Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Octavia III, Octavia II a Rapid: Kdo je z nich nejlevnější?

Hledáme odpověď na ožehavou otázku: je nová Octavia levnější, nebo dražší než ta předchozí? A jak si stojí ve srovnání s menším Rapidem?
Zpět na článek
9. 1. 2013 08:50
9. 1. 2013 08:53
9. 1. 2013 08:59
9. 1. 2013 09:10
9. 1. 2013 09:16
9. 1. 2013 09:48
9. 1. 2013 10:27
9. 1. 2013 11:55
9. 1. 2013 13:01
9. 1. 2013 15:36
9. 1. 2013 14:09
9. 1. 2013 10:48
9. 1. 2013 17:09
10. 1. 2013 10:40
9. 1. 2013 15:13
9. 1. 2013 16:22
9. 1. 2013 08:50
Jednoduché...
OIII je o deset procent dražší, než OII a OII o deset procent dražší, než Rapid...

Ale OIII je dvakrát lepší auto, než OII a desetkrát lepší, než Rapid! :-)
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Choochoo
9. 1. 2013 09:00
Re: Jednoduché...
V cem je 2x lepsi ve stejnych vybavach? v podvozku?
Cenu v benzinu chtej dostat nahoru, ikdyz zlevnili vyrobu. Cenu urci trh. Nelze prati nic jineho nez uspech, kdyz je to cesky vyrobek, ikdyz bych volil jiste nejakeho japonce za lepsi cenu ;-)
9. 1. 2013 10:38
Re: Jednoduché...
Nebýt podvozku, řekl bych třikrát lepší ;-)
Avatar - Choochoo
9. 1. 2013 14:06
Re: Jednoduché...
S timto pristupem Ti jiste zakaznici utrhaji ruce ;-)
Tak snad si natolik schopny, ze prodas i tu torzku jako vyhodu, ne? Levnejsi udrzba a vetsi zivotnost. Co vic si prat? ;-)
Takze tak 4x lepsi??? To uz by mohlo stacit, ne? ;-)
9. 1. 2013 08:53
motory?
Nechápu, proč u Rapida uvádíte cenu s motorem 63kW a u OIII s motorem 77kW? Vážně objektivní srovnání 8-s .
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Choochoo
9. 1. 2013 08:59
Re: motory?
Srovnej sam, bude to jiste zajimave. Xavier Ti jiste pomuze, jako prodejce to ma v maliku ;-)
9. 1. 2013 09:10
Re: motory?
Je to v článku zmíněné. Je to pro srovnatelnou dynamiku, ne motor. Takže volně přeloženo - Rapid s 1,2TSI 63kw z pohledu redakce jezdí podobně jako OII a OIII s 1,2TSI 77kw. Zda je tomu tak, nevím, ale možné to je. Rapid 1,2TSI 77 kw by byl proti OII a OIII se stejnými motory asi moc velký závodník :-)
9. 1. 2013 09:16
Re: motory?
Tak to sem taky úplně nepochopil. Jestli kvůl tomu, že Rapid je lehčí takže s tímhle motorem má podobnou dynamiku?! Když už tak bych srovnával stejný motorizace.
9. 1. 2013 09:48
Re: motory?
O3 le tiez lehci nez O2, takze by mala tiez mat 63kw
Avatar - Emel
9. 1. 2013 10:27
Re: motory?
Souhlas, to je nesmysl.. už proto, že slabší TSI má jen pětikvalt.
Avatar - Ozzman
9. 1. 2013 11:55
Re: motory?
Rapid v základu s metlou jako maj ve srovnání a s 77kw TSI stojí skoro 350 tisíc dle konfigurátoru
Avatar - Choochoo
9. 1. 2013 13:01
Re: motory?
slusna pecka, neni pochyb ze OIII v porovnani s Rapidem pujde na prodej jiste mnohem lepe
Avatar - Ozzman
9. 1. 2013 15:36
Re: motory?
To jo. Já osobně bych bral O II dokud ještě je :-) Když už bych si tedy měl vybrat :-)
Avatar - Thomas89
9. 1. 2013 14:09
Re: motory?
musí se to nějak naštelovat a objektivwně zduvodnit tak, aby dával Rapid smysl, když ho lidi nechtěj kupovat...
9. 1. 2013 09:09
Ach ta zadní náprava
Jak chcete srovnávat O III s primitivní zadní nápravou s O II, která má vyspělý víceprvek vzadu u všech verzí ?
Tento přešlap bude Škodu dlouho mrzet protože i Toyota na minulém Aurisu poznala, že udělala chybu když víceprvek nabízela jen u nejvyššího modelu a u nového Aurisu použila "traverzu" již jen u nejnižšího motoru pro důchodce.
Nabízet krásné auto s vyspělými el. systémy a dát mu dozadu kliku může jen tydýt ! Jízdní vlastnosti jsou horší a tedy i pasivní bezpečnost. Kdo jezdí hodně ten ví.
Rozbalit vlákno
16
9. 1. 2013 09:19
Re: Ach ta zadní náprava
A já bych jen dodal, že Honda tuto traverzu použila i u nového Civicu a světe div se jezdí to dobře. Já myslím, že když bude chtít někdo mermomocí O3 s víceprvkem tak si koupí prostě silnější motorizaci kde víceprvek bude.
9. 1. 2013 09:48
Re: Ach ta zadní náprava
Honda má "traverzu", ale "vyspělou", zcela jinak uloženou. Opel s Astrou se poučil a má také "traverzu" - s vyspělým patentovaným řešením, které částečně eliminuje nevýhody jednoduché kliky.

