Citroën C4 vs. Peugeot 308: Co koupit?

Citroën C4 vs. Peugeot 308: Co koupit?

 

Citroën i Peugeot mají v nižší střední třídě atraktivní akční nabídky. Jak si stojí v přímém srovnání cen a výbav?

Citroën C4 se ve své druhé generaci představil na loňském autosalonu v Paříži a na český trh vstoupil letos v lednu. Peugeot 308 měl v modernizované podobě premiéru na letošním ženevském autosalonu a jeho ceník byl zveřejněn v dubnu.

       Oba modely stojí na stejné kompaktní podvozkové platformě skupiny PSA a jsou nabízeny se stejnými motory. V technice tedy k žádným zásadním rozdílům nedochází a zájemci o tyto kompaktní modely se tak mohou rozhodovat v podstatě pouze na základě designu, svých sympatií ke značce, pocitů z jízdy a interiéru nebo čistě pragmaticky podle ceny.

Citroën C4 vs. Peugeot 308: Designový duel

Citroën C4 1,4 VTi Attraction Pack vs. Peugeot 308 1,4 VTi Access

Pro první cenový duel mezi francouzskými příbuznými jsme zvolili nejlevnější zástupce obou modelů se zážehovými motory 1,4 VTi.

Citroën C4 je v současnosti díky akčnímu ceníku nejdostupnější v druhém stupni výbavy Attraction Pack za 289.900,- Kč.

Za tuto částku zákazník dostane šestici airbagů, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, tempomat, elektricky ovládaná okna vpředu, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka a výškově nastavitelné sedadlo řidiče, manuální klimatizaci, rádio s přehrávačem CD i MP3, šesti reproduktory a ovládáním na volantu, palubní počítač s ukazatelem vnější teploty a přední mlhové světlomety s funkcí přisvícení do zatáček. To je celkem slušná porce výbavy v základním modelu za méně než 300 tisíc Kč.

Z příplatkové výbavy stojí za pozornost ESP za 9.000,- Kč (včetně asistenta pro rozjezd do kopce).

Peugeot 308 v základní výbavě Access je s cenou 279.900,- Kč ještě o 10.000,- Kč dostupnější než C4. Zájemce o tento model může počítat s podobnou standardní výbavou a širšími možnosti příplatkových prvků.

Standardem je i ESP, ale na druhou stranu je potřeba si připlatit za hlavové airbagy (+9.700,- Kč) a tempomat (+9.700,- Kč). Při objednání těchto příplatkových prvků se cenový rozdíl mezi touto dvojicí francouzských hatchbacků prakticky smaže.

Citroën C4 a Peugeot 308 - srovnání cen a výbav
ModelCitroën C4Peugeot 308
Motor1,4 VTi (70 kW)1,4 VTi (72 kW)
VýbavaAttraction PackAccess
Základní cena [Kč]289.900,-279.900,-
Airbagy čelníSS
Airbagy bočníSS
Airbagy okenníS9.700,-
Airbag kolenní--
Centrální zamykání s DOSS
Elektricky ovládaná zrcátkaSS
El. stahování zadních oken-8.000,-
ESP9.000,-S
Karoserie pětidveřováSS
Klimatizace manuálníSS
Klimatizace aut. dvouzónová-10.600,-
Kožený volant--
Litá kola-15.500,-
Metalický lak14.400,-13.995,-
Přední mlhovkySS
RádioSS
TempomatS9.700,-
USB konektor-7.500,-
Vyhřívání zpětných zrcátekSS
Rozměr pneu195/65 R15195/65 R15

Jake.auto.cz: Citroën C4 (přehled testů a dalších článků)

Citroën C4 1,6 VTi Tendance vs. Peugeot 308 1,6 VTi Active

Druhou srovnávanou dvojici opět spojuje pohonná jednotka, kterou je atmosférický zážehový čtyřválec 1,6 VTi, jeden z nejlepší motorů této kubatury jaký dnes můžete koupit. Citroën nastupuje ve třetím stupni výbavy Tendance, zatímco Peugeot je ve druhé verzi s označením Active.

C4 ve verzi Tendance přijde na 329.900,- Kč díky letní prémii, snižující akční cenu o dalších 30.000,- Kč. Standardem pro tento model je šestice airbagů, ESP, ASR, rádio s CD i MP3 přehrávačem, manuální klimatizace, elektrické ovládání předních i zadních bočních oken, kožený volant, výškově nastavitelná přední sedadla se stavitelnými bederními opěrkami a řada dalších prvků.

Za příplatek 11.900,- Kč je pro tuto verzi Citroënu C4 k dispozici dvouzónová klimatizace a za 7.500,- Kč je v nabídce USB konektor.

