Covini C3A: První šestikolka v Goodwoodu

Covini C3A: První šestikolka v Goodwoodu

 
 

Prototyp šestikolového supersportu Covini se představil již v roce 2004. Letos se jako první šestikolový supersport zúčastnil festivalu rychlosti v Goodwoodu.

Historie Covini C6W, resp. současné evoluce C3A sahá až do 70. let. Ferruccio Covini, zakladatel Covini Engineering, se myšlenkou na auto se čtyřmi předními koly zabýval od roku 1974.

V té době nebyl zdaleka jediný, kdo se chtěl pustit do podobného experimentu – nejznámějším případem je monopost Tyrell P34, který se účastnil závodů Formule 1 v letech 1976 a 1977 a dosáhl jednoho vítězství.

Ferruccio Covini naproti tomu projekt brzy přerušil a čas od času se k němu vracel. Hlavní motivací pro použití čtyř předních kol byla lepší ovladatelnost a větší brzdná síla. Auto bylo postupně obohaceno o prvky jako hydropneumatické odpružení, ABS a airbagy. Covini při pokračování projektu využíval také poznatky z vývoje dalších prototypů.

Širší veřejnost se o šestikolovém supersportu dozvěděla při premiéře prototypu na autosalonu v Ženevě v roce 2004. V následujících letech Covini pokračoval ve vývoji a kusové výrobě. V roce 2008 se představil model s odnímatelnou střechou a firma se dál věnovala zakázkové výrobě svého netradičního supersportu.

Letos se Covini opět připomnělo širší veřejnosti díky své účasti na festivalu rychlosti v Goodwoodu, kam tuto značku pozval samotný pořadatel akce Lord March.

Italská společnost Covini přivezla do Goodwoodu aktuální provedení C3A. Základem dvoumístného šestikolového supersportu je prostorový rám z ocelových trubek ukrytý pod karoserií z karbonu. Pohotovostní hmotnost je tak jen 1150 kg.

Přední kola mají pneumatiky 205/45 R15, zadní kola obouvají rozměr 345/25 R20. Celková délka je 4180 mm, výška jen 1080 mm a šířka 1990 mm.

O pohon se stará motor 4,2 V8 od Audi, uložený uprostřed před zadní poháněnou nápravou. Převodovka je šestistupňová manuální a je umístěna podle koncepce transaxle u zadní nápravy. Výkon motoru se u současného provedení pohybuje okolo 368 kW (500 k). Udávaná maximální rychlost má hodnotu 300 km/h.

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
 






Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R

Teprve nedávno představil Volkswagen světu nové SUV…

 






 
Takto budeme svítit v budoucnosti: Opravdu jsou laser a diody nejlepší cesta?

Takto budeme svítit v budoucnosti: Opravdu jsou laser a diody nejlepší?

Dnes 11:31

Budoucnost svícení dnes patří laseru a diodám, jež dávají designérům netušené možnosti. Máme ale dát vale klasice?




Blesk.cz

Barbora (33) bojuje s roztroušenou sklerózou! Součást terapie: Let nad nočním Brnem

Barbora (33) bojuje s roztroušenou sklerózou!…

Bála jsem se. Bylo to ale úžasné. Dechberoucí! Tak zhodnotila svůj víkendový přelet nad ohňostroji v Brně…

Modřany se přesouvají tisíce let před náš letopočet: Startuje výstava „Doba bronzová“

Modřany se přesouvají tisíce let před náš letopočet:…

Praha 12 zahajuje dlouho plánovanou výstavu s názvem „Doba bronzová“. V oblíbeném Viničním domku se objevila…

 

iSport.cz

Vážná nehoda sparťana Čermáka! Jeho auto hořelo, měl být opilý

Vážná nehoda sparťana Čermáka! Jeho auto hořelo, měl…

Ligová sezona pro Aleše Čermáka skončila vážnou nehodou. Záložník Sparty měl mít podle informací agentury…

NEJ hlášky o titulu Slavie: Hušbauer si ho užil víc než ve Spartě

NEJ hlášky o titulu Slavie: Hušbauer si ho užil víc…

Poslední zápas sezony, výhra 4:0, která znamenala mistrovský titul. O dobrou náladu bylo po sobotním duelu…

 

Reflex.cz

Za čedarem do vesnice Cheddar. Ochutnejte lahodný originál z jeskyně Gough

Za čedarem do vesnice Cheddar. Ochutnejte lahodný…

Víte, jak má chutnat pravý čedar? Ve vesnici Cheddar v Somersetu na jihozápadě Anglie to vědí dokonale. Jen tady…

Prezidentské volby: ČSSD nemá lidi. Ale co Kočka?

Prezidentské volby: ČSSD nemá lidi. Ale co Kočka?

Je opravdová legrace sledovat, jak je sociální demokracie totálně personálně vyprázněná, nejsou v ní absolutně…