Až se tzv."svezeš" s 1,8 TSi tak se připrav, že budeš vydělávat jen na benzín.
Avatar - Emel
9. 1. 2013 10:28
Re: Ach ta zadní náprava
1.8TSI je dobrá motorizace, celkem úsporná, jen poněkud drahá.
9. 1. 2013 10:35
Re: Ach ta zadní náprava
Neni to tak zle. Jezdime s pritelkyni i OII 1.8TSI 118 kW (koupeno 2008), najeto cca 103 tis. km, spotreba 8.8 litru. Jezdi se po Praze casto, asi 12x do roka na zap.Slovensko a nekolikrat jinde (lyze atd.). JInak, spotreba cestou na zap.SLK ted na Vanoce pri prumerne rychlost 104 km/h (az do Brna je dalnice, pak 180 km po celkem OK silnicich) spotreba 8.7litru.
9. 1. 2013 12:45
Re: Ach ta zadní náprava
No oni ve Škodovce taky nevzali nápravu z Favorita a bez nějakýho ladění ji neloupli na O3. Je to sice oproti O2 krok zpátky, ale ona stejně asi většina zákazníků na takový "detaily" nekouká a zajímá se hlavně o to kolik to má pytlů. hvězdiček v NCAP, kolik elektronickejch nesmyslů apod. To že mají podvozkově zastaralejší auto než měli jim uniká, ale co každýmu co jeho jest. S tou spotřebou to vidím město 10-11 mimo 7-8. Stejně mi žrala Laguna 2,0i o O1 1,6 MPI. Čili podle mě nic nového pod sluncem.
Avatar - Choochoo
9. 1. 2013 13:07
Re: Ach ta zadní náprava
Jsem zvedav na nezaujate hodnoceni podvozku, na hodnoceni, pri kterem neplati novinarum zajezdy k mori vzrobce. Doted jsme porad slyseli, jak jsou vsichni pozadu za multilinkem a ted slysime jak je to naladene lepe jak multilink, coz drive nebylo mozne ;-)Uz se zacina objevovat, ze je vetsi hluk od kol, coz bylo snad receno i u Golfa, prevodovka(bylo receno u Golfa) malo mista na hlavu, kratke sedaky(nekdo zde uvadel). Jak je to s plasty je jich vice tvrdych jako u bylo psano u Golfa?
9. 1. 2013 20:49
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
9. 1. 2013 09:50
Re: Ach ta zadní náprava
Nesiel som v tom, ale v teste ojetiny Civicu pisali, ze je to kostitras.
Avatar - Choochoo
9. 1. 2013 13:22
Re: Ach ta zadní náprava
a v jakem roce to bylo pred nebo po valce? ;-)
Mam 8G (o ktere jsi asi cetl) na 17" a je to tvrdsi, ale jsou i tuhe stabilizatory, kdy je i pri vyssich rychlostech naklon minimalni. Bavi me to poslat do ostrejsich zatacek, pac je to jak na kolejich.
Pokud chces porovnavat tak porovnavej s aktualini 9G s hydraulickymi silenbloky, ktera mi prisla i na 18" s vyskou asi na 40 stejne komfortni jako 8G na 16"/55, pritom naklony hodne podobne, velkej posun, celkove tissi, jiste jeden s nej podvozku ve tride, ne-li uplne nej ;-) . Pritom v ceskem zakladu jsou hlinikove 15" a dale dle vybavy hlinikove 16", 17".
9. 1. 2013 16:50
Re: Ach ta zadní náprava
Uvazoval som nad ojetinou 8G, precital som nejake clanky a vo Svete Motoru to myslym bolo, ze zaujemca by sa mal najprv previezt v tom auta a zvazit, ci mu ten podvozok nebude vadit.
9. 1. 2013 09:42
Re: Ach ta zadní náprava
Jízdní vlastnosti patří k aktivní bezpečnosti.
9. 1. 2013 09:53
Re: Ach ta zadní náprava
Preslap to nie je a Skodu to mrzi uz davno, ale VW im to tak nadiktoval. Si vazne myslis, ze by im dovolili spravt lepsi Passat? Cely cas by platili vyvoj novej techniky a potom by ju dali Skodovke? Tej Skodovke, ktora ma vyrabat ludove auta pre vychodoeuropskeho zakaznika? Sa divim, ze tam vobec dali nejaky multilink a vykonejsie motory.
9. 1. 2013 10:08
Re: Ach ta zadní náprava
spis aktivni bezpecnost ne? ale to je jedno :-)
9. 1. 2013 13:09
Re: Ach ta zadní náprava
Ano, máš pravdu :-O
Avatar - šmoula nešika
9. 1. 2013 12:07
Re: Ach ta zadní náprava
Ty asi moc velkej odborník nebudeš, že?
Avatar - šmoula nešika
10. 1. 2013 10:39
Re: Ach ta zadní náprava
Nejde ani tak o konstrukci nápravy, jako spíš o naladění tlumičů, stabilizátorů, silentbloků, velikost kol, hmotnost auta, délka, rozvor, rozchod, ...
Avatar - Jonage
9. 1. 2013 09:56
Nechápu cenovou politiku
Celkem nechápu cenovou politiku škody, kterou nastavila v případě Rapidu. Je vidět že cena je natolik blízká ceně Octavie, že se myslím nevyplatí kupovat o třídu menší a "horší" auto a těch pár tisíc navíc už nehraje v peněžence roli.

