Citroën Grand C4 Picasso - Art Nouveau

Citroën Grand C4 Picasso - Art Nouveau

 
 

C4 Picasso je ve skutečnosti stejně revoluční jako na papíře. Mistr Pablo by byl nadšen jeho originalitou, my ostatní jsme navíc potěšeni komfortem a mnoha vylepšeními, která odstraňují většinu špatných stránek jeho předchůdce…

Picasso mezigeneračně vyrostlo, ale hlavně neuvěřitelně dospělo. Tento náš první dojem byl ještě zvýrazněn skutečností, že k testu jsme měli k dispozici nejdražší provedení Exklusive s motorem 2.0 HDI a tzv. pilotovanou nebo-li robotizovanou mechanickou převodovkou.

Vnější vzhled

…nového středního MPV je směsicí motivů z nejnovějších Citroënů a velkoprostorového modelu C8. V mnoha směrech se C4 Picasso ke svému většímu sourozenci povážlivě přiblížilo! Týká se to zejména komfortu cestování s pěti lidmi na palubě, ale i exkluzivitou výbavy případně montážním zpracováním. Ale popořadě…

obrázek [300 x 183] Zepředu nelze přehlédnout rozměrné světlomety, jejichž struktura, kterou ostatní výrobci často odhalují nebo dokonce zvýrazňují, není příliš pod krycím sklem vidět. Adekvátní rozměr dvojice šípů na masce, plochy čelního skla a spíše nenápadného nárazníku nedávají na silnici příliš přesnou představu o skutečných rozměrech vozu. Ty jsou vzhledem k mírám obvyklým ve třídě úctyhodné, jak je vidět z následující tabulky.

Citroën C4 Picasso a konkurence - srovnání základních rozměrů
Citroën C4
Picasso
Mazda5Opel
Zafira
Renault
Scénic
VW
Touran
Délka [mm]4590450544674260/44904390
Šířka [mm]18301755180118101795
Výška [mm]16901615164516201650
Rozvor [mm]2728275027032685/27352675
Rozchod vpředu [mm]15051530148815151540
Rozchod vzadu [mm]15391520151015151520
Počet míst7775/75/7
Zavazadlový prostor208-1951112-1566140-1820430-1840,
200-2240
695-1990,
121-1913

Boční siluetu jednoprostorové karoserie tvoří až překvapivě sportovní profil zužujícího se proskleného pásu, který je vzadu zakončen stylovými koncovými světly ve sloupcích a agresivně střiženým střešním spoilerem. Do střechy jsou elegantně zakomponovány podélníky. Boční plochy postrádají výrazné charakterové hrany, optické snížení vysoké a mohutné karoserie provedl Citroën snížením hrany oken a zavedením praktických bočních ochranných lišt. Vaší pozornosti by neměla uniknout rafinovaně navržená silueta přídě resp. čelního skla. Hrana tvořená koncem světlometů plynule navazuje na obrys prvního sloupku karoserie. Ten je velmi tenký a nezastává tak obvyklou nosnou funkci. Rozměrné trojúhelníkové sklo mezi prvním a druhým sloupkem má proporce, které jej dělají v praxi použitelným. Čelní sklo má značné zakřivení a plynule přechází do střechy, panoramatické zaoblení vzhledem k ose kolmé ke směru jízdy je ale minimální.

Největší překvapení

… zažijete po otevření dveří. Výborně přístupná pětice míst je doslova zalita světlem pronikajícím dovnitř rozměrnými prosklenými plochami. Cestující na předních sedadlech jsou vystaveni na odiv okolnímu světu díky obrovskému čelnímu sklu, které končí až těsně nad hlavami lidí v první řadě. První dva sloupky karoserie jsou extrémně úzké, takže výhled šikmo vpřed narušují jen minimálně, nosným prvkem střechy a celé bezpečnostní schránky je až mohutný sloupek za předními dveřmi. Abyste nebyli vystaveni nežádoucím slunečním paprskům, je možno zastínit část plochy čelního skla velkými slunečními clonami. Jejich vedení uprostřed čelního skla je současně využito pro uchycení dvojice zpětných zrcátek.

obrázek [300 x 327] V našem Citroënu C4 Picasso jsme měli jen prvotřídní materiály s výborným dílenským zpracováním. Sedadla potažená umělou kůží Alcantara. Tvarování i barevné sladění jednotlivých prvků interiéru patří z hlediska designu k současné špičce třídy.

