reklama


18.8. 2014 Ladislav Černý

Continental Conti Ecoplus: Pro dálkovou dopravu

 

Continental po uvedení třetí generace nových pneumatik pro autobusovou dopravu odhalil nově i pláště Ecoplus pro přepravu zboží.

Poslední velká produktová ofenziva německého výrobce pneumatik zahrnuje třetí generací pneumatik pro užitková vozidla. Loni jsme zaznamenali pláště HA3 pro autobusy turistické linkové i městské, letos jsou na řadě pro přepravu zboží. Z hlediska počtu užitkových vozidel a autobusů v Evropě jasně dominuje přeprava zboží se 74 procenty. Po třinácti procentech zůstává pro autobusovou oblast a stavebnictví. Nejprve se tedy zaměříme na dálkovou přepravu zboží, která spotřebovává největší část z pneumatik pro užitková vozidla.

Minimální náklady

S novou řadou pneumatik Conti Ecoplus stanovuje společnost Continental extrémně vysokou laťku. Proti druhé generaci obutí pro kamionovou dopravu došlo ke změnám zejména dezénu, materiálu bočnic, nárazníku a lemovací pásky. Odolná kostra včetně všech výhod zůstala stejná.

Maximální snížení valivého odporu bez negativního dopadu na kilometrový výkon představuje nejvýznačnější rys řady Ecoplus, určené pro použití v dálkové a regionální přepravě na dálnicích a rychlostních silnicích.

Při snížení valivého odporu až o 26 procent ve srovnání s předchozí řadou pneumatik došlo díky nově vyvinutým směsím pro běhoun a bočnice, dvouvrstvému běhounu zajišťujícímu minimální temperaci pláště a speciálnímu profilu pneumatiky k významným zlepšením v oblasti spotřeby paliva.

Continental po téměř třiceti letech přešel z konstrukce kordu 3+6 vláken (tři tenčí a šest silných vláken) na koncepci 1+5 (šest silných s jedním centrálním). Nový nárazníkový kord má zlepšit odolnost kostry a schopnost dalšího protektorování. Pneumatiky do náročných podmínek používají masivní nárazníkový kord 3+8.

Řízená HS3

Pneumatika pro řízenou nápravu Conti Ecoplus HS3 s upraveným dezénem dokazuje, co všechno je možné v oblasti valivého odporu stejně jako u přilnavosti za mokra zlepšit, byť tyto vlastnosti z pohledu vývoje pneumatik samy o sobě představují protichůdné cíle. Uzavřená ramena poskytují tomuto plášti dostatečnou oporu pro potlačení ohýbání, jež má nežádoucí dopad na spotřebu paliva. Současně s mikrolamelami a novou silika směsí zajišťují optimální přilnavost na mokré vozovce. Vývojáři Continentalu se také postarali o to, aby odolnost nových pneumatik dosahovala vysoké úrovně, stanovené předchozí generací pneumatik.

Zvýšení nosné kapacity nové pneumatiky pro řídicí nápravu Conti EcoPlus HS3 odpovídá vyššímu zatížení nápravy u vozidel s technologií Euro 6.

Všechny pláště řady Conti EcoPlus pro řídicí nápravu jsou vybaveny vizuálním indikátorem opotřebení VAI pro včasnou detekci špatné geometrie nápravy.

CONTI ECOPLUS HS3
Rozměr pneumatiky Index zatížení a rychlostní index Valivý odpor Přilnavost za mokra Hlučnost
355/50 R 22.5 XL 156 K bude následovat
385/55 R 22.5 160 K (158 L) bude následovat
295/60 R 22.5 150/147 Lbude následovat
315/60 R 22.5 154/150 L bude následovat
315/70 R 22.5 XL 156/150 L (154/150 M) B B 69 dB (A)
315/80 R 22.5 156/150 L (154/150 M) B B 69 dB (A)

Hnaná HD3

Záběrový Conti EcoPlus HD3 používá nový tvar dezénu s inovovanou ramenní částí, která nahrazuje obvykle používaný blokový dezén. Mikrolamely sahající až k základu běhounu zajišťují pevný kontakt s vozovkou. Bez ztráty přilnavosti přenáší lamely na vozovku jak vyšší výkon nákladních vozidel, tak umožňují vyšší účinnost při brzdění.

Pro pneumatiku Conti EcoPlus HD3 byla použita nová směs, jež při cestě po dálnici podstatně přispívá k výraznému zlepšení valivého odporu až o 16 % a snížení spotřeby paliva.

Jednu z fines záběrového obutí tvoří skosené boční hrany dezénu, které tak generují méně tepla (nižší valivý odpor), zachovávají kilometrový výkon a zesilují konstrukci bočnice. Výška skosení činí v závislosti na rozměru pláště 1,5 - 3 milimetry.

Obutí Conti EcoPlus HD3 je označeno symbolem sněhové vločky v horách (3PMSF).

CONTI ECOPLUS HD3
Rozměr pneumatikyIndex zatížení a rychlostní index Valivý odpor Přilnavost za mokra Hlučnost
3295/55 R 22.5 147/145 K bude následovat
295/60 R 22.5 150/147 Lbude následovat
315/60 R 22.5 154/150 Lbude následovat
315/70 R 22.5 154/150 L (152/148 M) B B 72 dB (A)
315/80 R 22.5 156/150 L (154/150 M) B B 72 dB (A)

Návěsová HT3

Třetím členem řady Ecoplus je pneumatika pro návěsy HT3. Silná, uzavřená ramena, optimalizovaná směs a dezén se zvýšeným objemem Plus Volume přináší výrazná zlepšení ve smyslu valivého odporu a ovladatelnosti. Pyramidovitě tvarovaná, trojúhelníková žebra zapuštěná do základu dezénových drážek stabilizují novou Conti EcoPlus HT3 proti ohybu v dezénu. Vynikající záběr díky nově vyvinuté směsi běhounu dokonale přenáší na vozovku síly vznikající při brzdění. Také návěsové obutí používá skosení bočních hran běhounu pro dosažení nejnižšího valivého odporu a zesílení bočnice.

