Myslím, že v současnosti asi nejvíc "fičí" krádeže aut přes diag zástrčku - koncernová auta určitě. OBD driver se dá koupit na netu téméř za 500 Kč (alespoň na nejrozšířenější jednotky ME a EDC). K tomu dva pevné šroubováky a např. Octávka nebo Fábka je do deseti minut fuč. Smutné, ale je to tak. Bez pojistky, nebo např. tajného vypínače, či dodatečného elektronického blokovacího zařízení, je parkovat na sídlišti koncernová auta vyrobená od roku 1996-2014, sebevražda.
Tak to je blbý ;-\ Já jsem přišel o koncernové auto. No a abych tomu v budoucnu předešel, načetl jsem snad 500 článků a prokecal hodiny s mechošama. Hnus toto. Lidi chtějí levné díly a opravy, tak čemu se divím ;-\
Dobrá pojistka je nejlepší ochrana. Technické prostředky hlavně pokud se to vyplatí (dostaneš dostatečnou slevu). Funguje to samozřejmě jen u snadno nahraditelných aut. Jinak se takhle dá ukrást kde co. Jeden čas kolovalo video, jak takhle někdo kradl myslím BMW (šikula se nechal natočit při činu). Ani se to neomezuje na evropské značky. Někteří zloději pak mají rádi podzemní garáže, je tam klid. Chce to tedy slušnou ostrahu.
Aniž bych chtěl dělat reklamu - VAMOS. A člověk může kidně spát. U Dacie bych to asi neřešil, ale nové koncernové nebo prémiové vozy bych si takto jednoznačně pojistil.
... dlouho šetříte na nové auto, vyřizujete úvěr ... jinými slovy kupujete auto na které nemáte ...
Mě přijde nejlepší pasivní ochrana, která nabourává motivaci zloděje. Mít auto značky, na kterou se náhradní díly nebouchají na každém rohu (zejména ne na "divokém východě"). VIN vypískovaný/vyleptaný na všech oknech a mechanicky zamykanou řadicí páku. Ne, není to neukradnutelné. Ale jsou jiná, snáze ukradnutelná/zpeněžitelná, tak proč zbytečně namáhat s tímhle kusem.
Dělal jsem si takový statistický průzkum, nejen na nejkradenější auta, ale i nadstandardní zabezpečení, a jaký mělo na krádež vliv. Když pominu značku a model (snad 20 let logicky vede koncern). Mezi odcizenými auty byly slušně zastoupena i vozidla s vypískovanými skly aut i s Defend lockem nebo Constructem. Fetce je jedno, jestli má auto označená akna, vidí rychlý zisk. Při rozebírání auta jednoduše skla dveří rozbije. Horší je to s tím mechanickým zabezpečením zpátečky. Musí otevřít kapotu, vyháčkovat lanovody a ručně navolit "na stromečku" třeba 3. převodový stupeň a odjíždí. Tady zámek kulisy většinou fakt nepomůže.
Když to je právě o té kombinaci. Pokud krade auto na prodej celého auta, tak kdo si koupí auto u kterého chybí všechna skla? A pokud krade na rozebrání a náhradní díly tak na ty díly musí být kupci. Jenže kolik kupců sežene u aut, která se neprodávají ve velkém počtu (a la koncern)? ...
Měl jsem na mysli koncern a nejčastější důvod krádeže - rozebrání na ND. Šrotiště pomalu v každém městě, stovky garážových opravářů a hlad po dílech neukojitelný. Jinak samozřejmě souhlas, s nekoncernovým vozem bývá spánek mnohem hlubší :yes:
Před několika lety jsem se na to zběžně díval a když jsi vzal počty ukradených na počty registrovaných (což ti dává pravděpodobnost, že ukradnou právě to tvoje), tak to zase tak růžové nebylo.
Odkazuješ na absolutní počet krádeží, ale ten člověka tolik trápit nemusí. Psal jsem o pravděpodobnosti, tzn. počet krádeží na počet registrací a tam s přehledem vede německá prémie.
Dívám se na to jinak... Celý život se spíše opírám o statistické výstupy, než o pravděpodobnost. Počet prodaných aut vs. odcizených je u MB vysoký, to z výstupu pochopí i dítě, ale...