Neříkám že Rapid je špatné auto, ale oproti např. francouzské či korejské konkurenci nenabízí nic navíc (spíš bych řekl že nabízí méně) a stojí nepřiměřeně moc (o 80 - 100tis víc). A ať mi nikdo neříká, že platí za kvalitu VW, protože v dnešní době je to v této třídě úplně jedno.

Kdyby se cena vybaveného Rapida pohybovala okolo 300tis, bylo by to myslím adekvátní a na rozhodování který model koupit už by tu byl pádný argument v podobě rozdílu ceny.
Rozbalit vlákno
5
9. 1. 2013 10:03
Re: Nechápu cenovou politiku
Už mě taky napadlo, jestli Rapid neexistuje jenom kvůli tomu, aby touhle logikou (trochu přidám a mám Octavii) zvedal prodeje Octavie. Podle techniky náklady na jeho vývoj zase tak velké nebyly >:D
Avatar - Jonage
9. 1. 2013 10:21
Re: Nechápu cenovou politiku
No, tak uvidíme, třeba škoda v důsledku malých prodejů po čase cenu Rapida upraví.
Navíc by mne nepřekvapilo, kdyby z Rapida udělali i novou Fabii čistě jen odříznutím prodloužené zádě. No uvidíme...
Avatar - Phoenixx
9. 1. 2013 13:12
Re: Nechápu cenovou politiku
No nebol by som proti keby nova fabia vyzerala podobne ako rapid
[odkaz]

Na tu terajsiu sa neda pozerat :no:
Avatar - Choochoo
9. 1. 2013 13:40
Re: Nechápu cenovou politiku
Nikdy nevis ;-)
Zkrati rozvor o 10 cisel, zmensi kufr, moc prace by to nebylo. Asi by pak mozna platilo, jak rika Xavier, ze by byla 2x lepsi nez FII ;-)
9. 1. 2013 14:06
Re: Nechápu cenovou politiku
Určitě pomohl prodejům OII na konci života. Ale velká část zákazníků (hlavně těch firemních) stejně čekala na OIII a teprve podle její ceny se budou rozhodovat, jestli Rapida, nebo Octavii.
9. 1. 2013 10:00
nadšení opadává
Octavia III se mi vážně líbí, ale prvotní nadšení poněkud upadá... Při pohledu na interier OII a OIII mám spíš pocit, že se jedná o dva konkurenční modely (to ale ukáže definitivně až reálný kontakt), jak se zdá nová Octavia naprosto selhává v dodržení reálné spotřeby (což je ale obecný problém způsobený kamarádyEU komisařů, kteří vyrábějí Start-stop) a všude slyšíme, jak shodila 100 kg, není to ale pravda. Bude to stejné jako u Golfu, kde ve verzi 2.0 Tdi je rozdíl asi 10 kg a většinou je hubenější akorát o víceprvkouvou nápravu.

