30.6. 2018 Petr Slováček

Čtvrtý ročník Dacia Pikniku: Láska na pět

 

V Šiklově mlýně na Vysočině se letos sešlo už osm tisíc příznivců dacií. Pokud bude trend nadále rostoucí, za pár let se do westernového areálu nevejdou…

Od rumunské Dacie by se mohly ostatní značky učit. Za socialismu nad ní mnozí ohrnovali nos, pak byla roky ve fázi klinické smrti a po zapracování francouzského Renaultu dnes školí ostatní z loajality ke značce. Sandero je nejprodávanějším autem v Evropě pro soukromé zákazníky. Duster třetím ve třídě SUV. A od roku 2004 prodala automobilka skoro pět milionů aut ve 44 zemích světa.

Kdo se jednou rozhodne pro dacii, obvykle už jde příště najisto. Mimo jiné i proto, že za ni při dalším prodeji dostane vzhledem k pořizovací ceně nejvíc. Pokles zůstatkové hodnoty nelze prý přirovnat k žádné jiné automobilce na trhu!

Rekordy padaly, opět

Nadšení majitelů jsme si opět potvrdili na čtvrtém ročníku celorepublikového setkání Dacia Piknik. Letos o třetí červnové sobotě na něj do westernového městečka Šiklův mlýn na Vysočině dorazilo 1797 aut.

Jen pro zajímavost – v bezmála sedmkrát lidnatější Francii jezdí na taková setkání jen o třetinu víc účastníků než v ČR! Každý další ročník v Šiklově mlýně si proto připíše nový rekord zatímco první rok se zúčastnilo 3954 návštěvníků, letos to byl skoro dvojnásobek. Každý ze 7712 návštěvníků si odnesl piknikový balíček, drobné dárky a spoustu zážitků. Mnozí evidentně také touhu po další dacii.

Dacia Piknik 2015: Nikdo se rozhodně nenudil

Když jsme si prošli parkoviště, nacházeli jsme mezi sériovými dustery, logany, sandery nebo většími lodgy a dokkery i nemálo kousků, které si majitelé vylepšili k obrazu svému. U dusterů byly standardem nášlapy, chromované rámy nebo větší kola. U menších modelů jsme viděli spíš decentní vzhledové doplňky. Řada vozů nesla firemní polepy, což jen dokazuje oblibu značky mezi živnostníky.

Koule bahna

Letos byla v centru pozornosti druhá generace dusteru. O svezení v terénu s ní byl takový zájem, že auta ani nestihla vychladnout. „Doufám, že ještě změní názor na sedmimístnou verzi. Na trhu by jim lidé urvali ruce,“ nechal se slyšet návštěvník Martin z Hodonína, který jezdí v sedmimístném Loganu MCV.

Pořadatelé zaznamenali 832 terénních jízd, a jak jsme mohli vidět na vlastní oči, účastníci se s nebožáky nijak nepárali. Na konci dne už nebyla na bahnem obalených autech ani vidět původní barva.

Žně měli i přítomní prodejci, vystavené vozy byly neustále v obležení. Kdo už se nabažil, mohl se v vyřádit soutěžích „Hrajte si s Dacia“, kde návštěvníci prokázali svou schopnost nacpat do auta co nejvíc bagáže nebo vyměnit kolo na čas.

Myslete dopředu!

Pokud uvažujete o účasti na příštím ročníku, po registraci na www.daciapiknik.cz si to naplánujte dopředu. Sehnat ubytování v hotelu na poslední chvíli je nemožné.

O akci je takový zájem, že pořadatelé letos vyhradili na parkování další hektary plochy. Hlásí jen minimální neúčast předem registrovaných návštěvníků. Souvisí s tím bohužel i kolony před začátkem a po ukončení akce. Dobré je přijet o den dřív a s odjezdem nespěchat. Ostatně po vydařeném koncertu skupiny Chinaski jsme na místě potkávali ještě dost návštěvníků, kteří z akce domů nehnali. A jak nám potvrdil pan Karel se zkušenostmi z klubových akcí jiných automobilek, to se nedá srovnat! Tak velkou akci pro své zákazníky v ČR žádná jiná automobilka nedělá.

