V červenci letošního roku zveřejnili porotci ankety o evropské Auto roku 2016 seznam čtyřiceti uchazečů o vítězství. Do výběru jich nakonec jde o pět méně.
Jaksi nevím, co z toho vybrat... Většinou mírné evoluce v mezích trhu. Zajímavá je MX-5, pro mne Talisman, Sorento. Zbytek je leckdy spíš downgrade, než up...
Tiež súhlasím. Málo prevratného, priekopníckeho, samá evolúcia.
Napriek tomu skúsim tipnúť finalistov:
7er: nové meradlo novej technológie a výbavy, ako i luxusu, trendsetter, ktorého technika o pár rokov príde aj k bežným ľuďom
XE: Jag ukazuje prémii, ako vyzerá radosť z jazdy
MX-5: návrat ku koreňom legendy, zábava za málo peňazí
Espace: jedno z mála revolučných áut, posun od SUV ku crossoveru, luxus, pritom eko a downsizing, to sa dnes ráta
XC-90: veľké luxusné SUV nemusí byť s "detiačistývzduchžerúcimi" veľkoobjemovými motormi, to by mohlo na porotcov zafungovať
Já vždycky Espace miloval, ale ten nový mě zkrátka pojetím zklamal. Opulentní mastodont, který se to ani nesnaží zamaskovat. Předchozí generace vždycky působila kompaktně, přitom byla uvnitř obrovská a rozměry vlastně taky. Jen ten design to výborně schoval. Tohle je... prostě škoda, no.
Ja tiež moc nemám rád keď menia zameranie modelu, ktorý už má nejakú tradíciu (viď nová Vitara), ale v priebehu dvoch mesiacov som sa viezol štvrtou aj piatou generáciou Espacu a nemám novému čo vytýkať (teda až na pár drobností, viď môj blog: [odkaz] ). Ak by postavili ortodoxné MPV, tak by si v dnešnej dobe s ním asi viac uškodili ako riskovať s nejakým hybridom MPV a crossovera. Odporúčam sa previezť, fakt si dali záležať a Espace je vďaka zmene opäť jedinečný a má čo ponúknuť.
5kvalt, torzka, prečo auto roka? Veď fofo1 pred 15 rokmi bol rovnaký alebo lepší. Mne je nová astra sympatická, dobrý pomer výkon/cena, ale auto roka nie.
Je lehčí, je hezká, má pár fíčurek jako matrix LED světla nebo ortopedické sedačky... za mě to nestačí, ale zase na druhou stranu... co bys chtěl pořád vymýšlet :-) ?
Vuči konkurenci ničim nevyčniva. Pokud se nepletu jde dokonce o nejlehči vuz třidy a krom naopak horši hlučnosti oproti předchozi generaci ji to vuči konkurentum nic nepřineslo. Nebo jsem to žejmě nepostřehl. Kdyby si ponechale něco z hmotnosti a ne byt za každou cenu nejlehči možna by to nějake ovoce přineslo. Ale to už by byla Astra poctivějši a dražši tzn. ne cenově tak okata. Navic mě udivuje jak se testeři shoduji nad tim že nejlepe funguje Astra s litrovym turbem +5 kvalt a to včetně motoru a to se zakladnim podvozkem oproti vykonnějšim variantam. S tim že je hezči ja nesouhlasim , mam to pravě obraceně. LED světla ve třidě jsou už nějaky rok i když ne Matrix a navic tohle přece nemuže byt duvod. A jak už jsem jednou psal , ortopedicke sedačky měl už předchudce.
Tak ono tam nic revolučního nepřinesl skoro nikdo. Pokud budu hleda za každou cenu invenci, tak chtě nechtě musím zohlednit Espace, protože se jedná o nový druh vozu ( MPV Crossover) nebo určitě BMW 7, která podle všeho posouvá příčku luxusních vozů zase kus dál.
s Astrou souhlasím i když má své klady, není nic, co by opravdu vyčnívalo, ale líbí se mi :-)
Tak ja o většině aut ktere jsou v nominaci moc toho nevim. S tim Espace to maš pravdu je to něco co tu ještě neni a to by mohlo porotu zaujmout. O nove řadě 7 od BMW jsem četl a tohle by mohl byt určitě adept na vitěze.
