Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: ČT: Bývalý voják pomáhal zprostředkovat nákup Tatrovek pro armádu

Bývalý voják Pavel Stošek měl s firmou Tatra Kopřivnice uzavřenou dohodu, na jejímž základě pomáhal zprostředkovat nákup nákladních vozidel pro českou armádu.
Zpět na článek
14. 4. 2008 09:50
14. 4. 2008 13:54
14. 4. 2008 06:36
vo co de?
proste spickovej expert, rozumi valecnictvi i autum, sluzby takovyho odbornika neco stojej. Jeste, ze ho tatra najala, protoze jinak by ministerstvo nakoupilo misto V3S treba pancerovany Logany.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Blue Sun
14. 4. 2008 09:50
Re: vo co de?
Ministerstvo by koupilo něco, co by zdaleka nebylo pro nás tak výhodné. I přes některé drobné nedostatky (strach z moderního motoru třeba) se na to auto těšíme.
Avatar - T613
14. 4. 2008 06:40
Korupce vs. svolávačky
Tak o svolávačkách se dozvíme jen občas, ale korupční kauzy sledujeme? :-|
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Special-line
14. 4. 2008 08:11
Kdo to zase vytahuje
Zajímalo by mě kdo a proč to zase vytahuje. Aby si zas lidi řekli že to bylo zase špinavý a vlastně že celá Tatra je na prd atd. Západní firmy by se ještě předháněli ve všimném aby tu zakázku dostali. Řekněte mi mohl armáda dostat lepší auta? Auta vycházející z výborných vlastností V3Sky a vyrobená z velké části u nás?
Chcete vědět kdo na tom vydělá? Vydělá na tom hlavně Tatra, česká firma a čeští lidé v ní protože dostanou práci. To to všechno, s tím, že část peněz se vrátí zpátky n adaních je všeobecně známo a dělá se to tak i v zahraničí.
Proto je dobře že Tatra tu zakázku dostala a že se to dotáhlo do zdárnýho konce.
Rozbalit vlákno
32
14. 4. 2008 08:50
Re: Kdo to zase vytahuje
No, problem je v tom, ze podle toho co pises, tak proc by me l nekdo za tohle dostavat provizi. Kdyz bylo vse jasne.... Taky by jsi platil provizi treba skole, ktera je jedina v Tvem meste, za to, ze tam bude chodit Tvoje dite? Sice blbej priklad, ale nic jinyho me ted nenapadlo.... ;-\
14. 4. 2008 09:05
Re: Kdo to zase vytahuje
Ale vždyť tu provizi bude platit Tatrovka, ne stát. Tatrovka bude mít o to nižší zisk z prodeje. Je to soukromý subjekt. Tak proč to všem vadí?
14. 4. 2008 09:21
Re: Kdo to zase vytahuje
a nezahrne si Tatrovka pak tu provizi třeba do ceny?

Tady jde spíš o princip - proč, když stát rozhodne, že nakoupí bez výběrového řízení u jednoho výrobce náklaďáky, se tam musí zase objevit sprostředkovatel? Ale zjevně je to normální - nemocnice taky materiál nenakupují u výrobců, ale přes X sprostřekovatelů aby "ušetřily".... ;-\
14. 4. 2008 09:29
Re: Kdo to zase vytahuje
Je jasné, že priamy predaj nebol samozrejmosťou a Tatra sa poistila pánom Stošekom. Resp. minimálne v Tatre si mysleli, že pán Stošek má reálny vplyv na to, že Tatra dostane zákazku bez výberového konania. Či mal aj reálny vplyv je už iná vec.
Avatar - Blue Sun
14. 4. 2008 09:48
Re: Kdo to zase vytahuje
Házení špíny je výborný sport. Zaměstná se jím plno lidí, všechny to baví, protože si tím vybijou své vlastní nedokonalosti, chyby a mindráky.
Ale když se k tomu sníží už i takový server jako auto.cz, je to k pláči.
14. 4. 2008 10:22
Re: Kdo to zase vytahuje
Proč se divíš? Auto.cz patří do stejné žumpy jako Svět motorů. Přečti si to na konci stránky a jseš doma.
