Souhlasím s tebou. Moc nechápu proč do kategorie off-road patří Porsche Cayenne a Volkswagen Touareg. Moc mi jako pravý off-road nepřipadají. Podle mě tyto dvě značky patří do SUV. K prvnímu místu Volkswagenu není co dodat. HRÚZA!!! Volkswagen=lidové auto??????
Souhlasim, Touareg NENI offroad! Mezi skutecne offroady patri pouze a jenom PATROL GR, LANDCRUISER 100,90(novy landc.uz taky ne),LANDROVER, JEEP, MERCEDES G atd. A Porsche do terenu nepatri. Chci videt kdo by se s tak drahym autem precpanym jemnou elektronikou vydal do terenu.....
Na autorevue.cz byli z Touarega, pokud vim, pomerne vypleskli (v dobrem slova smyslu) ... Asi to nebude tak uplne "mimo" (navic, kdyz si to mysli tolik lidi, ze ho vynesou na prvni misto) ...
Zajímalo by mě, kolik z těch lidí co ho hodnotili s ním a ostaními auty v anketě jezdilo a kolik z nich má zkušenosti s ježděním v terénu... Vsadím se, že možná nadpoloviční většina nejezdila s vůbec žádnými auty z ankety. jaký pak má takové hodnocení smysl?
K hodnocení Autorevue.cz - nepamatuji si, že bych někoho z Autorevue někdy potkával na offroad srazech, expedicích nebo závodech offroadů. Bohužel, offroady často hodnotí lidé, kteří jim příliš nerozumí. Jinak nic proti autorevue.cz, jejich testy obecně patří k těm nejkvalitnějším, ale offroady mají svá "špecifiká"....
aniž bych kohokoliv preferoval a kohokoli se zastával, ale ty sám máš zkušenost z ježdění s Touaregem v terénu? Já ano a musím říct, že o tomto autě se s respektem vyjadřuje mnoho lidí od off-roudů. Ano, nepatří do této kategorie svou stavbou, ale svými vlastnostmi nepochybně patří k tomu nejlepšímu, co se dá vzít do opravdu těžkého terénu a to bez jakékoli další úpravy - mám osobní zkušenost, že se seriovým Touaregem zvládnu na běžných silničních gumách to, na co si například Patrol GR musí obout off-road speciály.
Já bych nerad, aby to co jsem psal si pochopil jako kritiku Touarega, je to určitě podařený SUV, s velmi dobrými teréními schopnostmi. Já pouze kritizuji jeho zařazení mezi offroady. Nevím, jak by se jeho prodejci (např. ty - jak vidím z domény porsche.cz v mailu) stavěli k tomu, kdyby si toto auto skutečně někdo vzal třeba na výpravu do Rumunska. Opravdu věříš tomu, že by se vrátil v pořádku a budete vzniklé problémy řešit jako záruční opravu? Jinak na krátkých testech v náročném terénu určitě zvládne to samé co třeba Patrol. Možná díky účinné elektronické kontrole protiprokluzu zvládne na silničních pneumatikách i víc.
Touaregem jsem v terénu bohužel nejezdil (do terénu mi ho nikdo nepůjčil), pouze po silnici. Mimochodem, za test jízdy v terénu nepovažuji takové to přejíždění hrbolů vzadu za Offroad Pointem... To je testování spíš v laboratorních podmínkách, na hony vzdálené od zabláceného terému někde v lese. Skutečně těžký terén je bohužel také o tom, že v něm lze auto velmi snadno poškodit, šrámy od větví a občas nějaké opření se o strom je normální, a to pak vychází u Touarega trochu dráž. Proto obecně, takto drahá auta nebudou do těžkého terénu nikdy vhodná.
