Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: ČR je a nadále zůstane domovem Škodovky, tvrdí šéf Maier

Vedení společnosti Škoda Auto se dnes snažilo dopisem zaměstnancům uklidnit obavy vyvolané nepotvrzenými informacemi, že se má část výroby Škody přesunout do Německa.
Zpět na článek
6. 10. 2017 15:14
Avatar - Bubáq
6. 10. 2017 15:14
Obehrané triky
VAG pouze zvyšuje cenu škodovky na trhu (tj. její tržní kapitalizaci). Zdůrazňováním výše a dynamiky růstu zisků této automobilky právě ve chvíli, kdy obeslal i Geely, BYD, Great Wall, Proton, FCA a AvtoVAZ žádostmi o předložení cenových nabídek, chtějí dosáhnout toho, aby movití zájemci sáhli hlouběji do svých bezedných kapes.
Rovněž fakt, že tato zpráva spatřila světlo světla v pátek, tj. před víkendem, jasně vypovídá o tom, že se jedná o promyšlený krok. Načasování zprávy má za cíl, to, aby dozorčí rady jmenovaných automobilek měly dostatek času se sejít mimo běžné pracovní povinnosti jejich členů a byli tak přístupni odvážným návrhům.
Věřme, že tato strategie VAG v prodeji škodovky padne na úrodnou půdu. Jak naše rádio uvedlo již včera, rozhodnutí o prodeji škodovky padlo a zájmem celé ČR a jejích pracujících daňových poplatníků je, aby automobilku získal nový, perspektivní majoritní vlastník.
Zatímco čínské a italská automobilky mohou škodovce nabídnout tak akorát být levnou alternativou k Volvu, Maserati či Lotusu, mnohými přezíraný AvtoVAZ by mohl reálně vytvořit ze škodovky svou luxusní divizi (něco jako je Lexus pro Toyotu nebo Genesis pro Hyundai).
Držíme palce dozorčí radě VAG, aby se rozhodla správně. Správně pro škodovku, správně pro ČR.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Hammunasakra
6. 10. 2017 17:15
Re: Obehrané triky
Bože chraň nás od zlého = hlavně ne AvtoVAZ [odkaz] >:-[]

Sloučení výroby modelů VAG ne podle značek ale použitý techniky = někde technicky identický malý Seaty, Škodovky, Volkswageny Audiny někde Golfy všech verzí někde.. to jo = to dává smysl a zvýšilo by efektivitu a přineslo by úspory. To jo

Prodej AvtoVAZu = držme palce sami sobě ať jen to ne! ;-)
6. 10. 2017 17:35
Re: Obehrané triky
Sklapni už. Si trápny jak kýbel gitu.
Avatar - Bubáq
6. 10. 2017 18:39
Re: Obehrané triky
Nejlepší Kodiaq je v modré metle, zatímco Octavia III ujde v červené. Hlavně ne bílou, v té ty kvázi-diamantové tvary tolik nevyniknou.

