovanými v barvě karoseriere, stříbrnými klikami dveří a okrasnými kryty kol z lehké slitiny o průmeru 15 palců. Tak jako u typu C3 je vozidlo opatřeno monogramem "Stop & Start", umístěným v horní části zadních výklopných dveří.

Typ C2 Stop & Start, vyráběný na základě modelu s výbavou Paket Ambiance, nabízí početné prvky doplňkové výbavy, jako jsou omezovač rychlosti spojený s tempomatem, automaticky regulovaná klimatizace, přední mlhové světlomety a automatické stěrače čelního skla.

Snížení spotřeby paliva a emisí CO2 je velkou předností verze Stop & Start obou modelů C2 a C3. V současnosti používaná technologie reverzního alternátoru spolu s elektronickým řízením vstřikování paliva umožňuje v městském provozu dosáhnout úsporu přibližně deset procent paliva, což odpovídá hodnotě 14 gramů CO2 / km. V normalizovaném kombinovaném cyklu se snížení spotřeby paliva pohybuje kolem šesti procent.

Použití technologie Stop & Start ve spojení s převodovkou SensoDrive a motorem 1.4i 16V umožňuje dosáhnout nízkých úrovní spotřeby, konkrétně hodnoty 5,6 l / 100 km v normalizovaném kombinovaném cyklu.

Jednoduchá a účinná technologie

Při brzdění vedoucímu k zastavení vozidla se motor dočasně zastaví těsně před úplným zastavením vozidla (rychlost nižší než 6 km/h) a na displeji sdruženého přístroje se rozsvítí zelená kontrolka "ECO". Spojka je přitom vypnutá. Motor zůstane dočasně zastaven tak dlouho, dokud je brzdový pedál sešlápnutý, a to i mírně.

Při uvolnění brzdového pedálu se motor automaticky a okamžitě uvede do činnosti, přičemž zelená kontrolka "ECO" zhasne. Když je znova stlačen pedál akcelerace, spojka se postupně sepne (převodovka SensoDrive).

Řidič může systém "Stop & Start" kdykoliv vyřadit z činnosti stisknutím ovládacího tlačítka "ECO OFF", umístěného na středovém panelu.

Systém prostřednictvím počítače ověřuje, zda jsou splněny podmínky pro dočasné zastavení motoru nebo pro jeho udržení v zastaveném (pohotovostním) stavu. Motor se znova automaticky uvede do chodu při požadavku řidiče na rozjezd vozidla.

Uvedení motoru do klidu se neuskuteční při výskytu některých zvláštních podmínek, jako je nízká teplota motoru, nedostatečná úroveň nabití akumulátoru, extrémní hodnoty venkovní teploty (méně než – 10 °C, více než + 30 °C), když je v činnosti klimatizace, příliš velký rozdíl mezi požadovanou teplotou interiéru a teplotou okolí, aktivované odmlžování / odmrazování čelního skla, zařazení zpětného chodu.

Hlavními prvky systému je tzv. reverzní alternátor a řídicí jednotka systému. Reverzní alternátor o výkonu 2 kW, který plní funkce startéru a alternátoru (dodává elektrickou energii do palubní sítě) a je namontován místo klasického alternátoru. Výhoda startování prostřednictvím alternátoru spočívá v nehlučné činnosti a v rychlosti spuštění motoru (400 ms proti 800 ms u klasického startéru). Elektronická jednotka zajišťuje úplné řízení alternátoru a také spojení s počítačem motoru a inteligentní řídící jednotkou (BSI). Systém Stop & Start je doplněn speciálním akumulátorem, řemenem a napínákem.

Spalovací motor má zdvihový objem 1360 cm3, největší výkon 65 kW při 5250 ot/min, největší točivý moment 133 Nm při 3250 ot/min a to vše je kombinováno s pětistupňovou automatizovanou převodovku SensoDrive. Nejvyšší rychlost vozu činí 181 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 13 s. Spotřeba paliva v městském cyklu činí 6,8 l/100 km, mimo město 4,8 l/100 km a kombinovaná 5,6 l/100 km.