Je to jedno z aut, která připadají do úvahy jako náhrada za naší OII combi, ale mnohem víc mě teď láká Mazda 6 - vše rozhodnou reáln ceny...
Rozbalit vlákno
2
9. 1. 2013 14:09
Re: nadšení opadává
U Golfa se to pohybovalo kolem 100 kg. Co jsem třeba počítal já (a vycházelo mi nějakých 20 kg), tak jsem nedopatřením vzal G6 bez řidiče a G7 s řidičem. Takže z 20 je najednou 95. Jen na motoru ušetřili desítky kilogramů, takže jediné možné vysvětlení bylo, že tu úsporu projedli někde jinde a nepočítají rozdíl vah vozů, ale čistou úsporu na vybraných komponentech.
9. 1. 2013 20:27
Re: nadšení opadává
Mazda 6 je pecka, taky se mi moc líbí, ale jestli se nepletu proti O3 si dost připlatíš.. Ale já bych to za ní dal ;-)
9. 1. 2013 10:04
já už jsem to vyřešil
koupil jsem slušně vybavenou referenční O2 v perfektním stavu - mám auto levnější a lepší než je než Rapid, zároveň nemusím řešit, zda nebude mít nová OIII zatím neodchytané mouchy a mnohem vyšší cenu za 77kw motor a nějakou zákl. výbavu ...
Rozbalit vlákno
1
9. 1. 2013 17:01
Re: já už jsem to vyřešil
tak to jednoznačně, ty ref. auta jsou výhodný všechny oproti novýmu. Je to pravda. Já jsem kupoval takhle v listopadu ref. roomstera, když jsem četl jak to ty první po faceliftu měli dost nevychytaný, tak jsem rád, že jsem si ty dva roky počkal.
Avatar - 3_diamanty
9. 1. 2013 10:48
O2
pre mna jasna volba :yes:

aj cenou aj podvozkom, zadnou napravou, dizajnom exterieru aj interieru - nadcasove auto :yes: :yes: :yes: , pritom velkostne este prijatelne.... nie je to az taka velka obluda ako sa zda

O2 je a bude jedna z najlepsich skodoviek v historii , za tymto kokpitom bude nejednemu z nas smutno: [odkaz]

dokonaly kukuc: [odkaz]

a osobne si myslim ze O3 nedosiahne tolko prvenstiev v predaji na europskych trhoch ako O2 ktora bola za rok 2011 jednickou este na 7 ci 8mich europskych trhoch..... to sa novej octavke uz asi tazko podari.... O2 je genialna a pri pohlade na O3 musim len zaplakat... ten dizajn sa na O2 nechyta
Rozbalit vlákno
2
9. 1. 2013 17:09
Re: O2
Mám na to trošku jiný pohled. Jedna moje služební OII rozhodně nevypadá uvnitř takto >:D Vedle toho světlý interiér bych nechtěl, nikdy.

Nesdílím obdiv k OII po faceliftu. A potom uznávám, že ten vzhled není tak nadčasový, ale OII se mi líbila mnohem víc před faceliftem. Po něm jsem si spíš zvykl, než bych si ho oblíbil. Ty zahnutý světlomety se mi zkrátka vůbec nelíbí. Je to k exteriéru jediná výhrada, ale dost zásadní. Na živo jsem OIII ještě neviděl, ale nejspíš se stane v mém žebříčku dosud nejhezčí Oktávkou.

Nicméně funkčně nemám OII prakticky nic k vytknutí a jsem zvědavý, zda bude OIII v tomto ohledu důstojným nástupcem.
Avatar - šmoula nešika
10. 1. 2013 10:40
Re: O2
No jo, máš zkrátka podivný vkus.
Avatar - .StenLi.
9. 1. 2013 10:50
JEDNOZNACNE GOLF
Skoda ze v ankete chyba Golf 7, pri porovnani zakladnej vybavy by si vsetky 3 museli mastne priplatit, resp. niektore veci ako el. parkovacia brzda alebo XDS diferencial sa ani nedaju dokupit, a golf by vysiel ako najlepsie vybaveny a najlacnejsi...

