Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Co chystá Bentley?

Vitek
Diskuze (12)
V březnu 2003 by se měl začít vyrábět model GT Coupé a v dubnu 2004 ST Saloon. Oba tyto nové modely budou rozšířením stávající modelové palety směrem dolů. GT Coupé bude na trhu soupeřit s Astonem Martin DB7 a ST Saloon s Mercedesem třídy S a BMW 7...

Na začátku příštího roku se Bentley oddělí od Rolls-Royce a zdá se, že definitivně vystoupí z jeho stínu. Automobilka totiž pod dohledem nového budoucího majitele, kterým není nikdo jiný než Volkswagen, připravuje hotovou smršť nových modelů, které upevní její pozici v nejvyšší třídě.

V březnu 2003 by se měl začít vyrábět model GT Coupé a v dubnu 2004 ST Saloon. Oba tyto nové modely budou rozšířením stávající modelové palety směrem dolů. GT Coupé bude na trhu soupeřit s Astonem Martin DB7 a ST Saloon s Mercedesem třídy S a BMW 7. Oba nové vozy jsou interně zastřešovány zkratkou Mid Size Bentley (Bentley střední velikosti) a jsou vyvíjeny pod vedením belgického designéra Dirka van Braekela, který v rámci VW působil též v mladoboleslavské Škodě.

GT Coupé mělo být podle původních plánů poháněny motory 5.0 V8 se třemi výkonovými stupni, a to 450, 500 a 575 koní. Na poslední chvíli bylo rozhodnuto, že vůz dostane nový šestilitrový dvanáctiválec z VW Phaeton. Aby však byl sportovně-aristokratický charakter noblesních britských vozů zachován, dostane motor W12 dvojité turbodmychadlo s dvojitým chladičem stlačeného vzduchu, což vyžene výkon na 548 k (403 kW) a točivý moment dosáhne 650 Nm. Poháněna budou všechna čtyři kola, aby se zaručilo bezpečné využití obrovského výkonového potenciálu za všech okolností při každodenním použití. Výkon bude přenášen prostřednictvím šestistupňové automatické převodovky s ovládáním páčkami pod volantem. Silný motor katapultuje GT Coupe z 0 na 100 km/h za méně než 5 s a maximální rychlost přesáhne 290 km/h. Motor W12 patří k absolutní světové špičce, avšak je technicky složitý jeho výroba je drahá. Zajímavé je, že se tato přeplňovaná varianta bude vyrábět přímo v Crewe. Instalací tohoto motoru stoupne výsledná cena sériového automobilu o nezanedbatelných 15.000 Euro. Coupé i Saloon dostanou vzduchové odpružení převzaté opět z Phaetonu a elektronicky řízené tlumiče. Zadní náprava využívá principu multi-link. Samozřejmostí je instalace elektronického stabilizačního systému.

Interiér bude sledovat tradiční designovou linii vozů Bentley s množstvím drahé kůže, leštěných vzácných dýh a špičkovou kvalitou zpracování. Ve voze budou moci pohodlně cestovat čtyři osoby. Podle slov továrny by též měl být k dispozici „více než dostatečný“ zavazadlový prostor, což bývá u vysokovýkonných kupé často problém.

K zaručení rentability bude nutné prodat 7000 kusů těchto vozů, což v této cenové třídě není málo. Celkově chce Bentley vyrábět až 9000 vozů ročně. Bentley se proto rozhodl pro agresivní cenovou politiku, kdy by se GT Coupé měl prodávat již od 150.000 Euro.

Bentley Motors hrdě zveřejnil první oficiální fotografii nového kupé. Ta zachycuje finální verzi automobilu při zimním testování. Vzhled GT Coupé je inspirován modelem Continental R z roku 1952 a spojuje tak klasické prvky s moderními detaily. Například v přední části vozu je brilantně zkombinována tradiční maska Bentley s futuristicky vyhlížejícími a technicky vyspělými bi-xenonovými světlomety. Vidět jsou též obrovská, zřejmě 19 palcová kola z lehkých slitin.

Celkově shrnuto, Bentley GT Coupé se stane jedním z nejrychlejších a nejvyspělejších automobilů v současné automobilové produkci.

Ve střednědobém horizontu je též naplánována obnova nynější limuzíny Arnage. Stávající Arnage T je v současné době nejrychlejší sériovou limuzínou světa. Pohání jej obrovský motor 6.75 V8 biturbo o výkonu 450 k (331 kW) a točivém momentu 873 Nm. Nejvyšší rychlost činí rovných 270 km/h.

Vitek
Diskuze (12)