14. 4. 2008 10:28
Re: Kdo to zase vytahuje
Tak na Tatře R 210 toho moc tarováckého neni. To auto postavili jěště v Roudnici n.L.(ROSS) na základě Renaultu. ROSS stačil armádě dodat mám za to asi 4 vozy a pak zkrachoval. A Tatra to koupila i se závazky k armádě (což bylo na té koupi nejzajímavější). Takže je otázka komu vyvolání této "aféry" slouží?
Avatar - KANKUNEN
14. 4. 2008 10:31
Re: Kdo to zase vytahuje
Mohu potvrdit, že je to skládačka a v Tatře se montuje. Tatra jako továrna by potřebovala tak miliardu, aby se to tam dalo do kupy.
Avatar - Special-line
14. 4. 2008 10:35
Re: Kdo to zase vytahuje
A co myslíš tím dalo se to do kupy?
Avatar - KANKUNEN
14. 4. 2008 12:04
Re: Kdo to zase vytahuje
Fabrika
Avatar - Special-line
14. 4. 2008 12:18
Re: Kdo to zase vytahuje
Tak jako Tatra jako společnost už je z nejhoršího venku produkce, stoupá po tom co to sestěhovali už ani nestačí kapacita. Získávají čím dál více zakázek modernizuje se vybavení najímají se dělníci a konstruktéři atd. Toto vedení opravdu dělá firmě dobře.
Avatar - Blue Sun
14. 4. 2008 11:04
Re: Kdo to zase vytahuje
Minimálně rámy a nástavby dělá Tatra sama. Nevím už, jak je to s nápravami, ale mám pocit, že převzali kompletní strojařinu k jejich výrobě. Motory jsou Renault, budky taky. Převodovky... tam si nejsem jistý.
Avatar - T613
14. 4. 2008 11:13
Re: Kdo to zase vytahuje
[odkaz] od strany 18 (i když předchozí stojí taky za to ;-) ). Předpokládám že tam mají popsánu sériovou verzi
Avatar - Pekelná Micinka
14. 4. 2008 11:17
Re: Kdo to zase vytahuje
:yes: :yes: Přesně tak, všude by se snažili, aby zakázka zůstala doma, navíc Tatra je nejlepší volba, vyrábí armádní vozidla už velice dlouho a systém "motor-roura" nám záviděli všude, pochybuji o tom že by za stejné peníze dokázala jiná automobilka dodat lepší řešení.
Avatar - Blue Sun
14. 4. 2008 11:40
Re: Kdo to zase vytahuje
Zrovna 810 ale nemá rouru... není to klasik Tatra.
Avatar - Pekelná Micinka
14. 4. 2008 12:16
Re: Kdo to zase vytahuje
To je škoda, ale předpokládám, že i tak bude mít skvělé vlastnosti.
Avatar - Special-line
14. 4. 2008 12:20
Re: Kdo to zase vytahuje
No tak vychází to z podvozku V3Sky takže to bude mít určitě podobné vlastnosti. Hlavně teď záleží co s tím udělají pneumatiky. Balony kontra tupláky u původního provedení. Na něco sou lepší tupláky na něco zase balony.
Avatar - Pekelná Micinka
14. 4. 2008 12:58
Re: Kdo to zase vytahuje
Upřímně řečeno, jsem se o celou záležitost předtím vůbec nezajímal, takže jsem ani nevěděl o jaké modely se jedná. V3S je taktéž geniální konstukce. O jízdní vlastnosti s balonovými pneumatikami bych neměl strach, při konstukci s tím jistě počítali.
Avatar - Pekelná Micinka
14. 4. 2008 13:04
Re: Kdo to zase vytahuje
Máš nějakej mail? Pošli mi ho na můj.
Avatar - Special-line
14. 4. 2008 13:08
Re: Kdo to zase vytahuje
Teď nevím co myslíš. Jako moji e-mailovou adresu?
Avatar - Blue Sun
14. 4. 2008 13:56
Re: Kdo to zase vytahuje
Kolegové si to docela při zkouškách pochvalovali. Je to moderní nákladní auto s průjezdnostní nepřekonatelné V3S.
Avatar - Pekelná Micinka
14. 4. 2008 20:46
Re: Kdo to zase vytahuje
Já to nemyslel jako nevýhodu, spíš mě to překvapilo. Domníval jsem se, dosud, že všechny moderní "velké" Tatry, mají páteřovou rouru. Teď si procházím stránky výrobce a bohužel ve výrobním programu tohle není napsané, resp. nevyplývá z něj, které typy mají rouru, nebo které ne, navíc o vojenských T810 zde není ani slovo (což i chápu).