Mě nova Astra přijde takova nemastna neslana zvlašť oproti předchudci. Navic ten C mi tam vubec nesedi. Ale třeba změnim nazor až novou Astru uvidim naživo.
aj ked popravde luxusnejsie orientovane limuziny to dnes v tychto anketach nemaju vobec lahke ( casy ked vyhravali tieto ankety aj auta strednej triedy su uz fuc ... naposledy tusim alfa 156 ) ... takze ciste realne .... hadam aspon astra z tejto dvojice uspeje ;-)
Naspoledy bolo "poriadne" auto roka Insignia, rok 2009 myslim. A neviem ci aj Passat nebol minuly rok... Takze kludne aj strednotriedne auto moze byt autom roka.
s insigniou mas pravdu.... prehliadol som ju..... raz za cas sa zadari a "nechaju" to vyhrat aj vacsim autam.... to je fakt... ale bol by som moc prekvapeny keby to po tych par rokoch opat dali "do ruk" strednej triede .. zvlast uz dnes v zaplave tych kdejakych modnych crossoverov ktore netrpezlivo uz cakaju na "vyhru"
Souhlasím. Za mě taky. FAntastické auto, s historií a s pořádným motorem, které jde proti zeleným evropským trendům. Za to bych dal další atmosféru mazdu MX 5. :-!
Ano, smazal... porozuměl jsem tento model. Až pak jsem si všiml, že je to jinak. Přiznal jsem chybu jako chlap. :-) jen čekám, kdy z tebe vyjde i něco jiného než odér z pod víka. Ještě jsi mi neodpověděl, proč kolem mě šmíruješ?
Protoze jsem záporák. A pro záporáka je toto chování zcela korektní. >:D >:D >:D
Co se týce mého tipu na víteze: Presto ze osobne znám nekoik clenu evropské COTY (pozor, zmrzlinár a naterac jiste napísou ze se chlubím >:D >:D >:D ) tak si netroufám tipnout. A nebudu kvuli tomu obtelefonovávat moje známé. Je tady hned nekolik aut která by si tento titul jasne zaslouzila. Z mého hlediska by nebylo nelogické kdyby vyhrál nekdo z sestice Hyundai Tucson, Jaguar XE, Opel Astra, Renault Talisman, Skoda Superb nebo Volvo XC90 (v abecedním poradí, kvuli objektivite >:D >:D >:D ), neurazilo by me treba kdyby to byla Suzuki Vitara ale ta to nebude, titul by slusel i vozu Ford Mustang ale ten to zrejme taky nebude. A ted jsem vynechal nekolik vozu které by to klidne taky mohly být. Tezko tipovat.
No takze si vlastne vyjmenoval vsechno co tam je >:D
Tucson bude jistě zajímavým vozem v tomto ohledu je tam obrovský skok co jsem měl zatim možnost porovnat, bohužel jsem nejel, myslím, že si vymění pozici se Sportáží, která prodávala dizajnem, ta nová... no už jsem měl tu čest na Slovensku před měsícem a není to asi auto co by lámalo srdce, jako předchůdce.
Mustang mne napadl díky ceně a 2.3EB může být zajímavá volba, hlavně potom jako ojetina si nebude tak dobře držet cenu a i přesto má 300 koníků, přál bych mu to :-) Ale není revoluční :-)
Ostatní jsou sice fajn auta, ale myslim, že ničím výjmečná oproti konkurenci.
Jak tak čtu od tebe "Názor" tak jde vidět, že ty už se bojíš i stínu svého prdu.... >:D >:D >:D ale teď perla... Presto ze osobne znám nekoik clenu evropské COTY --- jak to souvisí s osobním názorem na COTY? Hm? ....takže ses tu tak mírně přeleštil, viď? A to je znáš ze čmuchání, slídění nebo si taky na každého vedeš xcelovou tabulku? ... nebo T602? >:D >:D >:D ty jsi tak legrační jak si pořád přiřazuješ nějaký post, o kterém nemáš ani čouda.... VAGinální izolačka očividně nejsi jen před námi tady. ;-)
On zná vůbec všechny "osobně", akorát, že jen na 50%, on je zná ze slídění, kdežto oni jeho vůbec..., nějak nikdo nemá vážnější zájem slídit něco o něm. Z toho je ta jeho hluboká diskusní frustrace, která už čím dál častěji přechází v maniodepresivní psychózu/bipolární afektivní poruchu. Ovšem o co méně si zaslouží zájem o jeho osobu, o to více potřebuje soucit. V podstatě je to chudák/ubožák hodný soucitu. Zcela vážně.
Neruš. Zrovna obtelefonovává porotu >:D >:D >:D jak jsem to přečetl, tak výbuch smíchu je slabé slovo. Podle mě tady používá formu humoru, které zatím nikdo neporozuměl.
