Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mugen Civic Type R: Vývoj prototypu potvrzen, výroba nepotvrzena

Diskuze (16)
Mugen, tovární úpravce Hondy, potvrdil ústy viceprezidenta evropské divize Mugen Euro Hiro Toyody, že vyvíjí prototyp výkonnějšího provedení Civicu Type R. Kdo si dělá chutě na ještě ostřejší Civic, má ale smůlu. Tato verze se do výroby (zatím) nedostane.

Úpravy provádí Mugen Euro, sídlící v anglickém Northamptonu, přímo v Japonsku. Základem pro modifikace Civicu Type R je sedan Civic Mugen RR, kterých bylo v roce 2007 pro japonský trh vyrobeno 300 kusů. Jeho atmosférický dvoulitrový motor byl ze standardních 147 kW naladěn na 177 kW, pro svoji verzi Civicu Type R Mugen slibuje ještě vyšší výkon a také nárůst točivého momentu.

Úpravy se zaměří také na brzdy, podvozek a výfukový systém. Po vzhledové stránce se Mugen Civic Type R odliší agresivnějším aerodynamickým paketem, který bude zahrnovat větší zadní spoiler.

Ambice Mugen Euro jsou jednoduché – cílem úpravce je vyvinout jedno z nejrychlejších aut s pohonem předních kol. Zároveň ale dodává větu, která vrátí všechny fanoušky Hondy ze snu zpět na zem: v současné době se o produkční verzi tohoto auta neuvažuje.

Diskuze (16)
Avatar - white label
9. 7. 2009 12:16
Re: ve znaku H
Tvůj bezbřehý optimismus ti tu můžou všichni jen závidět... ;-) >:-[]
Avatar - King
9. 7. 2009 09:23
Re: ve znaku H
Já bych to neviděl tak černě, projekt NSX bude spíše jen odložen a S2000 sice nemá náhradu kus za kus, ale nebylo nikdy řečeno, že nebude mít nástupce. ;-) Vlastně nebylo řečeno vůbec nic, jak už to tak u Hondy bývá. :-(
8. 7. 2009 08:37
Re: ve znaku H
Tohle se dá pochopit a v podstatě s tím i souhlasím. Pravdou je, že díky CRX a i Prelude "byl Hondě vytvořen profil" "pošuk" značky pro "mladý týpky", což určitě do jisté míry mohlo odrazovat "solidnější" klientelu a "obroušení" těchto sportovních hran určitě pomohlo solidnějšímu vnímání Accordu, Legendu a i "posunu" trochu dál poslednímu CR-V.
Bophužel, v kontextu tohoto "posunu" a vyprofilování se zřetelněji směrem k solidnější klientele je pro mne neomluvitelné zrušení NSX jako "dospělého" sporťáku definujícího sportovní image značky a také konec S2000 bez náhrady.
7. 7. 2009 20:18
Re: ve znaku H
No asi se na to kouknu podrobneji, protoze sem nazoru, ze srovnas-li vykon hypoteticky stejneho motoru (stejny objem, technika) s a bez turba, pak vykon na spotrebu by mel byt u turba vyssi, ale zadne konkretni cislo neznam a tak nebudu dal polemizovat a radsi neco prectu. :-)
Samozrejme ze mluvim o dnesni technice, kde se jde momentalne po Euro 5 a tim padem co nejvyssi efektivite ve vsech oblastech (nizke treci ztraty, efektivni plneni, viceotvorove trysky, vysoke vstrikovaci tlaky, kompresni pomer blizky optimu apod.)
Avatar - King
7. 7. 2009 20:11
Re: ve znaku H
Do značné míry ano, ale on to byl tak nějak celojaponský tredn, po sportovních žních v první polovině 90. let. Od jednoho insidera jsem se před časem dověděl, že obrušování sportovních hran značky bylo v Evropě tak trochu i záměrné, tohle image prý paradoxně škodilo masovějším prodejům. Běžný Evropan znal uječené CRX a do showroomu se na Accorda radši ani nešel podívat. Jak velkou relevanci tahle informace má ovšem těžko soudit... Každopádně co Honda polevuje ve sportovní image, prodeje a tržní podíl v Evropě stoupají. 8-s Akorát že asi nebudu sám, komu přijde, že teď už to Honda dohnala trošku do extrému. :no: Ale snad bude za pár let líp. :-!