Skoda :no:
Rozbalit vlákno
28
Avatar - 3_diamanty
9. 1. 2013 10:51
Re: JEDNOZNACNE GOLF
elektronicku brzdu by som nebral ako vyhodu ;-) u golfa, za nu by som si rozhodne nepriplacal ani nahodou
Avatar - .StenLi.
9. 1. 2013 10:54
Re: JEDNOZNACNE GOLF
Urcite suhlasim !!!.. ale je to "priplatok" u ostatnych modelov.. V Passate obcas hnevala.. len cas ukaze ci v Golfe bude posluchat.. ale nemoznost smykov na rucnej tu bude stale :-(
Avatar - Rysguf.
9. 1. 2013 21:43
Re: JEDNOZNACNE GOLF
Nie je nic lepsie ako elekronicka brzda... neviem ci sa prave v koncerne kazi alebo co,ale v Citroene co mam to je na nezaplatenie. Bez toho auto nechcem ani zadarmo. Proste pridem, zastavim, vyberem kluc, odchadzam... (brzda sa zatiahne sama). Pridem, nastupim, otocim klucom, idem... (brzda sa odblokuje sama).... v mojom aktualnom zivote ani neevidujem nejaku rucnu brdzu, lebo pre mna neexistuje momentalne. Esteze som si precital tuto diskusiu, aspon som si zaspominal, ake to s tou zavadzajucou palicou v interieri bolo....strasne... :-!
Avatar - .StenLi.
9. 1. 2013 22:33
Re: JEDNOZNACNE GOLF
Tebe asi smyk na rucnej brzde (na tvojom citroene aj na VW koncernovych autach nemozny) nic nehovori, no podla prieskumu vacsine vodicov ano, a rucnu brzdu chcu manualnu.
Neviem ako funguje v Citroene ale vo VW ju musis rucne stlacit (ak nie je zapnuty auto hold) a rucne odistit, takze ziadna pridana hodnota.. akurat moze v zime zamrznut alebo sa pokazi gombik a nebude sa dat odistit a technologicka vychytavka uplne odstavi inak funkcne auto.
Avatar - Rysguf.
11. 1. 2013 00:53
Re: JEDNOZNACNE GOLF
nene, viem ze koncern to ma napr. pri passate tak nejak s tym odistovanim a zaistovanim, treba to robit manualne, tj funkcia ta ista, len namiesto paky je tlacitko. Ale v citroene sa to odistuje a zaistuje SAMO. Vyberiem kluc = zaisti.... vlozim kluc = odisti. Teda moja pridana hodnota je pre mna tak vyznamna ako dialkove ovladanie centralneho, tempomat, alebo klimatizacia v lete, teda NA NEZAPLATENIE :-) Ja de facto rucnu nemam, ked auto ma stat, stoji, ked ma ist ide...ja som to tlacitko nezmackol snad nikdy aj ked tam je, viem, tazko sa to neuveritelne zjednodudenie zivota opisuje...
Ja najazdim rocne 30k + kilometrov a absolutne mi to nechyba, naco????????
S citroenom C5 robit drift? :-)
Rozbiehat sa do prudkeho kopca ked ma hillholder? :-)

