18.8. 2014 Ladislav Černý Zveřejněno ve spolupráci s časopisem Auto Profi

Continental Conti Ecoplus: Pro dálkovou dopravu

 

Continental po uvedení třetí generace nových pneumatik pro autobusovou dopravu odhalil nově i pláště Ecoplus pro přepravu zboží.

Poslední velká produktová ofenziva německého výrobce pneumatik zahrnuje třetí generací pneumatik pro užitková vozidla. Loni jsme zaznamenali pláště HA3 pro autobusy turistické linkové i městské, letos jsou na řadě pro přepravu zboží. Z hlediska počtu užitkových vozidel a autobusů v Evropě jasně dominuje přeprava zboží se 74 procenty. Po třinácti procentech zůstává pro autobusovou oblast a stavebnictví. Nejprve se tedy zaměříme na dálkovou přepravu zboží, která spotřebovává největší část z pneumatik pro užitková vozidla.

Minimální náklady

S novou řadou pneumatik Conti Ecoplus stanovuje společnost Continental extrémně vysokou laťku. Proti druhé generaci obutí pro kamionovou dopravu došlo ke změnám zejména dezénu, materiálu bočnic, nárazníku a lemovací pásky. Odolná kostra včetně všech výhod zůstala stejná.

Maximální snížení valivého odporu bez negativního dopadu na kilometrový výkon představuje nejvýznačnější rys řady Ecoplus, určené pro použití v dálkové a regionální přepravě na dálnicích a rychlostních silnicích.

Při snížení valivého odporu až o 26 procent ve srovnání s předchozí řadou pneumatik došlo díky nově vyvinutým směsím pro běhoun a bočnice, dvouvrstvému běhounu zajišťujícímu minimální temperaci pláště a speciálnímu profilu pneumatiky k významným zlepšením v oblasti spotřeby paliva.

Continental po téměř třiceti letech přešel z konstrukce kordu 3+6 vláken (tři tenčí a šest silných vláken) na koncepci 1+5 (šest silných s jedním centrálním). Nový nárazníkový kord má zlepšit odolnost kostry a schopnost dalšího protektorování. Pneumatiky do náročných podmínek používají masivní nárazníkový kord 3+8.

Řízená HS3

Pneumatika pro řízenou nápravu Conti Ecoplus HS3 s upraveným dezénem dokazuje, co všechno je možné v oblasti valivého odporu stejně jako u přilnavosti za mokra zlepšit, byť tyto vlastnosti z pohledu vývoje pneumatik samy o sobě představují protichůdné cíle. Uzavřená ramena poskytují tomuto plášti dostatečnou oporu pro potlačení ohýbání, jež má nežádoucí dopad na spotřebu paliva. Současně s mikrolamelami a novou silika směsí zajišťují optimální přilnavost na mokré vozovce. Vývojáři Continentalu se také postarali o to, aby odolnost nových pneumatik dosahovala vysoké úrovně, stanovené předchozí generací pneumatik.

Zvýšení nosné kapacity nové pneumatiky pro řídicí nápravu Conti EcoPlus HS3 odpovídá vyššímu zatížení nápravy u vozidel s technologií Euro 6.

Všechny pláště řady Conti EcoPlus pro řídicí nápravu jsou vybaveny vizuálním indikátorem opotřebení VAI pro včasnou detekci špatné geometrie nápravy.

CONTI ECOPLUS HS3
Rozměr pneumatiky Index zatížení a rychlostní index Valivý odpor Přilnavost za mokra Hlučnost
355/50 R 22.5 XL 156 K bude následovat
385/55 R 22.5 160 K (158 L) bude následovat
295/60 R 22.5 150/147 Lbude následovat
315/60 R 22.5 154/150 L bude následovat
315/70 R 22.5 XL 156/150 L (154/150 M) B B 69 dB (A)
315/80 R 22.5 156/150 L (154/150 M) B B 69 dB (A)

Hnaná HD3

Záběrový Conti EcoPlus HD3 používá nový tvar dezénu s inovovanou ramenní částí, která nahrazuje obvykle používaný blokový dezén. Mikrolamely sahající až k základu běhounu zajišťují pevný kontakt s vozovkou. Bez ztráty přilnavosti přenáší lamely na vozovku jak vyšší výkon nákladních vozidel, tak umožňují vyšší účinnost při brzdění.

Pro pneumatiku Conti EcoPlus HD3 byla použita nová směs, jež při cestě po dálnici podstatně přispívá k výraznému zlepšení valivého odporu až o 16 % a snížení spotřeby paliva.

Jednu z fines záběrového obutí tvoří skosené boční hrany dezénu, které tak generují méně tepla (nižší valivý odpor), zachovávají kilometrový výkon a zesilují konstrukci bočnice. Výška skosení činí v závislosti na rozměru pláště 1,5 - 3 milimetry.

Obutí Conti EcoPlus HD3 je označeno symbolem sněhové vločky v horách (3PMSF).

CONTI ECOPLUS HD3
Rozměr pneumatikyIndex zatížení a rychlostní index Valivý odpor Přilnavost za mokra Hlučnost
3295/55 R 22.5 147/145 K bude následovat
295/60 R 22.5 150/147 Lbude následovat
315/60 R 22.5 154/150 Lbude následovat
315/70 R 22.5 154/150 L (152/148 M) B B 72 dB (A)
315/80 R 22.5 156/150 L (154/150 M) B B 72 dB (A)

Návěsová HT3

Třetím členem řady Ecoplus je pneumatika pro návěsy HT3. Silná, uzavřená ramena, optimalizovaná směs a dezén se zvýšeným objemem Plus Volume přináší výrazná zlepšení ve smyslu valivého odporu a ovladatelnosti. Pyramidovitě tvarovaná, trojúhelníková žebra zapuštěná do základu dezénových drážek stabilizují novou Conti EcoPlus HT3 proti ohybu v dezénu. Vynikající záběr díky nově vyvinuté směsi běhounu dokonale přenáší na vozovku síly vznikající při brzdění. Také návěsové obutí používá skosení bočních hran běhounu pro dosažení nejnižšího valivého odporu a zesílení bočnice.