Byli jsme na Dacia Pikniku: Jak probíhal už třetí ročník?

Vítězové naší ankety

Svět motorů tradičně rozdával roční předplatné časopisu. Nebylo to ale zadarmo! Účastníci srazu se museli zastavit na našem stánku a vyplnit odpovědní lístek s údaji o svém autě. Tím se nominovali do jedné ze tří kategorií. Mezi nejnovějšími vozy je obvykle dost těsno. Letos rozhodovalo jen pár dnů. Výhercům gratulujeme!

Nejstarší auto nechtěli na sraz vpustit

Hned první věcí, kterou na Dacia Pikniku Marcel Roth z Rokycanska udělal, bylo zakoupení trička Světa motorů. Tím nám udělal radost. A ještě víc, když se přiznal k tomu, že na akci přijel Dacií 1300 z roku 1972. Dokonce ho u brány nechtěli pustit. Mladí brigádníci totiž zdaleka nepamatují doby, kdy podobné „dačky“ brázdily ulice Československa. Pohodlí vozu prokázala rodina Rothova už tím, že v autě přespala noc před akcí. Manželka Martina ani moc nenadávala…

Jak jste se ke staré dacii dostal?

Je od kamaráda, který ji zdědil po dědečkovi. Máme ji teprve rok a půl. A tohle je první delší výlet, dlouho jsem na autě pracoval. Vlastním jich dvacet.

To si děláte legraci?

Nedělám. Mám rád auta ze socialistické doby. Všechno jsou to už dnes veterány.

Co na to říká žena?

Zhruba od tří čtyř aut už to neřeší.

Co všechno jste na dacii opravoval?

Karoserie je nalakovaná, ale není vyvařovaná.

Nejmladší dacia se skoro nezastaví

Na svůj Duster 1.5 dCi čekal Karel Stolarik ze Svitavska dva a půl měsíce. A na sobotním srazu ho měl teprve třetí den. Přesto už jsme na počítadle zahlédli cifru 536 kilometrů. Prý se vůz v nejbližší době skoro nezastaví.

Jak jste spokojený s novým autem?

Nesmírně, je v něm lepší svezení než v passatu. Měl jsem ho dva roky a nebyl spokojen například s arogancí v servisu. Jen škoda, že zatím není naftový duster s automatem. Pořídil jsem si ho s plnou výbavou. Jediný zádrhel byl v tom, jak ho v hotovosti najednou zaplatit.

Jak jste to vyřešil?

Ve svitavské prodejně mi vyšli vstříc a rozložili jsme platbu do tří dnů. Jsou tam bezvadní lidé. Mimochodem je to mé deváté nové auto a teprve teď jsem zažil, že mi ho slavnostně předali do poslední chvíle ukryté pod plachtou s uvítacím lístkem. Měl jsem z toho slzy na krajíčku. Fakt. Takže už pokukuji po další dacii.

A která to bude?

Manželka bude mít narozeniny. Zaslouží si Sandero Stepway.

Nejvíce ojetý logan jezdí na Balkán

Když Milan Mutl z Židlochovic sháněl auto pro dva dospělé a pět dětí, vybral lehce ojetou Dacii Logan MCV 1.5 dCi. Před sedmi lety měla nejeto sto tisíc, dnes má na počítadle 263.000 km. A to všechno bez jediné závady!

Dáváte autu nějakou speciální péči, že tak dlouho slouží bez závad?

Vůbec ne. Dokonce kupuju nejlevnější naftu, jen do ní přidávám aditivum.

Kde jste s ním už byl?

Například na dovolené v Bosně a Hercegovině. Je to tisíc kilometrů jedna cesta, jede se dvanáct hodin.

Takže vám vůz i po letech stále vyhovuje?

Až obdivuju, jak spolehlivě auto funguje. Bylo mírně ojeté a za zajímavé peníze. Dacii bych koupil zase.