Model C2 Stop & Start je na francpouzském trhu nabízen za cenu 14 750 Euro včetně DPH. S uvedením modelu C2 Stop & Start na český trh se zatím nepočítá.

Spolupracujeme s TipCars.com
Na západě USA se z mostu zřítil vlak na dálnici. Nehoda si vyžádala několik mrtvých Na západě USA se z mostu zřítil vlak na dálnici. Nehoda si vyžádala několik mrtvých

Nedaleko Seattlu na západě USA vykolejil osobní vlak,…

Počet zahraničních migrantů narostl ve 21. století téměř o 50 procent Počet zahraničních migrantů narostl ve 21. století téměř o 50 procent

Organizace spojených národů odhaduje, že ve světě…

Vláda má v programu priority všech stran. Chce snížit riziko terorismu a zjednodušit daně Vláda má v programu priority všech stran. Chce snížit riziko terorismu a zjednodušit daně

Důchodová reforma, důraz na bezpečnost země, posílení…

Místo generálního ředitele O2 zaujme Jindřich Fremuth Místo generálního ředitele O2 zaujme Jindřich Fremuth

Operátora O2 povede od ledna příštího roku dosavadní šéf…

 
Zdroj: Tisková zpráva Citroën

Štítky Citroën Nové modely Ceníky Malé vozy Zelená auta

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Toto je 10 nejlepších motorů roku 2018. Downsizing nečekejte, přeplňování ano Toto je 10 nejlepších motorů roku 2018. Downsizing nečekejte, přeplňování ano

Wards Auto vyhlašuje anketu Motor roku už více než dvacet…

VW Arteon dostane třílitr VR6 Turbo! Bude mít 400 koní, porazí i Panameru VW Arteon dostane třílitr VR6 Turbo! Bude mít 400 koní, porazí i Panameru

Nový šestiválec vůz posune na úplně novou úroveň.…

 



Ojetý Citroën C2 1.4: Prostor jenom pro čtyři Ojetý Citroën C2 1.4: Prostor jenom pro čtyři

Třídveřový Citroën C2 nabídne čtyřmístný interiér a…

JWRC: Martin Prokop vybojoval ve Finsku titul mistra světa! JWRC: Martin Prokop vybojoval ve Finsku titul mistra světa!

Jezdec jihlavského Jipocar Racing Týmu si svým vítězstvím…

 



 



Blesk.cz

Ornella Koktová provokuje narvanou podprsenkou: Spolu s manželem svádí i cizí muže!

Ornella Koktová provokuje narvanou podprsenkou:…

Mladá maminka Ornella Koktová (24) opět provokuje. Na sociální síti vystavila svoje vnady doslova napěchované do…

Podezřelé úmrtí miliardářského páru: Na krku měli známky po škrcení

Podezřelé úmrtí miliardářského páru: Na krku měli…

Záhadná smrt kanadského miliardáře Barryho Shermana (†75) a jeho ženy zamotala hlavu vyšetřovatelům. Média a…

 

iSport.cz

Český plavec v problémech! Šefl měl pozitivní test na kokain

Český plavec v problémech! Šefl měl pozitivní test na kokain

Plavec Jan Šefl měl v listopadu při Velké ceně Brna pozitivní dopingový test na kokain. Českého rekordmana na…

Náhrada, pokud odejde Trpišovský? Na radaru Liberce je i Holoubek

Náhrada, pokud odejde Trpišovský? Na radaru Liberce…

Jak informoval deník Sport již v pátek, David Holoubek se na doporučení ocitl na seznamu vytipovaných trenérů…

 

Reflex.cz

První Češka na Dakaru: Chlapi nesou těžce, když je předjede culík, ale já si to užívám

První Češka na Dakaru: Chlapi nesou těžce, když je…

Pouštními dunami v Maroku se řítí čtyřkolka. Od kol odlétávají mračna písku. Stroj skáče a klesá po…

Femme fatale Anita Pallenbergová: Krásná blondýna, která si pohrávala s drogami a s Rolling Stones

Femme fatale Anita Pallenbergová: Krásná blondýna,…

Exkluzívní blondýna, o níž se říkalo, že je šestým členem britské skupiny Rolling Stones. Přitom na nic nehrála…