Heh? Zkusenosti s off-roadama mam naprosto nulovy, ale posuzovat "opravdovost" off-roadu podle toho, jestli opravy na nem jsou lacinejsi/drazsi nez na jinych - to je nejaky "nedorozumeni", ne? :o) (Jiny konkretni vyhrady jsi neuvedl.)
mej se
mám tomu rozumět tak, že když se v terénu musíš o něco opřít (strom, svah apod.) a tím poškodíš auto (promáčkneš dveře, ulomíš zrcátko...), tak to považuješ za garanční závadu, kterou budeš chtít opravit zdarma? Drtivá většina těchto vozů je určená pro léčitele komplexů (já osobně jim říkám "Jonáci") a do terénu to auto nikdy nevjede, ale když už se tak stane, tak se nemá za co stydět. To auto je SUV a jeho největší slabinou je samonosná budka, to auto se v terénu díky absenci rámu začne za chvíli kroutit a přinese to problémy tohoto rázu. Hodně štěstí v Rumunsku i na ostatních cestách a necestách celýho světa - Čau
Pravý Off-road
S Touareg-om dobijete každý terén ďaleko od cesty. Pripravte sa na prejazd riekou, križovanie priekop, odvážne cesty, špekulatívne stúpania a pripravte sa na to, že budete po kolená v bahne. Touareg je pripravený s Vami podniknúť cesty do úplne iných svetov. Terénne dobrodružstvo sa môže začať.
Brodivosť
Vo vode je Touareg úplne vo svojom živle. Maximálna brodivosť je pri bežnom pružení 500 milimetrov, s CDC-vzduchovým pružením 580 milimetrov. Dvere a záklopky sú špeciálne utesnené a tiež zariadenia ako svetlomety, konektory, vzduchovody, odvzdušňovače a káblové hriadele sú absolútne vodotesné.
Svetlá výška
V teréne ukazuje Touareg svoju ozajstnú veľkosť a všetko ostatné necháva pod sebou. Pri svetlej výške nad zemou 237 mm - so vzduchovým pružením až 300 mm - je každý terén malý.
Stúpavosť
Či sa jedná o križovanie dún alebo prekonávanie vrchov. So svojou schopnosťou stúpať, ktorá činí 100 % alebo 45 stupňov, Touareg zvláda bez námahy všetky stúpania. Samozrejme zvláda aj vrcholky, klopenia, prekážky a úbočia bezproblémovo so svahovým uhlom 28 stupňov, poprípade 33,2 stupňa so vzduchovým pružením a prechodovým uhlom 22 stupňov alebo 27,2 stupňa so vzduchovým pružením.
Naklonenie
Touareg je jednoducho jednička. Až do naklonenia 70 % alebo 35 stupňov je zaručená bezpečná naklonená jazda. V stoji predstavuje maximálne zaťaženie až 100 %, čo je 45 stupňov.
Už to tady kdysi v diskusích bylo - Touraeg sice dokáže v případě potřeby příležitostně zvládnout teréní překážky obdobně jako dobrý offroad, nicméně není konstrukčně určen k pravidelnému používání v terénu. Není to tedy v žádném případě offroad, je to SUV s velmi dobrými teréními schopnostmi.
není konstrukčně určen k pravidelnému používání v terénu
to zni docela pofiderne /:o) co si pod tim ma clovek predstavit ? konstrukcni reseni (ne) k pravidelnemu pouzivani v terenu ???
navic kde je psano, ze prave tenhle pseudo-nedostatek ma prebit vsechny klady Touarega, kterymi tento ty "prave" off-roady prebil ???
Problém je v tom, že pokud Tourag vyhraje kategorii offroad, je to asi něco podobného, jako když budu tvrdit, že nejlepší zelenina je vepřová... Tourag prostě neodpovídá obecně uznávané definici offroadu a tudíž by neměl být do této kategorie zařazen. Nechci tady tvrdit, že definice offroadu musí obsahovat poviný rám a tuhou zadní nápravu. To není pravda. Dovedu si představit i offroad, který tohle nemá, nicméně musel by být konstrukčně řešen tak, aby pravidelný provoz v terénu vydržel. Tak tomu u Touarega není a ukazují to již první praktické zkušenosti (ptejte se třeba novinářů, kteří jej testovali). Pokud tomu nevěříte, zkuste si vzít Touraga na expedici do Rumunska spolu s Patroly a ostatními pravými offroady. Vsadím se, že Tourag umře jako první a navíc prodejce vám hned začne tvrdit, že záruku neuznává, že jste automobil příliš namáhal v terénu do kterého není určen...