Mám, dejme tomu, v MS kraji 25 zlodějů aut, zaměřených na Škodovky, 5 na VW, ale zloděje na MB žádného, ten je dejme tomu až z Prahy. Každý z nich bude krást tak, jak vypovídá statistika - zlodějů Škodovek je absolutně nejvíc, zlodějů MB na prstech jedné ruky. Takže Škodovek zmizne např. 500, ale MB "jen" 5. Pořád budu více v klidu (nehledě na bonitu) s MB, než se Škodovkou.
Docela by mě zajímala reálná čísla odcizených vozidel, odečtená od pojistných podvodů apod.
Jde o to, že početnějších aut je větší výběr. Tedy s počtem riziko pro mne samotného klesá. A spíš zafunguje zabezpečení jako odstrašující prvek - v okolí je dostatečný výběr hůře zabezpečených aut. Těžko mi bude útěchou, že se mého auta ztratí za rok tři kusy, když jich je v republice deset.
Neberu to tak, že jsi rýpal. Absolutní čísla však mají podle mne horší vypovídající hodnotu. A samozřejmě je to zjednodušené. Musel bys zohlednit místo, jak to auto bylo parkované atd., aby ti z toho vypadla skutečná pravděpodobnost pro tebe.
Nečekal bych ani, že jsou zloději až takhle specializovaní. Některé specializace pochopím, ale na značky moc ne.
Ale jo, po hopil jsem Tě, to bez debat. Bude zakázka dejme tomu na střibrnou GLA a šmejd bude jezdit tak dlouho po parkovištích, než nějakou najde. Prodaných je v kraji dejme tomu 20, on čmajzne jedno a poměr prodaných vs. ukradených nevypadá dobře. Kdežto když bude poptávka po stříbrné Octě v TDI, těch je kraji dejme tomu 15.000, má tohle auto na parkovišti na první dobrou. Na tak vysoký prodej je pár set odcizených Octavií ročne pak prd.
Přesto, i kdyby se mi Octa TDI v kombajnu líbila, nekoupil bych si ji, u nás je to TOP mezi kradenými auty. Vím statisticky, ne teoreticky. Co kdybych byl ale ve špatnou dobu na špatném místě a jednoho rána jsem bez auta. Pojistka řeší hodně, ale nas.ere to.
A specializace fungují i tady, věř mi. Pochopit zabezpečovacě systém výrobce, vyrobit si přípravky, sehnat soft na překonání ECU není jen tak.
Pokládáte tuto záležitost za jednoduchou k překonání? Slyšel jsem tolik blbostí, jako o škubnutí volantem rukou a přeražení závory, tekutý dusík a pod. Zkoušeli jsme u starého Opla Astry přerazit tu závoru volantu, ani omylem. Svěrkami jsme na volant přidělali 3 m. lešenovou trubku. Auto jsme téměř převrátili, ale závoru nepřerazili ani trháním. Dusík s tím neudělal ani prd. Takže bez odvrtání a následného vyndání sp. skříně to nejde. Speciálním servisním přípravkem a aku vrtačkou je to rychlejší, ale stejně to trvá. Takže bez klíčku to asi nepůjde. Mému známému ukradli přímo před domem Passata. Očitá svědkyně z domu, co se dívala z okna řekla, že dotyčný muž normálně vzal za kliku otevřel dveře nasedl do auta rychle nastartoval a odjel. Takže nepadlo žádné podezření. To bylo pro policajty sousto. Majitel měl oba dva klíče od auta doma ukazoval jim je, ale stejně to podezření na pojistný podvod.
Ještě bych k tomu dodal. Měli jsme Felicii. Poslední model. Měla už ten vylepšený klíč. PO čase se ji podělala ta spínací skříňka. Bylo to v noci. Přijel servisák. Zavolali jsme domů o kód na kartičce. Vyměnil skříňku, nasadil tam přístroj, přepsal kód, vypsal fakturu, zaplatili jsme a za 25 min byl pryč. Felicia měla málo najeto, sloužila jako druhé auto, takže jsme ji nikdy nenechali stát o samotě a po čase ji raději prodali.
