Žádná jiná automobilová značka nemá tak dlouhou a slavnou tradici ve výrobě kompaktních sportovních sedanů, jako Alfa Romeo. Však také tuto dodnes atraktivní kategorii v polovině minulého století vlastně sama stvořila.
Re: Na jednu stranu by me zajimalo, kolik ctenaru opravdu ty
tak ono je to hlavně o chápání slova "design".... je to bráno čistě jako "vzhled" nebo jako celkový "návrh" auta, tedy včetně konstrukčních řešení?
samozřejmě z pohledu "vzhledu" těžko může nějaká Giulietta Berlina konkurovat elegantní 159, ovšem z pohledu konstrukčních řešení naopak na 159 není zajímavé téměř nic....
Jo a jinak nějaká internetová anketa má naprosto nulovou hodnotu, v reálném světě se hraje jen na prodané kusy a vydělané peníze.... a tento pohled nastavuje modelu 159 nepříliš pěkné zrcadlo.... (co už, vzniklo to v nějaké době za nějakých podmínek.... líp to tehdy asi nešlo.....)
Re: Na jednu stranu by me zajimalo, kolik ctenaru opravdu ty
to je asi dáno dobou, protože těžko hodnotit dnes něco, co bylo moderní před 40ceti lety a co nikdo nikdy na vlastní oči neviděl. Pro mě je nejkrásnější 156 a to možná i proto, že to byla moje první Alfa, ale čím dál tím víc se mi libí i starší Alfy a stále se rozhlížím po něčem.. každopádně ta část o 159 sedí, ona je sice vcelku hezká a vzhledem osloví hodně lidí, ale třeba interiér je oproti propracovanému interiéru 156 skutečně studený a přesně si vzpomínám, kdy jsem do 159 - úplně nové, se posadil za volant 2,4JTD a mé zklamání bylo obrovské - jak chybějící detaily v interiéru, obrovská zrcátka, tak zcela nezáživný - ve srovnání se 156, jízdní projev, kdy jsem se rozhodl na 159 nepřejít a i dnes jsem si raději pořídil 156 Q4 - což je poslední 156, místo 159. Ona 159 není ve srovnání s ostatními auty špatná, ale v měřítku příznivců AR špatná je. Ten článek ale ukazuje ještě jednu věc - kde Alfa byla, jaká auta dělala, sice nikdy nebyla pro každého, ale vždy byla v technice, jízdních vlastnostech i dizajnu o krok napřed, jen u nás je to povědomí kapánek mimo a je to vidět i na ojetých Alfách, které jsou směrem na západ mnohem dražší než u nás.
Re: Na jednu stranu by me zajimalo, kolik ctenaru opravdu ty
Tak to zas pardon... vetsinu tech aut jsem nejen videl. Ale i ridll!
A pocinaje to Alfetou i vlastnil = ridil souvisle delsi dobu a "uzil" si i starost o auto. ;-)
Giulietta jela paradne, ale vypadala trochu divne.
75 byla super...
Ale Alfeta byla proste nej. S dvoulitrovym benzinem je pro me dodnes symbol dokonalosti.
A tu 164 mam stejne hlavne proto, ze je ji podobna... i kdyz je to predokolka. Ale dobrou Alfetu uz nekoupis. :-(
Jako fanda hada a kříže, bych chtěl poděkovat za zajímavý článek o historii sportovních sedanů ze stáje AR. Jen jsem ho dnes letmo přelétl, ale až bude více častu, přečtu si vše důkladněji. :yes:
Hlas jsem dal hned té první. Dost nechápu, jak mohli dopustit, že 1750/2000 dostala takovej hranatej a z mého pohledu ošklivej zadek a strmý C-sloupek. Už proto, že kupé jsou jedny z nejkrásnějších, co kdy vznikla. Téměř jaguaří linka nad zadní nápravou...
