Čtenář GTI píše o GTI: Test na vlastní kůži

Čtenář GTI píše o GTI: Test na vlastní kůži

 
 

Nic není nemožné. Čtenáře s nickem GTI zná z diskusí pod články už celá redakce a od nápadu zapojit jej do testu stylem "Nomen omen" byl k realizaci jen skok. V sobotu jsme jej v severních Čechách našli a v neděli už se proháněl ve stejnojmenném Golfu.

Nic není nemožné. Čtenáře s nickem GTI zná z diskusí pod články už celá redakce a od nápadu zapojit jej do testu stylem "Nomen omen" byl k realizaci jen skok. V sobotu jsme jej v severních Čechách našli a v neděli už se proháněl ve stejnojmenném Golfu.

Redakční test Volkswagenu Golf GTI najdete v magazínu Auto.cz

GTI o GTI:
"Je neděle, a já čekám u AGIPu na Strakonické. Čekám na 4x 225 milimetrů v 18ti palcích. Ve 14:01 se letmo seznámíme. Moc ho nezajímám. Já jsem o poznání zvědavější. Kolem dokola antracit, vpředu přeťatej rudou linkou, jako kdyby ti ďábel naznačoval cestu do pekel. První dojem je důležitej a je jednoznačnej - žádné rozpaky. Tedy moje z něho. Co si myslí on o mně najevo nedává. Je znát, že má dobré předky, na vizitce vzadu jen - GTI. Ten kdo zná, zdraví první...

Vyjíždíme na Strakonickou. On vpředu, já za ním v závěsu v Seat Toledo. Dobrej předkrm. Míříme směr Slapy. Projíždíme kolem Chuchelského závodiště, registruji periferně cval zdejších plnokrevníků a s očima přisátýma na zpětná světla geteíčka uvažuji, zda těch jeho 200 koní je také z nejlepšího chovu. Brzy to poznám. Přejedeme most. Stojíme, obcházím ho dokola. Jistej posaz, ví, že má na hodně, je tichej, důstojnej a vyváženej. Tak jo, jdem na to, hochu. Sesouvám se na kožené sedadlo. Hladím kůži. Lehce drhne. Jistě, má lehce drhnout. Občas takové kůže hladívám... Levačku nahoru na volant, mám na ní chronograf Certina Cascadeur, neprodám se lacino. Pohladím řadičku, zvedám zrak šikmo vpravo vzhůru a seřizuji zpětné. Jsem zvědav, jestli v něm uvidím tu svou křivku rozkoše, až to spolu rozpálíme.

Startuji. Zavrní a spodním tónem mi lehce naznačí, že vydrží dost. Volím na DSG režim sport, co jiného. Neprotestuje a sametově se rozjíždí. Nijak ho neberu pod krkem. Zatím. Na tři se zhoupneme v podjezdu mostu a čtyřkou zdravíme Vltavu, co plyne líně proti nám. Na první rovince ho poprvé zatnu. DSG mžikově podřazuje na tři a já rychle přesunuju levačku na hliníkovou opěru vedle levého podběhu. Tak tohle jsem nečekal. Dělám, že nic, ale lehce vydejchávám. Motor ladil asi nějakej milovník tenorsaxu Bena Webstera. Ten zvuk je báječnej, nepřidává to tu někdo na zesilovači? Upravuji otáčky na 4.5 tisíce. Umíš hochu. Umíš zrychlit setsakra silně. Ze Štěchovic nahoru na Slapy jsou dva kilometry tak akorát pro tebe, tak to zprubnem, GTI. Pravá tlačí plnej, motor vyje, zadek sedí a netrhá se, předek jede jen kam chci. Jo, tak to je let. Tvrdě to přišlápnu v poslední vracečce a zkouším, co vydrží. Něco mi bliká na přístrojovce a umravňuje nás to oba. Ok, ok, ale my bychom to také zvládli, my nepotřebujeme omezovače. Dá se to vypnout. Odpor volantu je akorát, cítím odezvu, trochu mu povoluju uzdu a ve stejném okamžiku dávám forsáž. Vyletíme oba ze zatáčky a řítíme se závěrečnou rovinkou na horizont. Teda ten zvuk mě bere. Vidím, že DSG řadí nahoru až v červeném poli. Umí to.

