Diskuse

Continental představuje vizi autonomního přepravníku pro města. Umí toho hodně!

8.10.2017

Německá společnost věří autonomní budoucnosti dopravy a odhaluje vizualizaci vlastního konceptu. V ulicích jich prý uvidíme tisíce!

 

  • 31 Reagovat !

    foto Ja-Prvni-123

    Ja Prvni 123 08.10.  18:01

    No, do centra metropolí... s relativně malým elektomotorem, když je maximálka ... proč ne.

    Jen bych tam raději viděl člověka - řidiče.

    Až udělají počítač, co nezamrzá... síť, co nepadá... tak pak možná... jednou .. někdy.
    ;-)
    • 32 Reagovat !

      foto WinDiesel

      WinDiesel 08.10.  18:43

      « Re: No, do centra metropolí... s relativně malým elektomotorem, když je maximálka ... proč ne.

      Elektromobily nejsou příliš efektivní ale autonomní řízení, to je úplná mánie.
      Nikdo si neuvědomuje že snímače potřebují perfektní značení a perfektní bezporuchovou komunikaci se semafory a ostatními vozidly.
      Je to mánie. Nevím kdo si usmyslel že se za každou cenu musí odstranit řidič-člověk. Asi nejmladší generace odkojená IT a žijící ve virtuální IT bublině.
      • 31 Reagovat !

        foto traveldrive

        traveldrive 08.10.  19:17

        « Re: Re: No, do centra metropolí... s relativně malým elektomotorem, když je maximálka ... proč ne.

        Vysvetľuj to niekomu... Je až s podivom, koľko tých bezmozgov je.
      • 00 Reagovat !

        foto fisero

        fisero 09.10.  08:34

        « Re: Re: No, do centra metropolí... s relativně malým elektomotorem, když je maximálka ... proč ne.

        Co znamená že: "elektromotor není příliš efektivní"? To jako 90% účinnost přeměny nabíjecího proudu na pohybovou energii mobilu není příliš efektivní? (a to nepočítám navýšení dík rekuperaci!) Oproti nejefektivnějšímu spalovacímu motoru, dieselu, s účinností kolem 35%...

        Perfektní značení je nutné jenom pro řidiče-člověka. Jeho reakční doba je neskutečně dlouhá. Pokud se zrovna věnuje řízení.... Semafory autonomní auta nepotřebují vůbec. Komunikovat spolu, hm, hodí se to, ale rozhodně to není podmínka nutná k bezpečné jízdě. Potřebuje snad řidič-člověk komunikovat s jiným řidičem, když mu dává přednost zprava? Nepotřebuje, musí jen odhadnout, kam ty další mobily kolem něj pojedou a to stroj zmákne dokonale.

        Doporučuju načíst pár odborných článků o mobilní robotice, je to zajímavé čtení a není k tomu třeba ani příliš matematiky (pro pochopení funkce).
  • 10 Reagovat !

    foto Xylo

    Xylo 08.10.  21:17

    Dobré

    Ve většině výtahů už také není liftboy a neznám moc lidí, kteří by zvolili vyjít třeba jen 5 pater místo použití výtahu. Podle mého názoru je jen potřeba oddělit silnice, kde budou moci jezdit tyhle autonomní vozidla od aut s řidiči, a to pro bezpečnost osob přepravujících se v autonomních vozidlech.
    • 10 Reagovat !

      foto fisero

      fisero 09.10.  08:39

      « Re: Dobré

      Přechodné období potrvá tak asi 20 let. Takže už dnes se počítá s tím, že provoz bude smíšený. Oddělovat to by bylo zbytečně finančně náročné -> dvojí infrastruktura. On není žádnej problém z vektoru hybnosti daného auta a odhadu jeho hmotnosti určit prostor, kam se může v následujícím čase pohybovat. A tomuto prostoru se autonomní auto prostě vyhne. Stejně tak to děláme za volantem i my, lidi. Nejezdíme si na kufrech (že ano?!), udržujeme boční odstupy, dodržujeme maximální povolené rychlosti a vždy nejedeme rychleji než tak, abychom zastavili tam, kam vidíme.... Autonomní auta, z důvodu bezpečnosti, nebudou jezdit tak rychle, jako lidé. Ale o to bude jízda plynulejší a ve výsledku nebude časově delší.

      PS: Dopravní letadla už dávno neřídí člověk....
      • 00 Reagovat !

        foto Xylo

        Xylo 09.10.  13:01

        « Re: Re: Dobré

        To oddělení jsem myslel třeba pro vnitřní Prahu, aby ji autonomní auta obsluhovala exkluzivně, tedy se tam nemotala auta "s řidičem". Třeba po dálnicích by pro autonomní auta stačil i jeden pruh, který je okolo větších měst stejně nevyužívaný ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto Stejsn

      Stejsn 09.10.  10:41

      « Re: Dobré

      No, krom Total Recallu II jsem ještě neviděl výtah, který by křížil cestu jiným výtahům, mohl by si volit trasu a musel počítat s dopravou kolem sebe...
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Brambory z Česka, nebo z dovozu? Pěstitelé řekli, jaké by si určitě nekoupili

Brambory z Česka, nebo z dovozu? Pěstitelé řekli,…

Brambory jsou nedílná součást jídelníčku většiny Čechů. Jíme je vařené, pečené a nejen o Vánocích je přidáváme…

Vysíláme živě od 14 hodin: Superdebata Blesku! 7 lídrů proti sobě, všichni v horkém křesle

Vysíláme živě od 14 hodin: Superdebata Blesku! 7…

Zatím jediná debata, kam přijdou všichni lídři sedmi velkých stran. Blesk Volební souboj s podtitulem BITVA O…

 

iSport.cz

Lev skolil Zlín hattrickem, za oslavu ale dostal trest. Asi byla moc, uznal

Lev skolil Zlín hattrickem, za oslavu ale dostal…

V neděli slavil na zlínském ledě hattrick plzeňský Tomáš Mertl. O pouhé dva dny později ho následoval Jakub Lev,…

Stramaccioni o nás mluvil jako kretén, zuřil starosta v Itálii. Kouč se omluvil

Stramaccioni o nás mluvil jako kretén, zuřil…

Věty z tiskové konference po nedělním šlágru mezi Spartou a Plzní (0:1) vyvolaly poprask až v Itálii. Letenský…

 

Reflex.cz

Babiš zaútočil na Sobotku silou estébáka, ale pobili se navzájem

Babiš zaútočil na Sobotku silou estébáka, ale pobili…

Ještě žádná z našich nepovedených koalic (což byly všechny) se dobrovolně nepředvedla v tak ošklivém světle jako…

Obvoďáci budou stávkovat. Mají pravdu!

Obvoďáci budou stávkovat. Mají pravdu!

Je málo profesí, jejichž služeb užívám opakovaně a dlouhá léta. Na prvním z míst asi — kromě řidičů tramvají —…