Presne jak jsem napsal - funguje stoprocentně, naterac a zmrzlinár jdou jak slepice za flusem (cástecný copyright Ji/Ri). >:D >:D >:D
Jinak, pro tvoji informaci zmrzlinári: Ano, znám nekolik clenu evropské COTY osobne a predstav si ze oni znají me. S nekterými se známe jiz radu let. Na tom není nic zvlástního i kdyz ty to ze své provincní roznovské perspektivy nemuzes rozchodit.
Takze zase dalsí lez ve stylu white label, Ji/Ri a spol.
Vážně tě znají, tak to musíš být borec "jaksviňa"! >:-[]
Vidíš, a já tě měl za obyčejného "samochvalného" anonymního maloměšťáka, kdybych jen tušil, jak zásadně jsem se v tobě mýlil... >:D
Víš jak.... obtelefonovává jak vzteklá myš a nikdo mu to raději nebere. Musí být u těch poctěných v telefonu uložen pod různými jmény >:-[] >:D
Ale zase padni komu padni. Často se účastní různých profi setkání, rautů a porad. Někdy ho i pustí dovnitř poté, co nenápadně hodí nějaký svůj předmět do místnosti, aby si ho pak mohl vyzvednout. Prostě celebryta jak sfiň >:-[]
Ano znáš osobně. Jen jestli oni znají i tebe, víš? ... o to jde. Taky můžu říct, že znám osobně Madonnu. A pokud znáš, taky o nich čmucháš a pak anonymně obtěžuješ? Pochlubil ses, že anonymně vtíráš do různých debat, šmíruješ, udáváš, vyhrožuješ udáním, chceš střílet názorové oponenty a navážíš se do novinářů - kolegů? Jediný, kdo tě bere vážně, je tvůj mindrák, tvá závist a tvá malost. ;-) ale to je tvůj boj a tvůj život, koblížku. :-)
Ano, znají, a to uz dost let. I kdyz chápu ze z havířovské perspektivy to evidentne nerozchodís.
"Taky můžu říct, že znám osobně Madonnu" - je zajímavé vedet co v tvém regionu znamená kdyz nekdo rekne ze nekoho osobně zná. Ovsem je mozné ze nejakou havířovskou Madonnu skutecne znás osobně. >:D >:D >:D
To potřebuješ vždycky názor někoho, aby sis udělal svůj? K těm tvým kámošům z novinářské obce.... co by asi řekli tomu, co tady vypisuješ. Co by řekli tomu, že permanentně urážíš kolegy z branže, co by řekli tomu, že přeješ smrt zastřelením svým názorovým oponentům? Nebo tomu, že tě odsud vyhodili jak špinavé prádlo a tys dolezl, pobulel v soukromých zprávách a znova rozjel to, za jsi byl odsud vypráskán? .... odpovím za tebe: Nic, protože tě znají, co jsi za vypatlánek, primitiv a odpad. Tak, jak se prezentuješ tady, tak se prezentuješ všude.
Ipatlánku, měl by sis konečně ujasnit pojmy: To, že šmíruješ lidi, čmucháš do jejich soukromí, pak si vedeš o každém záznam a nakonec to anonymně někam bonzneš, to není, byť pracuješ s textem, novinařina. To jsi jen obyčejný ubohý zbabělý ufňukaný a frustrovaný šmírák a práskač. Tvou výměnou nicků - už jsi karikatura sebe sama.
"To potřebuješ vždycky názor někoho, aby sis udělal svůj?" - v této diskusi se nekterí lidé vyjadrovali k tomu které auto by melo vyhrát a nekterí k tomu které auto má sanci vyhrát. Ale chápu ze jako naterac to nedás. >:D >:D >:D
"K těm tvým kámošům z novinářské obce.... co by asi řekli tomu, co tady vypisuješ" - rekli by ze nechápou proc ztrácím cas s blbci a lhári jako jsi ty. A co by rekli tvým zvratkum? To je celkem jasné.
V tom případě jak vysvětlíš, když teda ztrácíš čas, ten fakt, že kolem mě čmucháš a slídíš? Ono není jak se pochválit, že? ... white má pravdu - tebe je třeba jen litovat.
Pokud me zmrzlinár z Roznova a naterac z Havírova litují tak je to celkem fajn. Neprijemné by bylo kdyby se mnou takoví exoti jako vy dva souhlasili. >:D >:D >:D
Gilglit, mediální trol s klackem až po kolena a šikmým háčkem na slipech hlasuje pro Ladu Vestu ! Vesta je teplá a praktická na zimu, Vaše ruce zůstanou volné. Lada je pak naše rodinné stříbro. Pokud nebude Vladimír v base, pokusí se řízeným protlakem vyzdvihnout ještě jeden vůz. Krásný den z Klatov všem odpadům, vypatlánkům a zmrzlinářům.