To ze sa to v koncerne musi dotahovat a odtahovat, to je uplne nanic, straca sa tym ten vyznam slova "elektronicka" ked to musi robit vodic....
Avatar - .StenLi.
11. 1. 2013 01:12
Re: JEDNOZNACNE GOLF
No vyznam slova sa elektronicka spociva v tom ze sa to robi elektronicky, nie manualne.. :-) asi mysli "Samocinna" . Smyk na rucnej brzde sa da robit na kazdom aute.. aj na C5, ale vacsine vodicov by taka Samocinna rucna stacila, resp. by ju privitali.
9. 1. 2013 11:50
Re: JEDNOZNACNE GOLF
Čoeče ty máš zvláštní úhel pohledu... Nějakej akční Rencek by dle tvého uvažování musel roztrhat všechny zvažované modely na hadry... Nicméně nic takového nehrozí! Každé to auto má jinou skupinu kupujících! Golf je sice mírně vybavenější (Climatronic,palubní počítač,el.okna vzadu a centrál na dálku),nicméně je o 5.000,- Kč dražší a nemá co? Nemá kufr! ;-) Takže kdo kufr nepotřebuje, je pro něj Golf na prvním místě a není co řešit... Ten kdo ano-a takových je v ČR stále většina, volí OIII ;-)
Avatar - woody-alien
9. 1. 2013 11:56
Re: JEDNOZNACNE GOLF
No nevím, školy nemám, ale já si Golfa VII prolezl a když jsem otevřel pátý dveře, tak tam bylo co ? No kufr. Zřejmě speciální edice. :-O >:D
Avatar - .StenLi.
9. 1. 2013 12:04
Re: JEDNOZNACNE GOLF
:-) :yes: :yes:
Avatar - Choochoo
9. 1. 2013 13:48
Re: JEDNOZNACNE GOLF
>:D
Ono je to o tom co a jakeho tvaru tam chces vozit, takze Xavierovi rozumim. Vozim kufr cca 122cm dlouhy za podbehy a Golf je proste mimo ;-)
Avatar - woody-alien
9. 1. 2013 13:58
Re: JEDNOZNACNE GOLF
Ale jo, chápu. Všechno tam ale stejně nenarveš... ;-\ >:D
[odkaz]
Avatar - Choochoo
9. 1. 2013 14:04
Re: JEDNOZNACNE GOLF
Ale jo, sklopim sedadla a vyspim se tam. Ted jen sehnat ten koberec a nalakat zenu do garaze. Dik za navod >:-[]
Avatar - woody-alien
9. 1. 2013 14:10
Re: JEDNOZNACNE GOLF
Není zač. Od toho jsou fóra, aby se lidi podělili o svoje zkušenosti... ;-) >:-[]
Avatar - .StenLi.
9. 1. 2013 17:11
Re: JEDNOZNACNE GOLF
Tak predsa zlozim sedadla v Golfe - jednoduche - alebo ak chces vozit 4och ludi a kufre tak si pockam na Golf Kombi..
9. 1. 2013 18:58
Re: JEDNOZNACNE GOLF
No nevím, já i v té octavii potřebuji bohužel téměř denně skládat kufr a moc příjemné to stejně není. On velký kufr už sám o sobě je sakra důležitý...Golf Combi byl vždycky hnus...bohužel teda, jak je klasický golf pěkný, tak kombi je o ničem. Ale on ani ten kombík nemá ten kufr moc velký...
9. 1. 2013 14:14
Re: JEDNOZNACNE GOLF
>:D Kofferraum Ausgabe
Avatar - woody-alien
9. 1. 2013 15:01
Re: JEDNOZNACNE GOLF
>:-[] :yes: natürlich
9. 1. 2013 11:57
Re: JEDNOZNACNE GOLF
Já bych asi ač vlastník octavie, volil toho rapida, kufr dostačující, já potřebuju velký kufr, ale zase se mi špatně jezdí s velkými auty, cenově rapid vychází levněji, já bych v tuto chvíli šel do rapida...
Avatar - .StenLi.
9. 1. 2013 12:08
Re: JEDNOZNACNE GOLF
Jedno prevezenie v Rapide a Golf7/OIII a pri sucasnych cenach by si urcite o Rapide ani neuvazoval. Golf 7 kombi bude asi kratsie ako OIII liftback.. Rapid by bol dobry za 9500 eur.. aj to by bol o 1000e drahsi ako Peugeot 301 a Citroen C-elysse ktore maju lepsiu vybavu a su prenho konkurencia.. nie OIII.
Avatar - Choochoo
9. 1. 2013 13:56
Re: JEDNOZNACNE GOLF
OIII, G7 maji nove motory s remenem. Rapid snad porad retez, proto bych do nej nikdy nesel. Kamos v G6 po 20tis novej retez, rozvody, hlava a ted v 50tis rika, ze snad pujde znovu, ze to zas divne rachta. Nikde, ale neni receno ze ty nove motory nebudou mit jine konstrukcni problemy.
9. 1. 2013 14:36
Re: JEDNOZNACNE GOLF
A není to proto, že to auto moc honí? Co to má za TSIčko? tu 77 nebo 1,4?
Avatar - Choochoo
9. 1. 2013 15:05
Re: JEDNOZNACNE GOLF
Co to je honi? Mozna jezdi svizneji, ale porad v norme, spotrebu rika okolo 6 litru, spise mimo mesto, takze pochybuji o toceni okolo 5 tis. kdyz to ani vykon v otackach nema. Najeto po 2,5 roce 50tis, coz si myslim neni nic extra. 1,2 77kW v cerny metle.
9. 1. 2013 16:57
Re: JEDNOZNACNE GOLF
Hmm, tak to je asi fakt chyba toho motoru. Tak je fakt, že ty 77 kw ty mouchy měli, to je pravda. No, 6 l mimo město, to je celkem v toleranci. Nevím, je fakt, že ty problémy s tou 77 byly. Já mám v roomsteru 63 kw a to je přece jen trošku slabota vůči té 77. Spotřebu mám tak 5-5,5 po Praze a mimo Prahu jezdím tak za 4,8 a po dálnici nejezdím ani 130:-))) Na druhou stranu kamarád má toho Golfa taky v té 1,4 TSi a má nalítano tak kolem 40 a v pohodě a to má jedno z těch prvních TSIček.
9. 1. 2013 14:35
Re: JEDNOZNACNE GOLF
To určitě ne, já bych si golfa nekoupil, protože je na mě malý a Octavie III moc velká. Já bych s tím problém neměl. Mám auta dvě octavii I a Roomstera a v obou se mi jezdí skvěle, nepočítám, že by Rapid byl horší. Já bych o jiném autě než o škodovce neuvažoval, i kdyby byl rapid dražší, já jsem zapřísáhlý škodovák, ale porovnávám to mezi těmi třemi auty, octavia II, Rapid, O III. všechny se mi líbí stejně, ale Octavia III už by pro mě nebyla kvůli velikosti. Já potřebuji menší auto s velkým kufrem. Rapid by byl pro mě jasná volba. Jinak já TSI motor mám s řetězem a v pohodě...
Avatar - .StenLi.
9. 1. 2013 12:03
Re: JEDNOZNACNE GOLF
Akcni Rencek? Porovnavam dve technicky totozne auta, OIII ma menej kvlitny interier, ovela horsiu vybavu, kde nema nai lakovane klucky a spataky v zakalde (hanba v strednej triede v 2013), dotykovy multimedia system atd.. vybava ktora je o 50tis Kc horsia (a to nespominam cenu el. diferencialu). Takze OIII je o 45tis drahsia a jediny rozdiel je pretiahnuty zadok.. Ak chce niekto velky kufor, kupi si Golf Kombi alebo Octaviu Kombi. Ak chce niekto najlepsi pomer cena/hodnota v niz. stred. triede, kupi si Golf 7, ak je vsak niekto zamilovany do vyzoru novej OIII, kupi si ju bez ohladu na to ze je draha.. Ja k nim nepatrim, preto jednoznacne by som volil Golf.
Avatar - Choochoo
9. 1. 2013 13:57
Re: JEDNOZNACNE GOLF
Myslis, ze pozna 99% ridicu, ze ma G7 XDS?
Avatar - .StenLi.
9. 1. 2013 17:09
Re: JEDNOZNACNE GOLF
Neviem to na %ta ale urcite ich bude viacej ako tych co tvrdia ze rozoznaju vlecne rameno od multilinku :-) Pri XDS staci vytocit volant a pridat/zrychlit a clovek to citi. 90% ludi ani nevie konstrukcny a mechanicky rozdiel multilinku a ako by to mali pocitit. Zaujimave ze ich to trapi ovela viacej ako XDS...
9. 1. 2013 11:44
k zadní nápravě....
pořád všichni řešíte zadní nápravu,ale počítám,že min 80% z vás, co to vytahujete by jste nepoznali rozdíl :-)
Já jsem rád,že OIII už je tu jelikož slevní OII a jdu do ní.. pěkně v kombi,tdi a 4x4.. není lepší auto za ty prachy :-)
Rozbalit vlákno
11
9. 1. 2013 11:49
Re: k zadní nápravě....
navíc.. ten kdo si koupí ty slabší verze, tak s OIII určitě nehodlá závodit. Silnější verze pro lidi co buď hodně najezdí nebo se zajímají a nechcou tu nejslabší šunku ji mají. Nevidím jediný problém.

