23.1. 2016 Svět motorů

Co dnes dělají: Lukáš Pešek vychovává talenty

 

Svět motorů začíná s novým rokem pátrat po osudech českých automobilových a motocyklových závodníků nedávných let. Co dělají, když už nejezdí na špičkové úrovni a nejsou fanouškům tolik na očích? Prvním v řadě je Lukáš Pešek.

Na začátku tisíciletí vlétl do motocyklového světa jako velký talent. V roce 2002 vyhrál závod mistrovství Evropy v Mostě a hned debutoval ve světovém šampionátu při velké ceně v Brně.

V sezoně 2003 Lukáš Pešek absolvoval devět podniků MS, pak už se stal stálým účastníkem nejsledovanějšího motocyklového seriálu světa na dlouhých sedm let. A úspěšným: za řídítky derbi vyhrál závody v Číně a v Austrálii, celkem devětkrát stál na stupních vítězů. Patřil mezi kvartet nejlepších závodníků planety ve třídě 125 cm3.

Pro jeho další osud bylo důležité jméno Giampiera Sacchiho, šéfa továrního týmu Derbi. Už to vypadalo, že se Pešek ze světových okruhů nadobro vytratí. V letech 2011 a 2012 totiž startoval pouze příležitostně v nižších okruhových seriálech.

Ale právě Sacchi si na bývalého svěřence vzpomněl! Pro šampionát 2013 ho vytáhl do královské kategorie MotoGP. „Napsali jsme v Derbi spoustu krásných příběhů. Lukáš má na to, aby se prosadil v nejvyšší třídě,“ uvedl tehdy Sacchi.

Jenže v osmnácti závodech 2013 český pilot nebodoval ani jedinkrát. Tím se pro něj mistrovství světa (zřejmě) definitivně uzavřelo. „Přemýšlel jsem, co dál. Napadlo mě, že bych měl najít způsob, jak předat své zkušenosti. Přilétla ke mně možnost založit školu pro začínající jezdce,“ vysvětluje Pešek, jak se dostal ke zbrusu nové roli – práci trenéra. V jeho rukou se objevil dnes třináctiletý Oliver König.

Kromě toho, že se mu jako kouč Pešek velmi pečlivě věnuje, je aktivní také v mnoha jiných směrech. Vede školu Bezpečně na motorce Akademie, je ambasadorem značky BMW – a opět se vrátil do sedla závodního stroje.

Rozhovor: Vracím se do starých kolejí

V novém životě trénujete Olivera Königa, který uplynulou sezonu zářil i díky vám. Jste se svou současnou rolí spokojený?

I když to na mě není vidět, po každém Oliverově vyhraném závodě si to opravdu vnitřně užívám. Je příjemné vidět, že co děláme, přináší ovoce. A nebudu říkat že ne.

Jak se s Oliverem připravujete?

Jezdíme motokros a pracujeme na fyzičce. V sezoně trénujeme i na okruzích. Nepomáhám mu jen s jízdou, řešíme spolu nastavení motocyklu a spoustu dalších věcí okolo závodění.

Je to rovněž rok, co jste zpět v závodním sedle. V seriálu Alpe Adria Cup 2015 jste skončil čtvrtý. Nemrzí vás to?

Vůbec to neřeším, protože nešlo o celkový výsledek. Jel jsem na pocit a užíval si to. Věřím, že letos budu výkonnostně dál. Pak můžu pomýšlet na dobré výsledky. Jsem spíš rád, že se vracím do starých kolejí a zase dávám hodně závodění.

Svůj první závod sezony pojedete až 13. května. Jak se do té doby budete připravovat?

Začínám zase makat na kondici, do toho dělám doplňkově fotbal, hokej a motokros. Od konce února bych chtěl trénovat ve Španělsku na závodní motorce. Uvidíme, co všechno ekonomická situace umožní.

Nedávno se objevila na facebooku fotka s dvojnásobným mistrem světa superbiků Troyem Corserem, který vede BMW Race Academy – tedy kurzy sportovní jízdy na silničním motocyklu S 1000 RR. Vidíte v tom budoucnost?

S BMW Race Academy jsem pořád v kontaktu a čekám, až bude přehled o termínech na sezonu. Pak se s nimi snad dohodnu na nějaké zajímavé spolupráci. Odcestoval jsem tam na zkoušku, zároveň se podíval na jejich kurz a vyzkoušel si, jestli bychom si vzájemně vyhovovali do budoucna. S celým týmem jsme si vyhovovali i po lidské stránce, což je nejdůležitější. Jejich výuka mě zaujala a teď jsem ve fázi dolaďování.

Takže se stanete jejich členem?

Ano, jezdil bych s nimi po Evropě. Bylo by to pro mě rozšíření a posunutí zase o kousek dál za hranice.

,strong>Vypadá to, že BMW je vaše štístko.

