Euro NCAP 2009: Subaru Impreza jen se čtyřmi hvězdami, chybí připomínače pásů

Euro NCAP 2009: Subaru Impreza jen se čtyřmi hvězdami, chybí připomínače pásů

 
 

Další obětí nové metodiky se stala Impreza. Ačkoliv je přechod na nová hodnotící měřítka pozvolný, na detailech i tak můžou záviset počty hvězd.

1370 kg těžká Impreza s motorem 2,0R byla vybavena šesti airbagy, předpínači a omezovači tahu v bezpečnostních pásech na předních sedadlech.

Ochrana dospělých
Při čelním nárazu zůstala bezpečnostní schránka stabilní, A-sloupek se po nárazu posunul pouze o 3 mm. Kolena i stehna předních pasažérů jsou při nárazu dobře chráněna konstrukcí přístrojové desky. Výrobce navíc deklaroval na dalších vlastních výsledcích, že obdobná ochrana je poskytována i cestujícím s jinou tělesnou velikostí. Při bočním nárazu na kůl došlo k vysokému stlačení žeber. Po analýze bočního nárazu bylo zjištěno, že zadní dveře na straně nárazu byly před otevřením jištěny už jen druhou západkou, za což byl vůz penalizován. Ochrana cestujících proti zraněním krční páteře při nárazu zezadu byla nízká. Ke stoprocentnímu výsledku scházelo Impreze v každé subkategorii několik bodů. Přesto v této disciplíně splnila předpoklady na pětihvězdičkový výsledek.

Euro NCAP 2009: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých14,893%7,189%5,771%2,563%3084%

Ochrana dětí
Dynamické testy dopadly na sedačce tříletého dítěte na jedničku. Airbag spolujezdce nelze vypnout, takže sedačka s dítětem na předním sedadle by neměla být umisťována proti směru jízdy. Kvůli absenci varování v jazycích zemí, na nichž je vůz prodáván, nebyly uděleny body. Další penalizace přišla za nejasně označenou přítomnost úchytů ISOFIX na zadních sedadlech.

Euro NCAP 2009: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníCelkem sedačkyCelkem
Jednotkybody%body%body%--body%
18 měsíční8,773%4100%2100%14,782%--
36 měsíční12100%4100%2100%18100%--
Vozidlo-325%
Ochrana dětí-3673%

Ochrana chodců

Nárazník Imprezy poskytuje dobrou ochranu při střetu s dolními končetinami chodce. Kapota je při střetu s hlavou dítěte hodnocena jako relativně bezpečná.

Euro NCAP 2009: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců16,268%3,660%6100%2672%

 [555×192] Asistenční systémy
Stabilizační systém je od února 2009 položkou standardní výbavy Imprez. Euro NCAP současně upozorňuje, že ve skladech mohou být ještě starší vozy bez stabilizačního systému. Připomínač nezapnutých bezpečnostních pásů (pro řidiče) je součástí standardní výbavy.

Euro NCAP 2009: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%133%457%

Celkový výsledek: 5 hvězd
Rozšíření stabilizačního systému je chvályhodné, ale o pět hvězd přišla Impreza díky absenci relativně levnějšího připomínače bezpečnostních pásů. Má jej pouze řidič. Když by jej dostal i spolujezdec, mohla by se japonská ikona chlubit pěti hvězdami. Za současného stavu jsou to pouze 4 hvězdy.

Euro NCAP 2009 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3084%3673%2672%457%77%
Počet hvězd****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení? Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří v roce 2009 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2009)
2009Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****75%70%25%60%70%
Pro ****60%55%15%40%55%
Pro ***30%30%10%25%45%
Pro **25%25%5%15%35%
Pro *15%15%0%5%20%

Zajímá vás co je nového v novém systému hodnocení Euro NCAP? Změn je celá řada, a proto odkazujeme na následující článek.

VŠE o NOVÉ METODICE EURO NCAP 2009
Euro NCAP 2009: Nová metodika hodnocení bezpečnosti vozidel

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Goldman Sachs stěhuje zaměstnance kvůli brexitu Goldman Sachs stěhuje zaměstnance kvůli brexitu

V největším finančním centru Evropy zaměstnává Goldman…

Zápisník Dušana Kütnera: O pokrytectví Zápisník Dušana Kütnera: O pokrytectví

Prezident Miloš Zeman nepůjde na pohřeb jedné z…

Krteček hodlá dobýt Hollywood. Karolína Milerová buduje holding s globálními ambicemi Krteček hodlá dobýt Hollywood. Karolína Milerová buduje holding s globálními ambicemi

Natáčení dalších nových dílů Krtečka v 3D podobě se může…

Amazon kupuje největší arabský eshop Souq.com Amazon kupuje největší arabský eshop Souq.com

Americký internetový prodejce Amazon se dohodl na koupi…

 
Zdroj: Euro NCAP
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 




Subaru Impreza WRX Club Spec pro Austrálii Subaru Impreza WRX Club Spec pro Austrálii

Japonská automobilka si pro australský trh připravila…

Subaru Impreza WRX STI na trati Isle of Man TT (video) Subaru Impreza WRX STI na trati Isle of Man TT (video)

Isle of Man TT je sice určeno pro motocykly, když se tu…

 



 
Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Včera

Není to tak dávno, co se media a internet hemžily články či videi s vozem Tesla model S a jeho autonomním systémem řízení Autopilot. Tragická nehoda z května 2016 však dohnala tvůrce se nad celou věcí zamyslet. Jak to celé zatím vypadá?




Blesk.cz

Strach o Věru Špinarovou: Náhlý převoz vrtulníkem do nemocnice!

Strach o Věru Špinarovou: Náhlý převoz vrtulníkem do…

Měl to být další skvělý večer během jejího koncertního turné. Jenže se změnil v drama. Zpěvačka Věra Špinarová…

Další tunel v Praze? Povede mezi budovami, vystaví v něm exponáty

Další tunel v Praze? Povede mezi budovami, vystaví v…

Více jak dva roky probíhá rekonstrukce Národního muzea v Praze. Obě budovy nově propojí podzemní tunel, který by…

 

iSport.cz

Indrák přispěl k obratu hattrickem: Řekli jsme si, že to nezabalíme

Indrák přispěl k obratu hattrickem: Řekli jsme si,…

Už se zdálo, že je s nimi amen. Plzeňští hokejisté prohrávali po první třetině na ledě mistrovského Liberce 1:3.…

Úžasná Koukalová! Na domácí exhibici rozdala fanouškům své medaile

Úžasná Koukalová! Na domácí exhibici rozdala…

Biatlonistka Gabriela Koukalová předvedla fanouškům svoji bezprostřednost i skvělou formu. Na domácím exhibičním…

 

Reflex.cz

Terorista zabil v Londýně nedaleko parlamentu tři lidi, sám pak přišel o život

Terorista zabil v Londýně nedaleko parlamentu tři…

Muž ozbrojený nožem zranil blízko britského parlamentu v Londýně policistu. Bezprostředně po útoku jej policie…

Krutost první světové války. Podívejte se, jak zachytili fotografové události na bojištích

Krutost první světové války. Podívejte se, jak…

Před sto lety probíhala 1. světová válka. Velká část bitev se odehrávala v zákopech, od bojů minulých století se…