8.10. 2017 Stanislav Kolman

Continental představuje vizi autonomního přepravníku pro města. Umí toho hodně!

 

Německá společnost věří autonomní budoucnosti dopravy a odhaluje vizualizaci vlastního konceptu. V ulicích jich prý uvidíme tisíce!

Autonomní systémy jsou ve spojitosti s dopravními prostředky stále častějším tématem a německá společnost Continental nechce zůstat pozadu. Představila vizi zvanou Bee (v překladu včela), jež má být základem pro síť autonomních a bezemisních dopravních přepravníků. Název sedí, tihle drobečci jsou vskutku pracovitými včelkami.

„Vozidla bez řidiče budou páteří dopravy lidí i zboží v neustále se rozšiřujících metropolích,“ uvedl při představení vize Dr. Elmar Degenhart, předseda představenstva společnosti Continental AG. „Autonomní vozy, jakým je třeba naše Bee, by měly být cenově dostupné a umožňovat mobilitu všem.“

Taxi, nebo Uber? Za pár let rozšíří nabídku autonomní drony

Bee je vlastně taková krabice na kolečkách s průhlednými panely. Lidé si přepravník objednají prostřednictvím mobilní aplikace v chytrém telefonu. Jelikož okna jsou zároveň digitálními displeji, auto při příjezdu zdvořile pozdraví a uvnitř zase cestující vidí cílovou destinaci, případně může hovořit s posádkou ve vedlejším voze.

O technických podrobnostech ještě nemůže být řeč, z přiloženého videa je patrné, že projekt Continentalu je nyní ve fázi pouhé vize bez jediného funkčního prototypu. Nicméně se hovoří o elektromotoru, jenž obstará maximální rychlost 60 km/h a dojezdovou vzdálenost 350 kilometrů na jedno nabití. Přední kola jsou oproti běžným autům podstatně obratnější, takže se „včelka“ může snadno otočit i na velmi malém prostoru. To a další funkce můžete ve videu také vidět.

Cílem Continentalu je roj tisíce takových vozítek napříč všemi velkými městy. Auta je navíc možné velikostně i tvarově přizpůsobovat, takže kromě přepravy lidí mohou posloužit i k převozu lehkých nákladů. Němci informují, že jejich technologie již existuje, ale není dostatečně sofistikovaná pro aktuální městské infrastruktury. Bude potřeba ještě mnoho legislativních zásahů, než první vozy typu Bee či Sedric poprvé uvidíme v ulicích. Podle Continentalu bavíme o horizontu několika let.

Spolupracujeme s TipCars.com
Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě

Ministerstvo zahraničí Spojených států vyslovilo souhlas…

Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů

Britský hráč hodlá do konce roku zdvojnásobit počet svých…

Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví

Americký výrobce elektromobilů Tesla bude vyrábět v Číně,…

 

Štítky Video Continental

 






Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před…

Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron? Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron?

Čekání je skoro u konce. Vážný soupeř pro superauto…

 





 
Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Dnes 18:50

S rostoucí nabídkou je pro výrobce stále těžší vymýšlet názvy svých aut. Z toho důvodu najímají různé specialisty nebo zakládají speciální oddělení zaměřená na tuto problematiku.




Blesk.cz

Strasti Jandové nekončí: Bouračka, zlomenina, vši a teď nemoc jater!

Strasti Jandové nekončí: Bouračka, zlomenina, vši a…

Jedna pohroma na druhou se valí na zpěvačku Martu Jandovou (43). Poté, co si v létě zlomila nohu, pak měl její…

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest sdílí na internetu: Své vypracované tělo ukázal i v Praze

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest…

Matt Olesiak (28) je nejen úspěšný doktor, ale také miláček internetu. Matt, který pochází z Varšavy, ale…

 

iSport.cz

Brankář Koubek vychytal v Rennes první nulu. Učím se tu bránit, říká

Brankář Koubek vychytal v Rennes první nulu. Učím se…

Po turbulentním začátku to vypadá, že sezona Tomáše Koubka se začíná v dobrém slova smyslu ustalovat.…

Ztráta pro Spartu! Kadlec má trhlinu ve svalu, bude chybět několik týdnů

Ztráta pro Spartu! Kadlec má trhlinu ve svalu, bude…

Fotbalisté Sparty se budou muset v nejbližších zápasech obejít bez útočníka Václava Kadlece, který si v úvodu…

 

Reflex.cz

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí, ale často volí zcela iracionálně. Smiřme se s tím

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí,…

Řečeno s klasikem – Volby dopadly tak, jak dopadly, jelikož lidé volili tak, jak volili. Ano, autorem…