Sedm statečných?
Tuscon a XC90, za design
XE, za rázný vstup do prémiové střední
Talisman, za to, že to vzali vážně
Superb, za to, že si vybojoval své místo na slunci
MX-5, za to, že zůstává svá
Mustang, za osmiválec pro masy.
Pak jsou tam auta, která asi budou super, zatím o nich ale vím moc málo... Q30, 7er...
takouto taktikou by sme mohli specifikovat a popisat kazde auto.... aj optima ostava sva... aj sorento si naslo svoje miesto pod slnkom ... a vitara by to tiez mohla dostat za dizajn.... a tak dalej a tak dalej ;-)
ale inak plne rozumiem na co narazas... ;-) ... ono kazde auto ma nieco do seba to musime uznat... a kazde z nich uputa a oslovi niecim inym .... a na kazdom aute sa najde nieco "specificke" ...
Asi nebude chybět, může i vyhrát. V mé sedmičce ale není - příliš mnoho kompromisů (5MT, torzka, pravděpodobně bez adaptivních tlumičů) a jen málo sexy extras (ergo sedačky, MatrixLed světla, vyhřívaný volant) - celkově zatím trošku rozpačité.
Ten Talisman je diskutabilný, pre mňa je to taká obdoba Astry, len o triedu vyššie: pre automobilku síce dôležitý, celkovo ale bez výrazného prínosu: ako jeden z mála v triede (jediný?) nemá viacprvkovú zadnú nápravu, motory začínajú a končia 1,6kou, žiadne v triede prevratné riešenia, ostáva len ten dizajn. Mimochodom dnes som sa zastavil v Renaulte, že ho vyskúšam, reálne však ešte nie je k dispozícii, bude až v polovici decembra (možno).
Ode mě to má jako omluvu - osobně jsem čekal, že se Renault soustředí na nový Megane, ale nová Latiguna zajde na úbytě jako okrajový model, kdy se ukáže, že Renault už na tuhle třídu nemá. Technicky to tak nakonec vlastně je, ale... design prodává, velikostně je to plnohodnotný hráč a nějaké motory třeba časem ještě přijdou.
Z tohto pohľadu máš pravdu, buďme radi, že Renault nevypratal strednú triedu ako mnohí iní a má tu opäť plnohodnotného hráča. Či je ale samotná účasť dostatočná na COTY, to si nie som istý.
Na sedmičku možno, na titul rozhodne nie. Čím vyniká napr. nad takým Superbom? Iba interiérom (materiálovo, vizuálne), technicky za Supom nestíha (torzka vzadu, motory len do 1,6 litra a 200k, len predný pohon...). A pritom ako pozerám väčšina tu Supa do finále neradí, vrátane Teba. Skôr si myslím, že u Talismanu ide o očarenie s nového auta, zatiaľ čo Sup už všetci poznajú, už stratil atraktivitu.
I Levorg za nejlepší jízdní vlastnosti ve své třídě a vlastně nejen v té. Takovou jistotu a klid při jízdě daleko za limitem konkurence jsem ještě nezažil.
talisman to pravdepodobne nevyhra... ale ani XE ( ktore by si toto ocenenie podla mna zasluzilo ) ....... taketo drahe a velke auta dnes uz moc nevyhravaju.. co uz.... pockaj ked ono to nakoniec vyhra ten docela neprakticky a malicky cukrik CX3 .... to bude sranda .... a zaroven dalsia porazka zdravej logiky ... ;-)
ty budeš taky pěknej cukřík, myslím >:D >:D:D ... ale vážně, CX-3 má šanci, to máš pravdu. Ve svém segmentu nemá v oblasti jízdních vlastností konkurenci.
Já bych si dovolil odhadnout spíše širší účast Reanultu... je tam zřetelný pokrok i docela dost inovací. Co se týká Vitary, tam už je to hodně o vkusu. Do oka mi nepadla, ale hanit ji nebudu, protože jsem ji neprojel. Podle testů v lomu Homolák však určitě dojem zanechala. Nechme se překvapit.
Tak určitě ;-) lze v jeho interéru spatřovati jistý problém, no jenže mi se to všecko ostatní natolik líbí, že by pro mne nebylo nic až tak složitého se přes něj, za pravda jistého cenového jemnocitu dealera, přenésti .......
