Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Corvette s motorem uprostřed? Ta nejnovější se jmenuje Aria

Aleš Dragoun
Diskuze (3)
Aria Group z Kalifornie si pohrává s myšlenkou Corvetty s motorem uprostřed. Výsledek je působivý!

Přímo u General Motors vzniklo v historii mnoho konceptů Chevroletu Corvette s motorem uprostřed, ale žádný z nich se do sériové výroby nedostal. Tedy prozatím, všechno může být v blízké budoucnosti jinak. Maximálně se objevily na závodních tratích. Se svou vizí ovšem přišla i kalifornská Aria Group. Ta byla založena v roce 1996 a kromě jiného pomáhala Singeru s vývojem a stavbou jejich klasických devětsetjedenáctek s moderní technikou.

Svou představu navrhla jako auto snů. propagační a zároveň coby poctu Edu Taylorovi. „Fast Eddy“ (rychlý Eddy) byl kdysi designérem GM. Prý by rád sám takové auto řídil. Spoluzakladatel Arie Clive Hawkins v rozhovoru pro

Car & Driver řekl: „Když jsme začali koncept vyvíjet, dali jsme si pozor, abychom nešlápli na prsty někomu od GM. To je důvod, proč tento design můžete považovat za jedinečný, a to navzdory spojení s Corvette.“ Druhým mužem, který se podílel na vzniku firmy, je mimochodem Charles Taylor, Eddyho syn...

„Jsme ale velkými přáteli a oni vědí, na čem pracujeme,“ pokračoval Hawkins. „Tento vůz je poctou tomu nejlepšímu z Corvette a od GM. Konstrukčně je však náš,“ dodal ohledně možných právních problémů s porušováním ochranné známky. Design navrhl Nicholas David.

Zkřížené vlajky obsahují písmena F a E, nikoli šachovnicový praporek a znak Chevroletu.

Auto má skutečně rysy reinkarnace americké legendy, hlavně při pohledu zezadu. Tady jednoznačně poznáváme C2. A je opravdu půvabné. Úzké koncové reflektory nejsou na první pohled vůbec vidět, jejich grafika se „obnaží“ až tehdy, když svítí. Saténově černá kola dostala na starosti známá firma HRE, ráfky s pěticí dvojitých paprsků hodlá vyrábět a nabízet ve čtyřech velikostech (20, 21, 22 a 24 palců).

Podvozek má rozvor 2718 mm. Auto měří na délku 4470 mm, je tedy relativně malé, do šířky má 1930 mm a na výšku 1245 mm. Šasi i „obal“ jako základního stavebního materiálu využívají uhlíkových vláken. Studie je zatím nefunkční maketou, statickým konceptem, ale existuje v životní velikosti, nejde tedy pouze o virtuální představu. Postrádá však zatím i interiér. Počítá se s přeplňovaným motorem LT4 V8 6,2 l o výkonu 485 kW (659 k) z Corvette Z06, točivý moment 881 N.m bude přenášet na zadní kola šestistupňová dvouspojková převodovka.

Vypočtené výkony vypadají alespoň na papíře impozantně: akcelerace z klidu na 97 km/h za 2,6 s, na 161 km/h pak během 5,6 s. Čtvrt míle (402 m) zvládne, pokud se dočká i funkční podoby, během 10,1 s a rozjede se až na 338 km/h. Aby ne, mělo by vážit kolem 1350 kg. Další osudy v tuto chvíli zastírá mlha.

Hawkins řekl, že pokud bude dostatečný zájem, v blízké budoucnosti jsou schopni jej nejen zprovoznit, ale i postavit další kopie, prý až stovku. Vůz tak byl navržen a Aria jej hodlá kusově vyrábět ve vlastní režii včetně potřebné kvality. Kdy? Během osmnácti měsíců, maximálně dvou let. Předpokládaná cena? 200 tisíc, ale klidně i milion dolarů (5,06-25,3 milionu korun), záleží na konkrétních specifikacích i objemu případné produkce.

To už bude mít tovární Corvette s motorem před zadní nápravou za sebou svůj debut. Nevíme, jak prototyp od GM, který zatím známe jako Zoru ZR1, bude v reálu vypadat, ale v pořadí osmá kapitola ságy vzbuzuje naděje. Pokud jej tedy někdo mocný v General Motors nezarazí... Nebo stopne nejdříve Ariu?

Aleš Dragoun
Diskuze (3)

Doporučujeme

Avatar - petr164
12. 3. 2017 21:54
To dává smysl
Corvette i v poslední evoluci trpí neřešitelným problémem hmotnostně nevhodného umístění motoru. Stačí sledovat konkurenci, která prostě lépe akceleruje baz ohledu na výkonnostní parametry. ADAC GT Masters je ta správná srovnávací báze. Od doby vítězství vynikající dvojice Diego Alesi a Daniel Keilwitz navzdory uvedenému problému s vypiplanou C6 od Callaway utíká rychle čas špice ve výsledcích se jeví jako ne zcela dostupná. Aria by byla skevělou náhradou.
Avatar - beibej
12. 3. 2017 12:15
Nádherný design
Klobouk dolů, tohle je NÁDHERA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :yes:
Avatar - flyboyeda
12. 3. 2017 11:39
Nejrychlejší auta motor uprostřed mají
A mít auto s motorem uprostřed a s motorem od corvetty co má 881 nm a co tahá od spodku, tak to musí být fakt maso, doufám že jim to výjde,

Nový Ford GT je raketa + ještě tohle a USA konkurenci pěkně zatopí