Euro NCAP 2009: Toyota Avensis – Ochránce dětí s pěti hvězdami

Euro NCAP 2009: Toyota Avensis – Ochránce dětí s pěti hvězdami

 
 

Nový Avensis patří k prvním vozům, které získaly od Euro NCAP pětihěvzdičkové hodnocení i po zpřísnění metodiky.

1531 kg těžký sedan s motorem 2,0 D-4D byl vybaven sedmi airbagy a předpínači a omezovači tahu na předních sedadlech.

Ochrana dospělých
Při čelním nárazu zůstala bezpečnostní schránka stabilní. Kolenní airbag poskytoval kolenům a stehnům řidiče dobrou ochranu. Výrobce deklaroval na dalších vlastních výsledcích, že obdobná ochrana je poskytována i cestujícím s jinou tělesnou velikostí. Toyota Avensis zaznamenala maximální hodnocení za ochranu při bočním nárazu, při nárazu na kůl bylo naměřeno nerealistické zatížení těla a vyšší zatížení žeber, které se odrazilo na nižším bodovém zisku. Ochrana krčních páteří cestujících při nárazu zezadu je dobrá (pro standardní sedadla s látkovými potahy).

Euro NCAP 2009: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých1594%16100%1275%3,383%3290%

Ochrana dětí
Dynamické testy dopadly na sedačce tříletého dítěte na jedničku. 18 měsíční dítě bylo v sedačce umístěné po směru jízdy ochráněno hůře než to v sedačce umístěné proti směru jízdy, ale všechny na figurínách naměřené hodnoty byly v bezpečných mezích.

Airbag spolujezdce lze vypnout, aby bylo možno umístit sedačku na předním sedadle proti směru jízdy. Řidič dostává jednoznačnou a dobře čitelnou informaci o aktuálním stavu aktivace airbagu. Varování o nebezpečích, která plynou z umístění sedačky proti směru jízdy, aniž by byl deaktivován airbag, jsou ve voze přítomna a odpovídají požadavkům Euro NCAP. Také proto má Avensis neobvykle vysoké hodnocení bezpečnosti dětí přepravovaných ve voze.

Euro NCAP 2009: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníCelkem sedačkyCelkem
Jednotkybody%body%body%--body%
18 měsíční1083%4100%2100%1689%--
36 měsíční12100%4100%2100%18100%--
Vozidlo-862%
Ochrana dětí-4286%

Ochrana chodců

Nárazník Toyoty Avensis poskytuje dobrou ochranu při střetu s dolními končetinami chodce. Kapota je při střetu s hlavou dítěte hodnocena jako relativně bezpečná, střet s hlavou dospělého je ale relativně málo bezpečný.

Euro NCAP 2009: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců12,653%0,58%6100%1953%

 [555×192] Asistenční systémy
Stabilizační systém je položkou standardní výbavy Avensisů na naprosté většině evropských trhů a tam kde tomu tak není, je v nabídce pro všechny motorizace a výbavy za příplatek. Připomínač nezapnutých bezpečnostních pásů (pro přední i zadní sedadla) je součástí standardní výbavy.

Euro NCAP 2009: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%3100%686%

Celkový výsledek: 5 hvězd
Očekávaný velmi dobrý výsledek v oblasti ochrany cestujících při čelním a bočním nárazu Avensis naplnil. Nezklamal ani v oblasti ochrany krční páteře. Navíc vykázal mimořádně dobrou ochranu dětí přepravovaných v dětských sedačkách.

Nejslabším místem bezpečnostního výkonu této Toyoty je podle Euro NCAP ochrana chodců. Metodika s tímto zatím obvyklým jevem počítá a pro pětihvězdičkový verdikt tak testovanému vozu stačí zisk 25 % maxima v této kategorii. Avensis získal 53 % maxima.

Euro NCAP 2009 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3290%4286%1953%686%81%
Počet hvězd*****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení? Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří v roce 2009 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2009)
2009Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****75%70%25%60%70%
Pro ****60%55%15%40%55%
Pro ***30%30%10%25%45%
Pro **25%25%5%15%35%
Pro *15%15%0%5%20%

Zajímá vás co je nového v novém systému hodnocení Euro NCAP? Změn je celá řada, a proto odkazujeme na následující článek.

