Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2009: Toyota Avensis – Ochránce dětí s pěti hvězdami

Ondřej Láník
Diskuze (3)
Nový Avensis patří k prvním vozům, které získaly od Euro NCAP pětihěvzdičkové hodnocení i po zpřísnění metodiky.

1531 kg těžký sedan s motorem 2,0 D-4D byl vybaven sedmi airbagy a předpínači a omezovači tahu na předních sedadlech.

Ochrana dospělých

Při čelním nárazu zůstala bezpečnostní schránka stabilní. Kolenní airbag poskytoval kolenům a stehnům řidiče dobrou ochranu. Výrobce deklaroval na dalších vlastních výsledcích, že obdobná ochrana je poskytována i cestujícím s jinou tělesnou velikostí. Toyota Avensis zaznamenala maximální hodnocení za ochranu při bočním nárazu, při nárazu na kůl bylo naměřeno nerealistické zatížení těla a vyšší zatížení žeber, které se odrazilo na nižším bodovém zisku. Ochrana krčních páteří cestujících při nárazu zezadu je dobrá (pro standardní sedadla s látkovými potahy).

Euro NCAP 2009: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých1594%16100%1275%3,383%3290%

Ochrana dětí

Dynamické testy dopadly na sedačce tříletého dítěte na jedničku. 18 měsíční dítě bylo v sedačce umístěné po směru jízdy ochráněno hůře než to v sedačce umístěné proti směru jízdy, ale všechny na figurínách naměřené hodnoty byly v bezpečných mezích.

Airbag spolujezdce lze vypnout, aby bylo možno umístit sedačku na předním sedadle proti směru jízdy. Řidič dostává jednoznačnou a dobře čitelnou informaci o aktuálním stavu aktivace airbagu. Varování o nebezpečích, která plynou z umístění sedačky proti směru jízdy, aniž by byl deaktivován airbag, jsou ve voze přítomna a odpovídají požadavkům Euro NCAP. Také proto má Avensis neobvykle vysoké hodnocení bezpečnosti dětí přepravovaných ve voze.

Euro NCAP 2009: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníCelkem sedačkyCelkem
Jednotkybody%body%body%--body%
18 měsíční1083%4100%2100%1689%--
36 měsíční12100%4100%2100%18100%--
Vozidlo-862%
Ochrana dětí-4286%

Ochrana chodců

Nárazník Toyoty Avensis poskytuje dobrou ochranu při střetu s dolními končetinami chodce. Kapota je při střetu s hlavou dítěte hodnocena jako relativně bezpečná, střet s hlavou dospělého je ale relativně málo bezpečný.

Euro NCAP 2009: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců12,653%0,58%6100%1953%

crashtest toyota euroncap strednitrida crashtest toyota euroncap strednitrida

Asistenční systémy

Stabilizační systém je položkou standardní výbavy Avensisů na naprosté většině evropských trhů a tam kde tomu tak není, je v nabídce pro všechny motorizace a výbavy za příplatek. Připomínač nezapnutých bezpečnostních pásů (pro přední i zadní sedadla) je součástí standardní výbavy.

Euro NCAP 2009: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%3100%686%

Celkový výsledek: 5 hvězd

Očekávaný velmi dobrý výsledek v oblasti ochrany cestujících při čelním a bočním nárazu Avensis naplnil. Nezklamal ani v oblasti ochrany krční páteře. Navíc vykázal mimořádně dobrou ochranu dětí přepravovaných v dětských sedačkách.

Nejslabším místem bezpečnostního výkonu této Toyoty je podle Euro NCAP ochrana chodců. Metodika s tímto zatím obvyklým jevem počítá a pro pětihvězdičkový verdikt tak testovanému vozu stačí zisk 25 % maxima v této kategorii. Avensis získal 53 % maxima.

Euro NCAP 2009 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3290%4286%1953%686%81%
Počet hvězd*****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení? Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří v roce 2009 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2009)
2009Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****75%70%25%60%70%
Pro ****60%55%15%40%55%
Pro ***30%30%10%25%45%
Pro **25%25%5%15%35%
Pro *15%15%0%5%20%

Zajímá vás co je nového v novém systému hodnocení Euro NCAP? Změn je celá řada, a proto odkazujeme na následující článek.

VŠE o NOVÉ METODICE EURO NCAP 2009
Euro NCAP 2009: Nová metodika hodnocení bezpečnosti vozidel

Ondřej Láník
Diskuze (3)
24. 2. 2009 19:01
Re: změna i u těch dřívějších?
Ale prd. Kdyz si clovek odmysli blbiny jako stabilizace a ochrana chodcu, tak realna ochrana posadky uvnitr je takrka totozna (rozdil jednoho bodu v celnim narazu) jako u sest let stareho predchudce, coz jenom ukazuje, ze bezpecnost se bohuzel zasekla. Dokud nebudou nove testy pri vyssich rychlostech, tak zadny pokrok nebude.
Avatar - Plautus
24. 2. 2009 17:29
Re: změna i u těch dřívějších?
napíšem iba svoj názor (s ktorým nemusíte súhlasiť)...a ten je v zmysle: čo je psáno, to je dáno...zrejme pri skôr hodnotených autách by sa malo uvádzať, že tieto výsledky získali pri hodnotení podľa predošlej metodológie Euro NCAP.
Každopádne pre Avensis je získanie piatich hviezd pri novom hodnotení skvelým výsledkom :yes: