Euro NCAP 2009: Citroën C3 Picasso – kvůli chybějící stabilizaci čtyři hvězdy

Euro NCAP 2009: Citroën C3 Picasso – kvůli chybějící stabilizaci čtyři hvězdy

 
 

Citroën C3 Picasso se stal „obětí“ nového způsobu udílení hvězd v testech Euro NCAP. Podobně jako u Subaru Impreza ho nižší body za asistenční systémy připravily o možnost získat pět hvězd.

Citroën C3 Picasso se u nás ještě neprodává, ale jeho výsledek v nárazových zkouškách Euro NCAP už je známý. Testy podstoupilo provedení C3 Picasso Confort HDi 90 Airdream s dieselovým motorem 1,6 l a provozní hmotností 1289 kg. Výsledky jsou platné pro celou modelovou řadu.

Ochrana dospělých
Při čelním nárazu zůstala bezpečnostní schránka stabilní. Po nárazu došlo ke kontaktu hrudníku pokusné figuríny řidiče s volantem, což vedlo k odebrání jednoho bodu. Ochrana kolen, stehenních kostí a pánve řidiče i spolujezdce byla hodnocena pozitivně.

Za ochranu při bočním nárazu dostal Citroën maximální možný počet bodů. Ochrana při nárazu na kůl byla v oblasti trupu vyhodnocena jako mezní, protože hrudní koš byl vystaven zvýšeném tlaku.

Ke ztrátám došlo při testech ochrany krční páteře. Ve dvou ze tří zkoušek sedadlo nedostalo žádné body a výchozí pozice opěrky hlavy je nevyhovující.

Euro NCAP 2009: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých13,584%16100%14,490%0,38%2981%

Ochrana dětí
V ochraně dětí odebralo Euro NCAP body za ochranu při umístění sedačky čelem po směru jízdy u 18měsíčního dítěte. Žádné vážnější chyby ale zjištěny nebyly.

Airbag spolujezdce lze vypnout, aby bylo možno umístit sedačku na předním sedadle proti směru jízdy. Požadavky Euro NCAP na označení aktuálního stavu aktivace airbagu ale splněny nebyly. Přítomnost úchytů ISOFIX na vnějších místech v zadní řadě není jasně označena.

Euro NCAP 2009: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníCelkem sedačkyCelkem
Jednotkybody%body%body%--body%
18 měsíční1083%4100%2100%1689%--
36 měsíční12100%4100%2100%18100%--
Vozidlo-323%
Ochrana dětí-3776%

Ochrana chodců
Citroën C3 Picasso dostal ochranu nohám chodců při střetu s nárazníkem maximální počet bodů. Většina povrchu kapoty motoru ale poskytuje slabou ochranu hlavy.

Euro NCAP 2009: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců5,623%467%6100%1643%

 [555×192]

Asistenční systémy
Stabilizační systém je pro C3 Picasso dostupný, nicméně ve všech úrovních výbavy je za příplatek. To vedlo Euro NCAP k udělení 0 bodů v této kategorii. Podle nových hodnotících kritérií je stabilizační systém ohodnocen třemi body, Citroën tak byl tímto připraven o šanci získat pět hvězd.

Nastavitelný omezovač rychlosti je součástí standardní, nebo příplatkové výbavy. Citroën uvedl, že chce prodat většinu aut s tímto zařízením, což Euro NCAP pozitivně zohlednilo ve svém hodnocení. Připomínač pásů na místě řidiče je standardem, na sedadle spolujezdce a vzadu je umístěn standardně nebo za příplatek. Euro NCAP předpokládá, že většina aut bude vybavena připomínačem na obou předních sedadlech a vzadu nikoliv. Proto byly uděleny dva body.

Euro NCAP 2009: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy0,880%00%267%340%

Celkový výsledek: 4 hvězdy

Citroën C3 Picasso získal navzdory dobrým výsledkům za ochranu dospělých cestujících, dětí a chodců čtyři hvězdy. 0 ze 3 možných bodů za stabilizační systém a 2 ze 3 bodů za připomínače pásů způsobily, že hodnocení asistenčních systémů dosáhlo hraniční hodnoty pro udělení čtyř hvězd. Body ve třech zbývajících kategoriích by stačily – stejně jako u všech dalších aut, která byla testována v únoru – na zisk pěti hvězd.

