IBM Commuter Pain Index: Cestování bolí nejvíc v Mexico City

IBM Commuter Pain Index: Cestování bolí nejvíc v Mexico City

 

IBM každoročně zveřejňuje report o osobní dopravě ve velkých městech. Respondenti odpovídají na dotazy, jak je omezuje a kolik hodin denně stráví ve svých autech cestou nejen do zaměstnání a zpět.

Index se skládá z celkem 10 otázek, které se týkají doby dojíždění, času stráveného v zácpách, ceny paliv, zhoršení dopravy proti minulému období, stresu a hněvu za volantem, jeho dopadu na zaměstnání a také to, zda kvůli provozu zůstali řidiči doma.

Letošní výsledky jsou čtvrté v pořadí, poprvé byly zveřejněny v roce 2008. Vyplývá z nich, že nejhorším městem je latinskoamerická megalopole Mexico City. Brazilské Sao Paulo sice ve zveřejněné zprávě chybí, ale fotografie z tamních dopravních zácp jste určitě viděli. Pražské se s nimi jaksi nedají srovnávat, ostatně, u nás ani (naštěstí) nemáme tři pětiproudé dálniční komunikace vedle sebe a další na ně navazující.

S provozem v Rusku a Číně většina našinců zkušenosti nemá, živě si jej ale dokáže představit. Více než čtvrtina dotázaných Moskvanů tvrdí, že denně stráví v dopravní zácpě minimálně tři hodiny. Průměrně jsou to pak zhruba hodiny dvě, stejně jako v nejzacpanějším městě světa a také v keňském Nairobi. Ani Čína není výjimkou, vždyť druhý v žebříčku je Šen-čen a třetí Peking, to pro dokreslení situace stačí. Naproti tomu polovina motorizovaných obyvatel Stockholmu, Singapuru, Madridu a Buenos Aires projede svými metropolemi bez problémů.

Hustší provoz také negativně ovlivňuje výkon řidičů v práci či škole a výsledky se rok od roku zhoršují. Zdaleka nejde jen o nabrané zpoždění, ale i o celodenní roztěkanost. Ruku v ruce se zácpami se rovněž snoubí agresivita přímo za volantem, kterou známe asi všichni. Neustálé popojíždění o centimetry rozladí i jinak klidného a vyrovnaného člověka. Dotázaní řidiči v New Yorku, Los Angeles, Torontu, Londýně, Miláně a jihoafrickém Johannesburgu přesto tvrdili, že se provoz za poslední rok výrazně zlepšil.

Současná hustota (na naší planetě je již přes miliardu aut) má pochopitelně vliv na lidské zdraví, což uvedlo skoro 70 % dotázaných. Problémy s dýcháním mají lidé v rostoucích ekonomikách dvou nejlidnatějších zemích světa: Indii a Číně. Jenže tam bylo také v posledních třech letech nejvíce investováno do zlepšení infrastruktury. Také Mexico City do ní chce vložit v blízké budoucnosti zhruba 2,5 miliardy dolarů tedy necelých 45 miliard Kč.

Průzkumu se zúčastnilo 8.042 lidí z velkých měst celého světa ve věkovém rozpětí 18-65 let. Všichni pochopitelně využívali jako hlavního dopravního prostředku svého soukromého vozidla.

EU: Konec spalovacích motorů ve městech v roce 2050

Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Bohumila Pečinky: Karty ve hře o Hrad rozdá Zeman Komentář Bohumila Pečinky: Karty ve hře o Hrad rozdá Zeman

Minulý týden skončil v čele Akademie věd, včera vykročil…

Británie zahájila odchod z EU. Sobotka hodlá bojovat za práva Čechů na Britských ostrovech Británie zahájila odchod z EU. Sobotka hodlá bojovat za práva Čechů na Britských ostrovech

Velká Británie formálně oznámila Evropské unii svůj záměr…

CTP staví pro Makro obří distribuční centrum v Praze, vyjde téměř na miliardu CTP staví pro Makro obří distribuční centrum v Praze, vyjde téměř na miliardu

Obchodní společnost Makro Cash & Carry ČR distribuční…

Finále Plzeň nabídne nového Hřebejka Finále Plzeň nabídne nového Hřebejka

Třicátý ročník filmové přehlídky se uskuteční od 20. do…

 
 






Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

 






 
VW Arteon odhalil technická data. Jak rychlý je nástupce Passatu CC?

VW Arteon odhalil technická data. Jak rychlý je nástupce Passatu CC?

Dnes 12:49

Nástupce Volkswagenu (Passat) CC bude v době zahájení prodeje dostupný výhradně s dvěma vrcholnými motory, 2.0 TDI a 2.0 TSI.




Blesk.cz

Rodiče příštích paterčat si polepší, vláda jim zaplatí pečovatelku

Rodiče příštích paterčat si polepší, vláda jim…

Vláda ve středu odsouhlasila novelu o sociálních službách a posílá ji k posouzení Sněmovně. Norma zavádí…

Vyhlášený Zelný trh v Brně krachuje: Ruinuje ho EET

Vyhlášený Zelný trh v Brně krachuje: Ruinuje ho EET

Tradiční městský trh ničí zavedení elektronické evidence tržeb (EET). Jindy se přes náměstí v Brně nedalo…

 

iSport.cz

Lavický rapuje o Spartě před derby: Jsme špatný! Co tam nejsem, výkony jsou matný

Lavický rapuje o Spartě před derby: Jsme špatný! Co…

Derby song baví internet. Ještě před nedělním výkopem se herec Jakub Štáfek, proslavený jako seriálová postava…

Sparta před derby? Pohovory a změna při bránění. Tým je v pozoru, řekl Rada

Sparta před derby? Pohovory a změna při bránění. Tým…

Změnil systém bránění, během pauzy pracoval s týmem na kondici a ještě stihl individuální pohovory s hráči.…

 

Reflex.cz

Brexit začíná. Předseda EK dostal formální oznámení záměru Londýna odejít z unie

Brexit začíná. Předseda EK dostal formální oznámení…

Ostatních 27 zemí Evropské unie bude při jednání s Británií o odchodu ze společenství postupovat jednotně a…

Obchod s migranty: Německo dává za návrat 5000 eur, Česko nic. Loni se jich vrátilo domů jen 82 tisíc

Obchod s migranty: Německo dává za návrat 5000 eur,…

Některé státy Evropy lákají migranty nejenom štědrými sociálními dávkami a vstřícným postupem při udělování…