Diskuse

Continental představuje vizi autonomního přepravníku pro města. Umí toho hodně!

8.10.2017

Německá společnost věří autonomní budoucnosti dopravy a odhaluje vizualizaci vlastního konceptu. V ulicích jich prý uvidíme tisíce!

 

  • 31 Reagovat !

    foto Ja-Prvni-123

    Ja Prvni 123 08.10.  18:01

    No, do centra metropolí... s relativně malým elektomotorem, když je maximálka ... proč ne.

    Jen bych tam raději viděl člověka - řidiče.

    Až udělají počítač, co nezamrzá... síť, co nepadá... tak pak možná... jednou .. někdy.
    ;-)
    • 32 Reagovat !

      foto WinDiesel

      WinDiesel 08.10.  18:43

      « Re: No, do centra metropolí... s relativně malým elektomotorem, když je maximálka ... proč ne.

      Elektromobily nejsou příliš efektivní ale autonomní řízení, to je úplná mánie.
      Nikdo si neuvědomuje že snímače potřebují perfektní značení a perfektní bezporuchovou komunikaci se semafory a ostatními vozidly.
      Je to mánie. Nevím kdo si usmyslel že se za každou cenu musí odstranit řidič-člověk. Asi nejmladší generace odkojená IT a žijící ve virtuální IT bublině.
      • 31 Reagovat !

        foto traveldrive

        traveldrive 08.10.  19:17

        « Re: Re: No, do centra metropolí... s relativně malým elektomotorem, když je maximálka ... proč ne.

        Vysvetľuj to niekomu... Je až s podivom, koľko tých bezmozgov je.
      • 00 Reagovat !

        foto fisero

        fisero 09.10.  08:34

        « Re: Re: No, do centra metropolí... s relativně malým elektomotorem, když je maximálka ... proč ne.

        Co znamená že: "elektromotor není příliš efektivní"? To jako 90% účinnost přeměny nabíjecího proudu na pohybovou energii mobilu není příliš efektivní? (a to nepočítám navýšení dík rekuperaci!) Oproti nejefektivnějšímu spalovacímu motoru, dieselu, s účinností kolem 35%...

        Perfektní značení je nutné jenom pro řidiče-člověka. Jeho reakční doba je neskutečně dlouhá. Pokud se zrovna věnuje řízení.... Semafory autonomní auta nepotřebují vůbec. Komunikovat spolu, hm, hodí se to, ale rozhodně to není podmínka nutná k bezpečné jízdě. Potřebuje snad řidič-člověk komunikovat s jiným řidičem, když mu dává přednost zprava? Nepotřebuje, musí jen odhadnout, kam ty další mobily kolem něj pojedou a to stroj zmákne dokonale.

        Doporučuju načíst pár odborných článků o mobilní robotice, je to zajímavé čtení a není k tomu třeba ani příliš matematiky (pro pochopení funkce).
  • 10 Reagovat !

    foto Xylo

    Xylo 08.10.  21:17

    Dobré

    Ve většině výtahů už také není liftboy a neznám moc lidí, kteří by zvolili vyjít třeba jen 5 pater místo použití výtahu. Podle mého názoru je jen potřeba oddělit silnice, kde budou moci jezdit tyhle autonomní vozidla od aut s řidiči, a to pro bezpečnost osob přepravujících se v autonomních vozidlech.
    • 10 Reagovat !

      foto fisero

      fisero 09.10.  08:39

      « Re: Dobré

      Přechodné období potrvá tak asi 20 let. Takže už dnes se počítá s tím, že provoz bude smíšený. Oddělovat to by bylo zbytečně finančně náročné -> dvojí infrastruktura. On není žádnej problém z vektoru hybnosti daného auta a odhadu jeho hmotnosti určit prostor, kam se může v následujícím čase pohybovat. A tomuto prostoru se autonomní auto prostě vyhne. Stejně tak to děláme za volantem i my, lidi. Nejezdíme si na kufrech (že ano?!), udržujeme boční odstupy, dodržujeme maximální povolené rychlosti a vždy nejedeme rychleji než tak, abychom zastavili tam, kam vidíme.... Autonomní auta, z důvodu bezpečnosti, nebudou jezdit tak rychle, jako lidé. Ale o to bude jízda plynulejší a ve výsledku nebude časově delší.

      PS: Dopravní letadla už dávno neřídí člověk....
      • 00 Reagovat !

        foto Xylo

        Xylo 09.10.  13:01

        « Re: Re: Dobré

        To oddělení jsem myslel třeba pro vnitřní Prahu, aby ji autonomní auta obsluhovala exkluzivně, tedy se tam nemotala auta "s řidičem". Třeba po dálnicích by pro autonomní auta stačil i jeden pruh, který je okolo větších měst stejně nevyužívaný ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto Stejsn

      Stejsn 09.10.  10:41

      « Re: Dobré

      No, krom Total Recallu II jsem ještě neviděl výtah, který by křížil cestu jiným výtahům, mohl by si volit trasu a musel počítat s dopravou kolem sebe...
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není. Horáček na to dohlédl

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není.…

Představa komunisty Zdeňka Ondráčka v čele kontrolní komise pro Generální inspekci bezpečnostních sborů opět…

Globus dostal pokutu 183 milionů. Úřad: „Zaklekl“ na dodavatele potravin

Globus dostal pokutu 183 milionů. Úřad: „Zaklekl“ na…

Řetězec Globus dostal od Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) pokutu 183 milionů korun, a to za porušení…

 

iSport.cz

Šafářová se vrací ke kouči Steckleymu. Natočili k tomu vtipné video

Šafářová se vrací ke kouči Steckleymu. Natočili k…

Česká tenistka Lucie Šafářová před startem nové sezony obnovila spolupráci s kanadským koučem Robem Steckleym.…

Trpišovský do Slavie? ROZBUŠKA. Jak se může změnit mapa ligových trenérů

Trpišovský do Slavie? ROZBUŠKA. Jak se může změnit…

Jindřich Trpišovský podepíše smlouvu se Slavií. Tahle věc je totálně na spadnutí a nic kromě dohody majitelů…

 

Reflex.cz

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Dokumentární cyklus Modrá krev patřil každý jarní týden mezi nejpopulárnější programy na ČT2 se sledovaností…

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko pořádné železnice a silnice jsou hrozné

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko…

V roce 2011 se objevily zprávy, že kolem roku 2016 budeme jezdit vlakem z Prahy do Plzně díky novým železničním…