reklama


Euro NCAP 2009: Citroën C3 Picasso – kvůli chybějící stabilizaci čtyři hvězdy

Euro NCAP 2009: Citroën C3 Picasso – kvůli chybějící stabilizaci čtyři hvězdy

 
 

Citroën C3 Picasso se stal „obětí“ nového způsobu udílení hvězd v testech Euro NCAP. Podobně jako u Subaru Impreza ho nižší body za asistenční systémy připravily o možnost získat pět hvězd.

Citroën C3 Picasso se u nás ještě neprodává, ale jeho výsledek v nárazových zkouškách Euro NCAP už je známý. Testy podstoupilo provedení C3 Picasso Confort HDi 90 Airdream s dieselovým motorem 1,6 l a provozní hmotností 1289 kg. Výsledky jsou platné pro celou modelovou řadu.

Ochrana dospělých
Při čelním nárazu zůstala bezpečnostní schránka stabilní. Po nárazu došlo ke kontaktu hrudníku pokusné figuríny řidiče s volantem, což vedlo k odebrání jednoho bodu. Ochrana kolen, stehenních kostí a pánve řidiče i spolujezdce byla hodnocena pozitivně.

Za ochranu při bočním nárazu dostal Citroën maximální možný počet bodů. Ochrana při nárazu na kůl byla v oblasti trupu vyhodnocena jako mezní, protože hrudní koš byl vystaven zvýšeném tlaku.

Ke ztrátám došlo při testech ochrany krční páteře. Ve dvou ze tří zkoušek sedadlo nedostalo žádné body a výchozí pozice opěrky hlavy je nevyhovující.

Euro NCAP 2009: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých13,584%16100%14,490%0,38%2981%

Ochrana dětí
V ochraně dětí odebralo Euro NCAP body za ochranu při umístění sedačky čelem po směru jízdy u 18měsíčního dítěte. Žádné vážnější chyby ale zjištěny nebyly.

Airbag spolujezdce lze vypnout, aby bylo možno umístit sedačku na předním sedadle proti směru jízdy. Požadavky Euro NCAP na označení aktuálního stavu aktivace airbagu ale splněny nebyly. Přítomnost úchytů ISOFIX na vnějších místech v zadní řadě není jasně označena.

Euro NCAP 2009: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníCelkem sedačkyCelkem
Jednotkybody%body%body%--body%
18 měsíční1083%4100%2100%1689%--
36 měsíční12100%4100%2100%18100%--
Vozidlo-323%
Ochrana dětí-3776%

Ochrana chodců
Citroën C3 Picasso dostal ochranu nohám chodců při střetu s nárazníkem maximální počet bodů. Většina povrchu kapoty motoru ale poskytuje slabou ochranu hlavy.

Euro NCAP 2009: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců5,623%467%6100%1643%

 [555×192]

Asistenční systémy
Stabilizační systém je pro C3 Picasso dostupný, nicméně ve všech úrovních výbavy je za příplatek. To vedlo Euro NCAP k udělení 0 bodů v této kategorii. Podle nových hodnotících kritérií je stabilizační systém ohodnocen třemi body, Citroën tak byl tímto připraven o šanci získat pět hvězd.

Nastavitelný omezovač rychlosti je součástí standardní, nebo příplatkové výbavy. Citroën uvedl, že chce prodat většinu aut s tímto zařízením, což Euro NCAP pozitivně zohlednilo ve svém hodnocení. Připomínač pásů na místě řidiče je standardem, na sedadle spolujezdce a vzadu je umístěn standardně nebo za příplatek. Euro NCAP předpokládá, že většina aut bude vybavena připomínačem na obou předních sedadlech a vzadu nikoliv. Proto byly uděleny dva body.

Euro NCAP 2009: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy0,880%00%267%340%

Celkový výsledek: 4 hvězdy

Citroën C3 Picasso získal navzdory dobrým výsledkům za ochranu dospělých cestujících, dětí a chodců čtyři hvězdy. 0 ze 3 možných bodů za stabilizační systém a 2 ze 3 bodů za připomínače pásů způsobily, že hodnocení asistenčních systémů dosáhlo hraniční hodnoty pro udělení čtyř hvězd. Body ve třech zbývajících kategoriích by stačily – stejně jako u všech dalších aut, která byla testována v únoru – na zisk pěti hvězd.

