Euro NCAP 2009: Citroën C3 Picasso – kvůli chybějící stabilizaci čtyři hvězdy

Euro NCAP 2009: Citroën C3 Picasso – kvůli chybějící stabilizaci čtyři hvězdy

 
 

Citroën C3 Picasso se stal „obětí“ nového způsobu udílení hvězd v testech Euro NCAP. Podobně jako u Subaru Impreza ho nižší body za asistenční systémy připravily o možnost získat pět hvězd.

Citroën C3 Picasso se u nás ještě neprodává, ale jeho výsledek v nárazových zkouškách Euro NCAP už je známý. Testy podstoupilo provedení C3 Picasso Confort HDi 90 Airdream s dieselovým motorem 1,6 l a provozní hmotností 1289 kg. Výsledky jsou platné pro celou modelovou řadu.

Ochrana dospělých
Při čelním nárazu zůstala bezpečnostní schránka stabilní. Po nárazu došlo ke kontaktu hrudníku pokusné figuríny řidiče s volantem, což vedlo k odebrání jednoho bodu. Ochrana kolen, stehenních kostí a pánve řidiče i spolujezdce byla hodnocena pozitivně.

Za ochranu při bočním nárazu dostal Citroën maximální možný počet bodů. Ochrana při nárazu na kůl byla v oblasti trupu vyhodnocena jako mezní, protože hrudní koš byl vystaven zvýšeném tlaku.

Ke ztrátám došlo při testech ochrany krční páteře. Ve dvou ze tří zkoušek sedadlo nedostalo žádné body a výchozí pozice opěrky hlavy je nevyhovující.

Euro NCAP 2009: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých13,584%16100%14,490%0,38%2981%

Ochrana dětí
V ochraně dětí odebralo Euro NCAP body za ochranu při umístění sedačky čelem po směru jízdy u 18měsíčního dítěte. Žádné vážnější chyby ale zjištěny nebyly.

Airbag spolujezdce lze vypnout, aby bylo možno umístit sedačku na předním sedadle proti směru jízdy. Požadavky Euro NCAP na označení aktuálního stavu aktivace airbagu ale splněny nebyly. Přítomnost úchytů ISOFIX na vnějších místech v zadní řadě není jasně označena.

Euro NCAP 2009: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníCelkem sedačkyCelkem
Jednotkybody%body%body%--body%
18 měsíční1083%4100%2100%1689%--
36 měsíční12100%4100%2100%18100%--
Vozidlo-323%
Ochrana dětí-3776%

Ochrana chodců
Citroën C3 Picasso dostal ochranu nohám chodců při střetu s nárazníkem maximální počet bodů. Většina povrchu kapoty motoru ale poskytuje slabou ochranu hlavy.

Euro NCAP 2009: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců5,623%467%6100%1643%

 [555×192]

Asistenční systémy
Stabilizační systém je pro C3 Picasso dostupný, nicméně ve všech úrovních výbavy je za příplatek. To vedlo Euro NCAP k udělení 0 bodů v této kategorii. Podle nových hodnotících kritérií je stabilizační systém ohodnocen třemi body, Citroën tak byl tímto připraven o šanci získat pět hvězd.

Nastavitelný omezovač rychlosti je součástí standardní, nebo příplatkové výbavy. Citroën uvedl, že chce prodat většinu aut s tímto zařízením, což Euro NCAP pozitivně zohlednilo ve svém hodnocení. Připomínač pásů na místě řidiče je standardem, na sedadle spolujezdce a vzadu je umístěn standardně nebo za příplatek. Euro NCAP předpokládá, že většina aut bude vybavena připomínačem na obou předních sedadlech a vzadu nikoliv. Proto byly uděleny dva body.

Euro NCAP 2009: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy0,880%00%267%340%

Celkový výsledek: 4 hvězdy

Citroën C3 Picasso získal navzdory dobrým výsledkům za ochranu dospělých cestujících, dětí a chodců čtyři hvězdy. 0 ze 3 možných bodů za stabilizační systém a 2 ze 3 bodů za připomínače pásů způsobily, že hodnocení asistenčních systémů dosáhlo hraniční hodnoty pro udělení čtyř hvězd. Body ve třech zbývajících kategoriích by stačily – stejně jako u všech dalších aut, která byla testována v únoru – na zisk pěti hvězd.

