Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Connaught Type-D H a Type-D GT Syracuse už v létě 2007

Kamil Kýr
Diskuze (7)
Už během následujícího půl roku by měla sjet z výrobních linek lehká sportovní kupé slavné britské značky Connaught. Jedná se jak o umírněnější Type-D H, tak i výkonnější limitovanou verzi Type-D GT Syracuse.

Britská Connaught Motor Company působí už od 50. let minulého století a vždy se snažila spíše o novátorské způsoby řešení technických problémů. Od roku 2002, kdy došlo ke znovuzrození slavné značky, k tomu přidává ještě snahu o exkluzivitu a výjimečnost v kontrastu s mainstreamovými automobilkami. V roce 2004 totiž začaly práce na vývoji netradičního hybridního sportovního kupé s označením Type-D. A právě letos v létě se očekává uvedení obou plánovaných verzí – tedy Connaught Type-D H a Type-D GT Syracuse . S tímto termínem lze počítat téměř najisto, výrobce už totiž přijímá objednávky.

Connaught Type-D H

Connaught Motor Company se pyšní tím, že jeho Type-D H je prvním hybridním sportovním kupé na světě. Ztělesňuje výjimečný nadčasový design, vysoký výkon při nenáročných provozních nákladech. Základem je desetiválcový motor do VR10 o objemu 2,2 l, jehož ramena svírají úhel jen 22,5°. Jeho efektivitu a sílu umocňuje nejen neobvyklá mnohoprvková konstrukce částí motoru, které snižují tření a obecně zlepšují funkci, ale i přídavný elektromotor. Elektrická energie ve 48voltové síti je totiž využívaná jako hybná síla pro pohyb ve velkých rychlostech a zejména při zrychlení. Vodou chlazený motorv kombinaci s elektropohonem tak produkuje výkon 120 kW a dosahuje maximálního točivého momentu 192 Nm v rozsahu 1000 až 6000 otáček. Maximální rychlost je 224 km/h. Hnací síla je převedena na zadní nápravu pomocí pětistupňové převodovky. Velkou devizou Connaughtu je nízká hmotnost, která činí něco málo pod jednu tunu. Zásluhu na tom má lehká a pevná ocelová konstrukce kombinovaná s kompozitními materiály a hliníkovými slitinami. Na výborných výsledcích simulací testů NCAP se podílí i rozložení hmotnosti 50:50.

Při výrobě vozu se myslelo také na vzhled. Futuristický design podtrhuje pestrá kombinovatelnost barevného provedení částí vozů. Každý kus je tedy jedinečným unikátem. Vysoký standard si drží i interiér – kombinuje kůži, hliník a kompozitní materiály. Netradičně uspořádané palubní desce vévodí dotykový display o úhlopříčce sedm palců; dále obsahuje CD/MP3 přehrávač se šesti reproduktory, klimatizaci a bezklíčové startování.

Connaught Type-D GT Syracuse

Výkonnější verze Type-D GT je konstrukčně téměř shodná s modelem Type-D H, ovšem výkonově se nachází poněkud výše. Mechanicky přeplňovaný dvoulitrový desetiválec dosahuje výkonu až 223 kW a maximální rychlosti 273 km/h. Z 0 na 96 km/h vůz zrychlí za 5 s! Další specifikace jsou podobné výchozímu modelu. GT hlavně umocňuje velké možnosti lehké konstrukce výkonným hnacím ústrojím. Vzhledově se GT liší výraznějšími prvky v exteriéru, vnějším výrazem tedy jen podtrhuje výkonový potenciál vozu. Jedná se o limitovanou edici (hovoří se o 100 kusech) na počest 50-ti letého výročí prvního poválečného britského vítězství v Grand Prix.

Type-D by se měl prodávat za cenu přibližně 35.000 liber (v přepočtu kolem 1,5 mil. korun). Cena prémiového Type-D ještě nebyla stanovena, ovšem vzhledem k velké exkluzivitě a pečlivější výrobě by se mohla vyšplhat poměrně vysoko.

Automobily Connaught
ModelConnaught Type-D HConnaught Type-D GT
Zdvihový objem [l]2,22,0
Válce/ventilyV10/-V10/-
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]120/6000223/7000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]192/1000-6000371/3000
Max. rychlost [km/h]224273
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,55

Kamil Kýr
Diskuze (7)
6. 1. 2021 19:01
Re: V10 a 2 litry obsah?
divný to není, tolik válců s tak malym objemem znamená, že písty, ojnice budou lehčí, a ten motor půjde líp do otáček, pokud se na to ten motor postaví, ve formuli je tohle normální, ty točej třeba 12-15 tisíc otáček, upřímě bych tuhle V10ku chtěl koupit ale to bude pěkná raketa, nacpat do MX5ky a bude to top
6. 4. 2007 15:02
Re: V10 a 2 litry obsah?
Co je na tom divného? Ferrari jezdilo v 60. letech F1 s typem 1512.... objem 1,5 litru ve 12 válcích..... :o)
6. 4. 2007 13:24
Re: V10 a 2 litry obsah?
konstrukcne objem a pocet valcu zadnou spojitost...jde jenom o vlastnosti ktere ten motor ma mit a to ze bezna praxe je priblizne dva valce na kazdy litr neni nejak fyzikalne stanoveno...treba motorky maji 0,6L a 4 valce, nebo 2 litry a dva valce...f1 ma 3L a 10 valcu...