Covini C3A: První šestikolka v Goodwoodu
Historie Covini C6W, resp. současné evoluce C3A sahá až do 70. let. Ferruccio Covini, zakladatel Covini Engineering, se myšlenkou na auto se čtyřmi předními koly zabýval od roku 1974.
V té době nebyl zdaleka jediný, kdo se chtěl pustit do podobného experimentu – nejznámějším případem je monopost Tyrell P34, který se účastnil závodů Formule 1 v letech 1976 a 1977 a dosáhl jednoho vítězství.
Ferruccio Covini naproti tomu projekt brzy přerušil a čas od času se k němu vracel. Hlavní motivací pro použití čtyř předních kol byla lepší ovladatelnost a větší brzdná síla. Auto bylo postupně obohaceno o prvky jako hydropneumatické odpružení, ABS a airbagy. Covini při pokračování projektu využíval také poznatky z vývoje dalších prototypů.
Širší veřejnost se o šestikolovém supersportu dozvěděla při premiéře prototypu na autosalonu v Ženevě v roce 2004. V následujících letech Covini pokračoval ve vývoji a kusové výrobě. V roce 2008 se představil model s odnímatelnou střechou a firma se dál věnovala zakázkové výrobě svého netradičního supersportu.
Letos se Covini opět připomnělo širší veřejnosti díky své účasti na festivalu rychlosti v Goodwoodu, kam tuto značku pozval samotný pořadatel akce Lord March.
Italská společnost Covini přivezla do Goodwoodu aktuální provedení C3A. Základem dvoumístného šestikolového supersportu je prostorový rám z ocelových trubek ukrytý pod karoserií z karbonu. Pohotovostní hmotnost je tak jen 1150 kg.
Přední kola mají pneumatiky 205/45 R15, zadní kola obouvají rozměr 345/25 R20. Celková délka je 4180 mm, výška jen 1080 mm a šířka 1990 mm.
O pohon se stará motor 4,2 V8 od Audi, uložený uprostřed před zadní poháněnou nápravou. Převodovka je šestistupňová manuální a je umístěna podle koncepce transaxle u zadní nápravy. Výkon motoru se u současného provedení pohybuje okolo 368 kW (500 k). Udávaná maximální rychlost má hodnotu 300 km/h.