Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Co kdyby se Koenigsegg pustil do výroby motorek?

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Švédský Koenigsegg je sice specialistou na supersportovní automobily, ale z Ruska pochází zajímavá vize sportovního silničního motocyklu, která nese jméno právě této automobilky.

Koenigsegg má prozatím ve svém výrobním programu zcela jasnou linii od dvoumístných supersportů s motorem před zadní nápravou k dvoumístným hypersportům s hybridním pohonným systémem, jejichž aktuálním zástupcem je model Regera.

Prozatím nejvýraznějším odklonem od filozofie této značky se stal koncept čtyřmístného elektromobilu Koenigsegg Quant z roku 2009, který ale samotná automobilka opustila již v roce 2010.

Možnost, že se Koenigsegg v blízké nebo i vzdálené budoucnosti mezi skutečné výrobce motocyklů v současnosti není příliš pravděpodobná, ale přesto posloužila tato značka jako inspirace pro studii motorky.

Ruské studio Burov Art, za jehož vznikem stojí Maxim Burov, si s motorkou značky Koenigsegg pohrává poslední dva roky a jeho vize se v případě designu vydává podobným směrem jako studie Motorbike from Great Japan nebo malosériový Lotus C-01.

Podobně jako u této dvojice i jednostopý Koenigsegg má kompletně kapotovaný rám i motor, ale nemá kompletní kapotáž, v níž je umístěn větrný štítek a světla jako u drtivé většiny supersportovních motorek posledních třiceti let.

K technice ukryté pod kapotami této studie se Burov Art nevyjadřuje, ale dvojice koncovek výfukového systému, která výhružně trčí nad zadním kolem, dává jasně najevo, že toto nebude elektromobil.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)