23.1. 2016 Svět motorů

Co dnes dělají: Lukáš Pešek vychovává talenty

 

Svět motorů začíná s novým rokem pátrat po osudech českých automobilových a motocyklových závodníků nedávných let. Co dělají, když už nejezdí na špičkové úrovni a nejsou fanouškům tolik na očích? Prvním v řadě je Lukáš Pešek.

Na začátku tisíciletí vlétl do motocyklového světa jako velký talent. V roce 2002 vyhrál závod mistrovství Evropy v Mostě a hned debutoval ve světovém šampionátu při velké ceně v Brně.

V sezoně 2003 Lukáš Pešek absolvoval devět podniků MS, pak už se stal stálým účastníkem nejsledovanějšího motocyklového seriálu světa na dlouhých sedm let. A úspěšným: za řídítky derbi vyhrál závody v Číně a v Austrálii, celkem devětkrát stál na stupních vítězů. Patřil mezi kvartet nejlepších závodníků planety ve třídě 125 cm3.

Pro jeho další osud bylo důležité jméno Giampiera Sacchiho, šéfa továrního týmu Derbi. Už to vypadalo, že se Pešek ze světových okruhů nadobro vytratí. V letech 2011 a 2012 totiž startoval pouze příležitostně v nižších okruhových seriálech.

Ale právě Sacchi si na bývalého svěřence vzpomněl! Pro šampionát 2013 ho vytáhl do královské kategorie MotoGP. „Napsali jsme v Derbi spoustu krásných příběhů. Lukáš má na to, aby se prosadil v nejvyšší třídě,“ uvedl tehdy Sacchi.

Jenže v osmnácti závodech 2013 český pilot nebodoval ani jedinkrát. Tím se pro něj mistrovství světa (zřejmě) definitivně uzavřelo. „Přemýšlel jsem, co dál. Napadlo mě, že bych měl najít způsob, jak předat své zkušenosti. Přilétla ke mně možnost založit školu pro začínající jezdce,“ vysvětluje Pešek, jak se dostal ke zbrusu nové roli – práci trenéra. V jeho rukou se objevil dnes třináctiletý Oliver König.

Kromě toho, že se mu jako kouč Pešek velmi pečlivě věnuje, je aktivní také v mnoha jiných směrech. Vede školu Bezpečně na motorce Akademie, je ambasadorem značky BMW – a opět se vrátil do sedla závodního stroje.

Rozhovor: Vracím se do starých kolejí

V novém životě trénujete Olivera Königa, který uplynulou sezonu zářil i díky vám. Jste se svou současnou rolí spokojený?

I když to na mě není vidět, po každém Oliverově vyhraném závodě si to opravdu vnitřně užívám. Je příjemné vidět, že co děláme, přináší ovoce. A nebudu říkat že ne.

Jak se s Oliverem připravujete?

Jezdíme motokros a pracujeme na fyzičce. V sezoně trénujeme i na okruzích. Nepomáhám mu jen s jízdou, řešíme spolu nastavení motocyklu a spoustu dalších věcí okolo závodění.

Je to rovněž rok, co jste zpět v závodním sedle. V seriálu Alpe Adria Cup 2015 jste skončil čtvrtý. Nemrzí vás to?

Vůbec to neřeším, protože nešlo o celkový výsledek. Jel jsem na pocit a užíval si to. Věřím, že letos budu výkonnostně dál. Pak můžu pomýšlet na dobré výsledky. Jsem spíš rád, že se vracím do starých kolejí a zase dávám hodně závodění.

Svůj první závod sezony pojedete až 13. května. Jak se do té doby budete připravovat?

Začínám zase makat na kondici, do toho dělám doplňkově fotbal, hokej a motokros. Od konce února bych chtěl trénovat ve Španělsku na závodní motorce. Uvidíme, co všechno ekonomická situace umožní.

Nedávno se objevila na facebooku fotka s dvojnásobným mistrem světa superbiků Troyem Corserem, který vede BMW Race Academy – tedy kurzy sportovní jízdy na silničním motocyklu S 1000 RR. Vidíte v tom budoucnost?

S BMW Race Academy jsem pořád v kontaktu a čekám, až bude přehled o termínech na sezonu. Pak se s nimi snad dohodnu na nějaké zajímavé spolupráci. Odcestoval jsem tam na zkoušku, zároveň se podíval na jejich kurz a vyzkoušel si, jestli bychom si vzájemně vyhovovali do budoucna. S celým týmem jsme si vyhovovali i po lidské stránce, což je nejdůležitější. Jejich výuka mě zaujala a teď jsem ve fázi dolaďování.

Takže se stanete jejich členem?

Ano, jezdil bych s nimi po Evropě. Bylo by to pro mě rozšíření a posunutí zase o kousek dál za hranice.