Hlavně nezapomeňme! Správný čech musí mít octávku v naftě,na hlínách co táhne pěkně vodspoda a brázdí levý pruh na D1!! >:D
Avatar - Nerez
9. 1. 2013 20:46
Re: k zadní nápravě....
Nezapomeň, že musí být ještě f kombajnu, f metle, nejlíp f plný palbě a čiplá ;-)
9. 1. 2013 21:36
Re: k zadní nápravě....
no na to bych zapoměl! :-)))
Avatar - Ozzman
9. 1. 2013 12:11
Re: k zadní nápravě....
Určitě je to věc s kterou se dá žít a auto podle toho vybírat nebudu, ale jakožto laik jsem ten rozdíl poznal, když jsem jezdil v autě s jednoduchou a nyní s víceprvkem, je to poznat.
9. 1. 2013 12:47
Re: k zadní nápravě....
Jenže ty porovnáváš dvě rozdílná auta, možná ještě hůř od jiných značek!!! To je směšné :-) Pevná zadní náprava na OIII není to stejné, jako na Fábii a obdobně... Projeď se s Golfem VII s torzkou a s víceprvkem a garantuju ti,že nepoznáš žádný rozdíl....
9. 1. 2013 12:48
Re: k zadní nápravě....
mám stejný názor :yes:
Avatar - Ozzman
9. 1. 2013 12:57
Re: k zadní nápravě....
Věřím, ale jak sem řekl, tak i při tom rozdílu by mi bylo pro mé normální použití jedno, jestli dostanu Golfa/Oktávku s víceprvkem, nebo s tyčí. Není to pro mne ( a věřim, že pro hodně motoristů) zásadní věc při rozhodování koupě auta :-) . Když je tam víceprvek, tak je to plus, stejně tak jako když tam dostanu za stejnou cenu nějakou užitečnou část výbavy, bez které můžu ale žít. :-)
Avatar - Choochoo
9. 1. 2013 14:01
Re: k zadní nápravě....
Driv byl multilink zaklinadlo a porovnavat se nemuselo ;-)
9. 1. 2013 14:50
Re: k zadní nápravě....
no oni ji moc nesleví, oni ji vyprodají a tím ty dvojky končí. a jestli se nepletu, tak octavie II se jako 4x4 už nedělá někdy od léta, už pouze scout.

