Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Auris vs. Honda, Mazda, Mitsubishi a Nissan: Co koupit?

Diskuze (104)
Toyota od ledna prodává novou generaci Aurisu za ceny od 329.900 Kč. Co nabízí ostatní japonské automobilky a kolik za své modely žádají ony?

Nový Auris je klasickým zástupcem segmentu kompaktních hatchbacků. Aktuální provedení zavrhlo velkoprostorové choutky svého předchůdce a vrátilo se k běžné výšce karoserie. Samozřejmostí je dnes nabídka dvou benzinových a dvou dieselových motorů, v dnešním srovnání se ovšem spokojíme se základním pohonem a nejlevnější výbavou.

Za nejdostupnější provedení Toyota žádá 329.900 Kč. Jedná se o Auris Power s motorem 1,33 Dual VVT-i o výkonu 73 kW. Za to u nás nejprodávanější japonská automobilka nabízí kompletní elektrickou výbavu (kromě elektrického stahování zadních oken), klimatizaci a sedmero airbagů (včetně kolenního pro řidiče).

Příjemným bonusem je standardně dodávaná šestistupňová převodovka. Mimochodem, za silnější motor 1,6 Valvematic/97 kW se připlácí přijatelných 20 tisíc korun a stejný je i příplatek za vyšší výbavu Active, která přidá např. Bluetooth, parkovací kameru, kožený volant a přední mlhovky.

Honda s motorem 1,4 i-VTEC nabízí stejný přístup k technice: malý atmosférický motor kombinuje se šestistupňovou převodovkou. Provedení Civic Comfort je v akční nabídce za 349.900 Kč. Cena je na pohled vyšší než u Toyoty, Honda ovšem nežádá příplatek za metalický lak a navrch přidává 16palcová litá kola nebo elektrické stahování zadních oken. Cesta k silnějšímu motoru není tak výhodná jako u Toyoty. Osmnáctistovku i-VTEC o výkonu 104 kW lze pořídit ve stejné výbavě za 379 tisíc korun.

Mazda 3 CE se prodává za akčních 333.400 Kč s karoserií hatchback i sedan. Výhodou je standard v podobě motoru 1,6i o výkonu 77 kW, spojený ovšem s pětistupňovou převodovkou. Výbava se prakticky shoduje s Toyotou, Mazdě jen chybí tempomat. Cenový rozdíl mezi těmito konkurenty je zanedbatelný. I u Mazdy 3 se silnější motor pořádně prodraží. Je jím dvoulitr o výkonu 111 kW, dodávaný od výbavy TX Plus (o tři stupně výš než CE) za cenu 441.100 Kč.

Toyota Auris - srovnání cen s konkurencí
ModelToyota AurisHonda CivicMazda 3
Motor1,33/73 kW; 6M1,4/73 kW; 6M1,6/77 kW; 5M
VýbavaPowerComfortCE
Základní cena [Kč]329.900,-349.900,-333.400,-
Bluetooth---
Centrální zamykání s DOSSS
El. ovládaná a vyhřívaná zrcátkaSSS
El. stahování oken P/ZS / -S / SS / -
KlimatizaceSSS
KolaR15 ocelR16 litáR15 ocel
Metalický lak14.400,-S12.400,-
Rádio s CD/MP3SSS
Cena při shodné výbavě [Kč]344.300,-349.900,-345.800,-

Jak to vypadá u Mitsubishi? Lancer Inform Style může být váš za 348.000 Kč, jedno zda jako Sportsedan, nebo pětidveřový Sportback. V roli základní motorizace je šestnáctistovka o výkonu 85 kW, pohání kus auta – s délkou 4,58 metru je Lancer podstatně větší než většina tzv. kompaktů. Proti Aurisu nabízí Mitsubishi navíc elektrické stahování zadních oken a větší kola, základní výbava se ale musí obejít bez vyhřívaných zpětných zrcátek a opět bez tempomatu. Silnější motor (1,8 MIVEC/103 kW) je k mání až od prostřední výbavy za 409 tisíc korun.

A jak je to u Nissanu? Pravověrný hatchback chybí, ale jeho roli plní už několik sezón kompaktní crossover. Qashqai Visia pořídíte od 354.200 Kč, proti Toyotě nabídne samozřejmě vyšší posaz, standardní motor 1,6 l, elektrické stahování i u zadních oken a Bluetooth. Naopak rádio v základní výbavě nepodporuje formát MP3. Kdo může utratit dalších 52 tisíc navíc, může si připlatit za bezstupňovou převodovku, nebo benzinový dvoulitr.