Spolupracujeme s TipCars.com
Realistické lidi už dnes nikdo moc kreslit neumí, říkal zesnulý animátor Mainwood Realistické lidi už dnes nikdo moc kreslit neumí, říkal zesnulý animátor Mainwood

Ve věku 65 let na podzim zemřel britský animátor Roger…

Studie: Šít v Asii se přestává vyplácet, trendem je přesun výroby zpět do prvního světa Studie: Šít v Asii se přestává vyplácet, trendem je přesun výroby zpět do prvního světa

Vyrábět v Asii se textilkám vyplácí stále méně. Produkce…

Tisíce lidí vyšly do ulic proti Zemanovi s Babišem. Nesly transparenty Odstup, satane Tisíce lidí vyšly do ulic proti Zemanovi s Babišem. Nesly transparenty Odstup, satane

Z pražského Hradčanského náměstí vyrazily před patnáctou…

České úřady požádaly Švýcary o bankovní podklady kvůli Babišovi České úřady požádaly Švýcary o bankovní podklady kvůli Babišovi

České úřady zažádaly letos v dubnu o spolupráci Vrchní…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
James May si utahuje z YouTuberů. Natočil rozbalení nové Toyoty Yaris GRMN James May si utahuje z YouTuberů. Natočil rozbalení nové Toyoty Yaris GRMN

Z populárních trendů na YouTube si dělal známý moderátor…

Nový Lexus UX má české ceny. Stojí už 800.000 Kč, ale musíte být rychlí Nový Lexus UX má české ceny. Stojí už 800.000 Kč, ale musíte být rychlí

Nejmenší SUV automobilky Lexus mělo premiéru letos v…

 





 
Svět není jen o SUV. Mitsubishi se nakonec nezbaví konvenčních aut

Svět není jen o SUV. Mitsubishi se nakonec nezbaví konvenčních aut

Včera

V souvislosti se značkou Mitsubishi se v posledních letech píše hlavně o jejích SUV a crossoverech. Konvenčních aut se však zbavit nehodlá.




Blesk.cz

Deset malérů slavných: Průšvihy v čase podzimu

Deset malérů slavných: Průšvihy v čase podzimu

Je dobré se čas od času ohlédnout zpátky. Udělat jakési zrcadlo stavu, což se týká i míry vkusu v módních…

Morbidní zvyk na Filipínách: Rakve visící ve vzduchu!

Morbidní zvyk na Filipínách: Rakve visící ve vzduchu!

Ve většině světa je normální zemřelé pohřbít do země nebo spálit a urnu umístit na hřbitov. Ve filipínské…

 

iSport.cz

Kouč florbalistů Kettunen: o MS v O2 Areně, češtině i vývoji mladého sportu

Kouč florbalistů Kettunen: o MS v O2 Areně, češtině…

Petri „Pete“ Kettunen dělal a zažil v posledních pětadvaceti letech ve florbalu úplně všechno. Hrál, trénoval,…

Slovenský triumf? Nástup Hapalových dětí! Není z jiného světa, říká Rusnák

Slovenský triumf? Nástup Hapalových dětí! Není z…

O moc lepší start v novém angažmá si trenér Pavel Hapal přát nemohl. Slovensko smetlo v Lize národů do té doby…

 

Reflex.cz

15 000 lidí křičelo: Demisi, demisi! Zaplněné Staroměstské náměstí žádalo Babišovo odvolání

15 000 lidí křičelo: Demisi, demisi! Zaplněné…

Tisíce lidí v Praze žádají kvůli kauze Čapí hnízdo demisi premiéra Andreje Babiše, demonstrace proti němu…

Češi neumí slavit: Všechna letošní výročí provázejí rozbroje a napětí. K čemu to vlastně je?

Češi neumí slavit: Všechna letošní výročí provázejí…

Minulou neděli vyšly do ulic polských měst statisíce lidí, aby si připomněly 100. let nezávislosti své země.…