To ano kvalitni a dobře čtive. Ja kdysi tyto stranky navštěvoval ale nějak to prostě vyčpělo. Na Autoweb jsem znovu narazil diky tomu že občas zavitam na Ford klub.
Tam jsem narazil i na tento testik na ktery se kouka lepe než na většinu americkych filmu....
Paráda. Športiak s atmo V8, ktorý točí 8200 otáčok a naviac takto fantasticky znie, kto by povedal, že to je amerika. Nakoniec to bude tak, že tie fantasticky znejúce jačiace benzíny bude vyrábať Amerika a talianske či nemecké športiaky budú mať zvukovo a charakterovo utlmené turbá. >:D
Tak ja bych se spokojil "jen" s evropskou atmo V8 verzi. Mě to auta laka tak že kdyby byl operativni leasing na 1 rok tak mam velke dilema zda neprodat auto a jit do toho. Po roce bych se vratil do normalu. >:D
Navic i přitelkyně se se mnou na tyto 2 videa divala s nadšenim. Takže možna by nebyla ani proti.
Při té nabídce nominovaných vozů a vzhledem k tomu, že drahá luxusní auta nemají v této anketě moc šancí, tipuju, že by se Car of the Year 2016 s velkou pravděpodobností mohl stát nový Opel Astra :-!
najviac by si to asi zasluzilo XE..... ale pravdepodobne nejlepsi "kompromis" v podobe realneho vitaza vidim tiez v astre.... ta by ako vitaz asi vacsine neprekazala ... aj ked pozor este na cukrik CX3 .. ten moze byt ciernym konom celeho tohto divadla...
No, ja myslim, ze nazyvat se vzajemne cechacky a cajzli a pepiky a svedy a moravaky a hanaky a chachary... Ze je to zkratka hloupe :-) a nemyslim si, ze by se Cech se Slovakem nedomluvil. Ja jsem i docela rad, ze je ta doba kotat na obrazovce s napisem "prepajame do Prahy" pryc ;-)
Dal jsem ty "čecháčky" záměrně do uvozovek (tedy nebrat doslovně), nebylo to myšleno hanlivě. Kdybych napsal třeba "Čechy" tak pod tím si člověk může představit i moravany a slezany. Není domluvit se, jako domluvit se, spousta (zejména mladých/mladších) Čechů (chceš-li) dnes nerozumí spoustě slovenských slov/výrazů, to je objektivní fakt. Slováci jsou na tom lépe, zejména díky dostupnosti českých TV na Slovensku apod.
U mladých bych řekl, že spíš rozumět nechtějí. Jednak to pro ně není dost "cool" a jednak za tím vidím snahu se za každou cenu proti něčemu vymezovat, i třeba diskusněanonymně. Mnohem více mě to zaráží u "mé" generace, tedy lidí mezi 30-40 lety, kteří ještě zažili slovenštinu jako druhý státní jazyk.
No ale to se nesmíš divit. Já do 18ti taky nerozuměl, než jsem se pořádně poprvé setkal se slovenštinou na dovolené v Tatrách. Neměli jsme slovenské pořady v TV, nebylo jich tu tolik kolem nás v obchodech a v zaměstnání, nebo i na školách (ted se snad nikoho nedotknu) :-) Nyní už je to také lepší a rozumím 95%, protože i v práci jsem musel spolupracovat se slováky, přesto někteří mí stejně staří kolegové všemu stejně nerozumí :-)
Nie je to len o tom, že staršia generácia žila v Československu a teda chtiac-nechtiac s tým druhým jazykom prišla do styku. Ja dodnes pravidelne čítam knihy písané po česky, možno až polovica kníh je v češtine. Ale aj kto vôbec nečíta, tak minimálne tu na ACZ je toľko slovenčiny, že sa na neho musí niečo nalepiť a hoci nemusí vedieť, čo sú to napr. gumáky, v zásade by mal rozumieť.
Čteš české knihy, protože ti to přijde běžné. Také si pamatuji, že některá skripta na VŠ na určité předměty byly ve slovenštině (z let ČSSR) a dodneška si pamatuji, že jsem přečetl skripta ze sociální geografie s tím, že nevím, co je slovo vidiek a proč se o tom mluví na každé stránce >:D
Ano, ACZ je dobrý příklad mixu, dnes už je to více promícháno, díky internetu, podívej i v TV jsou česko-slovenské pořady (různé soutěže), ale já jsem vyrůstal po revoulci, když došlo k rozdělení, tak internet nebyl a ta nálada nebyla tak bratrská, jako nyní, proto jsem se s tím nesetkával až do cca 18ti let.
