Euro NCAP 2009: Toyota Avensis – Ochránce dětí s pěti hvězdami

Euro NCAP 2009: Toyota Avensis – Ochránce dětí s pěti hvězdami

 
 

Nový Avensis patří k prvním vozům, které získaly od Euro NCAP pětihěvzdičkové hodnocení i po zpřísnění metodiky.

1531 kg těžký sedan s motorem 2,0 D-4D byl vybaven sedmi airbagy a předpínači a omezovači tahu na předních sedadlech.

Ochrana dospělých
Při čelním nárazu zůstala bezpečnostní schránka stabilní. Kolenní airbag poskytoval kolenům a stehnům řidiče dobrou ochranu. Výrobce deklaroval na dalších vlastních výsledcích, že obdobná ochrana je poskytována i cestujícím s jinou tělesnou velikostí. Toyota Avensis zaznamenala maximální hodnocení za ochranu při bočním nárazu, při nárazu na kůl bylo naměřeno nerealistické zatížení těla a vyšší zatížení žeber, které se odrazilo na nižším bodovém zisku. Ochrana krčních páteří cestujících při nárazu zezadu je dobrá (pro standardní sedadla s látkovými potahy).

Euro NCAP 2009: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých1594%16100%1275%3,383%3290%

Ochrana dětí
Dynamické testy dopadly na sedačce tříletého dítěte na jedničku. 18 měsíční dítě bylo v sedačce umístěné po směru jízdy ochráněno hůře než to v sedačce umístěné proti směru jízdy, ale všechny na figurínách naměřené hodnoty byly v bezpečných mezích.

Airbag spolujezdce lze vypnout, aby bylo možno umístit sedačku na předním sedadle proti směru jízdy. Řidič dostává jednoznačnou a dobře čitelnou informaci o aktuálním stavu aktivace airbagu. Varování o nebezpečích, která plynou z umístění sedačky proti směru jízdy, aniž by byl deaktivován airbag, jsou ve voze přítomna a odpovídají požadavkům Euro NCAP. Také proto má Avensis neobvykle vysoké hodnocení bezpečnosti dětí přepravovaných ve voze.

Euro NCAP 2009: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníCelkem sedačkyCelkem
Jednotkybody%body%body%--body%
18 měsíční1083%4100%2100%1689%--
36 měsíční12100%4100%2100%18100%--
Vozidlo-862%
Ochrana dětí-4286%

Ochrana chodců

Nárazník Toyoty Avensis poskytuje dobrou ochranu při střetu s dolními končetinami chodce. Kapota je při střetu s hlavou dítěte hodnocena jako relativně bezpečná, střet s hlavou dospělého je ale relativně málo bezpečný.

Euro NCAP 2009: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců12,653%0,58%6100%1953%

 [555×192] Asistenční systémy
Stabilizační systém je položkou standardní výbavy Avensisů na naprosté většině evropských trhů a tam kde tomu tak není, je v nabídce pro všechny motorizace a výbavy za příplatek. Připomínač nezapnutých bezpečnostních pásů (pro přední i zadní sedadla) je součástí standardní výbavy.

Euro NCAP 2009: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%3100%686%

Celkový výsledek: 5 hvězd
Očekávaný velmi dobrý výsledek v oblasti ochrany cestujících při čelním a bočním nárazu Avensis naplnil. Nezklamal ani v oblasti ochrany krční páteře. Navíc vykázal mimořádně dobrou ochranu dětí přepravovaných v dětských sedačkách.

Nejslabším místem bezpečnostního výkonu této Toyoty je podle Euro NCAP ochrana chodců. Metodika s tímto zatím obvyklým jevem počítá a pro pětihvězdičkový verdikt tak testovanému vozu stačí zisk 25 % maxima v této kategorii. Avensis získal 53 % maxima.

Euro NCAP 2009 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3290%4286%1953%686%81%
Počet hvězd*****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení? Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří v roce 2009 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2009)
2009Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****75%70%25%60%70%
Pro ****60%55%15%40%55%
Pro ***30%30%10%25%45%
Pro **25%25%5%15%35%
Pro *15%15%0%5%20%

Zajímá vás co je nového v novém systému hodnocení Euro NCAP? Změn je celá řada, a proto odkazujeme na následující článek.

VŠE o NOVÉ METODICE EURO NCAP 2009
Euro NCAP 2009: Nová metodika hodnocení bezpečnosti vozidel

Video

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Zdroj: Euro NCAP

Štítky Crash-testy Toyota Euro NCAP Střední třída

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. Cena začíná na 349 980 Kč Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. Cena začíná na 349 980 Kč

Městské SUV se brzy stane jedním ze tří nejprodávanějších…

Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset "jednookých" králů

V našem posledním díle o spolehlivosti automobilů podle…

 



Ojetá Toyota Avensis III (T27): Boj na dvou frontách Ojetá Toyota Avensis III (T27): Boj na dvou frontách

Spolu s Mazdou je Toyota jedinou japonskou automobilkou,…

Euro NCAP 2015: Toyota Avensis – Pět hvězd i po modernizaci Euro NCAP 2015: Toyota Avensis – Pět hvězd i po modernizaci

Toyota Avensis třetí generace zamířila ve faceliftované…

 



 
Peugeot 308 SW vs. Škoda Octavia Combi – Duel obřích kufrů

TEST: Peugeot 308 SW vs. Škoda Octavia Combi – Duel obřích kufrů

Dnes 08:00

Kombíky nižší střední třídy jsou nejprodávanějšími auty na českém trhu. Postavili jsme proti sobě ten vůbec nejprodávanější a evropské Auto roku 2014.




Blesk.cz

„Trump se mi omluvil za zatčení ochranky,“ tvrdí Erdogan. Bílý dům to popřel

„Trump se mi omluvil za zatčení ochranky,“ tvrdí…

Turecký prezident Recep Tayyip Erdogan prohlásil, že po telefonu slyšel od amerického prezidenta Donalda Trumpa…

Začíná astronomický podzim: Sychravé počasí přeje houbám!

Začíná astronomický podzim: Sychravé počasí přeje houbám!

Je to tady! Období sychravého počasí, kdy se dny krátí a noci prodlužují, dnes začíná. Přesně ve 22:01 hodin…

 

iSport.cz

Mrázek vyfasoval šestku, Hertl skóroval a nahrával proti Vegas

Mrázek vyfasoval šestku, Hertl skóroval a nahrával…

Jen čtyřicet minut strávil v bráně Detroitu proti Chicagu český brankář Petr Mrázek, přesto z 40 střel inkasoval…

Tvrdík: Nezmara chci jako ředitele, s Delim bychom byli v Lize mistrů

Tvrdík: Nezmara chci jako ředitele, s Delim bychom…

Budoucí sportovní ředitel Slavie? Předseda představenstva Jaroslav Tvrdík by pro tuto funkci nejraději přetáhl…

 

Reflex.cz

V muslimských ghettech je pro Židy nebezpečno, antisemitismus v Německu roste, říká Šonka

V muslimských ghettech je pro Židy nebezpečno,…

Židé v německých muslimských ghettech se musí mít na pozoru. Podle experta na SRN Jaroslava Šonky se množí…

Za poznáním Ruska a pochopením ruské duše: Výkladový slovníček poutníka po samoděržaví

Za poznáním Ruska a pochopením ruské duše: Výkladový…

Pro úspěšné putování vlaky, letadly, autobusy, tarantasy (starý ruský kupecký kočár) a všemožnými jinými…