Tak jo.. asi bych měl větší radost, kdyby ten zisk byl i po tom, co by se investovalo do nových modelů..., na druhou stranu je to asi lepsi cesta (byť ne tak na prvni pohled), jako to dělaji jiní, třeba právě zmíněné PSA či GM, kdy narvali spoustu investic do nových modelů a ty teď prodávají za cenu železa... Snad ta krize u nás přejde a bude líp...
Nicméně je vidět, že nejen VW (čímž jsme tady krmeni denodenně) umí vydělat peníze...
Zatím to ale vnímám jen jako vítězství v malinkaté bitvičcce, válka vyhraná není...
Zásadní je nezaspat boom na trhu..., nicméně.. Sergio asi není úplnej vůl a nenechal se zvyklat excelentními prodejními výsledky německých zanček v předchozím období... Ono už totiž není kam ty skladový auta lifrovat...
Takže v tomto víceméně (ač jako fandovi se mi to nelíbí), BRAVO Sergio.
VW ale NEUMÍ vydělat peníze! VW prosperuje díky STÁTNÍM ZÁSAHŮM, nikoli vlivem zefektivňování výroby a prodeje, jako Fiat. A to je podstatný rozdíl!
Jinak k tomu vývoji: například KAŽDÝ, kdo použije CR naftový motor, platí Fiatu licenční poplatky. Fiat je jedním z největších dodavatelů vývojových patentů i kompletních technologických celků. Lze předpokládat, že tento trend bude dále narůstat (MultiAir a podobně) stejně, jako bude narůstat úloha Fiatu jako dodavatele či výrobce automobilů pod jinou značkou.
Současné zisky jsou výsledkem zefektivňování výroby a zejména managementu výroby a prodeje, kdy se FIAT zbavuje lidí, kteří vyplňují tabulky, "vyrábějí" PowerPointové prezentace obhajující pouze smysl jejich platů a propouští různé podavače papíru a podobné zbytečné zaměstnance. Kdo se přímo nepodílí na výrobě nebo prodeji aut, má prostě padáka. Je až neuvěřitelné, jak je tento systém řízení produktivní: již přinesl v celokoncernové bilanci zhruba 2 miliardy Eur! Nejde jen o to, že tito zbyteční "manageři" sami spotřebovávají hromadu peněz, ale zejména jde o to, že kazí práci druhým tím, že od nich neustále vyžadují různé podklady a tabulky jako zdroj své samoúčelné a zbytečné činnosti a rovněž z nich plynoucí "opatření" snižují produktivitu práce a zkracuí dobu tvorby reálných hodnot. Nepřipomíná Vám to něco?
Zkrátka, Fiat je jediná evropská automobilka, která se vrací k principu kapitalismu a snaží se postupně vyvázat ze sociální politiky státu a EU, což je směr přesně opačný, než kterým jdou výrobci ostatní, v čele s VW.
Pokial som pochopil, tak ide o zisk koncernu ci iba znacky Fiat? Lebo tahat to moze max. varianty 500vky a Panda, zvysok je uz zastarana paleta modelov. Pre rypalov - kolko z toho zarobil FIAT na servise? >:D
Takže Fiat dělá zastaralou paletu modelů, ze kterých vykazuje zisky, zatímco ostatní prodávají hroznou modernu (nevím, co je na vnějších plechách tak úchvatného, ale když jste tak skromný, že Vám to stačí...), z níž generují ztráty.
Teď si zkuste nasadit hlavu a zamyslet se nad tím, jak je to možné, a zda Vaše trapná poznámka spíše neprozrazuje něco o Vaší duševní úrovni....
Možná, kdybyste pochopil, že auto je trochu víc než jen pár vnějších plechů a přístrojovka, že by Vám to výrazně usnadnilo zařazení se mezi normální lidi.
Držím palce a to nejen Fiatu ale i ostatním automobilkám kteří přinášejí trochu těch emocí a krásy. Nedokážu si představit, že by jsme všichni jezdili v koncernových vozech - nuda a šeď.
FIAT se rozjel..
To není žádné překvapení!!
Koncern tomu obětoval dočasně prodeje v Evropě.
Sázka na Severní a Jižní Ameriku mu vyšla na 100%!! :yes::yes:
Za vydělané penize mohou přijít s novými modely v Evropě.
Tedy FIAT,Alfa Romeo,Lancia i Maserati na tom jen vydělají..!
Ferrari to nepotřebuje...to je max.ziskové samo o sobě!! ;-)
No nadruhou stranu nemůžeš říct, že by Fiat neivestoval do nové techniky, nebo že by těžil ze staré techniky. Mají sice v Evropě roz*rdané portfolio, ale techniku mají na výši.
To jsou 2 různé pojmy: modelová paleta nabídky je z velké části opravdu MARKETINGOVĚ zastaralá. Vy ale hovoříte o MORÁLNÍ ZASTARALOSTI, která se nekoná, neboť ta auta jsou stále z pohledu konstrukce moderní a fakticky konkurenceschopná.
Na mnoha modelech jakoby není moc co měnit, protože by to pouze zvyšovalo jejich cenu. Punto, Bravo... nejlevnější ve svém segmentu, aniž by nízká cena byla na úkor kvality nebo úrovně. jen prostě pořád vypadají stejně. Mají některé pohonné jednotky, které jsou již na trhu leta, základní FIRE dokonce desítky let v téměř nezměněné podobě. Díky tomu jsou jejich výrobní náklady minimální, prodejní ceny příznivé, není ani co opravovat, poněvadž to je za ta leta vyzkoušené a vychytané.