Je pravda, že tato značka mě vždy bavila díky autům. Poslední dva roky jsem vyzkoušel všechny modely jejích motorek. Vyučuji na okruhu, s modelem RR závodím za BMW Česká republika.

Co obnáší funkce ambasadora značky?

Jezdím s její silniční show a na to konto jsme se domluvili na spolupráci. Znamená to reprezentovat a prezentovat značku v soukromí i na závodech.

Jaký je pro sezonu váš i Oliverův cíl?

O mně je známo, že chci jen vyhrávat. Tak to mám nastavené a je to jediné měřítko, že to děláme dobře. Ovšem v první řadě chci, aby nás to bavilo a zůstali jsme zdraví.

Angažujete se také ve finanční sbírce na elektromotocykl pro Lukáše Šemberu. Co vás k tomu vedlo?

Jsme hezkých pár let kamarádi. Když vidím jeho snahu a zápal pro to, aby se mohl nějakým způsobem vrátit k závodům, snažím se mu pomáhat. Věřím, že se nám tahle akce povede.

Lukáš Pešek

  • Narozen: 22. 11. 1985
  • Největší úspěchy: 136 závodů MS, 2x vítězství, 9x stupně vítězů, 4. místo v MS 2007 (třída 125), 3x nejlepší trénink, 4x nejrychlejší kolo závodu, 507 bodů.

Autor: Barbora Burdová

Spolupracujeme s TipCars.com
Útoky amerických dronů porušují suverenitu země, vzkázal Pákistán do Washingtonu Útoky amerických dronů porušují suverenitu země, vzkázal Pákistán do Washingtonu

Pákistán označil plánované útoky amerických bezpilotních…

Sankce vůči Rusku budou trvat dál, rozhodl summit Evropské unie Sankce vůči Rusku budou trvat dál, rozhodl summit Evropské unie

Evropská unie prodlouží hospodářské sankce uvalené na…

V případě prohraných voleb se vrátím se do houpacího křesla na Vysočinu, slibuje Zeman V případě prohraných voleb se vrátím se do houpacího křesla na Vysočinu, slibuje Zeman

Pokud prezident Miloš Zeman prohraje příští rok volby,…

 

Štítky Svět motorů

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Deset legendárních čtyřkolek - od pracovního offroadu až po supersport Deset legendárních čtyřkolek - od pracovního offroadu až po supersport

Ať už vám jde o prostupnost nezpevněným terénem, nebo jen…

Kia Stonic odhalena. V Česku se bude prodávat již v říjnu Kia Stonic odhalena. V Česku se bude prodávat již v říjnu

Novinka značky Kia bude mít oficiální premiéru na…

 






 
Lotec C1000 (1991-1995): Toto mělo být nejrychlejší auto světa. Proč vzniklo v jediném kuse?

Lotec C1000 (1991-1995): Toto mělo být nejrychlejší auto světa. Proč vzniklo v jediném kuse?

Včera

V první polovině 90. let se postupně rodil v Bavorsku unikátní supersport. Na objednávku.




Blesk.cz

Mynářovy padesátiny na Hradě: Přišel Tvrdík, Duka, Uzel i parta (ex)ministrů

Mynářovy padesátiny na Hradě: Přišel Tvrdík, Duka,…

Sportovní „bafuňáři“, kapitáni průmyslu, sexuolog, kardinál, ale i řada bývalých a současných ministrů. Takovou…

Čtvrtek byl nejlepším dnem roku. U Prahy naměřili 36 °C a padaly rekordy

Čtvrtek byl nejlepším dnem roku. U Prahy naměřili 36…

Dosud nejteplejším letošním dnem v Česku byl čtvrtek, který překonal primát úterka. V Husinci-Řeži u Prahy…

 

iSport.cz

Slovák Lobotka o zájmu Slavie: Dobrá adresa. V Ajaxu pobavil hláškou

Slovák Lobotka o zájmu Slavie: Dobrá adresa. V Ajaxu…

Patří mezi nejvýraznější tváře slovenské jednadvacítky na EURO. A také mezi hráče, o které stojí pražská Slavia.…

Posily Sparty: Stramaccioni budí respekt, první trénink byl náročný

Posily Sparty: Stramaccioni budí respekt, první…

Seznámení i první trénink mají za sebou. Sparťanští fotbalisté už jedou naplno podle rozkazů italského trenéra…

 

Reflex.cz

Vdova po Helmutu Kohlovi si nepřála, aby na smutečním obřadu promluvila Angela Merkelová

Vdova po Helmutu Kohlovi si nepřála, aby na…

Jen o kousek unikla velké mezinárodní ostudě Angela Merkelová, která byla kdysi označována za oblíbenkyni…

Ekonom Vladimír Pikora o předvolebních plánech ČSSD: Zoufalé strany mají zoufalé programy

Ekonom Vladimír Pikora o předvolebních plánech ČSSD:…

Je mi smutno, je mi úzko. Četl jsem program ČSSD. Vážně si politici myslí, že mohou lidem do očí tak lhát a…