Avatar - T613
14. 4. 2008 20:55
Re: Kdo to zase vytahuje
Neboj mají ji popsanou, jen je založená [odkaz] str.18. Najdeš ji jinak v downloads. T810 je jediným "bezpáteřním" výrobkem Tatry, tedy zatím.
Avatar - Pekelná Micinka
14. 4. 2008 20:59
Re: Kdo to zase vytahuje
Aha. Docela by mě zajímalo, co se děje s 815-7... Naživo jsem ještě neviděl. [odkaz] Budka připomíná HEMTT, což je daný asi požadavky NATO. Předpokládám, že tu (budku) nevyrábí Renault, jak píše o ostatních Tatrách MichalPolan. Zejména verze 8x8... Konečně nějaké pokračování 813ky.
Avatar - T613
14. 4. 2008 21:11
Re: Kdo to zase vytahuje
sedmička je komplet v režii Tatry. dám ti tu sem pár odkazů.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - T613
14. 4. 2008 21:13
Re: Kdo to zase vytahuje
a videa z youtube
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - Pekelná Micinka
14. 4. 2008 22:46
Re: Kdo to zase vytahuje
Dík pěkný, i když jsem se zatím nedozvěděl, jestli ji naše armáda má, nebo je to jenom práce fabriky.
Avatar - Blue Sun
15. 4. 2008 07:29
Re: Kdo to zase vytahuje
Armáda o nich uvažuje, jsou ve zkouškách. Tohle auto se objevilo poměrně nedávno, na rozdíl od 810, která je pokračováním něčeho už dávno vytvořeného. Měla by pak u nás nahradit některé verze 815, hlavně v misích. Její tvar (kabina) je dán požadavkem na snadné pancéřování a možnost přepravy letecky - pokud se nepletu, měl by ji pojmout i Hercules.
Avatar - Pekelná Micinka
15. 4. 2008 11:53
Re: Kdo to zase vytahuje
Doufám, že to vyjde. Ano, má "Nato" profil, takže by měla být letecky přepravitelná, vč. Herkulesu, tak to je i oficiálně na stránkách Tatry. Mě spíš zajímalo, jestli si Tatra vyrábí kabinu sama, nebo ji taky vyrábí někdo externě, proto jsem zmiňoval americký HEMTT.
Avatar - T613
15. 4. 2008 11:58
Re: Kdo to zase vytahuje
co vím, tak je to domácí práce. Pochybuji, že by v budce spolupracoval s jedním se svých hlavních konkurentů.
14. 4. 2008 13:54
Za co provize?
Soukromá firma nevyplácí provize jen tak pro nic za nic. Možná měla "přikrýt" nekvalitu, možná bylo potřeba "odměnit" politiky za správné rozhodnutí- i lidovci vládnoucí ministerstvu obrany jsou přes své křesťanské myšlení chamtiví. Ostatně po posledních "čunkiádách" bychom se neměli divit už ničemu. TATRU do armády ano, ale proč to musí být s tolika aférami (PRAGA,nedodržení termínů a kvality, provize) a jen bůch ví co přijde ještě. A že přijde.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - T613
14. 4. 2008 14:19
Re: Za co provize?
Praga vs. Tatra je aféra? A to prosím proč? Dodavatel se nepohodl s odběratelem, a ten zvolil pro něj lepší řešení.
gen.v.v. Kostelka, který smlouvy podepsal nebyl lidovec, ale byl tam za jinou stranu.
A nedodržení termínů? Co sem zatím slyšel bylo to způsobeno různým vymýšlením od armády co tam vše má být. Pak se samozřejmě přešvihla hmotnost (ani ne o půl tuny). A pak po odtučnění na požadovaných 13tun, dostala papíry od armády na 14tun. Takže byrokratický šiml zase zařehtal.
10. 3. 2021 21:52
Takhle teda ne
Tak, jak to teď vedou v armádě - no to snad není možné. Nechtěla jsem věřit vlastním očím když nakoupili ty Pandury za nesmyslné peníze a rok na to je odrovnala Felda někde v Horní Dolní. TO byla zase mezinárodní ostudu. O ostudu ale až tak nejde. Přečtěte si sami na http://www.dvaroky.wz.cz jak to funguje, když sloužíte pro vlast.
Rozbalit vlákno
0