Ale jinak máš pravdu, mně by bylo celkem jedno, jaká náprava tam je. Na octavii I byla zadní náprava stará, ale výborná a teď ji mám i v roomsteru a taky super...mě je celkem úplně jedno, jestli má auto vlečný ramena či jiný nesmysl. V případě problému to bude pak jen dražší než ta běžná....
9. 1. 2013 15:03
Re: k zadní nápravě....
no já taky nechci kupovat nový vůz.. chci tak 1-2 roky staré.. U nového mi to přijde jako zbytečně vyhozené peníze..
9. 1. 2013 16:59
Re: k zadní nápravě....
no oni ty referenční auta jsou dobrý cenově, tak jsou velký slevy, ale i tak tam člověk musí dávat bacha když to kupuje, kdo s tím jezdil a jak se k tomu choval. Někde je to vidět už od pohledu:-)
9. 1. 2013 13:59
tak to spis novy Leon za 339tis ve vybave Reference
nez tohle auto s batohem....od designu nove Oktavky jsem si sliboval po vsech tech prohlasenich daleko vice....z profilu a zezadu vypada skutecne neatraktivne
Rozbalit vlákno
1
9. 1. 2013 15:06
Re: tak to spis novy Leon za 339tis ve vybave Reference
no jo.. auto s batohem.. když spousta lidí ten kufr prostě potřebuje.. a nenaděláš nic.. :-)
9. 1. 2013 15:13
Motory s ceny
Jen pro upřesnění. Při porovnání těchto motorů je myslím dobré nezapomínat na to, že v nové OIIIjce jsou už konečně novější verze motorů TSI ( poháněné ozubeným řemenem a ne problematickým řetězem ). to je pro mne důležitý argument.

Co se týká ceny Rapidu, tak má jít za chvilku o dalších 20000 Kč dolů. Psali to na Vybermiauto.
Rozbalit vlákno
0
9. 1. 2013 15:30
Auto zpět na benzín?
Nabídky automobilů na Česku podle typu paliva. I přesto, že diesel využívají Češi ve všech krajích Česka a téměř při všech typech karoserií nejvíce, v současnosti se zvyšuje trend benzínových motorů TSI :yes:

PS:- Benzínový motor ožívá znovu. :-!
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Choochoo
9. 1. 2013 15:33
Re: Auto zpět na benzín?
S retezem koupi TSI jen dobrodruh >:-[]
9. 1. 2013 15:38
Re: Auto zpět na benzín?
:yes: Už montují TSI s rozvodovým řemenem :yes:
Avatar - petrumr
9. 1. 2013 16:22
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
10. 1. 2013 17:34
Srovnání s Golfem
Prosím redakci o podobné cenové srovnání Octavie III s Golfem VII.
Díky
Rozbalit vlákno
0