18.8. 2014 Ladislav Černý Zveřejněno ve spolupráci s časopisem Auto Profi

Continental Conti Ecoplus: Pro dálkovou dopravu

 

Continental po uvedení třetí generace nových pneumatik pro autobusovou dopravu odhalil nově i pláště Ecoplus pro přepravu zboží.

Poslední velká produktová ofenziva německého výrobce pneumatik zahrnuje třetí generací pneumatik pro užitková vozidla. Loni jsme zaznamenali pláště HA3 pro autobusy turistické linkové i městské, letos jsou na řadě pro přepravu zboží. Z hlediska počtu užitkových vozidel a autobusů v Evropě jasně dominuje přeprava zboží se 74 procenty. Po třinácti procentech zůstává pro autobusovou oblast a stavebnictví. Nejprve se tedy zaměříme na dálkovou přepravu zboží, která spotřebovává největší část z pneumatik pro užitková vozidla.

Minimální náklady

S novou řadou pneumatik Conti Ecoplus stanovuje společnost Continental extrémně vysokou laťku. Proti druhé generaci obutí pro kamionovou dopravu došlo ke změnám zejména dezénu, materiálu bočnic, nárazníku a lemovací pásky. Odolná kostra včetně všech výhod zůstala stejná.

Maximální snížení valivého odporu bez negativního dopadu na kilometrový výkon představuje nejvýznačnější rys řady Ecoplus, určené pro použití v dálkové a regionální přepravě na dálnicích a rychlostních silnicích.

Při snížení valivého odporu až o 26 procent ve srovnání s předchozí řadou pneumatik došlo díky nově vyvinutým směsím pro běhoun a bočnice, dvouvrstvému běhounu zajišťujícímu minimální temperaci pláště a speciálnímu profilu pneumatiky k významným zlepšením v oblasti spotřeby paliva.

Continental po téměř třiceti letech přešel z konstrukce kordu 3+6 vláken (tři tenčí a šest silných vláken) na koncepci 1+5 (šest silných s jedním centrálním). Nový nárazníkový kord má zlepšit odolnost kostry a schopnost dalšího protektorování. Pneumatiky do náročných podmínek používají masivní nárazníkový kord 3+8.

Řízená HS3

Pneumatika pro řízenou nápravu Conti Ecoplus HS3 s upraveným dezénem dokazuje, co všechno je možné v oblasti valivého odporu stejně jako u přilnavosti za mokra zlepšit, byť tyto vlastnosti z pohledu vývoje pneumatik samy o sobě představují protichůdné cíle. Uzavřená ramena poskytují tomuto plášti dostatečnou oporu pro potlačení ohýbání, jež má nežádoucí dopad na spotřebu paliva. Současně s mikrolamelami a novou silika směsí zajišťují optimální přilnavost na mokré vozovce. Vývojáři Continentalu se také postarali o to, aby odolnost nových pneumatik dosahovala vysoké úrovně, stanovené předchozí generací pneumatik.

Zvýšení nosné kapacity nové pneumatiky pro řídicí nápravu Conti EcoPlus HS3 odpovídá vyššímu zatížení nápravy u vozidel s technologií Euro 6.

Všechny pláště řady Conti EcoPlus pro řídicí nápravu jsou vybaveny vizuálním indikátorem opotřebení VAI pro včasnou detekci špatné geometrie nápravy.

CONTI ECOPLUS HS3
Rozměr pneumatiky Index zatížení a rychlostní index Valivý odpor Přilnavost za mokra Hlučnost
355/50 R 22.5 XL 156 K bude následovat
385/55 R 22.5 160 K (158 L) bude následovat
295/60 R 22.5 150/147 Lbude následovat
315/60 R 22.5 154/150 L bude následovat
315/70 R 22.5 XL 156/150 L (154/150 M) B B 69 dB (A)
315/80 R 22.5 156/150 L (154/150 M) B B 69 dB (A)

Hnaná HD3

Záběrový Conti EcoPlus HD3 používá nový tvar dezénu s inovovanou ramenní částí, která nahrazuje obvykle používaný blokový dezén. Mikrolamely sahající až k základu běhounu zajišťují pevný kontakt s vozovkou. Bez ztráty přilnavosti přenáší lamely na vozovku jak vyšší výkon nákladních vozidel, tak umožňují vyšší účinnost při brzdění.

