Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Čtyřdveřové divošky: Kompaktní sedany Alfa Romeo 1950-2012

Žádná jiná automobilová značka nemá tak dlouhou a slavnou tradici ve výrobě kompaktních sportovních sedanů, jako Alfa Romeo. Však také tuto dodnes atraktivní kategorii v polovině minulého století vlastně sama stvořila.
Zpět na článek
6. 7. 2015 20:37
8. 7. 2015 10:13
7. 7. 2015 01:51
7. 7. 2015 09:46
7. 7. 2015 07:41
9. 7. 2015 13:52
Avatar - lamal
6. 7. 2015 20:37
Romeo
Pekne citanie, pobavilo :yes:

trocha smutny osud kazdopadne...
Rozbalit vlákno
1
8. 7. 2015 10:13
Re: Romeo
Skoda ze sa uz podobne auta nevyrabaju....
Avatar - Ja Prvni 123
6. 7. 2015 21:18
Na jednu stranu by me zajimalo, kolik ctenaru opravdu ty sta
Ale bude jak bud - zretelne vitezstvi 159 je docela tezka rana recem o pokazenem modelu.
;-)
Rozbalit vlákno
4
6. 7. 2015 21:46
Re: Na jednu stranu by me zajimalo, kolik ctenaru opravdu ty
tak ono je to hlavně o chápání slova "design".... je to bráno čistě jako "vzhled" nebo jako celkový "návrh" auta, tedy včetně konstrukčních řešení?

samozřejmě z pohledu "vzhledu" těžko může nějaká Giulietta Berlina konkurovat elegantní 159, ovšem z pohledu konstrukčních řešení naopak na 159 není zajímavé téměř nic....

Jo a jinak nějaká internetová anketa má naprosto nulovou hodnotu, v reálném světě se hraje jen na prodané kusy a vydělané peníze.... a tento pohled nastavuje modelu 159 nepříliš pěkné zrcadlo.... (co už, vzniklo to v nějaké době za nějakých podmínek.... líp to tehdy asi nešlo.....)

Každopádně za článek: :yes: :yes: :yes:
6. 7. 2015 23:34
Re: Na jednu stranu by me zajimalo, kolik ctenaru opravdu ty
to je asi dáno dobou, protože těžko hodnotit dnes něco, co bylo moderní před 40ceti lety a co nikdo nikdy na vlastní oči neviděl. Pro mě je nejkrásnější 156 a to možná i proto, že to byla moje první Alfa, ale čím dál tím víc se mi libí i starší Alfy a stále se rozhlížím po něčem.. každopádně ta část o 159 sedí, ona je sice vcelku hezká a vzhledem osloví hodně lidí, ale třeba interiér je oproti propracovanému interiéru 156 skutečně studený a přesně si vzpomínám, kdy jsem do 159 - úplně nové, se posadil za volant 2,4JTD a mé zklamání bylo obrovské - jak chybějící detaily v interiéru, obrovská zrcátka, tak zcela nezáživný - ve srovnání se 156, jízdní projev, kdy jsem se rozhodl na 159 nepřejít a i dnes jsem si raději pořídil 156 Q4 - což je poslední 156, místo 159. Ona 159 není ve srovnání s ostatními auty špatná, ale v měřítku příznivců AR špatná je. Ten článek ale ukazuje ještě jednu věc - kde Alfa byla, jaká auta dělala, sice nikdy nebyla pro každého, ale vždy byla v technice, jízdních vlastnostech i dizajnu o krok napřed, jen u nás je to povědomí kapánek mimo a je to vidět i na ojetých Alfách, které jsou směrem na západ mnohem dražší než u nás.
Avatar - sendador
7. 7. 2015 12:01
Re: Na jednu stranu by me zajimalo, kolik ctenaru opravdu ty
Ono totiz vetsina tech ojetych Alf, co se prodava u nas, jsou vylitany krapy dovezene z Nemecka nebo Italie.
Avatar - Ja Prvni 123
8. 7. 2015 08:13
Re: Na jednu stranu by me zajimalo, kolik ctenaru opravdu ty
Tak to zas pardon... vetsinu tech aut jsem nejen videl. Ale i ridll!
A pocinaje to Alfetou i vlastnil = ridil souvisle delsi dobu a "uzil" si i starost o auto.
;-)
Giulietta jela paradne, ale vypadala trochu divne.
75 byla super...
Ale Alfeta byla proste nej. S dvoulitrovym benzinem je pro me dodnes symbol dokonalosti.
A tu 164 mam stejne hlavne proto, ze je ji podobna... i kdyz je to predokolka. Ale dobrou Alfetu uz nekoupis.
:-(
Avatar - roubrt37
6. 7. 2015 22:01
Pěkný článek
Jako fanda hada a kříže, bych chtěl poděkovat za zajímavý článek o historii sportovních sedanů ze stáje AR. Jen jsem ho dnes letmo přelétl, ale až bude více častu, přečtu si vše důkladněji. :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Pekelná Micinka
7. 7. 2015 01:51
Alfa
Hlas jsem dal hned té první. Dost nechápu, jak mohli dopustit, že 1750/2000 dostala takovej hranatej a z mého pohledu ošklivej zadek a strmý C-sloupek. Už proto, že kupé jsou jedny z nejkrásnějších, co kdy vznikla. Téměř jaguaří linka nad zadní nápravou...
Rozbalit vlákno
2
7. 7. 2015 09:46
Re: Alfa
jo jo.... kupátka z těchto sedanů jsou luxusní.... a nakonec ani ty Spidery nebyly špatný.... ;-)
Avatar - Pekelná Micinka
7. 7. 2015 13:04
Re: Alfa
Spider mě moc nebere. Ale celá tahle řada modelů jo. [odkaz]és
Avatar - sendador
7. 7. 2015 07:41
156
Za mě jednoznačně 156, nejlépe SW a facelift.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ja Prvni 123
7. 7. 2015 08:26
souhlasim skoro se vsim, co zde bylo receno
Jen jsen provokoval.
;-)

