Italsko-americká automobilová skupina Fiat Chrysler Automobiles (FCA) zvýšila ve třetím čtvrtletí čistý zisk o polovinu na 910 milionů eur (23,3 miliardy Kč) z 606 milionů před rokem.
Tak do jisté míry určitě je. Jistá souvislost tam je. Na druhou stranu ruku na srdce, ten tlak na uvádění nových a nových modelů v současné době přerodu nejde táhnout adabsurdum.
Základem je vyrábět a uvádět modely tak, aby se na nich vydělalo.
To, že je FCA teď pod řekněme zdravou rovinou rychlosti obnovy modelové palety je pravda, ale že ostatní mohou mít opačný problém, to se ne tak často prezentuje. A ono v době, kdy si v ekonomickém sranci a je opravdu reálný přerod, posunout život některým modelům, není až tak zlé.
@zlysoused: jistě že to je na úkor investic, nakonec je to na tom jejich porftoliu jasně vidět. Stejný postup zvolilo ještě donedávna krachující PSA a najednou jsou nejen v zisku, ale ještě koupili i Opel. >:D V podstatě to ale znamená velké omezení výdajů na vývoj nových modelů a technologií a čachry s účetnictvím, tak aby výsledky vypadaly pěkně pro akcionáře ;-)
Mít zisk je pěkné, ale takové jednání má svoji cenu.Z dlouhodobého hlediska to znamená ztrátu části trhu a v konečném důsledku i ztrátu zákazníků a technologický skluz. FCA navíc tuhle strategii provozuje na můj vkus už příliš dlouhou dobu a tohle se jim může šeredě vymstít. Ostatně na Alfě je tohle už docela dobře vidět a Chrysler čeká imho podobný osud pokud budou takhle i nadále postupovat...
Tak zrovna Alfa nebyla dobrý příklad. Nové modely jsou technologicky napřed před konkurencí a aby se nerozštěkala celá karavana, tak min. na úrovni těch nejlepších z nejlepších. TO, že ztratili část trhu platí i tady, ale asi to není úplně zásadní. Trvá to obvykle 2 generace, než se to vrátí do původních kolejí, tady to může být o trochu dřív.
Jistě že je to na úkor investic, kdy pohřbili Lancii, do Alfy taky celá léta šlo mimimum a to samé jedou v USA, kde Chrysler živoří s 2 modely, Dodge má 10-15 let staré vykopávky a to samé RAM (mimo přelepý itlaský dodávky).
Investice do motorů nula, nikde nic. Kvalita mizerná tak to je pak lehké být v zisku, když se nikam neivestuje.
FCA v Evropě statila trh od střední třídy výše a v USA ztratila kompletně trh midsizů a malých auta a postupně ztrácí i v large cars, minivanech a mpv a zbývaj jim jen suv a trucky a už i tam začínaj klesat