Než se stačíte rozkoukat, čeká ty neznalé modelu C4, další překvapení. Volant s pevným středem je poset množstvím tlačítek, kterými lze ovládat kde co. První dny za volantem bude mít řidič zřejmě trochu zamotanou hlavu, protože na volantu samotném jsme napočítali 21 ovládacích prvků, pak jsou tu dvě klasické páčky pod volantem a dvě páčky pro ovládání řazení převodovky. Aby toho nebylo málo, režim převodovky se volí pátou páčkou na sloupku řízení, informace palubního počítače se vyvolávají tlačítkem na páčce vpravo…Celkem jsme napočítali 21 tlačítek nebo ovladačů na volantu, 25 vlevo od volantu a další desítky na rádiu a v jeho okolí…

Tvarování věnce a možnosti nastavení sloupku řízení naprosto vyhovují obvyklému standardu. Středová konzola v pravém smyslu slova v C4 Picasso vlastně neexistuje. Zbylo z ní jen autorádio známé z jiných koncernových vozů. Informační centrum je podobně jako v C4 nebo C8 uprostřed pod čelním sklem. Hlavní roli v něm hraje ne obvyklý rychloměr nebo otáčkoměr, nýbrž barevný displej informačního systému. Jeho čitelnost je bezproblémová za každého počasí, denní i noční doby. Otáčkoměr nabízí jak graficky přívětivou informaci vyobrazením 3/4kruhového ciferníku tak konkrétní hodnotu zobrazovanou číslicemi po 250 ot./min.

Ovládací prvky pro automaticky řízenou klimatizaci jsou v novém Picassu přemístěny na boční okraje přístrojové desky, kde si může řidič i spolujezdec nastavovat vše podle libosti. Tím uprostřed vznikl volný prostor, který Citroën využil na originální schránku s funkcí pětilitrové chladničky. Další úložné prostory jsou například nahoře na přístrojové desce.

Místo pro sedm

Přední sedadla, se kterými jsme přišli do kontaktu nejdříve, jsou na francouzský automobil velmi tvrdá, což chápeme jako reakci na četné výtky směřované k sedadlům předchozích modelů. Sezení je přesto komfortní, kraje sedáků mají výrazné boční polštáře. Ty však efektivně fungují až u statnějších postav, osoby běžného vzrůstu (šířky) se musí v sedadle přidržovat sami. Sympatické jsou rozměry a možnosti nastavení hlavových opěrek, nedalo nám to a tak jsme u řidičovy opěrky naměřili šířku 40 cm!

obrázek [300 x 421] Ve druhé řadě jsou tři samostatná sedadla, která mají objektivně o 4 cm kratší sedáky než ta přední. Třem osobám je k dispozici úctyhodná šířka 1530 mm ve výši loktů, což Picasso řadí k nejlepším vozům segmentu. Rovná podlaha je i tentokrát příčinou malé výšky sedáků ve druhé řadě sedadel, které tak nedostatečně podpírají stehna cestujících. To však není kritika jen Citroënu! Stejný problém mají nejen konkurenti stejné velikosti, ale i mnoho plnohodnotných MPV.

Šestá a sedmá osoba již musí být menšího vzrůstu, aby ve třetí řadě našla dostatek místa. Se šířkou problém není, horší je to s podélným prostorem a místem nad sedáky. Do výšky jsme ve třetí řadě naměřili 880 mm (v první 1030 mm a ve druhé 990 mm), prostor zcela vzadu je hodně závislý na tom, kolik místa jsou ochotni věnovat pasažéři z druhé řady. Sedadla lze totiž jednotlivě podélně posunovat.

Přístup dozadu resp. variabilita uspořádání interiéru je postavena na skládání a manipulaci se sedadly druhé řady. Ani jedno ze sedadel nelze vyjmout z vozu, Picasso všude vozí všech sedm míst s sebou. Třetí řada se způsobem známým ze Zafiry zanoří do dna a vytvoří rovnou podlahu. Prohlubně vzniklé posunutím sedadel vpřed lze překlenout originálními plastovými deskami, umístěnými na zadní straně sedadel. Pak je zde 576 – 672l optimálně využitelného objemu, jehož přesná hodnota závisí na podélné poloze sedadel ve druhé řadě.