CONTI ECOPLUS HT3
Rozměr pneumatiky Index zatížení a rychlostní indexValivý odpor Přilnavost za mokra Hlučnost
385/55 R 19.5 156 J B C 69 dB (A)
385/55 R 22.5 160 K (158 L) A C 69 dB (A)
385/65 R 22.5 160 K (158 L) A C 69 dB (A)

Nezměněné protektorování

Třetí generace obutí pro užitková vozidla s modernizovaným základem je možné protektorovat teplým i studeným způsobem Contire a Contitread.

Skokové zlepšení

Při jasném zaměření na dálkové trasy a regionální přepravu, zahrnující časté použití dálnic, si nová rodina Conti EcoPlus klade za cíl dokonale vyhovět požadavkům dnešních klientů na minimální náklady na obutí a palivo. Úsporou paliva až 1,9 litru na 100 kilometrů ve srovnání s předchozí generací, velkým kilometrovým výkonem a vysokou spolehlivostí překonává předchůdce ve všech směrech.

Tři generace

Na konci devadesátých let Continental uvedl na trh obutí s velkým důrazem na kilometrový proběh. Tento trend byl ještě zdůrazněn v první generaci odhalené v roce 2000. S rozvojem technologie protektorování směřoval vývoj koster k větší odolnosti a schopnosti opakovaně přijmout nový dezén. Výsledkem byla druhá generace odhalená v letech 2008 a 2009. Rok 2010 odstartoval éru víceúčelové pneumatiky, konkrétně pod označením HD Hybrid. V loňském roce debutovala třetí generace.

Co můžeme čekat?

Frank Walloch nám prozradil, že ještě letos se dočkáme třetí generace obutí pro kombinovaný provoz regionální a částečně i dálniční. Bude zahrnovat rozměry 22,5, 19,5 a 17,5 palce. Příští rok se Continental pochlubí novým vydáním plášťů pro stavebnictví.

Spolupracujeme s TipCars.com
Novinka amerického námořnictva: ponorkový dron bojující s minami Novinka amerického námořnictva: ponorkový dron bojující s minami

Americké námořnictvo má nový ponorkový dron, který dokáže…

Odpověď Sobotkovi. Babiš chce snížit daně všem s příjmem do 113 tisíc Odpověď Sobotkovi. Babiš chce snížit daně všem s příjmem do 113 tisíc

Ministr financí a předseda hnutí ANO Andrej Babiš chce…

GALERIE: Projděte se s námi Havanou. Krása historie i moderní oprýskanost GALERIE: Projděte se s námi Havanou. Krása historie i moderní oprýskanost

Havana je nádherné historické město, v němž se snoubí…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
První snímky Škody Rapid po faceliftu: V porovnání s octavií se mění decentně První snímky Škody Rapid po faceliftu: V porovnání s octavií se mění decentně

Modernizované provedení obou verzí rapidu si zákazníci…

Kia uvedla Rio na český trh. Prozradila ceny a pak jej nechala posprejovat! Kia uvedla Rio na český trh. Prozradila ceny a pak jej nechala posprejovat!

Kia představila čtvrtou generaci modelu Rio už minulý rok…

 






 
Nová Škoda Yeti vyfocena téměř bez maskování!

Nová Škoda Yeti vyfocena téměř bez maskování!

Dnes 08:36

Náš čtenář Petr Slavíček načapal na silnici u Mladé Boleslavi téměř odmaskovanou novou Škody Yeti. Jak moc se liší od Seatu Ateca?




Blesk.cz

Americké veverky čeká v Británii sterilizace. Země chce ochránit své „zrzečky“

Americké veverky čeká v Británii sterilizace. Země…

Britská vláda připravuje ve snaze ochránit domácí veverku obecnou před nepůvodní veverkou popelavou rozsáhlý…

Zesnulý herec Pavlata (†71): 19 dnů po pohřbu zemřel náhle i bratr Jan (†63)!

Zesnulý herec Pavlata (†71): 19 dnů po pohřbu zemřel…

Sotva se příbuzní alespoň minimálně vzpamatovali ze smrti herce a dabéra Michala Pavlaty (†71), přišla další…

 

iSport.cz

CELÝ SESTŘIH: Jihlava - Hradec 3:1. Domácí opustili sestupovou příčku

CELÝ SESTŘIH: Jihlava - Hradec 3:1. Domácí opustili…

Fotbalisté Jihlavy vyhráli v předehrávce 18. ligového kola v záchranářském souboji nad Hradcem Králové 3:1.…

Vítej do rodiny! Dočkalův přestup do Číny potvrdil už také klub

Vítej do rodiny! Dočkalův přestup do Číny potvrdil…

Čekání je u konce. Reprezentační záložník Bořek Dočkal definitivně přestupuje ze Sparty do čínské Superligy, kde…

 

Reflex.cz

Etika v boji proti terorismu. Nutnost, nebo nonsens?

Etika v boji proti terorismu. Nutnost, nebo nonsens?

Vážený pane profesore, není to tak dlouho, co byl jedním výše postaveným klerikem zveřejněn název jeho…

Mažte šišky a kobližky, přichází masopust. Jak na něj?

Mažte šišky a kobližky, přichází masopust. Jak na něj?

Dneska už si koblihy spojíme spíš s předvolební kampaní Andreje Babiše než s masopustem. Škoda. Tak blbou…

 
 
reklama