,strong>Vypadá to, že BMW je vaše štístko.

Je pravda, že tato značka mě vždy bavila díky autům. Poslední dva roky jsem vyzkoušel všechny modely jejích motorek. Vyučuji na okruhu, s modelem RR závodím za BMW Česká republika.

Co obnáší funkce ambasadora značky?

Jezdím s její silniční show a na to konto jsme se domluvili na spolupráci. Znamená to reprezentovat a prezentovat značku v soukromí i na závodech.

Jaký je pro sezonu váš i Oliverův cíl?

O mně je známo, že chci jen vyhrávat. Tak to mám nastavené a je to jediné měřítko, že to děláme dobře. Ovšem v první řadě chci, aby nás to bavilo a zůstali jsme zdraví.

Angažujete se také ve finanční sbírce na elektromotocykl pro Lukáše Šemberu. Co vás k tomu vedlo?

Jsme hezkých pár let kamarádi. Když vidím jeho snahu a zápal pro to, aby se mohl nějakým způsobem vrátit k závodům, snažím se mu pomáhat. Věřím, že se nám tahle akce povede.

Lukáš Pešek

  • Narozen: 22. 11. 1985
  • Největší úspěchy: 136 závodů MS, 2x vítězství, 9x stupně vítězů, 4. místo v MS 2007 (třída 125), 3x nejlepší trénink, 4x nejrychlejší kolo závodu, 507 bodů.

Autor: Barbora Burdová

Spolupracujeme s TipCars.com
Brno chce koupit pozemky a projekt pro nový magistrát Brno chce koupit pozemky a projekt pro nový magistrát

Brno může pokračovat v přípravě projektu na výstavbu…

Spolupracující obviněný v kauze lihové mafie dostal nižší trest Spolupracující obviněný v kauze lihové mafie dostal nižší trest

Nejvyšší soud snížil Tomáši Březinovi trest ze šesti let…

 

Štítky Svět motorů

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Hyundai vyvíjí zajímavou novinku. Naznačuje to zaregistrovaný patent Hyundai vyvíjí zajímavou novinku. Naznačuje to zaregistrovaný patent

Korejský koncern pravděpodobně pracuje na dvojitém…

Řidič Mercedesu ukázal světu, proč byste nikdy neměli půjčovat vlastní auto Řidič Mercedesu ukázal světu, proč byste nikdy neměli půjčovat vlastní auto

Automobily SUV si lidé kupují mimo jiné z důvodu pocitu…

 





 
Mazda Miller V6: V roce 1994 to měla být budoucnost. Nakonec zapadla

Mazda Miller V6: V roce 1994 to měla být budoucnost. Nakonec zapadla

Dnes 12:50

V 90. letech si Mazda hrála nejen s rotačním motorem typu Wankel, ale také s šestiválcovými agregáty. Ten nejzajímavější využíval takzvaný Millerův cyklus doplněný o přeplňování mechanicky poháněným kompresorem.




Blesk.cz

Jonákův Discoland má nového majitele! Zchátralý podnik koupil obchodník s luxusními nemovitostmi

Jonákův Discoland má nového majitele! Zchátralý…

Zchátralý Jonákův Discoland má nového majitele! Jeden ze symbolů 90. let koupil obchodník s luxusními…

Babišovy tajnosti, „porodní bolesti“, kauza Paroubek. Hamáček promluvil o strastech ČSSD

Babišovy tajnosti, „porodní bolesti“, kauza…

Šéf ČSSD Jan Hamáček se dnes sejde s Andrejem Babišem (ANO), od kterého by chtěl slyšet, kdo byl nominován do…

 

iSport.cz

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů, hrací dny, play off

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů,…

Mistrovství světa ve fotbale 2018 v Rusku nabídne od 14. června celkem 64 zápasů, ze kterých 8. července vzejde…

Černý kůň MS? Polsko má silný tým, u nás je podceňované, říká Vacek

Černý kůň MS? Polsko má silný tým, u nás je…

Jako vůbec poslední vstupuje do právě probíhajícího mistrovství světa ve fotbale v Rusku tým Polska. A to…

 

Reflex.cz

Ryze dámský fejeton: Na fotbal do Londýna

Ryze dámský fejeton: Na fotbal do Londýna

Když jsem se šéfa kulturní rubriky Milana Tesaře včera ráno ptala, jaké texty bych měla přivézt z aktuální…

Tajný dokument: EU zřídí centra pro uprchlíky na severu Afriky a bude vracet ekonomické migranty

Tajný dokument: EU zřídí centra pro uprchlíky na…

Lídři Evropské unie by se na svém summitu příští týden měli dohodnout na tom, že pro migranty, kteří se snaží…