Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

CLK DTM AMG Cabrio: velmi rychlý kabriolet v prodeji

Ondřej Láník
Diskuze (15)
Mercedes-Benz uvádí na trh nejrychlejší čtyřmístný kabriolet světa. Jedním z prvních řidičů, kteří jej začnou používat bude Mika Häkkinen.

Mercedes-Benz uvádí na trh nejrychlejší čtyřmístný kabriolet světa. Jedním z prvních řidičů, kteří jej začnou používat bude Mika Häkkinen.

Po přestupu z otevřených monopostů formule 1 do limuzín seriálu DTM je volba extrémně rychlého čtyřmístného kabrioletu podle Häkkinena optimální pro vyjížďky po okolí prestižního domova v Monte Carlu. Stejný model používá také Juan Pablo Montoya, Kimi Raikkönen naproti tomu od roku 2005 jezdí v kupé CLK DTM AMG.

Stokusová série kupé CLK DTM AMG byla rozebrána brzy po uvedení na trh, podobný osud zřejmě potká její otevřenou verzi. Omezovač totiž zasahuje až při 300 km/h, což je na čtyřmístný kabriolet už opravdu hodně...

Mechanicky přeplňovaný vidlicový osmiválec AMG 5,5 l (přesně 5439 cm3), známý z řady dalších modelů AMG, byl pro limitovanou edici upraven (písty, kliková skříň, chlazení, sání, výfuk, kompresor), aby mohl dávat 428 kW maxima výkonu při 6100 ot/min a 800 Nm maxima točivého momentu ve 3500 ot./min. To stačí k akceleraci z 0 na 100 km/h za 4 sekundy a výkon krotí teprve ve 300 km/h omezovač. Automatická převodovka AMG Speedshift je jako jedna z mála schopná přenášet mamutí výkony, takže vyznavači manuální volby se musí spokojit s řazením automatu vynuceným tlačítky pod volantem.

Jestliže jsou mnohé aerodynamicky tvarované kreace mnohdy až úsměvné, uvědomíme-li si jaké výkony ve skutečnosti bývají pod kapotou, v případě tohoto vozu nejde o přehánění. Podle výrobce jde o nejrychlejší sériově vyráběné čtyřmístné kupé současnosti. S původním CLK samozřejmě již tento automobil nemá mnoho společného, sériové díly byly nahrazeny nově tvarovanými, v případě kapoty, dveří nebo zadních blatníků byl použit kompozit vyztužený uhlíkovými vlákny. Kontakt s vozovkou zajišťují pneumatiky Dunlop o rozměru 225/35 R19 vpředu a 285/30 R 20, obuté do vícedílných kol AMG.

Cena v Německu činí 277.820 euro (včetně německé daně z přidané hodnoty 16 %). Případní zájemci by si měli pospíšit, protože stokusová série je již téměř rozebrána.

Ondřej Láník
Diskuze (15)