Toyota Auris - srovnání cen s konkurencí
ModelToyota AurisMitsubishi LancerNissan Qashqai
Motor1,33/73 kW; 6M1,6/85 kW; 5M1,6/86 kW; 5M
VýbavaPowerInform StyleVisia
Základní cena [Kč]329.900,-348.000,-354.200,-
Bluetooth--S
Centrální zamykání s DOSSS
El. ovládaná a vyhřívaná zrcátkaSbez vyhř.S
El. stahování oken P/ZS / -S/SS/S
KlimatizaceSSS
KolaR15 ocelR16 ocelR16 ocel
Metalický lak14.400,-14.000,-13.500,-
Rádio s CD/MP3SSbez MP3
Cena při shodné výbavě [Kč]344.300,-362.000,-367.700,-

Diskuze (104)
24. 1. 2013 10:52
Re: Tempomat
No a o tom tu celou dobu píšu. U základní motorizace nevidím absenci tempomatu jako nedostatek. Jinak po městě i s pouhými 61kW 50km/h pohodinka na 6°, když kopec tak na 5° a motor neprotestuje-to zas nejsem prase, abych ho nějak podtáčel. Vlastně na tento režim je ta 1,4 i-DSi stavěná. Trojku mám jen na předjíždění :-)
24. 1. 2013 10:24
Re: Tempomat
Ok, to beriem. Tiez som prisiel podobne k autu a neriesil som vybavu. Proste to malo vsetko >:D
Motor ma 110kw, takze problem nebol. Ale u slabsieho auta by som na kratkej vzdialenosti skratka zaradil napr. 3ku v meste namiesto 4ky. Ale je fakt, ze v slabsom aute ako 77kw nemam s tempomatom skusenosti. No ak by aj bol problem, tak ho zapinam skratka len na dialnici. A pokial viem, tak u tych skutocne slabych motorov ani vacsinou nie je mozne tempomat objednat.
24. 1. 2013 07:23
Re: Tempomat
OK, o tom že je tempomat fajn vůbec nepochybuji, vzhledm k jízdě ustálenou rychlostí je většinou tempomat úspornější i než sebevětší snaha o nízkou spotřebu(při opravdu ustálené rychlosti). V minulém autě jsem ho měl, nyní ne(ani na jednom z aut 61 a 110kW) a vzhledem k tomu, že z ročního nájezdu cca 20.000 je cca 80% po okreskách mi to zrovna žíly nerve a jsem přesvědčen, že ten pidimotůrek co mám v autě by si s ním asi moc nerozumněl ;-) Jó, u toho MPV se 110kW mi chybí a rozumím tomu, že je pro někoho podmínkou pro nové auto. Na druhou stranu. Při výběru auta jdu nejdříve po motoru a pak až po "serepetkách" Současný civic byl vyjímka, zkrátka nabídka, která se neodmítá-no nekup ho z rodiny za 1/2 ceny na trhu >:D Co se týče nejnižší rychlosti s tempomatem, tak jsem rád za informace zde získané (viz příspěvek od _MT_) Alespoň neumřu blbej >:D :yes:
24. 1. 2013 00:49
Re: Tempomat
Kazdy mame asi rozne skusenosti. Ja by som auto bez tempomatu na caste jazdenie uz vobec nechcel a je to moja podmienka pri vybere auta. Vyslovene ma rozculuju vodici bez tempomatu >:D Samozrejme na dialnici je to hlavna vyhoda, ale postupne som si zvykol a zapinam ho prakticky vzdy, ak je dlhsi usek cesty aj v meste. Super vec.. nemusim riesit rychlost, ani ci idem z kopca, do kopca. Zatial som nezaznamenal, ze by mi ho niekedy vyplo, alebo by nezobralo rychlost okolo 50 km/h. Menej uz nie je dovod. Auto ma 11 rokov, tak neviem preco by to nove auta nemali zvladat tiez.
23. 1. 2013 20:26
Re: Honda
Potom co jsi napsal je jasné, že jsi v autě nejel. Jinak by jsi nemohl takovou blbost napsat. To, že má torzní příčku, která je navíc odtlumena přes hydraulické držáky, rozhodně není její velká chyba - jak píšeš. Doteď jsem měl všechna auta na "víceprvku" a to že teď mám poprvé "torzku" nepoznám ani v nejmenším :-!