Určit tu hranici mezi kompaktním a velkým autem je z dnešního pohledu velmi obtížné, auta se za těch 60 let ohromně zvětšila. Ale každopádně 1900 ani 1750/2000 neměla šestiválcové motory a velikostně se ještě mezi "kompaktní" snad dají zařadit, zato modely jako Alfa 6, 164 a 166 už těžko...
Z novodobě historického hlediska pokrokový sedan s výkony blížícími se špičce ve své době a kategorii. I kvalita, myšleno v souhrnu, byla tehdy na dobré a srovnatelné úrovni. Image honiček lumpů a zejména carabinierů v těchto autech asi poznal každý i ten, jehož ročník narození je i o desítky vyšší.
I když 156 je stále krásná a i prodejně byla velmi úspěšný model, jako i 75, tak Giulia pochází z let, kdy Alfu ještě neovlivňoval Fiat. Prodejní čísla, myslím, nejlépe vypovídají o úspěšnosti jednotlivých modelů. Stálo by za to, porovnat i počet vyrobených kusů s konkurenty v příslušné době. I tak je 570 tisíc aut v šedesátých až sedmdesátých letech jednoznačně velký úspěch.
hlasoval jsem stejně.... to auto mělo špica techniku, styl, dobře se prodávalo, bylo spolehlivé.... mělo vlastně všechny atributy, po kterých touží i ta nová Giulia.... tak snad se to povede.... :yes:
trocha nostalgie, vzpomínky na x-krát pročtený Velký atlas automobilů, na všechny ty Světy motorů, Automobil Revue, vystříhané obrázky Giuliet (měl jsem ji jako plastové autíčko), 75 v závodních barvách z ME cestovních vozů, nebo 155, a dalších tehdy krásných aut. Těžké hodnotit celkově nejzdařilejší auto když nemáte zažitý kontext doby. jen matné vlastní vzpomínky na Š 100L :-) Hlasoval jsem pro 156, to byl tehdy můj sen jednoznačně, byl jsem ještě na škole. Z tohohle auta jsem byl doopravdy PAF. Uvidíme co přijde dál, ale napsledy paf jsem byl ze 159, tohle nedokázal ani žádný BMW, ani Audi, ani M-B, ani Peugeot, Volvo, Corvette, Nissan GT-R, ani moje milované Porsche 911, nevím čím to je ale Alfy se mi prostě líbí asi všechny...žádnou zatím nejezdím :-) Děkuji autorovi článku :yes:
Tak zohnat nejaku 156 s Twin Spark v dobrom stave je nemozne... Diesle uz su robustne ale stale je tam zlozity podvozok ktory to moze predrazit. Ja by som teda 156 bral....
Podvozok si zakupis novy za par €. Skor je to horsie tym, ze to auto je velmi nadcasove a stale atraktivne, no ako pises, je nemozne zohnat zachovaly kusok.. V zahranici uz ide cena zachovalych kuskov vyssie.
Sam som mal 1.8 TS 156 bez kusocka hniloby so 180 000 km, bohuzial totalka :'-(
"Vznikl tak skvělý vůz, že byl schopen vyhrávat srovnávací novinářské testy ještě na počátku 70. let!" = takova italska oktavka >:D
A ted vazneji: Diky za clanek, aspon je videt, na cem AR stavi (respektive snazi se stavet), doufam, ze jim to vydrzi a ze Alfy budou na cestach jen pribyvat :yes:
A jeste dodam, jak jsem hlasoval: Kdybych mel uvest, ktere auto me nejvice poznamenalo "alfismem", tak kazdopadne 75 (America), ta je dodnes na erekci. Ale otazka znela "Ktere vam pripada designove nejzdarilejsi" a tam to podle me jednoznacne vyhrava 156, to auto by se kldne beze zmen mohlo vyrabet i dnes, a verim, ze kupce by naslo lepe, nez MiTo a Giulietta dohromady... Pustit daSilvu byla nenapravitelna chyba.