Continental Automotive Systems: kombinované elektrohydraulické brzdy EHC

Continental Automotive Systems: kombinované elektrohydraulické brzdy EHC

 
 

Společnost Continental Automotive Systems představila na testovací dráze ADAC řadu novinek z oblasti brzdových, stabilizačních a bezpečnostních systémů. Dnes se podíváme na novou generaci brzdových soustav.

Kombinované elektrohydraulické brzdy

Brzdění automobilů s hybridním hnacím ústrojím je poměrně náročný proces, ve kterém se využívá značný výpočetní výkon palubních řídicích jednotek v automobilu. Během brzdění se při plnění primárního cíle – zpomalení vozidla - využívá také rekuperace pohybové energie, do které je obvykle zapojen přímo elektromotor pracující v generátorovém režimu. Právě pro takové automobily je určena nová elektro-hydraulická kombinovaná brzdová soustava EHC.

Systém EHC kombinuje přední hydraulické brzdy s brzdami elektrickými, umístěnými na zadní nápravě. Elektricky ovládaný brzdný účinek na zadní nápravě umožňuje měnit brzdné síly mezi nápravami podle aktuálních podmínek se stejnou dynamikou, jako mezi brzdami a elektromotorem.

To je ostatně vítanou vlastností i pro aplikaci v konvenčních automobilech, kde je nutná rychlá změna brzdných sil v závislosti na zatížení náprav a nebo s ohledem na tažení přívěsu.

Z hlediska komfortu a bezpečnosti umí brzda EHC progresivně zvyšovat brzdný účinek. Při brzdění jsou totiž hydraulicky aktivovány jen přední brzdy a pro zvýšení brzdného účinku je třeba pracovat jen s malým množstvím brzdové kapaliny, takže reakce systému jsou rychlé, dochází ke zkrácení pohybu brzdového pedálu. Na zadní nápravě je aktivace provedena elektrickou cestou. To se bude líbit zvláště řidičům s menší postavou, protože ovládání brzd bude vyžadovat výrazně kratší pohyb pedálu.

Rychlá aktivace brzdového systému zlepšuje také jízdní komfort. Před samotným zastavením systém odpojí zadní brzdu, aby nedošlo k zablokovaní zadních kol. Elektronické řízení brzd snadno zajistí funkci asistenta při rozjezdu do kopce. Když řidič zastaví, není proti opakovanému rozjezdu více třeba aby držel stisknutý pedál brzdy. Brzda EHC navíc umí automaticky zabrzdit vůz např. při nechtěném zhasnutí motoru.

Systém je velmi vhodný i pro vozy s plnorozsahovým adaptivním tempomatem, který vyžaduje obzvláště vyspělou logiku pro automatické brzdění do nulové rychlosti.

Spolupracujeme s TipCars.com
Peru zlegalizovalo marihuanu pro lékařské účely Peru zlegalizovalo marihuanu pro lékařské účely

Peruánský parlament ve čtvrtek schválil zákon, který…

KLDR je blízko zdokonalení jaderného arzenálu. Už brzy může zasáhnout KLDR je blízko zdokonalení jaderného arzenálu. Už brzy může zasáhnout

Severní Koreu dělí jen měsíce o dalšího zdokonalení…

Trumpův tým zahájil přípravu k příštím prezidentským volbám Trumpův tým zahájil přípravu k příštím prezidentským volbám

Do volebního zápasu o druhý prezidentský mandát Donalda…

Povede Sebastian Kurz Rakousko? Mladíka dnes pověří sestavením vlády Povede Sebastian Kurz Rakousko? Mladíka dnes pověří sestavením vlády

Rakouský prezident dnes pověří šéfa vítězných lidovců…

 
 






Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné

Vůz s designově velmi komplikovanou přídí se stává…

 





 
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost vs. Škoda Fabia 1.0 TSI – Malí, drazí, automatoví…

Ford Fiesta 1.0 EcoBoost vs. Škoda Fabia 1.0 TSI – Malí, drazí, automatoví…

Dnes 08:00

Ford Fiesta a Škoda Fabia, to je takový docela tradiční malý souboj. Tentokrát se nám však sešly trochu zvláštní specifikace.




Blesk.cz

Ženy a děti v Africe chodí pro vodu i pět kilometrů. Výstava upozorňuje na její nedostatek

Ženy a děti v Africe chodí pro vodu i pět kilometrů.…

Jsme zvyklí otočit kohoutkem a napustit si pitnou vodu. Jsme zvyklí se umýt, jíst z čistého nádobí. Neumíme si…

Tajný byt Hany Gregorové: Šokující zjištění, komu doopravdy patří!

Tajný byt Hany Gregorové: Šokující zjištění, komu…

Jako by nestačily skandály, které na Hanu Gregorovou (65) v jednom kuse vytahuje její bývalý milenec Ondřej…

 

iSport.cz

Sport Magazín: Jednoduchý je chytrý, slyšel Rutta od Keitha

Sport Magazín: Jednoduchý je chytrý, slyšel Rutta od Keitha

Nikdy nepůsobil v cizině. Nebyl draftovaný. Před třemi lety hrál v první lize proti Šumperku nebo Benátkám. A…

Naštvaný Vrba: Byli jsme pomalí, od některých hráčů jsem očekával víc

Naštvaný Vrba: Byli jsme pomalí, od některých hráčů…

PŘÍMO Z LUCERNU | Selhání. Jinak se výkon Plzně proti Luganu označit nedá. Viktoria lehla pod nohy velmi…

 

Reflex.cz

Na treku Vancouverem: Za krásami největšího ostrova západního pobřeží Severní Ameriky

Na treku Vancouverem: Za krásami největšího ostrova…

Ostrov Vancouver byl naším domovem více než půlrok. Stihli jsme tu nejen pracovat a poznat místní způsob života,…

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost nejvyššího stupně

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost…

Něco vám řeknu – nikdy slepě nespoléhejte na čísla! Já jsem to udělal jednou a ovlivnilo to zbytek mého života.