Stačí?!
Avatar - Hammunasakra
6. 10. 2017 20:33
Re: Obehrané triky
Co léčení? ;-)
6. 10. 2017 23:45
Re: Obehrané triky
To je skôr na studenú sprchu...
Avatar - Hammunasakra
6. 10. 2017 23:50
Re: Obehrané triky
Asi máš pravdu [odkaz]
Avatar - wakantanka
6. 10. 2017 18:28
Re: Obehrané triky
Cece na com ficis? :-)
6. 10. 2017 19:04
Re: Obehrané triky
Aha, tak v Bohnicích zřídili novou počítačovou místnost pro své chovance, napojenou na internet_ >:D >:D >:D
Avatar - Bubáq
6. 10. 2017 19:05
Re: Obehrané triky
Pravda se nakonec ukáže.... Už brzy!
6. 10. 2017 17:42
Nestačí pokrýt poptávku
Veškerý problém je poptávka a dlouhá čekací doba. Firma s takovou poptávkou po vlastních výrobcích nepočítala a rychlost rozšiřování výrobních linek a kapacit nestačí takovému nečekaně objemnému trendu, kdy neustále se zvyšující počty objednávek rostou rychlostí, s kterou manažeři nepočítali. Na druhou stranu to velmi potěší a na tu první je to výzva řešit kapacity globálně. Jedním z řešení je přesunout část výroby do Německa. Nic jiného za tím nehledejte. Nelze jinak, než být na značku Škoda náležitě hrdí, že láme svou kvalitou, půvabem, radostí z jízdy či zaváděním nových technologií v podobě autonomního řízení a digitalizace, prodejní čísla. Kdyby byla tuctovou značkou s tuctovou průměrnou kvalitou, nemusela by tyto problémy řešit. Jezdím si s jedničkovou jednou z prvních Octavií a po korozi ani známka. Tak si říkám, něco na té Škodovce asi bude, když je tolik žádaná. Že by poctivá technologie a zodpovědný letitý přístup k váženému zákazníkovi?
Rozbalit vlákno
19
Avatar - Barry Lyndon
6. 10. 2017 18:23
Re: Nestačí pokrýt poptávku
to hrubé podcenění možností výroby Atecy, Qodiaqu a Qaroqu mi připadá skoro až nepochopitelné... To jako počítali, že SUV, která vítězí ve srovnávacích testech se nebudou prodávat...?
Avatar - JDM
6. 10. 2017 19:43
Re: Nestačí pokrýt poptávku
mě to přijde jako by zaspali dobu... ostatní automobilky SUV už nabízí spousty let škoda\seat nic a teď se to snaží dohnat i za cenu že na to nemají kapacitu atd...
6. 10. 2017 20:06
Re: Nestačí pokrýt poptávku
Proč ale nevyrábět podle trhu, co žádá a to až do poslední chvíle, do doby nástupu Karoqa. Superby se žádají stále, Octavia je nosný typ automobilky s největším počtem vyrobených denně. Mám za to, že nezaspali dobu, že se vyrábí nadále dle požadavku trhu a jen se nestíhá všem vyhovět. Cena Škodovek je proto stále vyšší a objednávky stále rostou. Proč si myslet, že se zaspalo. To není pravda. Jen se naskýtají nové možnosti s vozy SUV, ale to je taková móda minisukní, výstřel doby těžkých neúsporných vozů s vyšším odporem vzduchu a s vyšší hmotností též s vyšším valivým odporem pneumatik. Móda pomine a začnou opět kalhotové kostýmky, vozy SUV nebudou věčně poptávané. Asistenční systémy, autonomní řízení, elektromotory, digitalizace - přečíst si noviny v autě při cestě do zaměstnání, auto pojede za vás a objedná se samo do servisu, samo se vyhne zácpám a kolonám, samo zaparkuje a přijede pro vás bez produkce škodlivých plynů, způsobí vám zábavu a potěší oko. To je budoucnost, na kterou automobilka je již připravena. Týmy specialistů a odborníků již dávno pracují na uskutečnění budoucích přání a tužeb svých zákazníků.
6. 10. 2017 20:08
Re: Nestačí pokrýt poptávku
Nejvtipnější je, že Seat má volnou kapacitu. Takže usiloval o výrobu. Opravdu musí mít strašnou radost, že Škoda získala výrobu jejich auta a nakonec ani nebyla schopná pořádně dodávat. Takže na jedné straně tratí na volné kapacitě a na druhé na nevyrobených autech. >:D
6. 10. 2017 20:10
Re: Nestačí pokrýt poptávku
Odnož Seat je pro koncern v současné době dost velkým problémem.
6. 10. 2017 20:23
Re: Nestačí pokrýt poptávku
Mimo jiné proto, že měl a má nevyužité kapacity. Akorát před poklesem proběhla velká investice do modernizace a navýšení kapacity, což je pak táhlo ke dnu jak koule na noze.
Avatar - wakantanka
6. 10. 2017 18:29
Re: Nestačí pokrýt poptávku
Coz kapacity a linky zbuchaju raz dva, ale uz nemaju ludi. To je ten najvacsi problem.
6. 10. 2017 18:50
Re: Nestačí pokrýt poptávku
S tím lze jen souhlasit. Regionálně Kvasiny nestačí. Nestačí ani nově zavedený autobusový spoj z Polska. Potřebovaly by více plochy, více vstřícnou vládu pro budování infrastruktury. Přitom vezmeme-li v úvahu, že zdroj lidí braných z Polska díky blízké dosažitelnosti polských dělníků. tu je nekonečný, stálé rozvoji brání územní rozšiřování a postoj kraje pro uvolnění pozemků a přístupových cest. Zde vidím problém, který si uvědomuje vedení VW a právě nyní ztrácí trpělivost s českou nadutostí a nepružností, kterou v Německu nezná. Spojitost s nedokonalou legislativou a s neschopností naší vlády řešit situaci ve prospěch průmyslového rozvoje v zemi zapříčiní, že Němec opravdu ztratí trpělivost a našinec nakonec i příležitost k práci. Toto není pole na politické úvahy, ale ruku na srdce, vláda ČSSD se moc nepředvedla a ničí vše, na čem předchozí generace techniků a specialistů stavělo a navazovalo na úspěchy lidí, jako např. Ing. jiří Šedivý, který závod Kvasiny přizpůsobil k zavedení německých technologií získáním certifikace pro výrobu koncernových vozů co by jako úspěšný ředitel závodu.
6. 10. 2017 21:26
Re: Nestačí pokrýt poptávku
Proč by měla česká vláda z našich daní budovat infrastrukturu pro Polské dělníky pracující v Německé automobilce?
Avatar - Hammunasakra
6. 10. 2017 21:41
Re: Nestačí pokrýt poptávku
No hádej ;-)