Nenapsal jsem, že se tomu musím divit/divím, napsal jsem, že mně to vadí/mrzí mě to. Po rozdělení se něco takového dalo logicky (zvlášť v podobných případech) časem čekat.
...cukrík... Myslím, že si můžeš změnit nick. >:-[]
XE sice přineslo spoustu věcí, ale až půl roku od prodeje žehlí největší minely. Ale stále chybí a do FL bude chybět naftový šestiválec, silnější R4 taky až příští rok. Navíc je dost drahý...tedy bude úspěch, když projde mezi finalisty.
Vidiš a já bych si zrovna tipnul Jag XE jako vítěze, je to sakra povedený auto :yes:
Jinak na doplnění bych to viděl - LR Dispovery sport, Opel Astra, Škoda Superb, Ford Mustang, Subaru Levorg a nejspíš se tam protlačí Hyundai Tuscon, ze velmi povedený kabátek ;-)
Žádný Lexus? Citroen? Co má tohle být za porotu? A co je to vůbec za nápad porovnávat Karla s Jaguarem XF? Ale samozřejmě to vyhraje Superb, protože VAG potřebuje napravit reputaci a Touran je nezajímavý pekáč.
Jo, a ten váš sviňský skript co naprosto drze krade schránku si strčte někam hodně hluboko do zadele. To snad není pravda. Co bude příště, instalace adwaru?
Prosím pána redaktora, který za auto.cz pojede na představení Fiatu Tipo, aby se zeptal, kdy se bude motor benzinový motor 1.6 nabízet i s manuální převodovkou a kdy dorazí Tipo s motorem 1.4 T-Jet. Děkuji.
na môj vkus príliš nemeckých kandidátov.
v rámci lobby VW, asi by som prioritizoval Audi A4, určite za francúzsku lobby tam bude Renault Talisman. vo finále určite ebude chýbať Volvo XC90, Opel Astra či MB GLC. Superb nie je zlý, ale pri A4 je to chudobný príbuzný a nie je cieľom, aby predbehol Audi.
čo bude rozhodovať budú "južanské" hlasy, t.j. Španielsko a Taliansko.
môj favorit je A4.
suhlas... kludne v 7 najlepsich mozu byt nakoniec "len" 2 ci 3 "nemci" a razom bude po presile
astru vidim ako realneho vitaza vzhladom na kriteria ake v tejto ankete rozhoduju.... aj ked podla mna by si vyhrat zasluzil plnym pravom skor jaguar XE ale to uz je jedno ... nechajme sa prekvapit... ved mozno sa stane zazrak ;-)
A taky záleží na tom, které auto je dobré a která značka má kolik novinek ;-) .
A4 by mě překvapila i ve finálové sedmičce, tam je podoba s předchozí generací asi až moc velká.
Superb je další znatelný krok pro Škodu, ale zase, spřízněnost s Passatem je velká a ten vyhrál už loni. Že je to vedle prémiovky chudý příbuzný není chyba, naopak, prémiovky zase tak často v podobných anketách nebodují.
Superb by mohl bodovat vzhledem, ale o tomhle asi ta anketa uplně není že? Navíc třeba skok Tucsonu oproti Ix35 je o světelný rok, takže záleží, jak se to posuzuje.
tusim auto ktore kandiduje na auto buduceho roku sa musi zacat predavat v eu este tento rok najneskor od novembra/decembra alebo tak nejak ;-) .. a cabrio evoque este v predaji stale nemame
pred rokom to napriklad tesne stihla fabia aj i20 ;-) ale sorento uz nie ( to prislo do predaja v eu az niekedy februar-marec tohto roku ) ... preto sorento kandiduje "az teraz" .... a novy megane to tiez nestihol tento rok ... takze ho uvidime az na "supiske" pre rok 2017 ;-)
podobny pripad ako novy megane je aj novy sportage ktory mame v predaji "az" od januara buduceho roku .... takze kandidovat bude aj on az o rok ...
najvacsi stastlivci na tohtorocnej "supiske" su v tomto roku asi talisman s optimou .... ti to stihli doslova za 5 minut 12 - v tomto smere perfektne nacasovanie
Jsem překvapen, jak málo diskutujících věří Superbu.
Pro mě první škodovka u které bych to považoval za zasloužené.
I když po loňském Passatu to v rámci "vyváženosti" moc reálně nevidím, těžko zvolí Passat 2.