Naše nejdražší motorizace a výbava Exclusive obsahovala v této třídě neobvyklý prvek – vzduchové odpružení zadní nápravy. Výhodou je nejen samočinné udržování světlé výšky bez ohledu na aktuální zatížení, ale i možnost snížit tlačítkem v zavazadlovém prostoru nakládací výšku z 580 na 490 mm nad zemí.

Na druhé straně zavazadlového prostoru je osvětlení v podobě malé baterky, která je za jízdy dobíjena a po zastavení je lze použít jako běžnou svítilnu i mimo automobil.

Jízdní vlastnosti

… prvního Picassa nepatřily právě k těm nejlepším, ale nový model se rozhodně nemá za co stydět. Převod řízení s 2,77 otáčkami volantu mezi úvratěmi rozhodně nelze označit za sportovní, ale to snad od vozu této třídy nikdo nežádá. Řízení je přesné a posilovač se zvyšující se rychlostí vhodně ubírá na účinku. Brzdné zpomalení se snadno dávkuje a systém působí sebejistě. Odpružení je na rozdíl od nefrancouzsky tuhých sedadel komfortní, svůj podíl na tom má jistě i nová technika odpružení zadní nápravy. V zatáčkách dochází k větším náklonům, ale nebezpečí včas odvrací zásah standardního stabilizačního systému.

Rozpaky vzbuzuje tzv. pilotovaná mechanická převodovka. Zařízení uvedené před časem v modelu C4 a C5 je vyspělejší alternativou k automatizované převodovce Sensodrive, ale považujeme za chybu Citroënu, že jde o jedinou možnost pro nejsilnější HDI v nabídce.

Specifika robotizované převodovky se nepodařilo ani tentokrát úplně odstranit. Tato volba tak zůstává kompromisem mezi ručním řazením a samočinnou převodovkou s planetovými soukolími a hydrodynamickým měničem. Elektrohydraulicky ovládaná spojka potřebuje při bezohledné akceleraci zřejmě jen o málo více času než běžný řidič, ale subjektivní pocit z celé operace přeřazení není dobrý. Silný turbodiesel s mohutným točivým momentem (sníženo na max. 270 Nm) dobře zrychluje, ale náhle přerušená akcelerace při přeřazení překvapí nejen posádku, ale často i samotného řidiče. Při rozjezdu na mokrém povrchu má přední náprava problém přenést točivý moment na silnici, což rychle řeší protiprokluzový systém. Ručně řazená převodovka by řidiči zprostředkovala těsnější vazbu s vozem a tak by takových situací bylo mnohem méně.

V manuálním modu, kdy řidič sám páčkami pod volantem určuje okamžik změny převodu, je dojem z převodovky mnohem příznivější – víte totiž, kdy je vlastně třeba sundat nohu z plynu. Režim převodovky je nastavován malou páčkou vpravo od volantu, v nabídce písmen (A, M, N, R) nám chyběla parkovací poloha (P), která by jednoznačně určila bezpečnou polohu pro stání.

Interiér C4 Picassa vyniká příkladným odhlučněním za všech rychlostí, což je výsledek řady technických moderních a nákladných konstrukčních prvků (laminovaná skla, uložení nápravy v hydraulických lůžkách, tuhá karoserie, konstrukce vstřikování a uložení motoru). Vibrace ani hluk motoru 2.0 HDI (100 kW) neruší nikoho z posádky ani krátce po studeném startu. S Picassem jsme jezdili ve městě za 9,5 l/100 km, minimální spotřeba při klidné jízdě do 100 km/h činí 6,5 l/100 km, průměr by se měl pohodlně vejít do 8 l/100 km.

obrázek [300 x 218] Velmi příjemná je funkce automatické parkovací brzdy, kterou je možno aktivovat tlačítkem uprostřed přístrojové desky. Odbrzděním se již zabývat nemusíte (odbrzdění se provede při rozjezdu samo). Příkladný je i balíček bezpečnostní výbavy, který je u všech Picass v základní výbavě (mj. ESP, asistent pro rozjezd do kopce, 7 airbagů).