Co proto aby tu němec i polák dál odváděli daně? A Škodovka je vzorovej plátce = dlouhodobě patří do TOP TEN

A slušnej plat maj všichni zaměstnanci = taky plátci daní

Je to takovej opak Babišova impéria = kterej má eště víc zaměstnanců než Škodovka. Agrofert naopak v TOP TEN snad nikdy nebyl a jeho zaměstnanci [odkaz] no škoda mluvit

Investory jako je VW a plátce daní jako je Škoda a její zaměstnanci si stát má vážit a hýčkat = i když já jejich výrobky nemusim, jako investory a plátce do státní pokladny :yes: :yes:

Takže ve stručnosti a hodně zjednodušeně = asi proto :-)
6. 10. 2017 23:00
Re: Nestačí pokrýt poptávku
A co kdyby ty miliardy pro VW místo do VW politici dali do podpory středních a malých firem vlastněných Čechy a zaměstnávající Čechy? Je to velká utopie?

Vůbec nechápu, proč např. pitnou v ČR prodávají Čechům Francouzi, jaká je jejich přidaná hodnota, proč je potřebujeme k redistribuci naší vlastní vody?

Atd, atd.
Avatar - Hammunasakra
6. 10. 2017 23:03
Re: Nestačí pokrýt poptávku
Zatracený duplicitní příspěvky :-|
Avatar - white label
6. 10. 2017 23:34
Re: Nestačí pokrýt poptávku
Stačí, když smažeš obsah/text duplicitního příspěvku a ten pak po editaci zmizí úplně z diskuse.
Avatar - Hammunasakra
6. 10. 2017 23:35
Re: Nestačí pokrýt poptávku
Dík = to je nově? Dřív zůstal prázdnej příspěvek :-|
Avatar - white label
6. 10. 2017 23:46
Re: Nestačí pokrýt poptávku
Je to už nějakou dobu, ale moc dlouho zase ne.
Avatar - Hammunasakra
6. 10. 2017 23:47
Re: Nestačí pokrýt poptávku
Místním ajťákum spíš nadávám = ale tohle je plus
Avatar - Hammunasakra
6. 10. 2017 23:03
Re: Nestačí pokrýt poptávku
Infrastruktura se nebuduje pro 1 firmu = ale pro všechny. A jak sem napsal = firmy jako Škodovka a megainvestory jako VW = těch by si měl stát vážit. A to VW ani Škodovku fakt nemusim :-)

Že tu dodnes stavíme páteřní silniční infrastrukturu = to je fakt ostuda. Komunistická i polistopadová

Na podporu malejch a středních firem de docela dost peněz = třeba ty za který si chudý děti jednoho miliardáře postavili hnízdo >:-[]

Co na tom nechápeš? ;-)
Avatar - white label
6. 10. 2017 23:33
Re: Nestačí pokrýt poptávku
Jaké miliardy pro VW máš konkrétně na mysli?
Avatar - Hammunasakra
6. 10. 2017 23:38
Re: Nestačí pokrýt poptávku
Asi má na mysli peníze který tu VW vydělalo = a jak některý politici rádi oblbujou lidi = je špatný že si je bere = má nám je tu nechat >:D

VW hned v prvnim období investovalo 120 miliard = že to vyšlo je fajn = pro ně i pro nás. Sou vzorovej plátce daní a přispěvatel do rozpočtu státu. A obrovskej zaměstnavatel = a slušně platí = takže ty lidi sou taky spíš přínos = prostě všechno správně

Vzorová privatizace = kéž by podobně proběhly i všechny další. Bohužel pak to převzal Klaus ;-\
6. 10. 2017 20:13
Jakmile český plat
přesáhne polovinu německého, můžete čekat cokoliv.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Hammunasakra
6. 10. 2017 20:34
Re: Jakmile český plat
Bez ohledu na plat = můžeš čekat Průmysl 4.0 :-! ;-)
6. 10. 2017 21:42
Zcela logocký a očekávaný postup
Management ve Vlkohradu se chová přesně podle toho, kdo ho platí a proč. Je potřeba zajistit nejen transfer peněz ze ziskových divizí do centrály, ale také zajistit utilizaci - nejdražšího dělníka / zaměstnance na světě.
Němci sice de jure válku o prostor prohráli, de facto si z Evropy skrze EU a Euro udělali kolonii. Jakmile se něčemu ve vazalských zemích začne dařit, je nutné to přenést do říše a zajistit blahobyt zejména Němcům. Tím nástrojem je samozřejmě i Euro, které nám neEurům pořád nutí,
A mimochodem - Povšík je v tom sám, Německé odbory přirozeně chtějí Superba do říše. Passat je přežitý nezajímavý dinosaurus, produkt Něměckého emočního ničeho.
Rozbalit vlákno
13
Avatar - Hammunasakra
6. 10. 2017 21:50
Re: Zcela logocký a očekávaný postup
Snad radši nefilozofuj >:-[]

U nás je gigantickej nedostatek lidí = už teď tu pracuje půl milionu cizinců. Navíc odmítáme euru = kolísavá měna je riziko. Proto už linky pro Up, Citigo i další investice dou roky jinam. Nedostatek lidí, šílená byrokracie, extrémně složitej daňovej systém a volatilní měna = všechno špatně

Na euru nejvíc vydělalo Rakousko = ne Německo. Svět je prostě divnej ;-)

Sup a Pasat na jedný lince = to je ekonomicky logisticky a vůbec celkově logický řešení. Místo modely stejný značky na jednom místě. Prostě modely stejný techniky vyrábět na jednom místě. Logicky ty dražší ve vyspělejších zemích = s dražší pracovní silou a naopak. Že je u nás narozdíl od Německa chudo = za to fakt nemůžou němci ale.. [odkaz]
6. 10. 2017 22:08
Re: Zcela logocký a očekávaný postup
V zásadě ano. Jen to, že nemáme Euro, já považuji za jednu z našich posledních výhod vůči tvrdému jádru EU (počínání Stingera s intervencí proti koruně bych přirovnal ke zradě na obyčejných lidech).
Avatar - Hammunasakra
6. 10. 2017 22:13
Re: Zcela logocký a očekávaný postup
To je ale naprosto nedůležitý = za co jednotnou měnu kontinentu považuješ ty ;-)

Nás česko to stojí majlant a i díky tomu nás Slovensko = který nás neúspěšně dohánělo od založení společnýho státu = nás po přijetí vpodstatě dohnalo. I když ti spousta českej politiků řikala že to bude mít vliv = přesně opačnej >:-[]