Pro pneumatiku Conti EcoPlus HD3 byla použita nová směs, jež při cestě po dálnici podstatně přispívá k výraznému zlepšení valivého odporu až o 16 % a snížení spotřeby paliva.

Jednu z fines záběrového obutí tvoří skosené boční hrany dezénu, které tak generují méně tepla (nižší valivý odpor), zachovávají kilometrový výkon a zesilují konstrukci bočnice. Výška skosení činí v závislosti na rozměru pláště 1,5 - 3 milimetry.

Obutí Conti EcoPlus HD3 je označeno symbolem sněhové vločky v horách (3PMSF).

CONTI ECOPLUS HD3
Rozměr pneumatikyIndex zatížení a rychlostní index Valivý odpor Přilnavost za mokra Hlučnost
3295/55 R 22.5 147/145 K bude následovat
295/60 R 22.5 150/147 Lbude následovat
315/60 R 22.5 154/150 Lbude následovat
315/70 R 22.5 154/150 L (152/148 M) B B 72 dB (A)
315/80 R 22.5 156/150 L (154/150 M) B B 72 dB (A)

Návěsová HT3

Třetím členem řady Ecoplus je pneumatika pro návěsy HT3. Silná, uzavřená ramena, optimalizovaná směs a dezén se zvýšeným objemem Plus Volume přináší výrazná zlepšení ve smyslu valivého odporu a ovladatelnosti. Pyramidovitě tvarovaná, trojúhelníková žebra zapuštěná do základu dezénových drážek stabilizují novou Conti EcoPlus HT3 proti ohybu v dezénu. Vynikající záběr díky nově vyvinuté směsi běhounu dokonale přenáší na vozovku síly vznikající při brzdění. Také návěsové obutí používá skosení bočních hran běhounu pro dosažení nejnižšího valivého odporu a zesílení bočnice.

CONTI ECOPLUS HT3
Rozměr pneumatiky Index zatížení a rychlostní indexValivý odpor Přilnavost za mokra Hlučnost
385/55 R 19.5 156 J B C 69 dB (A)
385/55 R 22.5 160 K (158 L) A C 69 dB (A)
385/65 R 22.5 160 K (158 L) A C 69 dB (A)

Nezměněné protektorování

Třetí generace obutí pro užitková vozidla s modernizovaným základem je možné protektorovat teplým i studeným způsobem Contire a Contitread.

Skokové zlepšení

Při jasném zaměření na dálkové trasy a regionální přepravu, zahrnující časté použití dálnic, si nová rodina Conti EcoPlus klade za cíl dokonale vyhovět požadavkům dnešních klientů na minimální náklady na obutí a palivo. Úsporou paliva až 1,9 litru na 100 kilometrů ve srovnání s předchozí generací, velkým kilometrovým výkonem a vysokou spolehlivostí překonává předchůdce ve všech směrech.

Tři generace

Na konci devadesátých let Continental uvedl na trh obutí s velkým důrazem na kilometrový proběh. Tento trend byl ještě zdůrazněn v první generaci odhalené v roce 2000. S rozvojem technologie protektorování směřoval vývoj koster k větší odolnosti a schopnosti opakovaně přijmout nový dezén. Výsledkem byla druhá generace odhalená v letech 2008 a 2009. Rok 2010 odstartoval éru víceúčelové pneumatiky, konkrétně pod označením HD Hybrid. V loňském roce debutovala třetí generace.

Co můžeme čekat?

Frank Walloch nám prozradil, že ještě letos se dočkáme třetí generace obutí pro kombinovaný provoz regionální a částečně i dálniční. Bude zahrnovat rozměry 22,5, 19,5 a 17,5 palce. Příští rok se Continental pochlubí novým vydáním plášťů pro stavebnictví.