VŠE o NOVÉ METODICE EURO NCAP 2009
Euro NCAP 2009: Nová metodika hodnocení bezpečnosti vozidel

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Unipetrolu v pololetí klesl čistý zisk o polovinu na 3,2 miliardy korun Unipetrolu v pololetí klesl čistý zisk o polovinu na 3,2 miliardy korun

Petrochemickému holdingu Unipetrol v letošním prvním…

Výrobce Bohemia Chips zdvojnásobil zisk Výrobce Bohemia Chips zdvojnásobil zisk

Po ztrátě v roce 2015 pokračuje společnost Intersnack,…

Zápisník Jana Vávry: Stopy krize Zápisník Jana Vávry: Stopy krize

Kroky Donalda Trumpa dál vyvolávají údiv. A to i u Miloše…

Exministr Krčál končí i ve stranické funkci Exministr Krčál končí i ve stranické funkci

Bývalý ministr práce a sociálních věcí Petr Krčál…

 
Zdroj: Euro NCAP

Štítky Crash-testy Toyota Euro NCAP Střední třída

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Jak přežít vedro v autě? Tyto základní rady byste měli určitě znát Jak přežít vedro v autě? Tyto základní rady byste měli určitě znát

Léto je v plném proudu, mnoho lidí vyráží svými vozy na…

Zpátky do alternativní historie. Jak by vypadal retro Prius, Cayenne a další? Zpátky do alternativní historie. Jak by vypadal retro Prius, Cayenne a další?

Umíte si představit Prius navržený Toyotou v 70. letech,…

 



Toyotu Avensis patrně čeká konec. Důvod uhodnete... Toyotu Avensis patrně čeká konec. Důvod uhodnete...

Aktuální třetí generace Avensisu je v prodeji už od roku…

Ojetá Toyota Avensis III (T27): Boj na dvou frontách Ojetá Toyota Avensis III (T27): Boj na dvou frontách

Spolu s Mazdou je Toyota jedinou japonskou automobilkou,…

 



 



Blesk.cz

Slzy, smutek a hádky! Jitka Boho přiznala trable v manželství

Slzy, smutek a hádky! Jitka Boho přiznala trable v…

Modelka a zpěvačka Jitka Boho (26) známá z show Tvoje tvář má známý hlas je sice už tři roky vdaná, teď ale…

Unikátní objev v Egyptě. Archeologové našli 4000 let starou keramickou dílnu

Unikátní objev v Egyptě. Archeologové našli 4000 let…

Archeologové v jihoegyptské provincii Asuán objevili 4000 let starou keramickou dílnu. S odkazem na dnešní…

 

iSport.cz

Do Slavie míří Olayinka. Tvrdík šifroval o posile: Není to sci-fi film

Do Slavie míří Olayinka. Tvrdík šifroval o posile:…

Fotbalová Slavia pravděpodobně dotahuje příchod posily do ofenzivy. Alespoň podle indicií, které dal její šéf…

Fotbalový speciál k Fortuna lize už dnes: 84 stran, soupisky, program

Fotbalový speciál k Fortuna lize už dnes: 84 stran,…

Dnes startuje elitní fotbalová soutěž. FORTUNA:Liga. Dá se říct, že je to přelomový ročník. S novým herním…

 

Reflex.cz

Generál Šedivý: Zastavte migraci než bude pozdě, na Balkáně už jsou znovu buňky islámských teroristů

Generál Šedivý: Zastavte migraci než bude pozdě, na…

Začalo složité období. Bývalý náčelník generálního štábu české armády Jiří Šedivý vidí ve světě zásadní…

Zvířata začínají žít nočním životem, aby se co nejvíce vyhnula lidem

Zvířata začínají žít nočním životem, aby se co…

Výlety do přírody jsou možná pro lidi spásným řešením, k němuž se uchylují, aby unikli rušným a prašným městům,…