Euro NCAP 2009 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky2981%3776%1643%340%68%
Počet hvězd****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení? Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří v roce 2009 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2009)
2009Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****75%70%25%60%70%
Pro ****60%55%15%40%55%
Pro ***30%30%10%25%45%
Pro **25%25%5%15%35%
Pro *15%15%0%5%20%

Zajímá vás co je nového v novém systému hodnocení Euro NCAP? Změn je celá řada, a proto odkazujeme na následující článek.

VŠE o NOVÉ METODICE EURO NCAP 2009
Euro NCAP 2009: Nová metodika hodnocení bezpečnosti vozidel

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Zdroj: Euro NCAP
 

Přidat názorDiskuse: Euro NCAP 2009: Citroën C3 Picasso – kvůli…



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vzpomínka na dětství. V zámku Příseka je 10 tisíc autíček Vzpomínka na dětství. V zámku Příseka je 10 tisíc autíček

Muzeum autíček, které se nachází téměř ve všech…

První generace Volva XC60 se loučí. Teď je k mání levněji První generace Volva XC60 se loučí. Teď je k mání levněji

Volvo XC60 je vůbec nejprodávanějším modelem…

 




PSA pozastaví výrobu na Slovensku PSA pozastaví výrobu na Slovensku

Výroba v trnavském závodě se opět zastaví, o automobily…

Modernizovaný Citroën C3 Picasso se předvádí na prvním videu Modernizovaný Citroën C3 Picasso se předvádí na prvním videu

Faceliftované malé MPV se světu poprvé ukáže na…

 



 
Kia Stinger poprvé naživo. Jaká je korejská prémiová zadokolka? A kdy bude v prodeji?

Kia Stinger poprvé naživo. Jaká je korejská prémiová zadokolka? A kdy bude v prodeji?

Včera

Při evropské premiéře Stingeru jsme nezkoumali jen jeho krásný design, ale také se ptali, co Evropanům nabídne z hlediska techniky. Nebojte, šestiválec bude!




Blesk.cz

Na platbu kartou v menších e-shopech zapomeňte. Prý za to může Babišova EET

Na platbu kartou v menších e-shopech zapomeňte. Prý…

Řada menších tuzemských e-shopů od března, kdy pro ně začne platit elektronická evidence tržeb (EET), zruší…

Listopadovému žebříčku nejvýkonnějších strojů v Antutu dominují iPhony a Čína

Listopadovému žebříčku nejvýkonnějších strojů v…

Podzimní premiéry máme za sebou, nová generace špičkových smartphonů se dostala na trh a Antutu má dostatek dat,…

 

iSport.cz

Olympijské šampionce to v USA jezdí! Samková vyhrála kvalifikaci

Olympijské šampionce to v USA jezdí! Samková vyhrála…

Eva Samková vyhrála v americkém Solitude kvalifikaci na sobotní závod Světového poháru ve snowboardcrossu.…

Puskarčíková jako kulomet! Palba za 19 sekund, pak zkáza na sedmé hodině

Puskarčíková jako kulomet! Palba za 19 sekund, pak…

Vybílit pět černých placek a mohla si utíkat za vítězstvím. Biatlonistka Eva Puskarčíková ovšem po třech…

 

Reflex.cz

Muslimský kmen, kde o sexu rozhodují ženy. Saharští Tuaregové se vymykají pravidlům

Muslimský kmen, kde o sexu rozhodují ženy. Saharští…

Už dlouhá staletí křižují Saharu a směr cesty často nechávají na nevidomých. Spoléhají na jejich zvýšenou…

Sto dvacet let stará škola v Marijsku: krutá realita současného Ruska na poetických fotografiích

Sto dvacet let stará škola v Marijsku: krutá realita…

Marijsko (republika Marij El) leží v evropské části Ruska, přesto se zdá, že se zde čas zastavil. Do Moskvy to…

 
 
reklama