Počínaje designem (zejména kombi) , přes šířku nabídky, komfort, prostor, a konče tím, že je to opravdu nové auto a ne jen mírná evoluce. Za to, že je to auto lepší, než zřejmě sám VW chtěl.
Ale pro tebe: je to podvodná plečka, co se rozsype hned po vyjetí z autosalonu.
To je právě to, po Passatu je Superb vlastně "ničím", protože i přes designovou novost nic skutečně nového nepřináší. V rámci našeho regionu, potažmo vnímání Škody, je možná inovativní, ale třeba interiérem je spíš krokem zpět, stejně tak celkovým levnějším laděním.
Pretože Superb neprišiel s ničím prevratným, zaujímavým, inovatívnym, ekologickým, skrátka niečím, pre čo by v ankete mal zabodovať. Tým nevravím, že Sup je zlé auto, naopak, pre mňa osobne je v rámci strednej triedy aktuálnym favoritom na nové auto v garáži. Avšak skutočnosť, že nejaké auto je dobré na bežný život a úspech v súťaži COTY nie je to isté.
No, to chápu. Ale to bys musel vyřadit většinu přihlášených a nechat vyhrát Mirai.
Kdo přinesl něco převratného, inovativního, ekologického? Snad minulý vítěz Passat, nebo předminulá Mazda 6? Nebo Tucson? Nebo Talisman? Astra? MX-5? Nelze každý rok čekat revoluci.
Kdy jindy by měla Mazda vyhrát, když ne letos. Má tam hned tři auta a každé samo o sobě tak dobré, že by ten titul zasloužilo. Osobně bych ho udělil Mazdě CX-3, protože je nejvšestranější. Ale i dvojku a MX-5 bych dal na "bednu". Líbí se mi samozřejmě i oba Jaguary nebo Levorg, ale autům, kteří mi nenabídnou kombinaci benzín/manuál, bych titul neudělil už z principu. I kdyby totiž ve všem ostatním byly dokonalý, tak už jen absencí manuálu dávají najevo, jak těžce ignorují určitou skupinu řidičů. :-! Hodně povedený je i nový Clubman, ale reálně to vidím na nějakou obligátní evropskou mainstreamovou klasiku (Astra, možná Talisman nebo ten Superb).
Slaby rok. Nevic Evropa toho do sveta automobilismu nic moc neprinesla. Francouzi poopravili design Nissani Qashqai, italove prisli s uzasnou Giulii, kterou jeste nikdo neridil, nemci jen podvadeli.....Neni z ceho vybirat.
Korejci poskakuji milovymi skoky vpred, ale i tak v seznamu kandidatu neni zadny, ktery by teoreticky mohl vyhrat.
Z Ameriky prichazi Mustang....se ctyrvalcem.....Jako kupujici v tomto segmentu bych si zajel do USA pro toho OPPRAVDOVEHO Mustanga. Na posledni chvili bych se stejne v showroomu Fordu otocil, popojel o par bloku dal a z kontejneru v Bremerhavenu bych vyjizdel s Challengerem.
Japonci by mohli zamichat s poradim s Mirai. Jako jediny z nominovanych posouva automobilismus vpred. Toho vsak strategicky vyradili kvuli zaostalosti Evropy.
Takze zbyva Levorg. Auto, ktere vypada skvele a jako jeden z mala je orientovan k radosti z jizdy.
Za viteze, podle vseho, zvoli Astru.
Stylově hezky napsáno, ale ne všecho, co jsi napsal je pravda. Proč by sis třeba jezdil pro "ten správný" Mustang do USA, když osmiválcovou verzi si můžeš jednoduše koupit v oficiální síti Fordu v ČR? Toyota Mirai s vodíkovým pohonem vyhrát nemůže, protože se nejedná o běžně prodávané auto a protože je navíc hnusná jak noc. Levorg je jistě dobré auto, ale se zoufale úzkou nabídkou motorizací a velmi omezenou cílovou skupinou. :-!
Samozrejme, ze s tim Mustangem mas pravdu. Na co bych ho ale kupoval od oficialniho prodejce v CR, kdyz si pro nej muzu zajet sam. Vyberu si lip a jeste usetrim. Navic, si cestou celou vec rozmyslim a privezu si Challenger radsi nez Mustang. Zaruku mi poskytne vyrobce a ne prodejce.
Co se tyce Toyoy Mirai, technicky je to auto neoddiskutovatelne krokem vpred v cele sirce i delce automobilismu. O vzhledu muzeme diskutovat. Krasa totiz neni v produktu, nybrz v ocich pozorovatele. Bohuzel technicka zaostalost Evropy prozatim nedovoluje ostatecne rozsirit jeji prodej.
