Citroën C4 vs. Peugeot 308: Co koupit?

Citroën C4 vs. Peugeot 308: Co koupit?

 

Citroën i Peugeot mají v nižší střední třídě atraktivní akční nabídky. Jak si stojí v přímém srovnání cen a výbav?

Citroën C4 se ve své druhé generaci představil na loňském autosalonu v Paříži a na český trh vstoupil letos v lednu. Peugeot 308 měl v modernizované podobě premiéru na letošním ženevském autosalonu a jeho ceník byl zveřejněn v dubnu.

       Oba modely stojí na stejné kompaktní podvozkové platformě skupiny PSA a jsou nabízeny se stejnými motory. V technice tedy k žádným zásadním rozdílům nedochází a zájemci o tyto kompaktní modely se tak mohou rozhodovat v podstatě pouze na základě designu, svých sympatií ke značce, pocitů z jízdy a interiéru nebo čistě pragmaticky podle ceny.

Citroën C4 vs. Peugeot 308: Designový duel

Citroën C4 1,4 VTi Attraction Pack vs. Peugeot 308 1,4 VTi Access

Pro první cenový duel mezi francouzskými příbuznými jsme zvolili nejlevnější zástupce obou modelů se zážehovými motory 1,4 VTi.

Citroën C4 je v současnosti díky akčnímu ceníku nejdostupnější v druhém stupni výbavy Attraction Pack za 289.900,- Kč.

Za tuto částku zákazník dostane šestici airbagů, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, tempomat, elektricky ovládaná okna vpředu, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka a výškově nastavitelné sedadlo řidiče, manuální klimatizaci, rádio s přehrávačem CD i MP3, šesti reproduktory a ovládáním na volantu, palubní počítač s ukazatelem vnější teploty a přední mlhové světlomety s funkcí přisvícení do zatáček. To je celkem slušná porce výbavy v základním modelu za méně než 300 tisíc Kč.

Z příplatkové výbavy stojí za pozornost ESP za 9.000,- Kč (včetně asistenta pro rozjezd do kopce).

Peugeot 308 v základní výbavě Access je s cenou 279.900,- Kč ještě o 10.000,- Kč dostupnější než C4. Zájemce o tento model může počítat s podobnou standardní výbavou a širšími možnosti příplatkových prvků.

Standardem je i ESP, ale na druhou stranu je potřeba si připlatit za hlavové airbagy (+9.700,- Kč) a tempomat (+9.700,- Kč). Při objednání těchto příplatkových prvků se cenový rozdíl mezi touto dvojicí francouzských hatchbacků prakticky smaže.

Citroën C4 a Peugeot 308 - srovnání cen a výbav
ModelCitroën C4Peugeot 308
Motor1,4 VTi (70 kW)1,4 VTi (72 kW)
VýbavaAttraction PackAccess
Základní cena [Kč]289.900,-279.900,-
Airbagy čelníSS
Airbagy bočníSS
Airbagy okenníS9.700,-
Airbag kolenní--
Centrální zamykání s DOSS
Elektricky ovládaná zrcátkaSS
El. stahování zadních oken-8.000,-
ESP9.000,-S
Karoserie pětidveřováSS
Klimatizace manuálníSS
Klimatizace aut. dvouzónová-10.600,-
Kožený volant--
Litá kola-15.500,-
Metalický lak14.400,-13.995,-
Přední mlhovkySS
RádioSS
TempomatS9.700,-
USB konektor-7.500,-
Vyhřívání zpětných zrcátekSS
Rozměr pneu195/65 R15195/65 R15

Jake.auto.cz: Citroën C4 (přehled testů a dalších článků)

Citroën C4 1,6 VTi Tendance vs. Peugeot 308 1,6 VTi Active

Druhou srovnávanou dvojici opět spojuje pohonná jednotka, kterou je atmosférický zážehový čtyřválec 1,6 VTi, jeden z nejlepší motorů této kubatury jaký dnes můžete koupit. Citroën nastupuje ve třetím stupni výbavy Tendance, zatímco Peugeot je ve druhé verzi s označením Active.

C4 ve verzi Tendance přijde na 329.900,- Kč díky letní prémii, snižující akční cenu o dalších 30.000,- Kč. Standardem pro tento model je šestice airbagů, ESP, ASR, rádio s CD i MP3 přehrávačem, manuální klimatizace, elektrické ovládání předních i zadních bočních oken, kožený volant, výškově nastavitelná přední sedadla se stavitelnými bederními opěrkami a řada dalších prvků.