Z napsanych jje pro nejhezci Alfeta... a jiinak je nadherna 164 - proto ji mame doma vsichni!
;-)
Rozbalit vlákno
3
7. 7. 2015 09:06
Re: souhlasim skoro se vsim, co zde bylo receno
164 je jistě krásná, holt Pininfarina uměl! Ale už se neřadí mezi kompakty....
7. 7. 2015 09:45
Re: souhlasim skoro se vsim, co zde bylo receno
stejně jako 1900 a patrně i Berlina 1750/2000....
7. 7. 2015 09:59
Re: souhlasim skoro se vsim, co zde bylo receno
Určit tu hranici mezi kompaktním a velkým autem je z dnešního pohledu velmi obtížné, auta se za těch 60 let ohromně zvětšila. Ale každopádně 1900 ani 1750/2000 neměla šestiválcové motory a velikostně se ještě mezi "kompaktní" snad dají zařadit, zato modely jako Alfa 6, 164 a 166 už těžko...
7. 7. 2015 11:34
Můj hlas dostala....
......Giulia.

Z novodobě historického hlediska pokrokový sedan s výkony blížícími se špičce ve své době a kategorii. I kvalita, myšleno v souhrnu, byla tehdy na dobré a srovnatelné úrovni. Image honiček lumpů a zejména carabinierů v těchto autech asi poznal každý i ten, jehož ročník narození je i o desítky vyšší.

I když 156 je stále krásná a i prodejně byla velmi úspěšný model, jako i 75, tak Giulia pochází z let, kdy Alfu ještě neovlivňoval Fiat. Prodejní čísla, myslím, nejlépe vypovídají o úspěšnosti jednotlivých modelů. Stálo by za to, porovnat i počet vyrobených kusů s konkurenty v příslušné době. I tak je 570 tisíc aut v šedesátých až sedmdesátých letech jednoznačně velký úspěch.
Rozbalit vlákno
1
7. 7. 2015 13:17
Re: Můj hlas dostala....
hlasoval jsem stejně.... to auto mělo špica techniku, styl, dobře se prodávalo, bylo spolehlivé.... mělo vlastně všechny atributy, po kterých touží i ta nová Giulia.... tak snad se to povede.... :yes:
7. 7. 2015 23:33
díky za skvělý článek
trocha nostalgie, vzpomínky na x-krát pročtený Velký atlas automobilů, na všechny ty Světy motorů, Automobil Revue, vystříhané obrázky Giuliet (měl jsem ji jako plastové autíčko), 75 v závodních barvách z ME cestovních vozů, nebo 155, a dalších tehdy krásných aut. Těžké hodnotit celkově nejzdařilejší auto když nemáte zažitý kontext doby. jen matné vlastní vzpomínky na Š 100L :-) Hlasoval jsem pro 156, to byl tehdy můj sen jednoznačně, byl jsem ještě na škole. Z tohohle auta jsem byl doopravdy PAF. Uvidíme co přijde dál, ale napsledy paf jsem byl ze 159, tohle nedokázal ani žádný BMW, ani Audi, ani M-B, ani Peugeot, Volvo, Corvette, Nissan GT-R, ani moje milované Porsche 911, nevím čím to je ale Alfy se mi prostě líbí asi všechny...žádnou zatím nejezdím :-) Děkuji autorovi článku :yes:
Rozbalit vlákno
3
Avatar - sendador
8. 7. 2015 07:13
Re: díky za skvělý článek
Máme to podobně. Ze 156 jsem byl paf taky. Přesto, když už jsem si jí pak mohl koupit, tak jsem sáhl po Stilu MW.
8. 7. 2015 10:08
Re: díky za skvělý článek
Tak zohnat nejaku 156 s Twin Spark v dobrom stave je nemozne... Diesle uz su robustne ale stale je tam zlozity podvozok ktory to moze predrazit. Ja by som teda 156 bral....
Avatar - Avanti
8. 7. 2015 23:26
Re: díky za skvělý článek
Podvozok si zakupis novy za par €. Skor je to horsie tym, ze to auto je velmi nadcasove a stale atraktivne, no ako pises, je nemozne zohnat zachovaly kusok.. V zahranici uz ide cena zachovalych kuskov vyssie.

Sam som mal 1.8 TS 156 bez kusocka hniloby so 180 000 km, bohuzial totalka :'-(
9. 7. 2015 13:52
Giulia
"Vznikl tak skvělý vůz, že byl schopen vyhrávat srovnávací novinářské testy ještě na počátku 70. let!" = takova italska oktavka >:D

A ted vazneji: Diky za clanek, aspon je videt, na cem AR stavi (respektive snazi se stavet), doufam, ze jim to vydrzi a ze Alfy budou na cestach jen pribyvat :yes:

A jeste dodam, jak jsem hlasoval: Kdybych mel uvest, ktere auto me nejvice poznamenalo "alfismem", tak kazdopadne 75 (America), ta je dodnes na erekci. Ale otazka znela "Ktere vam pripada designove nejzdarilejsi" a tam to podle me jednoznacne vyhrava 156, to auto by se kldne beze zmen mohlo vyrabet i dnes, a verim, ze kupce by naslo lepe, nez MiTo a Giulietta dohromady... Pustit daSilvu byla nenapravitelna chyba.
Rozbalit vlákno
0