Hra se světlem a místem

Citroën postavil automobil se známým jménem, ale zcela novou kvalitou. Za pojmem kvalita ale nehledejte jen velkoryse navržený a útulný interiér, ale také tuhou a nadprůměrně prostornou karoserii s výborným výhledem, která přináší neopakovatelné zážitky z jízdy na předních sedadlech. Francouzský výrobce přidal dříve tolik typické technologické novinky jako vzduchové odpružení nebo příkladně nízkou hladinu vnitřního hluku. A ejhle, na světě je automobil, který může v renesanci značky Citroën sehrát klíčovou roli. Nic na tom nezmění ani ne právě optimální kombinace dobrého a silného dieselu se šestistupňovou robotizovanou převodovkou.

První cena vozu539.900,-Kč (C4 Picasso, 1.8 16V 92 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací724.900,-Kč (C4 Picasso X, 2.0 HDI)
Základní cena testovaného vozu834.900,-Kč (C4 Picasso Exclusive, 2.0 HDI)
Cena testovaného vozu vč. příplatků980.900,-Kč (C4 Picasso Exclusive, 2.0 HDI)

Související články:

Plusy

  • originální design
  • prostorný interiér
  • odhlučnění interiéru
  • komfort odpružení
  • výborný výhled z automobilu

Minusy

  • motor 2.0 HDI v nabídce pouze s robotizovanou převodovkou
  • nekonveční rozmístění ovládacích prvků (nemusí vyhovovat každému)
  • nedostupnost xenonových světlometů mimo výbavu Exclusive
Spolupracujeme s TipCars.com

