30.6. 2013 David Bureš Google+ profil David Bureš

Corvette slaví 60 let své historie

 

Na trhu je aktuálně sedmá generace modelu Corvette. Ta první se prodávala mezi lety 1953 a 1962.

Ikonický americký sporťák Chevrolet Corvette slaví tuto neděli 60. výročí své existence. První exempláře první generace tohoto vozu sjely z výrobní linky michiganské továrny Flint 30. června 1953.

První generace Corvette debutovala 17. ledna 1953 jako koncept na autosalonu v New Yorku. Návštěvníky výstavy automobil zaujal tak, že se koncern General Motors rozhodl ho začít vyrábět ještě v témže roce.

V prvním roce výroby byla celková produkce omezena na 300 automobilů, všechny z nich byly lakovány bílou barvou. Zatímco dnes je v nabídce kabriolet a kupé, první generace byla nabízena výhradně jako kabriolet. Kupé dorazilo až v druhé generaci, v roce 1963.

Dnes je Corvette spojena s vidlicovým osmiválcem, první generace však byla zpočátku poháněna řadovým šestiválcem o výkonu 116 kW. Osmiválec nabídku rozšířil v roce 1955, větší motor však zvolilo na 90 procent zákazníků, a tak rok na to byla Corvette nabízena už výhradně s V8. Tu používá dodnes, avšak samozřejmě větší, výkonnější a modernější.

Za šedesát let výroby vzniklo zhruba 1,56 milionu exemplářů Corvette v sedmi generacích. Miliontý kus sjel z výrobní linky v roce 1992.

Nepřehlédněte: Chevrolet Corvette Sting Ray – nesmrtelné žihadlo

O výrobu sporťáku Corvette se staraly celkem tři továrny. První rok byl vůz vyráběn v závodě Flint, mezi lety 1954 a 1981 se o výrobu staral závod St. Louis. V průběhu roku 1981 se produkce postupně přesunula do závodu Bowling Green v Kentucky.

Vozy Corvette jsou vyráběny 60 let, ne však nepřetržitě. V modelovém roce 1983 bylo postaveno pouze 44 prototypů tehdy chystané generace C4, ani jeden z nich samozřejmě nezamířil k zákazníkům. Dnešních dní se dožil pouze jediný exemplář, který je vystaven v Národním muzeu Corvette v Bowling Green.

Aktuálně je na trhu sedmá generace Corvette, která oživila slavné označení Stingray. To bylo naposledy použito u Corvette C3 v roce 1976. Nejnovější verze je poháněna 6,2litrovým osmiválcem o výkonu 339 kW (461 k), který pracuje se sedmistupňovým manuálem, nebo šestistupňovým automatem.

Spolupracujeme s TipCars.com
Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu

Ředitel a zakladatel Amazonu, Jeff Bezos, se vyšplhal na…

Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka

Teče líně, sotva se plouží. Chodec by jí bez problémů…

Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení

Kurz dolaru dnes zůstal po počátečním růstu bez větších…

Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku

Po problematickém loňském a předloňském roce má ruský trh…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí

Hlad zákazníků po módních SUV je drtivý. Automobilky na…

Škoda dospěla k názoru, že nejlepším elektromobilem bude SUV. Tak má vypadat Škoda dospěla k názoru, že nejlepším elektromobilem bude SUV. Tak má vypadat

Za dva týdny v Číně Škoda ukáže koncept svého budoucího…

 




Corvette s motorem uprostřed? Ta nejnovější se jmenuje Aria Corvette s motorem uprostřed? Ta nejnovější se jmenuje Aria

Aria Group z Kalifornie si pohrává s myšlenkou Corvetty s…

Bocar XP-5 (1959-1961): Garážovka z Denveru Bocar XP-5 (1959-1961): Garážovka z Denveru

Bocar XP-5 je zhmotnělým snem závodníka Boba Carnese z…

 



 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Včera

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra útočila jménem ISIS

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra…

Německá prokuratura obvinila 18letého Němce s marockými kořeny z pokusu o vraždu, viní ho z loňského žhářského…

Tomáš splácel čtvrt milionu: Ušetřit se mu podařilo až sloučením půjček

Tomáš splácel čtvrt milionu: Ušetřit se mu podařilo…

Tomáš (35) si půjčil na auto, výměnu oken a pořídil si kreditní kartu. Pak zjistil, že splátky všech půjček…

 

iSport.cz

Mareček: Na Slavii to chceme zlomit. Rosického rady jsou k nezaplacení

Mareček: Na Slavii to chceme zlomit. Rosického rady…

Spartu čeká ve 22. kole ePojisteni.cz ligy prestižní derby se Slavií. Do zápasu vstoupí jako favorit sešívaný…

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se legendy před derby

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se…

Čtyři legendy, které v historii derby S nasypaly hromady gólů, nejenže vzpomínaly na pikantérie ze svých…

 

Reflex.cz

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil, kdo a proč chce konec bankovek

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil,…

Politici, centrální bankéři a karetní společnosti. Ti všichni by profitovali ze zrušení hotovosti. Naopak…

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora vstupuje do českých kin, z knihkupectví rychle mizí

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora…

Dvanáctiletému Conorovi umírá maminka na rakovinu a z reálného světa, od šikanujících spolužáků, nesnesitelné…