Za příplatek 11.900,- Kč je pro tuto verzi Citroënu C4 k dispozici dvouzónová klimatizace a za 7.500,- Kč je v nabídce USB konektor.

Peugeot v provedení Active s motorem 1,6 VTi stojí od 354.900,- Kč. Opět nabízí podobnou výbavu jako Citroën. Standardem je mimo jiné dvouzónová automatická klimatizace a USB konektor.

Stejně jako u verze Access se ale i u provedení Active připlácí za hlavové airbagy a tempomat.

Citroën C4 a Peugeot 308 - srovnání cen a výbav
ModelCitroën C4Peugeot 308
Motor1,6 VTi (88 kW)1,6 VTi (88 kW)
VýbavaTendanceActive
Základní cena [Kč]329.900,-354.900,-
Airbagy čelníSS
Airbagy bočníSS
Airbagy okenníS9.700,-
Airbag kolenní--
Centrální zamykání s DOSS
Elektricky ovládaná zrcátkaSS
El. stahování zadních okenSS
ESPSS
Karoserie pětidveřováSS
Klimatizace manuálníS-
Klimatizace aut. dvouzónová11.900,-S
Kožený volantSS
Litá kola-S
Metalický lak14.400,-13.995,-
Přední mlhovkySS
RádioSS
TempomatS9.700,-
USB konektor7.500,-S
Vyhřívání zpětných zrcátekSS
Rozměr pneu205/55 R16205/55 R16

Jake.auto.cz: Peugeot 308 (přehled testů a dalších článků)


Peugeot 308 vs. Citroen C4
 

Citroen C4
 

Peugeot 308
 
Rallye Dakar 2018

Anketa

Který model byste vybrali?
Spolupracujeme s TipCars.com
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál

Liberecké automobilové závody byly svého času největším…

Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla? Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla?

Korejské gran turismo Stinger GT absolvoval zajímavé…

 



Ojetý Peugeot 308 (T7): Mnohem lepší! Až na jednu výjimku… Ojetý Peugeot 308 (T7): Mnohem lepší! Až na jednu výjimku…

Původní Peugeot 308 vyjel na zdokonalené technice…

Peugeot 308TCR má 350 koní a lepší aerodynamiku. A slušnou cenu Peugeot 308TCR má 350 koní a lepší aerodynamiku. A slušnou cenu

Peugeot 308TCR vychází z modelu 308 Racing Cup a jak…

 



 
Budoucnost cestovních automobilů: Co říká velký šéf?

Budoucnost cestovních automobilů: Co říká velký šéf?

Dnes 13:14

Závody cestovních vozů zažívají revoluci. Klíčovou postavu hraje Ital Marcello Lotti, který výrazně ovlivňuje dění ve světovém motorsportu téměř dvě desetiletí.




Blesk.cz

Slováci se masově hlásí na české vysoké školy. Loni podali 20 tisíc přihlášek

Slováci se masově hlásí na české vysoké školy. Loni…

Zájem Slováků o studium na vysoké škole v ČR neklesá. Ačkoli se v důsledku demografického vývoje snížil celkový…

Chile zasáhlo silné zemětřesení. Přišlo krátce po návštěvě papeže Františka

Chile zasáhlo silné zemětřesení. Přišlo krátce po…

Sever Chile zasáhlo v noci na neděli zemětřesení o síle 6,3 stupně. Otřesy byly podle agentury EFE cítit i na…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Třináct setin od medaile. Erbanová dojela v závodě na 1000 metrů pátá

Třináct setin od medaile. Erbanová dojela v závodě…

Rychlobruslařka Karolína Erbanová obsadila páté místo v závodu na 1000 metrů na Světovém poháru v Erfurtu a…

 

Reflex.cz

Požár hotelu v Praze nepřežili čtyři lidé, mezi zraněnými je i několik cizinců

Požár hotelu v Praze nepřežili čtyři lidé, mezi…

Sobotní požár hotelu v centru Prahy má už čtyři oběti. Dva mladí cizinci - jednadvacetiletý Němec a o rok mladší…

Nejočekávanější filmy roku 2018: Velký přehled podle kategorií, který jinde nenajdete

Nejočekávanější filmy roku 2018: Velký přehled podle…

Máte rádi klasiku od klasiků, nebo jste fajnšmekři a hledáte ukrytý klenot? Anebo se těšíte na pokračování či…