Jedinou cenu, kterou za to zákazník platí je, že ta auta jsou leta stejná. Vadí? V Evropě ano. V Jižní Americe nebo v oblasti užitkových automobilů, tedy tam, kde nerozhoduje image, ale poměr hodnoty a ceny (a zejména ceny servisní), je Fiat lídrem trhu. Tam, kde rozhoduje image, nikoli racionální argumenty, tam je Fiat outsider.
Tajkže v první řadě musíme odlišit, zda se bavíme o autech, nebo o image!
řekl bych, že investují tam, kde vidí příležitost k uplatnění stávající techniky (Severní a Jižní Amerika). V Evropě celkem správně vidí své šance jako mizivé a tudíž zde logicky šetří na všem a Evropu Sergio krmí jenom svými virtuálními sliby podle hesla slib nic nestojí a slibem neurazíš (to nekritizuji, protože se chová daleko racionálněji něž vedení třeba PSA nebo Renaultu). PSA v Evropě chrlí nové modely, což je stojí mnoho prostředků na vývoji a stejně neprodávají takže realizují jen obrovské ztráty. Fiat správně pochopil, že v Evropě mu pšenka nepokvete a včas zareagoval.
Prostě fiat zabojoval. Okrouhal vše co se dalo a je v nádherném zisku. Takhle to má vypadat - pomalu v tichosti přeskupit zastoupení jen do některých zemí, využít oblíbených modelů pro expanzi na jiné trhy a zavřít pár fabrik. Propustit pár zaměstnanců. Takový je život a mnoho bohatých firem prostě v krizi neumí chodit. Myslím, že v okolí boloňě bude veselo :-)
No, nesouhlasil bych s mnohým.
Alfa Romeo má v nabídce 2 modely, slovy DVA, z toho jeden není nic moc. Giuletta - všechna čest - je téměř dokonalé auto, ale chybí mi nějaká třešnička na dortu. Jinak nemají co prodávat. Na otázku, zda je lepší mít jeden dokonalý model místo dvaceti šmejdů odpovídám: ano, je to lepší.
Lancia: upřímnou soustrast. 2 modely v nabídce, slovy DVA, přičemž žádné nadšení ani z jednoho z nich. Jsou to dobrá auta, ale nejsou jednoznačně nejlepší, jak jsme bývali zvyklí. Chryslery přemalované na Lancii jen potvrzují úpadek této značky.
Fiat: Panda, Punto, Bravo, Linea - no comment. Nevím přesně, kolik let jsou tyto modely v téměř nezměněné podobě na trhu, ale je to opravdu hodně dlouho. Doblo - žádná novinka, ale cílovkou asi nejsou reklamožrouti, takže nevadí. 500 je sice roztomilý prcek, ale přiznejme si, že jeho užitná hodnota je prakticky nulová. 500 L je velmi racionální a pádnou odpovědí na asijskou expanzi, ale uvidímě, zda pro Evropský trh není znak Fiat nepřekonatelný handicap. Mělo se to jmenovat Chang-Young-Too-Fu-Bay.
Většina potencionálních zákazníků Fiat ani nezařadí do výberu, pokud uvažují o novém autě. Paradoxně většina z tohoto malého procenta, které tak učiní, obvykle také koupí. To je rovněž zvláštní poměr, který je svým způsobem unikátní.
Jinými slovy: je sakra co zlepšovat, zejména pak přístup k zákazníkovi, povědomí o značce a pochopení, že ne každý zákazník je inženýr strojař, kterému jsou vnější plechy a přistrojovka naprosto ukradené.
Co jsem se bavil s prodejci Fiatu ( poptávám 500 ) tak na trh má ve výhledu přijít nová verze fiatu 500, kde bude zejména kladen důraz na interiér a jízdní vlastnosti ( nová panda ) a nové punto. Bravo má dostat velký facelift. Alfa romeo byla delší dobu ve stagnaci kvůli možnému prodeji do jiných rukou ( snížení nákladů za cílem nárustu hodnoty společnosti ), ale už teď se pracuje na nástupci 159 ky a facelift Mita, který se bude zase týkat interiéru. Lancia nevím. Nicméně fiat to udělal chytře a to tady opěvuju. Úplně se stáhl do pozadí a zrušil veškeré nové náklady. Nyní jasně vidí s jakým rozpočtem může v krizi počítat a na základě toho se pak vrhne do vývoje. Ostatní značky tak nějak pokračovali stále stejným tempem s tím, že krize odezní. Neodezněla a tak se dostávají do problému, protože jsou pod tlakem věřitelů.
S Vašimi příspěvky 100% souhlasím. Tedy téměř. Jen u Fiatu 500 nerozumím "nulové užitné hodnotě".
Myslím že většina automobilek může právě toto malé auto prodávané za nemalé peníze závidět. Neznám přesná čísla, ale výrobní náklady Pandy a 500 vyráběné v Polských Tychách, se nebudou nijak zásadně lišit, ale prodejní cena 500 je o dost jinde. Ve světě se 500 prodává velmi dobře a myslím, že je to jeden z modelů, který do kasy Fiatu peníze přináší více než uspokojivě.
.... taky se vám nahoře nezobrazuje celý článek, ale jen nějaký stručný úvod?
Nebo těch pár vět nahoře je vážně celý článek....? Je to nějaké divné....
Jinak něco s informační hodnotou je třeba tady:
[odkaz]
Opravdu, taky mam dojem, ze se nyni zobrazuje nejak malo z toho puvodniho clanku. :-|
Ze by nejaky sovinisticky ci nejaky anti.. bojkot?! ( Mysleno samozrejmne v nadsazce ) ;-)