Sakra, omlouvám se za překlepy, psal jsem to na notebooku na koleně, nějak se mi nedařilo správně napsat Touareg... Aspoň to mohli pojmenovat nějak normálně, aby se to lépe psalo - třeba Patrol nebo Land Cruiser :-)
Je to problem rozdeleni do kategorii. Kde konci SUV a zacina offroad. Ale tem, kteri nemuzou vystat lidove auto na prvnim miste musim rict, ze se svymi jizdnimi vlastnostmi offroadum hrave vyrovna.
Pridavam se k nazoru ze Tuareg/Cayenne patri do kategorie SUV.
Nedavno vysel v AutoTipu srovnavaci test (prevzaty z nem. AutoBildu) kde postavili proti Tuaregovi BMW 7 jakozto predstavitele lux. silnicnich vozu a Mrecedes G jakozto predstavitele kategorie Off-road. Zatim co na silnici se Tuareg jizdnimi vlastnostmi hodne priblizil BMW tak v terenu proti G moc neobstal. Po absolvovani testu mel defekt pneumatiky a nekolik dalsich problemu s elektronikou...
Jinak si myslim, ze Tuareg je moc dobre auto. (Kdybych na to mel tak bych sel radeji do X5 ;-))
s tou X5 bych to udelal stejne.. VY se tady vsichni hadate o tom kam patri.. ale je znamo, ze vw toto udelal zamerne.. postavil auto, kteremu dal ne od kazdeho trochu jako SUV, ale od kazdeho hodne.. a je urcen jak do tezkeho terenu, tak jako reprezentativni vuz mezi limuziny.. neustale pribyva mnoho aut, ktere se nedaji zaradit do specificke kategorie.. podle me by tech kategorii melo byt vic.. NAPRIKLAD zalozit kategorii kam by se vesli: TOUAREG, CAYENNE, MB M, X5..to je trida sama o sobe.. JO a este bych chtel podotknout ze je podle me jedno, jestli v tezkym terenu urazis zrcatko LAND CRUISERU 100 nebo VW TOUAREG.. financne to vyjde stejne..
cital som ten test v nemeckom originaly,dost som sa pobavil.ked sa snazili v terene dohnat g tak im prdla pneumatika, potom chceli vyskusat dodanu sadu na fukanie, ktoru odkukali od mercedesa ale nefungovalo im to.tak odisli s defekom na parkovisko a ked rano prisli tak boli dalsie 2 na rafe.potom nakopli slavny V10tdi a nesiel im na vsetky valce.co k tomu dodat?
naskok vdaka technike
ako napisal niekto hore, je to suv s dobrymi ter.vlastnostami, tka raz za rok ist po lesnej ceste na huby
Uz jste nekdy jeli v UAZu 452. To je off road!!!!! Obout na to sipove gumy a skoro (napr. strom nebo panel) nic Vas nezastavi a to bohuzel plati i o brzdach ( seridit je - ukol pro Ferdu Mravence ) . Pouze se nedoporucuje skocit si v 50 km/h pres horizont. Kdyz rupnou obe redni pera tak to moc velka sranda neni.
Do SUV prý patří "patří vozy s pohonem všech kol ". Ovsem Volvo XC90 nema pohon vsech ctyr kol. Ma ho totiž pouze obcasny! Je to pohon dvou kol ke kteremu se obcas (vetsinou az uz to nepotrebujete!) pripne dalsi naprava.
Ale to je klasicky neporadek 4x4 automagazin, kde se nejsou schopni vyporadat s nazvem a tak michaji jablka s hruskami. Uz ten casopis nekupuji, ostatne u nas neni asi jediny, ktery by si v tom udelal poradek a nematl ctenare...
Vy jste tady všichni tak chytrý, jak toho touarega haníte, zajímalo by mě, kdo z vás v něm jel, já v něm jel přes 200 po silnici a pak hned v těžkym terenu, kde mělo s trakcí problemy i MB G a všechno to touareg zvládl....
tourage je super kara. jestli hodne nasetrim do pristiho jara, tak jdu do ni, ale pro pritelkyni :-) svara pracuje ve VW a je s nim nadmiru spokojen.
Ryzi Off-Road to neni, ale nema se v terenu za co stydet.
Diky bohu, ze VW uz opravdu neni "lidove auto"
co myslis pod pojmeom problemy s trakciou,to ako zacalo sa smykat koleso?a koho to v tom gcku sere ked straci mat zaber na jednom a v pohode ides cez teren?