CONTI ECOPLUS HT3
Rozměr pneumatiky Index zatížení a rychlostní indexValivý odpor Přilnavost za mokra Hlučnost
385/55 R 19.5 156 J B C 69 dB (A)
385/55 R 22.5 160 K (158 L) A C 69 dB (A)
385/65 R 22.5 160 K (158 L) A C 69 dB (A)

Nezměněné protektorování

Třetí generace obutí pro užitková vozidla s modernizovaným základem je možné protektorovat teplým i studeným způsobem Contire a Contitread.

Skokové zlepšení

Při jasném zaměření na dálkové trasy a regionální přepravu, zahrnující časté použití dálnic, si nová rodina Conti EcoPlus klade za cíl dokonale vyhovět požadavkům dnešních klientů na minimální náklady na obutí a palivo. Úsporou paliva až 1,9 litru na 100 kilometrů ve srovnání s předchozí generací, velkým kilometrovým výkonem a vysokou spolehlivostí překonává předchůdce ve všech směrech.

Tři generace

Na konci devadesátých let Continental uvedl na trh obutí s velkým důrazem na kilometrový proběh. Tento trend byl ještě zdůrazněn v první generaci odhalené v roce 2000. S rozvojem technologie protektorování směřoval vývoj koster k větší odolnosti a schopnosti opakovaně přijmout nový dezén. Výsledkem byla druhá generace odhalená v letech 2008 a 2009. Rok 2010 odstartoval éru víceúčelové pneumatiky, konkrétně pod označením HD Hybrid. V loňském roce debutovala třetí generace.

Co můžeme čekat?

Frank Walloch nám prozradil, že ještě letos se dočkáme třetí generace obutí pro kombinovaný provoz regionální a částečně i dálniční. Bude zahrnovat rozměry 22,5, 19,5 a 17,5 palce. Příští rok se Continental pochlubí novým vydáním plášťů pro stavebnictví.

Spolupracujeme s TipCars.com
Norové postaví v Íránu solární elektrárnu za dvě a půl miliardy euro Norové postaví v Íránu solární elektrárnu za dvě a půl miliardy euro

Norská společnost Saga Energy vybuduje solární elektrárnu…

Český výrobce 3D tiskáren Prusa Research zvyšuje prodeje. Obrat firmy vzrostl desetinásobně Český výrobce 3D tiskáren Prusa Research zvyšuje prodeje. Obrat firmy vzrostl desetinásobně

Obrat české firmy, která patří ke globálním průkopníkům…

Banky vyprodávaly státní dluhopisy za rekordní ceny Banky vyprodávaly státní dluhopisy za rekordní ceny

Tuzemské bankovní domy využily rekordních cen státních…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Deset Deset "nesmrtelných" motorů. Ve výrobě vydržely desítky let

Některé motory se povedou, jiné nikoliv. My jsme pro vás…

Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

 





 
Volby do Poslanecké sněmovny 2017: Co strany slibují v oblasti dopravy?

Volby do Poslanecké sněmovny 2017: Co strany slibují v oblasti dopravy?

Dnes 08:00

Dokončení dálniční sítě, jednodušší bodový systém nebo zavedení elektronických dálničních známek. I to jsou sliby jednotlivých stran v oblasti dopravy před nadcházejícími volbami.




Blesk.cz

Brambory z Česka, nebo z dovozu? Pěstitelé řekli, jaké by si určitě nekoupili

Brambory z Česka, nebo z dovozu? Pěstitelé řekli,…

Brambory jsou nedílná součást jídelníčku většiny Čechů. Jíme je vařené, pečené a nejen o Vánocích je přidáváme…

Vysíláme živě od 14 hodin: Superdebata Blesku! 7 lídrů proti sobě, všichni v horkém křesle

Vysíláme živě od 14 hodin: Superdebata Blesku! 7…

Zatím jediná debata, kam přijdou všichni lídři sedmi velkých stran. Blesk Volební souboj s podtitulem BITVA O…

 

iSport.cz

Neuvirth s Faksou prvními hvězdami, Palát a Hertl s gólem, Nečas debutoval

Neuvirth s Faksou prvními hvězdami, Palát a Hertl s…

SOUHRN | Brankář Michal Neuvirth pomohl v úterním utkání NHL 40 zákroky k výhře hokejistů Philadelphie nad…

Stramaccioni o nás mluvil jako kretén, zuřil starosta v Itálii. Kouč se omluvil

Stramaccioni o nás mluvil jako kretén, zuřil…

Věty z tiskové konference po nedělním šlágru mezi Spartou a Plzní (0:1) vyvolaly poprask až v Itálii. Letenský…

 

Reflex.cz

Turecký světec Hacš Bektas Veli aneb Čtvery dveře k osvícení

Turecký světec Hacš Bektas Veli aneb Čtvery dveře k osvícení

Malý hádž - tak bývá často nazývána pouť ke svatyni Hacšbektas, na kterou se každý srpen vydávají tisíce…

Babiš zaútočil na Sobotku silou estébáka, ale pobili se navzájem

Babiš zaútočil na Sobotku silou estébáka, ale pobili…

Ještě žádná z našich nepovedených koalic (což byly všechny) se dobrovolně nepředvedla v tak ošklivém světle jako…