Euro NCAP 2009: Mitsubishi Lancer – pět hvězd, problémy s ochranou chodců

Euro NCAP 2009: Mitsubishi Lancer – pět hvězd, problémy s ochranou chodců

 
 

Nárazovými zkouškami prošel model Mitsubishi Lancer Sportback o hmotnosti 1385 kg s motorem 1,8 l a výbavou Invite. Výsledky platí pro všechny Lancery objednané od 18. února 2009.

Ochrana dospělých
Při čelním nárazu zůstala bezpečnostní schránka stabilní. Pokusná figurína řidiče dosáhla hlavou až na dno nafouknutého airbagu. Bez této výhrady by bylo hodnocení ochrany řidiče s maxilárním možným skóre. I přes absenci kolenních airbagů poskytuje Lancer dobrou úroveň ochrany kolenům a stehnům řidiče i spolujezdce. Výrobce deklaroval na dalších vlastních výsledcích, že obdobná ochrana je poskytována i cestujícím s jinou tělesnou velikostí.

Ochrana při bočním nárazu byla vyhodnocena jako dobrá pro všechny části těla. Body byly sraženy za odjištění zámku řidičových dveří při nárazu, ačkoliv se dveře neotevřely. Při nárazu na kůl byla zjištěna slabá ochrana trupu – zátěž žeber je nadměrná a ochrana břicha je slabá.

Standardní sedadla s látkovým potahem mají pouze hraniční úroveň ochrany před poraněním krční páteře.

Euro NCAP 2009: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých14,188%1594%11,169%250%2981%

Ochrana dětí
Při testech s figurínou tříletého dítěte získal Lancer maximální možný počet bodů, u 18měsičního dítěte došlo k bodové srážce odpovídající 5 %. Obě figuríny byly usazeny v sedačkách značky Britax Römer s úchyty ISOFIX.

Airbag spolujezdce lze vypnout, aby bylo možno umístit sedačku na předním sedadle proti směru jízdy. Požadavky Euro NCAP na označení aktuálního stavu aktivace airbagu ale splněny nebyly. Přítomnost úchytů ISOFIX na vnějších místech v zadní řadě není jasně označena.

Euro NCAP 2009: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníCelkem sedačkyCelkem
Jednotkybody%body%body%--body%
18 měsíční11,495%4100%2100%17,497%--
36 měsíční12100%4100%2100%18100%--
Vozidlo-428%
Ochrana dětí-3980%

Ochrana chodců
Za ochranu nohou chodců při střetu s přední hranou kapoty nebyly uděleny žádné body. Kapota poskytuje při střetu s hlavou chodce slabou úroveň ochrany. Výsledných 12 bodů je 34 % maxima za ochranu chodců. S takovým výsledkem by Lancer v příštím roce dosáhl v celkovém hodnocení jen na čtyři hvězdy.

Euro NCAP 2009: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců7,531%00%4,778%1234%

 [555×192]

Asistenční systémy
Při konfrontaci s novým způsobem hodnocení EuroNCAP u Mitsubishi rozšířili dostupnost stabilizačního systému pro Lancer. Od února bude většina Lancerů standardně vybavena systémem MASTC a u ostatních provedení je možné si za něj připlatit.

Připomínače nezapnutých pásů se nachází na obou předních sedadlech, omezovač rychlosti Lancer v nabídce nemá.

Euro NCAP 2009: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%267%571%

Celkový výsledek: 5 hvězd

Mitsubishi Lancer získal podle nového systému hodnocení EuroNCAP pět hvězd. Ve všech sledovaných kategoriích s rezervou splnil minimální procentní hodnoty požadované pro tento výsledek. Po roce 2010, od kdy bude pro pět hvězd nutné minimálně 40% hodnocení ochrany chodců, by však získal už jen čtyři hvězdy.

Euro NCAP 2009 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky2981%3980%1234%571%70%
Počet hvězd*****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení? Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří v roce 2009 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2009)
2009Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****75%70%25%60%70%
Pro ****60%55%15%40%55%
Pro ***30%30%10%25%45%
Pro **25%25%5%15%35%
Pro *15%15%0%5%20%

Zajímá vás co je nového v novém systému hodnocení Euro NCAP? Změn je celá řada, a proto odkazujeme na následující článek.

VŠE o NOVÉ METODICE EURO NCAP 2009
Euro NCAP 2009: Nová metodika hodnocení bezpečnosti vozidel

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci? OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci?

Kdo ví, možná by oslavné paměti historiků na 24hodinovku…

Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut

Se zpřísněním předpisů pro technické kontroly a měření…

 



Ojetý Mitsubishi Lancer (CY, CX): Když lancer, tak benzin! Ojetý Mitsubishi Lancer (CY, CX): Když lancer, tak benzin!

Lancer není jen legendární vrcholná verze Evolution, ale…

Mitsubishi Lancer vs. kráva: Jak jinak mohla tahle bouračka skončit? (video) Mitsubishi Lancer vs. kráva: Jak jinak mohla tahle bouračka skončit? (video)

Každému řidiči se občas stane, že jej na silnici někdo z…

 



 
VW vyvíjí moderní LED světla. Budou komunikovat s okolím

VW vyvíjí moderní LED světla. Budou komunikovat s okolím

Dnes 17:48

Koncová světla Volkswagenů by v budoucnu mohla zobrazovat různá varování, aby upozornila ostatní řidiče na nebezpečí.




Blesk.cz

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z vajec, banánů i piva

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z…

Letošní letní a podzimní měsíce byly nádherné a plné slunce. Kvůli slunečnímu záření, chlorované vodě z bazenu a…

Google+ končí. Někdejší rival Facebooku měl tajné bezpečnostní problémy

Google+ končí. Někdejší rival Facebooku měl tajné…

Google končí se svou někdejší odpovědí na Facebook. Sociální síť Google+ se do roka odmlčí, důvody jsou přitom…

 

iSport.cz

Bolt odmítl mistra Malty! Po fotbalové kariéře touží dál v Austrálii

Bolt odmítl mistra Malty! Po fotbalové kariéře touží…

Snaha Usaina Bolta o fotbalovou kariéru nekončí, ba naopak. Osminásobný olympijský vítěz ve sprintu na 100 a 200…

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova cesta, Dočkal je bingo

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova…

Větší disciplína, zodpovědnost v plnění úkolů, lepší klima v kabině. „Je to prudká, markantní změna,“ porovnává…

 

Reflex.cz

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na Ukrajině je ve službě už 70 let

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na…

„Zaposlouchej se do toho ticha! Nejlepší je to stejně v zimě. Žádné zvuky, je slyšet jenom stromy, moře a vítr.…

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když menšina tyranizuje většinu a říká tomu pokrok

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když…

Někdy si říkám, že politici vážně z celé duše musí nenávidět řidiče. Vždyť neustále přemýšlejí, jak jim udělat…