Euro NCAP 2009 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky2981%3776%1643%340%68%
Počet hvězd****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení? Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří v roce 2009 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2009)
2009Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****75%70%25%60%70%
Pro ****60%55%15%40%55%
Pro ***30%30%10%25%45%
Pro **25%25%5%15%35%
Pro *15%15%0%5%20%

Zajímá vás co je nového v novém systému hodnocení Euro NCAP? Změn je celá řada, a proto odkazujeme na následující článek.

VŠE o NOVÉ METODICE EURO NCAP 2009
Euro NCAP 2009: Nová metodika hodnocení bezpečnosti vozidel

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
USA neomezí protiruské sankce. Chtějí je naopak ještě zpřísnit USA neomezí protiruské sankce. Chtějí je naopak ještě zpřísnit

Spojené státy neusilují o omezení západních sankcí proti…

První klubová pojišťovna nevydělává a čeká na druhou kapitálovou injekci od RSJ První klubová pojišťovna nevydělává a čeká na druhou kapitálovou injekci od RSJ

Pionýr na trhu vzájemného pojištění na svou chvíli teprve čeká.

Srbové zbourali mešitu. Byla postavena bez povolení, argumentují Srbové zbourali mešitu. Byla postavena bez povolení, argumentují

Srbské úřady, navzdory protestu muslimů, zbouraly mešitu…

Penta zvýšila nabídku za odkup Fortuny, nabídne výrazně více Penta zvýšila nabídku za odkup Fortuny, nabídne výrazně více

Skupina Penta prostřednictvím dceřiné společnosti Fortbet…

 
Zdroj: Euro NCAP

Štítky Crash-testy Citroën Euro NCAP MPV

 

Přidat názorDiskuse: Euro NCAP 2009: Citroën C3 Picasso – kvůli…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem

O pojmu J-Turn jste jistě již slyšeli. Jedná se o rychlé…

 




PSA pozastaví výrobu na Slovensku PSA pozastaví výrobu na Slovensku

Výroba v trnavském závodě se opět zastaví, o automobily…

Modernizovaný Citroën C3 Picasso se předvádí na prvním videu Modernizovaný Citroën C3 Picasso se předvádí na prvním videu

Faceliftované malé MPV se světu poprvé ukáže na…

 



 
Jaguar XE SV Project 8: Zapomeňte na AMG a M. Tohle je bomba!

Jaguar XE SV Project 8: Zapomeňte na AMG a M. Tohle je bomba!

Dnes 18:45

Jaguar posouvá laťku sportovních sedanů střední třídy na úplně jinou úroveň, tohle auto od divize SVO má 600 koní!




Blesk.cz

Hvězda Rafťáků Kerestešová: Za ukazování prsou ji rodina odsoudila!

Hvězda Rafťáků Kerestešová: Za ukazování prsou ji…

Brzy se stane poprvé maminkou. Herečka Andrea Kerestešová (32) má momentálně trochu jiné starosti, než přemýšlet…

Slevové portály zjednoduší nákup dovolené. Skončí obvolávání hotelů pro termín

Slevové portály zjednoduší nákup dovolené. Skončí…

Koupě domácího či zahraničního pobytu či rezervace místa v restauraci přes slevové servery se výrazně…

 

iSport.cz

Kvitová před návratem: Noční můry nemám, ale víc se dívám na lidi okolo

Kvitová před návratem: Noční můry nemám, ale víc se…

PŘÍMO Z PAŘÍŽE | Návrat k tenisu byl komplikovaný, ale nečekaně rychlý. Petra Kvitová si prošla v minulém…

Ranec za Schicka! Sparta vydělá na jeho přestupu dalších 53 milionů

Ranec za Schicka! Sparta vydělá na jeho přestupu…

4,5 milionu eur utržila Sparta prodejem Patrika Schicka do Sampdorie Janov minulé léto. Teď, kdy má…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí propagace islámu ve školách. Občansky se braňte!

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí…

Václav Klaus mladší dnes ve své páteční Pětce kritizuje platby do fondů EU, rozpočtovou politiku Andreje Babiše…

Tryzna za zavražděné spolužáky: Studenti v Manchesteru zazpívali společně dojemnou píseň

Tryzna za zavražděné spolužáky: Studenti v…

Nehněvej se v myšlenkách na minulost. Tak by se dal volně přeložit název písně Don’t Look Back in Anger od…