Spolupracujeme s TipCars.com
Číňané loví v Praze nové obchodní partnery, lákají je na obří veletrh v Pekingu Číňané loví v Praze nové obchodní partnery, lákají je na obří veletrh v Pekingu

Zástupci Pekingského veletrhu obchodu ve službách (BIFTS)…

Komentář Bohumila Pečinky: Vize a halucinace Andreje Babiše Komentář Bohumila Pečinky: Vize a halucinace Andreje Babiše

Jestli je pro tyhle volby něco typické, pak je to exploze…

Ratha čeká výrazně rychlejší soud. Nebude nutné znovu pouštět odposlechy, tvrdí Bradáčová Ratha čeká výrazně rychlejší soud. Nebude nutné znovu pouštět odposlechy, tvrdí Bradáčová

V korupční kauze bývalého středočeského hejtmana Davida…

Miliardový obchod na Smíchově. Skanska prodala vozovnu předělanou na kanceláře Miliardový obchod na Smíchově. Skanska prodala vozovnu předělanou na kanceláře

Developerské společnosti Skanska Property se krátce po…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Pro nový malý sporťák se vyplatí zajet do Německa. Ušetříte až 177 tisíc Pro nový malý sporťák se vyplatí zajet do Německa. Ušetříte až 177 tisíc

Na velkém německém trhu jsou kompaktní sportovní vozy…

Poprvé s vodíkovou Toyotou na našich silnicích. (A také jsme pili její odpad) Poprvé s vodíkovou Toyotou na našich silnicích. (A také jsme pili její odpad)

Tuzemské zastoupení Toyoty, která letos slaví dvacetileté…

 






 
Lotec C1000 (1991-1995): Toto mělo být nejrychlejší auto světa. Proč vzniklo v jediném kuse?

Lotec C1000 (1991-1995): Toto mělo být nejrychlejší auto světa. Proč vzniklo v jediném kuse?

Dnes 18:56

V první polovině 90. let se postupně rodil v Bavorsku unikátní supersport. Na objednávku.




Blesk.cz

Vévodkyně Kate odhalila štíhlé nožky: Průsvitná jako Diana!

Vévodkyně Kate odhalila štíhlé nožky: Průsvitná jako Diana!

V Británii odstartoval jeden z nejprestižnějších dostihů. Zatímco se většina dam na závodišti v Ascotu snaží…

Oáza na poušti: Ever Oasis kombinuje akční RPG s budovatelskou strategií

Oáza na poušti: Ever Oasis kombinuje akční RPG s…

Jen málokteré místo je tak nehostinné jako poušť. Vybudovat v něm oázu se zdá jako nadlidský úkol. V nové…

 

iSport.cz

Přestupy NHL ONLINE: Edmonton se zbavil hvězdy, Eberle jde do New Yorku

Přestupy NHL ONLINE: Edmonton se zbavil hvězdy,…

Ročník 2016/17 je za námi a hokejový svět znovu viděl, jak hokejisté Pittsburghu ovládli ligu. Během okurkové…

Hvězdy házené v Praze: K nezaplacení! Vzkaz dětem i vikinská euforie

Hvězdy házené v Praze: K nezaplacení! Vzkaz dětem i…

Jsou věci, které si za peníze nekoupíte… Třeba pocit, když i díky vám dorazí do Prahy největší současné světové…

 

Reflex.cz

Vdova po Helmutu Kohlovi si nepřála, aby na smutečním obřadu promluvila Angela Merkelová

Vdova po Helmutu Kohlovi si nepřála, aby na…

Jen o kousek unikla velké mezinárodní ostudě Angela Merkelová, která byla kdysi označována za oblíbenkyni…

Ekonom Vladimír Pikora o předvolebních plánech ČSSD: Zoufalé strany mají zoufalé programy

Ekonom Vladimír Pikora o předvolebních plánech ČSSD:…

Je mi smutno, je mi úzko. Četl jsem program ČSSD. Vážně si politici myslí, že mohou lidem do očí tak lhát a…