Citroën C4 Picasso

Cena v základní výbavě: 834 900 Kč Cena v testované výbavě: 980 900 Kč

Základní výbava:Bezpečnostní pásy vpředu s pyrotechnickým předpínačem a omezovačem tahu, čelní a boční airbagy řidiče a spolujezdce s možností odpojení airbagu spolujezdce, kolenní airbag řidiče, hlavové airbagy pro první a druhou řadu sedadel, 5 x bezpečnostní tříbodové pásy vzadu, 7 x výškově nastavitelné opěrky hlavy, automatické zamykání dveří a zavazadlového prostoru za jízdy (automatická deaktivace v případě dopravní nehody), 4 x bezpečnostní úchyty ISOFIX pro upevnění dětské sedačky na sedadle, akustická a vizuální signalizace nezapnutých bezpečnostních pásů vpředu, vzadu signalizace rozepnutí bezpečnostního pásu, ESP + ASR + ABS + EBD + EBA + samočinná aktivace výstražných světlometů při prudkém brzdění, automatická elektrická parkovací brzda, pomoc při rozjezdu ve svahu (Hill Start Assist), detektor stavu tlaku vzduchu v pneumatikách, pneumatické odpružení s možností výškové regulace hrany zavazadlového prostoru při nakládání předmětů, palubní počítač, variabilní posilovač řízení, zadní parkovací asistent, filtr pevných částic, tempomat + omezovač rychlosti, převodovka manuální 6-st. pilotovaná s volicí pákou pro výběr režimu na volantu a s ovládacími páčkami pod volantem pro zařazení rychlostního stupně, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka s integrovanými ukazateli změny směru jízdy, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná okna předních dveří se sekvenčním ovládáním a ochranou proti přiskřípnutí, elektricky ovládaná okna zadních dveří se sekvenčním ovládáním a ochranou proti přiskřípnutí, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka a samočinné sklápění zrcátek při couvání, výškově a podélně nastavitelný volant s pevným středem a sdruženými ovladači (potažený kůží), panoramatické akustické čelní sklo, tónovaná skla, pylový a prachový filtr, aromatický osvěžovač vzduchu, automatická klimatizace se samostatným ovládáním po stranách v první a druhé řadě sedadel a detektorem intenzity slunečního záření, klimatizovaná přihrádka spolujezdce a klimatizovaná přihrádka v palubní desce o objemu 5,4 l, detektor kvality vzduchu (v případě detekce emisí škodlivých plynů v ovzduší automaticky zapne vnitřní cirkulaci vzduchu v kabině), termoreflexivní čelní sklo, osvětlení vozidla za snížené viditelnosti zapnutím předních a zadních obrysových světel a bočního osvětlení karoserie integrovaného do vnějších zpětných zrcátek (samostatně pro pravou a levou stranu vozu), vnitřní zpětné zrcátko pro sledování zadních sedadel, samočinné rozsvícení světel za snížené viditelnosti, lampičky integrované v sedadlech řidiče a spolujezdce osvětlující prostor výklopných odkládacích stolků, nastavitelné zpoždění zhasínání světlometů (funkce „Guide Me Home"), osvětlení interiéru s funkcí postupného zhasínání, osvětlení zavazadlového prostoru, automatické stěrače s dešťovým senzorem, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou, denní světlomety, přední mlhové světlomety, stěrač zadního okna, protisluneční posuvné clony na straně řidiče a spolujezdce, protisluneční roletka ve druhé řadě sedadel, protisluneční roletka ve třetí řadě sedadel a na zadním platu, rádio RD4 MP3 s přehrávačem CD (bi-tuner, AM/FM, RDS, přehrávač CD, 6 x repro, dálkové ovládání na volantu ), výškově nastavitelná sedadla řidiče a spolujezdce s výškově nastavitelnými loketními opěrkami, sedadla ve druhé a třetí řadě sklopná do podlahy, sedmimístné provedení (2 sedadla vpředu, 3 samostatná sedadla ve druhé řadě a 2 samostatná sedadla ve třetí řadě), výškově nastavitelné sedadlo řidiče (s bederní opěrkou pro úroveň Exclusive), otevíratelné okno víka zavazadlového prostoru, výsuvná vertikální síť v zavazadlovém prostoru, hliníkové disky kol "Roskilde" 6,5 x 17, pneumatiky 215/50 R17, Paket Parkování: zadní parkovací asistent, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka a samočinné sklápění zrcátek při couvání, Paket Komfort: Elektricky ovládaná okna zadních dveří, elektrická dětská pojistka, protisluneční roletky ve druhé řadě sedadel, Paket Světlo: stropní lampičky pro první a druhou řadu sedadel, osvětlení odkládacích přihrádek ve dveřích při přiblížení ruky, odkládacího prostoru ve vrchní části palubní desky na straně řidiče i spolujezdce, prostoru pro nohy, osvětlení ovladačů umístěných v předních a zadních dveřích, nepřímé oranžově podbarvené osvětlení palubní desky a panelů předních a zadních dveří a protislunečních posuvných roletek, Paket Zavazadelník: otevíratelné okno víka zavazadlového prostoru, výsuvná vertikální síť v zavazadlovém prostoru, síť k uchycení nákladu v zavazadlovém prostoru

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+13.000,-Kč), Paket NaviDrive: rádio RD4 MP3 s přehrávačem CD, 6 x repro, integrovaný telefon GSM (900/1800 MHz), satelitní navigační systém GPS s barevným displejem 7" s kartografickým zobrazením, 1 x CD-ROM s navigační mapou, externí CD měnič na 5 disků (+70.000,-Kč), Paket Parkování Plus: systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu (AFIL), přední parkovací asistent se systémem změření volného místa pro parkování (+20.000,-Kč), Paket Bezpečnost: Alarm s vnitřním prostorovým a obvodovým čidlem, superzamykání, vrstvená a zatmavená skla bočních oken (+15.000,-Kč), bi-xenonové samonatáčecí světlomety s automatickou výškovou regulací + výsuvné ostřikovače světlometů (+28.000,-Kč)

Jihočeši chtějí dostat parníky až na Malši do centra Budějovic Jihočeši chtějí dostat parníky až na Malši do centra Budějovic

Po letech výstavby se v sobotu s velkou slávou otevřela…

Fúze mezi evropskými a americkými firmami se vyšplhaly na rekordní 4,1 bilionu korun Fúze mezi evropskými a americkými firmami se vyšplhaly na rekordní 4,1 bilionu korun

