Čtenář GTI píše o GTI: Test na vlastní kůži

Čtenář GTI píše o GTI: Test na vlastní kůži

 
 

Nic není nemožné. Čtenáře s nickem GTI zná z diskusí pod články už celá redakce a od nápadu zapojit jej do testu stylem "Nomen omen" byl k realizaci jen skok. V sobotu jsme jej v severních Čechách našli a v neděli už se proháněl ve stejnojmenném Golfu.

Nic není nemožné. Čtenáře s nickem GTI zná z diskusí pod články už celá redakce a od nápadu zapojit jej do testu stylem "Nomen omen" byl k realizaci jen skok. V sobotu jsme jej v severních Čechách našli a v neděli už se proháněl ve stejnojmenném Golfu.

Redakční test Volkswagenu Golf GTI najdete v magazínu Auto.cz

GTI o GTI:
"Je neděle, a já čekám u AGIPu na Strakonické. Čekám na 4x 225 milimetrů v 18ti palcích. Ve 14:01 se letmo seznámíme. Moc ho nezajímám. Já jsem o poznání zvědavější. Kolem dokola antracit, vpředu přeťatej rudou linkou, jako kdyby ti ďábel naznačoval cestu do pekel. První dojem je důležitej a je jednoznačnej - žádné rozpaky. Tedy moje z něho. Co si myslí on o mně najevo nedává. Je znát, že má dobré předky, na vizitce vzadu jen - GTI. Ten kdo zná, zdraví první...

Vyjíždíme na Strakonickou. On vpředu, já za ním v závěsu v Seat Toledo. Dobrej předkrm. Míříme směr Slapy. Projíždíme kolem Chuchelského závodiště, registruji periferně cval zdejších plnokrevníků a s očima přisátýma na zpětná světla geteíčka uvažuji, zda těch jeho 200 koní je také z nejlepšího chovu. Brzy to poznám. Přejedeme most. Stojíme, obcházím ho dokola. Jistej posaz, ví, že má na hodně, je tichej, důstojnej a vyváženej. Tak jo, jdem na to, hochu. Sesouvám se na kožené sedadlo. Hladím kůži. Lehce drhne. Jistě, má lehce drhnout. Občas takové kůže hladívám... Levačku nahoru na volant, mám na ní chronograf Certina Cascadeur, neprodám se lacino. Pohladím řadičku, zvedám zrak šikmo vpravo vzhůru a seřizuji zpětné. Jsem zvědav, jestli v něm uvidím tu svou křivku rozkoše, až to spolu rozpálíme.

Startuji. Zavrní a spodním tónem mi lehce naznačí, že vydrží dost. Volím na DSG režim sport, co jiného. Neprotestuje a sametově se rozjíždí. Nijak ho neberu pod krkem. Zatím. Na tři se zhoupneme v podjezdu mostu a čtyřkou zdravíme Vltavu, co plyne líně proti nám. Na první rovince ho poprvé zatnu. DSG mžikově podřazuje na tři a já rychle přesunuju levačku na hliníkovou opěru vedle levého podběhu. Tak tohle jsem nečekal. Dělám, že nic, ale lehce vydejchávám. Motor ladil asi nějakej milovník tenorsaxu Bena Webstera. Ten zvuk je báječnej, nepřidává to tu někdo na zesilovači? Upravuji otáčky na 4.5 tisíce. Umíš hochu. Umíš zrychlit setsakra silně. Ze Štěchovic nahoru na Slapy jsou dva kilometry tak akorát pro tebe, tak to zprubnem, GTI. Pravá tlačí plnej, motor vyje, zadek sedí a netrhá se, předek jede jen kam chci. Jo, tak to je let. Tvrdě to přišlápnu v poslední vracečce a zkouším, co vydrží. Něco mi bliká na přístrojovce a umravňuje nás to oba. Ok, ok, ale my bychom to také zvládli, my nepotřebujeme omezovače. Dá se to vypnout. Odpor volantu je akorát, cítím odezvu, trochu mu povoluju uzdu a ve stejném okamžiku dávám forsáž. Vyletíme oba ze zatáčky a řítíme se závěrečnou rovinkou na horizont. Teda ten zvuk mě bere. Vidím, že DSG řadí nahoru až v červeném poli. Umí to.

Sjíždíme zvolna k přehradě, mám čas uvědomit si, že sedadla jsou dělaná na míru, opěradla mě drží jak maminka v klíně, když mě kojívala. Na všechno dosáhnu, každej knoflík jak má být. Přístroje na mně modře svítí, z té třístovky na tachometru mám lehoučkej mindrák. Přejíždíme přehradu, rámuje nás betonové zábradlí. Stahuji okénka, přidám plyn a vpíjím se do toho sytého tenora, Ben by to určitě ocenil. V Rabyni ho před hotelem ohnu podle levého loktu. A ohnout se dá, to mrkám. Nechám proklouznout volant v levé dlani a lehce mi zavadí ta zploštělost na věnci volantu. Nazpět už to jde samo. Chceš předjet? No problém. Musíš dobrzďovat? No problem. Před Štěchovicemi to rozpálím z kopce a zkouším, zda doběhnu DSG. Nedoběhnu, podřadilo přesně tak, jak jsem potřeboval. Hergot, že bych ho na něčem nedostal? U Zbraslavi to valíme vpravo a vyjíždíme všechny serpentiny, co jich k Jesenici jen je. Jede radostně, lehce a jak přikovanej. Před vracečkou jdu tvrdě na brzdu. Jde mi perfektně za nohou, no, vidím, že umí i brzdit. Najíždíme na dálnici. Není provoz, tak jsem ho zkusil. Někdy prostě uděláš i tohle. Dotáhli jsme to v mžiku na 240. Jako střela z Berety, jen Ben toho tenora rdousil a rdousil tak, jak to umí jen mistři. Vracíme se spojkou k AGIPu. Hotovo, zastavuji, v radiu zpívá Limahl Neverending Story. Jo, jo, GTI, ty jsi opravdu Nekonečný příběh... Vystupuji a s láskou zavírám dveře.

