Auto, které je na 20. místě v prodejích má na kontě cca 200 tis. kusů... co k tomu z východoevropské periferie dodat... snad jen s klasikem, že automobilový trh je opravdu, ale opravdu jinde. Pak se nelze divit, že Golf 400 má premiéru v Pekingu a nikoli v Ženevě... :'-(
Objem vyroby a predajov je neuveritelny pre stary kontinent.
Hrozi, ze si nas Cina casom postupne kupi? prve akvizicie uz zacali... Bude to dobre alebo zle? Bude EU manufakturou pre Cinu?
Europsky socializmus a cinsky kapitalizmus si coskoro zacnu merat sily.
Tak neřekl bych že objem je neuvěřitelný, když se v EU prodalo 12 mil aut (před krizí 16), a v číně 18 - když má čína více než dvojnásobně obyvatel a značně nenasycený trh. Navíc evropský trh se důležitý pro automobilky z hlediska hodnoty aut - auta se tu prodávají hodnotnější a vybavenější.
Čína je pro výrobce atraktivní proto že tamní roste a ještě pár let poroste, a management automobilového průmyslu musí ve svých plánech vždycky zdůrazňovat růst (kdyby jednou zkusili říct, že stačí letos prodat to co loni, tak se akcionáři podělají - je to zvrhlá politika, kdy si všichni hrají na mistry světa, ale tak to je), a tento růst za každou cenu mohou vykázat jen díky růstovému trhu.
Z Evropy nic, vyjma koncernu, ten v Číně opravdu jede. Čekal jsem větší podíl těch jejich pochybných značek, které prý jednou zavalí Evropu. Například model automobilky Tetudong Jumi S1 je velmi povedený a v tabulce vůbec není. Přitom jeho výroba se právě rozbíhá v Bulharsku a výrobce plánuje masivní expanzi v Evropě. Prodeji mají pomoci nízké ceny a záruka na vůz v trvání patnácti let.
kolik rodin v cine vlastní auto, a kolik v evrope nebo usa?
nejsou ty prodeje hlavne diky tomu, ze je tam trh silne nenasycenej a kazdej kdo na to aspoň trochu ma si auto koupi?
navic tam vpodstate, vzhledem k velikosti trhu, neexistuje trh s ojetymi auty a kdo chce auto, musí koupit novy
18 mega aut na 1.4giga lidi, to je 1 novy auto na 77 lidi
to by v prepoctu na CR odpovidalo 130tis novych autum, přitom se vloni prodalo cca 160tis novych a dalších zruba tolik se dovezlo ojetych ze zahranici. Protom je CR v kontextu EU spis chudsi země zmitana krizi.
kdyby u nas auto vlastnilo třeba jen 10% rodin jako dejme tomu v cine a jedina moznost jak si poridit auto by byla koupe novyho, tak vsadim boty, ze se tady několik let bude prodávat minimalne pul mega novych aut rocne.
takze bych tu euforii z ciny mirnil. cina je nenasycenej trh, proto ty prodeje, az se trh nasyti, coz bude trvat minimalne 10 let, tak vse bude uplne jinak
Vzhledem k historickým souvislostem nemají Číňané Japonce v lásce (hodně diplomaticky řečeno, přesnější by asi bylo říci, že je nenávidí až za hrob), takže prosadit se na tamním trhu je pro japonské firmy velký vořech, Američané i Evropané jsou v tomto smyslu v daleko lepší pozici.
Při růstu kolem 20% ročně poroste podobně i spotřeba pohonných hmot a surovin. Naše ekonomiky skomírají, průmyslová výroba se ruší, přecházíme na služby. Protože místo produkce jen přerozdělujeme, musíme se neustále zadlužovat. Všichni ví, že společnost v poklesu čeká kolaps, ale tváříme se, že nic takového nehrozí.
Čína naprosti tomu díky centrálně řízené ekonomice skupuje zdroje nerostů po celém světě. Investuje ohromné sumy - víc než si mohou dovolit jednotlivé firmy v klasické tržní ekonomice. Dovolí vyrábět zahraničním firmám v Číně jen za cenu darování léta budovaného know-how. Jinak řečeno, chytře z nás vytáhnou to poslední, co má nějakou cenu. A naše firmy jsou rády že se můžou chlubit více prodanými auty. My čínské know-how nikdy nezískáme, u jimi zdokonalených nebo nově vyvinutých technologií budeme odsouzeni k jejich nákupu. Kdo nemá technologie, nemá vliv. Předotovaná zadlužená Evropa omezující sama sebe, bez průmyslové výroby, se už brzo stane jen turistickým skanzenem.