V čem vidíš výhodu = vyřadit se z Evropy? Kam se chceš zařadit? :-)
Avatar - white label
6. 10. 2017 22:47
Re: Zcela logocký a očekávaný postup
To, že nás v něčem Slovensko poměrně rychle dohání není primárně otázkou eura/koruny. Jsou taky státy, se kterými to jde naopak po přijetí eura z kopce, tím nemyslím jen Řecko, ale třeba i Itálii, a to je podle tebe taky "díky" euru?
Avatar - Hammunasakra
6. 10. 2017 23:00
Re: Zcela logocký a očekávaný postup
Rád si poslechnu tvou analýzu = proč nás najednou po 80 letech kdy jim to nešlo = tak bleskově dohnali :-)

A proč sou na tom podobně Estonsko, Litva a Lotyšsko který taky šli do společný kontinentální měny? ;-)

Jo a s tou Itálií a Řeckem máš pravdu = maj problémy = taky kvůli euru :-)
Avatar - white label
6. 10. 2017 23:31
Re: Zcela logocký a očekávaný postup
"Můžete argumentovat Slovenskem a tvrdit, že si s eurem pomohlo. Z 60 % průměru EU se vyšvihlo na 77 %. Sedmnáct procentních bodů je hodně. To ČR bez eura vyskočila jen o devět procentních bodů: ze 79 % na 88 %. Ale bylo to eurem? Nebylo. Bylo to jen srovnávací základnou. Když do chudé ekonomiky přihodíte jedno euro na investicích, zahýbe to s její statistikou víc než s bohatou. Třeba Rumunsko zbohatlo za 12 let brutálně: Z 35 % se dostalo na 59 % průměru EU. Čtyřiadvacet procentních bodů, a to bez eura!
Problém zavedení eura je, že země, jež by za normálních okolností nedosáhly na možnost levně se zadlužit, na tuto možnost dosáhnou. Takže třeba Slovensko mělo v roce 2005 dluh 34 % HDP a dnes má dluh 52 %. To je šílený nárůst. Kam se ale hrabe na jih Evropy. Španělsko mělo v roce 2005 dluh 42 % a dnes má 99 %. Itálie měla 102 % a dnes má 133 %. Řecko mělo 107 % a dnes má 179 %. Takže, jak vidíte, eurozóna není žádný klub bohatých, ale klub předlužených. A do takového klubu já nechci.
A podívejme se na země bez eura. My jsme měli v roce 2005 dluh 28 % a dnes máme 37 %. Bulharsko mělo 27 % a dnes má 30 %. Naše ekonomika je tedy zdravější než průměr eurozóny. Eurozóna daleko víc než země bez eura žije na dluh a dluhy se budou muset jednou splácet. Bohatství eurozóny je přetvářkou. Jen hrou na bohaté."
[odkaz]
Avatar - Hammunasakra
6. 10. 2017 23:35
Re: Zcela logocký a očekávaný postup
Hezky sis to dohledal = ale logiku ti to nedává. Obecně máš pravdu = že jít nahoru je pro horší slabší chudší ekonomiku snazší = to jo. Ale ne že málem století horší ekonomika najednou předběhne tu století vyspělejší ;-)

Zeměma jako Španělsko, Itálie si to nekomplikuj = ty s tim nemaj nic společnýho.

Vymysli proč nás Slovensko a taky to Estonsko, Litva, Lotyšsko = stejně jako my socialismem postižený země doháněj a pokud se nic nezmění v příšim období předeženou :-)
7. 10. 2017 09:39
Re: Zcela logocký a očekávaný postup
On ti to jasne vysvetlil.

Dohaneji / nedohaneji - statistiky jsou presne soucty nepresnych cisel. Nicmene - hlavnim tahounem rustu Slovenska je autoprumysl. Rustovy potencial se v autoprumyslu v CR vycerpal, tak doslo k presunu na Slovensko. Je ale potreba zduraznit, ze se jedna zejmena o montovny - to je nas soucasny problem a budouci problem Slovaku.
Avatar - Hammunasakra
7. 10. 2017 09:50
Re: Zcela logocký a očekávaný postup
On nevysvětlil vůbec nic = jen hledal něco pro ospravedlnění = a netahej do toho bajky o statistikách ;-)
No ale je faktem že nás Slováci najednou po desítkách let kdy to nešlo a nešlo najednou doháněj žejo :-)
A bohužel nejen slováci :-|

Ty umíš vymyslet proč? Proč přes ne špatnej růst nás najednou Slovensko a pobaltský státy dohnaly? Všichni krom nás před lety přešly na společnou evropskou měnu = my sme jí dokonce mohli mít před nima. Tak proč nás nejen najednou po desítkách let v posledních pár letech dohnali a u toho to podle některejch analýz neskončí?