Umíš hochu, máš na hodně, neukolébáváš, máš esprit, umíš pohnout tepem. Já poznal dokonale tvého dědečka, měl ve stáji tvých 115 koní. Byl tichej a hladkej. To ty, ty jdeš s dobou, jsi mírně přidrzlej, hodně sebevědomej, a přitom máš cit. Máš nádhernej hlas, zatahuješ odspodu a prý máš turbo, tak tomu ani nechci věřit. A tvých dvěstě koní je opravdu z toho nejlepšího chovu.

P.S. Tu křivku rozkoše jsem tam spatřil zcela zřetelně. A na ničem jsem ho nenachytal. To mě ale nemrzí."

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
OBRAZEM: Podívejte se na hřmící vodopád Dynanji a jeho okolí na západě Islandu OBRAZEM: Podívejte se na hřmící vodopád Dynanji a jeho okolí na západě Islandu

Cesta do severozápadní části Islandu je náročná, ale cíl…

TOP 10: Auta, kterými se vozil Donald Trump. Do Putinovy limuzíny mají daleko TOP 10: Auta, kterými se vozil Donald Trump. Do Putinovy limuzíny mají daleko

Asi každý aspekt soukromého i profesního života…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. Cena začíná na 349 980 Kč Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. Cena začíná na 349 980 Kč

Městské SUV se brzy stane jedním ze tří nejprodávanějších…

Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky. Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky.

Italský obchodník a dlouholetý majitel vozů BMW…

 



Volkswagen před deseti lety vyrobil nejšílenější auto. Nezkrotil ho ani Jeremy Clarkson Volkswagen před deseti lety vyrobil nejšílenější auto. Nezkrotil ho ani Jeremy Clarkson

Občas je až zarážející, co za kreace dokážou výrobci…

Ojetý VW Golf GTI Mk5:  Radost, nebo starost? Ojetý VW Golf GTI Mk5: Radost, nebo starost?

Akronym GTI je s golfem spjatý už od počátku. Třetí a…

 



 
Úžasné muzeum Mazda nedaleko našich hranic: Tohle neuvidíte ani v Japonsku!

Úžasné muzeum Mazda nedaleko našich hranic: Tohle neuvidíte ani v Japonsku!

Dnes 08:00

V Evropě naprosto unikátní sbírka historických vozů Mazda je od loňska k vidění v bavorském městečku Augsburg.




Blesk.cz

Forum Karlín rozezní indie rock: Alt-J se vrací v únoru do Prahy

Forum Karlín rozezní indie rock: Alt-J se vrací v…

Propásli jste letošní Colours of Ostrava? Poku ano, střípek z velkého festivalu můžete zažít i v Praze. A to na…

Zoufalý Pomeje bojující s rakovinou hrtanu: Musí čekat další týden!

Zoufalý Pomeje bojující s rakovinou hrtanu: Musí…

Podstoupil 33 ozařování, měl krk spálený do masa, kvůli bolestem nemohl pozřít ani sousto. Teď se Jiří Pomeje…

 

iSport.cz

Krmenčík si libuje: Náš fotbal je pastva pro oči. Tabulku střelců neřeší

Krmenčík si libuje: Náš fotbal je pastva pro oči.…

Byl to jeho zápas. Během čtrnácti minut zasunul do sítě Mladé Boleslavi dvě branky. Ve zbytku utkání útočil…

SESTŘIHY: Výhru slaví Plzeň i Olomouc, Slavia remizovala ve Zlíně

SESTŘIHY: Výhru slaví Plzeň i Olomouc, Slavia…

Fotbalisté Slavie získali ligový rekord v neporazitelnosti, ve Zlíně ale brali jen bod za remízu 1:1. Další…

 

Reflex.cz

Podzim patří ježkům! Poznáte, kdy potřebují vaši pomoc?

Podzim patří ježkům! Poznáte, kdy potřebují vaši pomoc?

Ježka na zahradě bychom si měli vážit a pěkně ho hýčkat, je to hodně užitečné zvíře, které přes…

Za poznáním Ruska a pochopením ruské duše: Český mnich v Rusku

Za poznáním Ruska a pochopením ruské duše: Český…

Bratr Joakim, původním jménem Roman Hrdý, je jediný český mnich sloužící v Rusku. Není to nevrlý a zamlklý…