Hodnota transatlantických fúzí a akvizic mezi firmami ze…

Daimler začal u českých hranic stavět továrnu na baterie Daimler začal u českých hranic stavět továrnu na baterie

Německý automobilový koncern začal budovat výrobní závod…

Babišův poradce i kritik Bláha: Spolupráci hodnotím spíše negativně Babišův poradce i kritik Bláha: Spolupráci hodnotím spíše negativně

Spolu s Andrejem Babišem může na rezortu financí skončit…

 

Štítky Citroën Testy MPV

Technické údaje
Motor Citroën C4 Picasso
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1997
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 100 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 270 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 195
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.9 / 5.1 / 6.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 208 / 1951
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1620 / 700
Rozměr pneu:215/50 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4590
b) šířka (mm): 1830
c) výška (mm): 1690
d) rozvor (mm): 2728
e) rozchod vpředu (mm): 1505
f) rozchod vzadu (mm): 1539
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 920 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 650 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):990
k) šířka vpředu (mm): 152
l) šířka vzadu (mm): 1530
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 580
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Citroën C4 Picasso
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 0
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 0
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 10
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 7
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 10
Přenos hnací síly na vozovku: 7
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,21
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte… 25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte…

Letos tomu je 50 let, kdy se Giorgetto Giugiaro rozhodl…

Fanoušci Formule 1 jásají. Do oficiální hry se vrátí historické monoposty Fanoušci Formule 1 jásají. Do oficiální hry se vrátí historické monoposty

Po dlouhých čtyřech letech budou součástí…

 




Citroën C4 Picasso a Grand C4 Picasso: Modernizace pro Paříž Citroën C4 Picasso a Grand C4 Picasso: Modernizace pro Paříž

Francouzská automobilka si sice pro letošní pařížský…

Citroën C4 Picasso - na vzduchovém polštáři Citroën C4 Picasso - na vzduchovém polštáři

Jakmile bude Citroën C4 Picasso nominován do nějaké…

 



 
Bývalý mistr světa MotoGP Nicky Hayden nepřežil vážná zranění z cyklistické nehody

Bývalý mistr světa MotoGP Nicky Hayden nepřežil vážná zranění z cyklistické nehody

Dnes 19:17

Motocyklový svět přišel o Nickyho Haydena. Američan podlehl svým zraněním, která utrpěl při tréninku na kole v Itálii.




Blesk.cz

Dvě Italky se soudí o opatrovnictví kočky. Bydlela pod různými jmény u obou žen

Dvě Italky se soudí o opatrovnictví kočky. Bydlela…

Spor dvou sousedek o kočku, která pod jiným jménem bydlela u obou žen, řeší italský soud. Jedna z žen se totiž…

Babišova náměstkyně: Zaorálek to přehnal. Advokát Schillerové ho zažaluje?

Babišova náměstkyně: Zaorálek to přehnal. Advokát…

Náměstkyně Andreje Babiše Alena Schillerová zvažuje žalobu na místopředsedu ČSSD a ministra zahraničí Lubomíra…

 

iSport.cz

Orel chyboval a v sezoně skončil. Plzni měl písknout penaltu v Brně

Orel chyboval a v sezoně skončil. Plzni měl písknout…

Sudí Pavel Orel měl podle komise rozhodčích FAČR nařídit v sobotním utkání první ligy mezi fotbalisty Brna a…

MotoGP pláče! Šampion Hayden (†35) podlehl zraněním po srážce s autem

MotoGP pláče! Šampion Hayden (†35) podlehl zraněním…

Bývalý mistr světa v závodech silničních motocyklů královské třídy MotoGP Američan Nicky Hayden (35) po…

 

Reflex.cz

Kauza úniků z policejních spisů aneb Ištvanovo vrtění psem

Kauza úniků z policejních spisů aneb Ištvanovo vrtění psem

Vrchní státní zastupitelství v Olomouci prošetřuje rozsáhlou kauzu úniků z policejních spisů, v níž bylo zatím…

Číňané musí mít vždy něco extra: Postavili obří ruské kolo, které má výšku 145 metrů, na mostě

Číňané musí mít vždy něco extra: Postavili obří…

Číňané v posledních letech velmi často ohromí svět mimořádně originálními a odvážnými stavbami. Další z nich je…