Je uplne jedno kolik motorizaci muze automobilka pro jeji produkt nabizet. Konecny zakaznik kupuje automobil s jednim (vetsinou) motorem pod kapotou, jednou prevodovkou. Pokud se producent preste trefi do vkusu konecneho zakaznika, jeden nabizeny motor je lepsi nez ctyri nevyhovujici. To se Subaru prave podarilo.
Mustang je taká bezkonkurenčná ponuka (V8 fullsize kupé za cenu kompaktných hothečov s R4), že nemá zmysel uvažovať o individuálnom dovoze. Najbližší európski konkurenti s V8 stoja dvakrát toľko.
Reagujem na Tvoje "Na co bych ho ale kupoval od oficialniho prodejce v CR, kdyz si pro nej muzu zajet sam. Vyberu si lip a jeste usetrim."
Mustang stojí u nás tak málo, že skutočne nechápem, kto by absolvoval opletačky s individuálnym dovozom americkej verzie. Komu je aj tých 40 tísíc eur za Mustanga veľa, ten na neho zrejme nemá vôbec.
"delas, jakoby cesta do USA spojena s porizenim auta byla nejake "opletacky".
To teda opletačky sú a poriadne, to je dovoz mimo Únie, naviac na našom byrokratickom Slovensku to je na týždne vybavovačiek na viacerých úradoch. Ďakujem, takéto "šetrenie", ktoré ma bude stáť niekoľko dní mimo práce a ušlého zisku, mi za to nestojí.
Což o to, ta anketa alternativním pohonům docela fandí, vyhrál Prius, Ampera, Leaf... Mirai ale krom toho že prostě neplní vstupní podmínky podle mě zatím opravdu spíš pokus než normální auto.
V mém oku žádná krása Mirai není, některé fotky interiéru mě dodnes děsí ze sna
[odkaz]
Výrobce se může přesně trefit do vkusu zákazníka... jenže co když mají různí zákazníci různí vkus? Někdo chce manuál, někdo naftu... jsou to ale nevděčníci >:-[]
No ale asi jsi pozapomněl na to, že evropská verze Mustangu je odladěná pro evropské nároky - silnější brzdy, lepší pneu, jinak naladěné pružiny a tlumiče a určitě by se toho našlo ještě mnohem víc.... Problémem Mirai je samozřejmě hlavně chybějící vodíková infrastruktura, takže o designu snad ani nemá smysl diskutovat... U toho Levorgu ta nabízená verze 1.6 Turbo + automat osloví jen část potenciální klientely, pokud by měl v nabídce i manuální převodovku, silnější motor a také diesel, určitě by se jich v Evropě prodalo mnohem víc... Jinak se mi ale to auto taky velmi zamlouvá :-)
Levorg se určitě povedl ale souhlasim s tim že nabidka je tak omezena že vic už to ani nejde. V nabidce jediny motor ktery navic vykonem neosilni a k tomu pouze automat. Tohle nebude prodejni trhak.
Na to jsem nepozapomnel. Fakt, ze evropska verze je jinak naladena jeste neznamena, ze je lepsi. Original je a zustane vzdy originalem. Navic nemam zajem byt zdrojem prijmu mistnich prodejcu.
S Mirai se shodneme.
Levorg je v tehle nabidce takovy, jaky ma byt. 1.6 ma dostatek sily, klientela pro silnejsi motor by byla zanedbatelna. Co se tyce prevodovky, CVT od Subaru je jednou z nejlepsich. Manual by chtel jen neridic. A diesel do rodinneho kombiku ani nepatri. Nabidka dieselovych sazometu pro auta pod 3t by se i tak mela ukoncit.
Já bych spíš řekl, že "neřidič" sáhne po tom automatu, zatímco "řidič" v případě Levorgu právě nemá po čem sáhnout! ;-):-! A co se týče toho Mustangu, tak pokud ti slabší brzdy a rozbředlý podvozek americké verze vyhovuje více, tak proti gustu... :-)
Prave o to jde. Puvodni verze nema rozbredly podvozek, ani slabe brzdy. Na ceske silnice se hodi vic puvodni verze nez evropska.
Manualni prevdovky mely navrh jeste v 90.letech. Tehdy se dalo rict, ze automaty jsou pro neridice. V dnesni dobe a take v pripade Subaru po manualu sahne jen zaostalec. (samozrejme zalezi na automobilce)