Hlavním tahounem je autoprůmysl a obří investice do něj = protože? Protože maj narozdíl od nás euro = jistotu že kurz nebude kolísat = a protože stavba automobilky je fakt velká investice = investoři dou radši tam :-!

Růstový potenciál v CR se vyčerpal? Nech toho = sme zhruba 2násobek Slovenska [odkaz] Investoři se prostě se bojí změn kurzu koruny = logicky :-|
Což jako odborník co myslí že nerozumim.. určitě chápeš a uznáváš :-)

Jj s nástupem Průmyslu 4.0 = si my i Slováci asi užijem = eště že stát na takhle zásadní změny Sobotkova vláda tak dobře připravila >:-[]
7. 10. 2017 09:16
Re: Zcela logocký a očekávaný postup
Rekl bych, ze financim nerozumis. Zasadni vliv na rozvoj ekonomiky maji urokove sazby centralnich bank - tedy za kolik si muzes pujcit penize na investice. Tyto sazby jsou v Eurozone urcovany centralnimi organy, takze jsou zejmena vyhodne a podporuji ekonomiku Nemecka a Francie. ECB v podstate financuje N / F penezi vsech ostatnich clenu za sazby vyhodne prave pro N/F.
Slovensko - vratme se k VW - prumerna mzda v BAZ je o 1/3 vyssi, nez v MB - a to tam nemaji vyvoj a konstrukci. Toto je jasna ukazka protekcionismu VW zamestnancu vuci neVW zamestnancum.
Avatar - Hammunasakra
7. 10. 2017 09:55
Re: Zcela logocký a očekávaný postup
Tu první větu ukážu tatínkovi a mamince >:D
Financim fakt až tak moc nerozumim nesleduju [odkaz] malinko ekonomice >:-[]

VW nedělá žádnej protekcionismus = prostě se chová jak se mu chce = je to jeho majetek jeho zaměstnanci = dělá to co je pro ně výhodný = kdo by to čekal žejo :-)
To český firmy v zahraničí = dělaj přesnej opak = upřednostňujou tamní.. >:-[]

Trvalo to = ale řek bych že teď možná některejm dojde = že Škodovka je za rakouska uherska založená dneska německá firma ;-)

Řek bych že bys neměl teoretizovat o tak složitý věci jako je práce centrálních bankéřů = úplně stačilo co všechno vymysleli lidi za poslední roky o naší centrální bance = většinou ti co ani netušej jak se takový rozhodnutí dělaj
Tak od kterýho politika máš ty moudra o ECB? Která dlouhodobě drží úrok 0% :-)

Že samostatná silně volatilní měna malýho státu jako je naše přináší a hlavně do budoucna asi přinese problém = je bohužel asi fakt. Zatim jen ten že megainvestice dou už roky mimo naše území
Časem může bejt i hůř = vtipný že lidi = co rozuměj financim jako ty = daj většinově spíš na politiky který tvrděj pravej opak = jistě protože to sou špičkový ekonomové = a rozhodně ne z různejch populistickejch a jinak zištnejch cílů >:-[]
Avatar - Bubáq
7. 10. 2017 12:36
Re: Zcela logocký a očekávaný postup
Stavím se na Vaši stranu. EUR má více pozitivních efektů, než národní měna v rukou "odborníků" tuzemské provenience.
Jinak dosti výstižný rozbor situace ve škodovce podal pan Zámečník zde: [odkaz]
Avatar - wakantanka
7. 10. 2017 20:02
Re: Zcela logocký a očekávaný postup
Ha ha a preto svoje najdrahsie SUV vyrabaju v Bratislave :-) Za vsetkym hladaj to ze kedze Skodovka nestiha posunie sa vyroba tam kde je kapacita.