Peugeot v provedení Active s motorem 1,6 VTi stojí od 354.900,- Kč. Opět nabízí podobnou výbavu jako Citroën. Standardem je mimo jiné dvouzónová automatická klimatizace a USB konektor.

Stejně jako u verze Access se ale i u provedení Active připlácí za hlavové airbagy a tempomat.

Citroën C4 a Peugeot 308 - srovnání cen a výbav
ModelCitroën C4Peugeot 308
Motor1,6 VTi (88 kW)1,6 VTi (88 kW)
VýbavaTendanceActive
Základní cena [Kč]329.900,-354.900,-
Airbagy čelníSS
Airbagy bočníSS
Airbagy okenníS9.700,-
Airbag kolenní--
Centrální zamykání s DOSS
Elektricky ovládaná zrcátkaSS
El. stahování zadních okenSS
ESPSS
Karoserie pětidveřováSS
Klimatizace manuálníS-
Klimatizace aut. dvouzónová11.900,-S
Kožený volantSS
Litá kola-S
Metalický lak14.400,-13.995,-
Přední mlhovkySS
RádioSS
TempomatS9.700,-
USB konektor7.500,-S
Vyhřívání zpětných zrcátekSS
Rozměr pneu205/55 R16205/55 R16

Jake.auto.cz: Peugeot 308 (přehled testů a dalších článků)


Peugeot 308 vs. Citroen C4
 

Citroen C4
 

Peugeot 308
 

Anketa

Který model byste vybrali?
Spolupracujeme s TipCars.com
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj? V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj?

Extrémně vzácný vůz Lamborghini Centenario je na prodej v…

Nové Audi A7 odhaleno. Designem evoluční, ale technikou zase blíž A8 Nové Audi A7 odhaleno. Designem evoluční, ale technikou zase blíž A8

Druhá generace Audi A7 Sportback s sebou přináší evoluční…

 



Peugeot 308 SW vs. Škoda Octavia Combi – Duel obřích kufrů Peugeot 308 SW vs. Škoda Octavia Combi – Duel obřích kufrů

Kombíky nižší střední třídy jsou nejprodávanějšími auty…

Za volantem závodního Peugeotu 308 Racing Cup: Zážitek na celý život! (+videa) Za volantem závodního Peugeotu 308 Racing Cup: Zážitek na celý život! (+videa)

Nestává se tak často, abychom si na vlastní kůži okusili…

 



 
Honda T360: Tohle bylo první auto Hondy. Skoro nikdo to ale neví...

Honda T360: Tohle bylo první auto Hondy. Skoro nikdo to ale neví...

Dnes 16:45

Malinký roadster S800 nebyl v rozporu se zažitým názorem tím úplně prvním automobilem japonské značky. Tato pocta náleží vozu z přesně opačného spektra nabídky, a sice drobnému pick-upu T360.




Blesk.cz

Zeman bez milosti: „Sobotko, sklapni!“ ČSSD přeje i po debaklu vládní účast

Zeman bez milosti: „Sobotko, sklapni!“ ČSSD přeje i…

Sociální demokracii sám jako předseda přebíral v době, kdy měla sedmiprocentní podporu. Teď si prezident Miloš…

Přiznání Matěje Hádka: Štvalo mě, že je brácha slavnější! Vzepřel jsem se

Přiznání Matěje Hádka: Štvalo mě, že je brácha…

Říká se o něm, že patří mezi nejlepší herce své generace. On sám se tomu směje, ale je fakt, že Matěj Hádek (41)…

 

iSport.cz

Kouč Jelínek o Motoru: Nechci čekat na zdechlinu, chci puk lovit

Kouč Jelínek o Motoru: Nechci čekat na zdechlinu,…

Ještě na jaře váhal, zda dál trénovat. Věnoval se přednášení, osobnímu koučinku, pomáhal třeba tenistce Karolíně…

Plíšková vlétla do Turnaje mistryň, Venus Williamsovou jasně přehrála

Plíšková vlétla do Turnaje mistryň, Venus…

Česká tenistka Karolína Plíšková vstoupila do Turnaje mistryň v Singapuru jasným vítězstvím nad Venus…

 

Reflex.cz

Zeman pověří Babiše sestavením vlády. Chválil i Okamuru a Bartoše

Zeman pověří Babiše sestavením vlády. Chválil i…

Babišovo ANO ovládlo Česko, sněmovní volby vyhrálo ve všech krajích. Co na to Miloš Zeman? Pochválil šéfa ANO…

Karibská krize: Před 55 lety se svět ocitl na pokraji jaderné apokalypsy

Karibská krize: Před 55 lety se svět ocitl na…

Koncem padesátých let minulého století se první tajemník ústředního výboru Komunistické strany Sovětského svazu…