Euro NCAP 2009 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky2981%3776%1643%340%68%
Počet hvězd****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení? Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří v roce 2009 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2009)
2009Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****75%70%25%60%70%
Pro ****60%55%15%40%55%
Pro ***30%30%10%25%45%
Pro **25%25%5%15%35%
Pro *15%15%0%5%20%

Zajímá vás co je nového v novém systému hodnocení Euro NCAP? Změn je celá řada, a proto odkazujeme na následující článek.

VŠE o NOVÉ METODICE EURO NCAP 2009
Euro NCAP 2009: Nová metodika hodnocení bezpečnosti vozidel

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Téměř polovina Čechů by chtěla pětihodinovou pracovní dobu, ukázal průzkum Téměř polovina Čechů by chtěla pětihodinovou pracovní dobu, ukázal průzkum

Pětihodinovou pracovní dobu by v rámci svého zaměstnání…

Řecku se vrací část finanční suverenity, zůstává ale pod přísným dohledem Řecku se vrací část finanční suverenity, zůstává ale pod přísným dohledem

Atény se po téměř devíti letech dluhové krize vracejí na…

Izrael po protestech uzavřel hraniční přechod s Pásmem Gazy Izrael po protestech uzavřel hraniční přechod s Pásmem Gazy

Izrael kvůli pokračujícím násilnostem u hranic s…

 
Zdroj: Euro NCAP

Štítky Crash-testy Citroën Euro NCAP MPV

 

Přidat názorDiskuse: Euro NCAP 2009: Citroën C3 Picasso – kvůli…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Zpověď českého řidiče, kterému Volvo XC60 zachránilo život Zpověď českého řidiče, kterému Volvo XC60 zachránilo život

Volva na aktivní a pasivní bezpečnosti staví už roky svůj…

 



PSA pozastaví výrobu na Slovensku PSA pozastaví výrobu na Slovensku

Výroba v trnavském závodě se opět zastaví, o automobily…

Modernizovaný Citroën C3 Picasso se předvádí na prvním videu Modernizovaný Citroën C3 Picasso se předvádí na prvním videu

Faceliftované malé MPV se světu poprvé ukáže na…

 



 
Solární dobíječka akumulátorů: Opravdu dobije autobaterii? Vyzkoušeli jsme to!

Solární dobíječka akumulátorů: Opravdu dobije autobaterii? Vyzkoušeli jsme to!

Dnes 09:41

Solární panely dnes najdete na polích i střechách domů. Prý mohou dokonce dobít autobaterii.




Blesk.cz

Jiřina Bohdalová kvůli padělaným obrazům přišla o miliony: Dostane někdy peníze zpátky?

Jiřina Bohdalová kvůli padělaným obrazům přišla o…

Herečka Jiřina Bohdalová a další podvedení už doufali, že dostanou své peníze zpátky. Nakonec ale vše dopadlo…

Přijdou Korejci o monopol? OLED panely do smartphonů chtějí vyrábět nejméně další dvě firmy

Přijdou Korejci o monopol? OLED panely do smartphonů…

Smartphony s OLED panelem mají zatím stále status prémiových zařízení. Je to proto, že OLED displeje jsou dražší…

 

iSport.cz

Nesundal ho! Slovák Čikoš bizarně přišel o zápas a teď baví svět

Nesundal ho! Slovák Čikoš bizarně přišel o zápas a…

Bizarní důvod mělo zpoždění výkopu pátečního zápasu maďarské fotbalové ligy mezi Debrecínem a MTK Budapešť.…

Proč Slavia prohrála? Mizerný poločas i slabší forma hlavních opor

Proč Slavia prohrála? Mizerný poločas i slabší forma…

Slavia poprvé v lize ztratila body, když na domácí půdě podlehla aktivnímu Jablonci. Ve hře „sešívaných“ šlo…

 

Reflex.cz

Zemřel Michal Maudr alias DJ Loutka, jeden z nejznámějších českých DJ

Zemřel Michal Maudr alias DJ Loutka, jeden z…

Ve věku padesáti jednoho roku ze včerejška na dnešek odešel Michal Maudr, širšímu publiku známý jako DJ Loutka.…

Manželé Foitovi: Odjeli do Afriky na devět měsíců a vrátili se po jedenadvaceti letech

Manželé Foitovi: Odjeli do Afriky na devět měsíců a…

Osud je vrtkavý a neštěstí nechodí po horách, ale po lidech. Když se manželé Foitovi v roce 1947 chystali na…