Sjíždíme zvolna k přehradě, mám čas uvědomit si, že sedadla jsou dělaná na míru, opěradla mě drží jak maminka v klíně, když mě kojívala. Na všechno dosáhnu, každej knoflík jak má být. Přístroje na mně modře svítí, z té třístovky na tachometru mám lehoučkej mindrák. Přejíždíme přehradu, rámuje nás betonové zábradlí. Stahuji okénka, přidám plyn a vpíjím se do toho sytého tenora, Ben by to určitě ocenil. V Rabyni ho před hotelem ohnu podle levého loktu. A ohnout se dá, to mrkám. Nechám proklouznout volant v levé dlani a lehce mi zavadí ta zploštělost na věnci volantu. Nazpět už to jde samo. Chceš předjet? No problém. Musíš dobrzďovat? No problem. Před Štěchovicemi to rozpálím z kopce a zkouším, zda doběhnu DSG. Nedoběhnu, podřadilo přesně tak, jak jsem potřeboval. Hergot, že bych ho na něčem nedostal? U Zbraslavi to valíme vpravo a vyjíždíme všechny serpentiny, co jich k Jesenici jen je. Jede radostně, lehce a jak přikovanej. Před vracečkou jdu tvrdě na brzdu. Jde mi perfektně za nohou, no, vidím, že umí i brzdit. Najíždíme na dálnici. Není provoz, tak jsem ho zkusil. Někdy prostě uděláš i tohle. Dotáhli jsme to v mžiku na 240. Jako střela z Berety, jen Ben toho tenora rdousil a rdousil tak, jak to umí jen mistři. Vracíme se spojkou k AGIPu. Hotovo, zastavuji, v radiu zpívá Limahl Neverending Story. Jo, jo, GTI, ty jsi opravdu Nekonečný příběh... Vystupuji a s láskou zavírám dveře.

Umíš hochu, máš na hodně, neukolébáváš, máš esprit, umíš pohnout tepem. Já poznal dokonale tvého dědečka, měl ve stáji tvých 115 koní. Byl tichej a hladkej. To ty, ty jdeš s dobou, jsi mírně přidrzlej, hodně sebevědomej, a přitom máš cit. Máš nádhernej hlas, zatahuješ odspodu a prý máš turbo, tak tomu ani nechci věřit. A tvých dvěstě koní je opravdu z toho nejlepšího chovu.

P.S. Tu křivku rozkoše jsem tam spatřil zcela zřetelně. A na ničem jsem ho nenachytal. To mě ale nemrzí."

Spolupracujeme s TipCars.com
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test ojetiny Audi Q5: Prémiové neznamená bez chyb Test ojetiny Audi Q5: Prémiové neznamená bez chyb

Vstup mezi střední SUV se značce Audi povedl. Q5 ocení…

Tohle bolí! Ultravzácné Ferrari F40 v Británii shořelo na popel Tohle bolí! Ultravzácné Ferrari F40 v Británii shořelo na popel

Někomu se nepoštěstí vidět Ferrari F40 jedinkrát za život…

 




Ojetý VW Golf GTI Mk5:  Radost, nebo starost? Ojetý VW Golf GTI Mk5: Radost, nebo starost?

Akronym GTI je s golfem spjatý už od počátku. Třetí a…

Ojetý Volkswagen Golf 1.9 TDI: Reklama na nízkou spotřebu Ojetý Volkswagen Golf 1.9 TDI: Reklama na nízkou spotřebu

Volkswagen Golf je etalonem nižší střední třídy. Platí to…

 



 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Včera

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Pandí dvojčata ztrácejí ostych. Ve zlínské zoo už je mohou vidět návštěvníci

Pandí dvojčata ztrácejí ostych. Ve zlínské zoo už je…

Ve zlínské zoologické zahradě se narodila dvojčata pandy červené. Mláďata jsou tři měsíce stará a pomalu…

Recenze: Sova Samuela Bjrka budí strach. A čeho se bojí její autor?

Recenze: Sova Samuela Bjrka budí strach. A čeho se…

Když se loni na pultech knihkupectví objevil titul V lese visí anděl, jen se po něm zaprášilo. Samuel Bjrk nyní…

 

iSport.cz

Otrávený Ronaldo! Neradoval se po gólu Benzemy, naštvalo ho střídání

Otrávený Ronaldo! Neradoval se po gólu Benzemy,…

Tohle není ten Cristiano Ronaldo, na kterého jsou fanoušci Realu Madrid zvyklí. V posledním zápase na půdě Las…

Ščasný ve Spartě končí! Trénink po prohraném derby vedli asistenti

Ščasný ve Spartě končí! Trénink po prohraném derby…

Bídné derby se Slavií (0:2) leccos naznačilo, v pondělí se přistoupilo ke konkrétním krokům. Zdeněk Ščasný končí…

 

Reflex.cz

Fikce, nebo realita? Bookmakeři tipují, kdo vyhraje volby do Senátu. Nejvíce má získat ČSSD

Fikce, nebo realita? Bookmakeři tipují, kdo vyhraje…

Nejúspěšnější stranou ve volbách do třetiny Senátu bude letos ČSSD. Alespoň si to myslí kancelář, která na…

Týden volné lásky a sexu aneb Oslava konce období hojnosti v severním Nigeru

Týden volné lásky a sexu aneb Oslava konce období…

Zapadající slunce ozařuje obličeje vysokých, až anorekticky štíhlých mužů. Jejich výšku ještě zdůrazňují pštrosí…