Není to tak, krádež odtahovkou není tak jednoduché jak si každý myslí...Na odtahovku nemá právo jen tak kdo a je to velice nápadné a nikomu s ní neodjedete. A když už se krade auto odtahovkou tak jen auta v hodnotě 5 mega a podobně
kupuju nove auto a krome alarmu to samozrejme ma bezklicovy vstup a startovani ... ale budu tam mit aktivni sledovaci system, zamek prevodovky a piskovana skla .... navic se da vypnout motor i na dalku hned jak system zjisti, ze auto opustilo predpokladanou polohu nebo kdyz ho vypnu pres mobil ... navic tam mam pojisteni GAP => pri kradezi kupni cena nazpatek.
;-)
Na kolik tě to všechno vyšlo to zabezpečení ? Alarm , pískování , zámek převodovky ,GAP ? GAP je super ,ale je to myslím jen na 3-4 roky a stojí tak kolem 2500,kč ročně , převodovka 6000- 10000 kč ,slušný alarm přes 9000 kč.
To si radši k autu koupím malej skútr . Já používám a to jak na první ,tak nyní na druhé nové auto zámek pedálů bullock a tajný vypínač . Bullock 3000kč a vypínač 1000kč .Víc bych do toho nedal. Když zloděj bude chtít ,tak překoná všechno . Myslím ,že nemá smysl do auta cpát co nejvíce zabezpečení za velkou cenu.
Koukám že se tu spekuluje jak se kradou auta a jak je zabezpečit. Dovolil bych si tu něco říct protože tomu trochu rozumím a mám zkušenosti. Zloděj nejčastěji krade auto tak že ho odtáhne na laně nebo v něm sám odjede, jde jim hlavně o pohodlí,rychlost a tichý průběh. Co je opravdu mýtus je krádež odtahovkou...né že by se takto nekradlo , to ne ! ALE ! kradou se auta v úplně jiné hodnotě než mají 90% čechů například. Jsou to auta na zakázku , která se odvážejí v celku do světa. Krádež odtahovkou je veliké riziko, je to hlasité,nápadné,odtahovku nemůže mít kde kdo a nikdy s ní neujedete policii.
Zabezpečení...co se týče jakékoliv elektroniky, tomu nikdy nevěřím, max tajný vypínač jako doplněk. Dneska si objednáte rušičku přes web a když s tím umíte tak není žádná elektrika problém. Co se týče těch různých systému co Vám všechno blokují, stojí to nesmysl ale hlavní je jedna věc nikdy žádná elektronika nezabrání odtažení auta na laně(takto mi ukradli auto) ZLODĚJI VŮBEC NEPOTŘEBUJÍ AUTO NASTARTOVAT...Abych to neprodlužoval tak to shrnu, měl sem zamykání zpátečky a tajný vypínač a auto mi zmizelo ! Pokud máte auto typu Škoda jako já, na 99% vám ho rozeberou na díly a pak si tam jedte vyzvednou ten váš zámek zpátečky a všelijaký GPS,tajný vypínače atd...
Jediné čemu ted věřím a co mi bylo doporučeno od kamarádů a já jsem za to rád je zapezpečení Zeder . Pochopil jsem že jako jediné zabezpečení zamezí odtažení nebo odtlačení vozidla a překonat ho na místě už je úplně nemožné. Zamknou Vám sloupek řízení a zloději jsou nahraný. Klidně jim tu reklamu tady udělám, za mě nejlepší zabezpečení co je ! Už svědčí jenom to že mají jako jediní RC4 což je nejvyšší stupen bezpečnosti.
Jen sem se podělil o své zkušenosti. Díky !
Moje zkušenosti jsou ,už na druhém autě s zámkem pedálů Bullock za poměrně příznivou cenu. První auto ,tam jsem to měl zkombinované s alarmem ,ale ten přestal fungovat po 6 letech ,tak u druhého auta mám jen zámek pedálů .Nedokážu z auta odejít bez toho abych zamčel pedály .
Chtěl bych naše auto mít dobře zabezpečené. Díval jsem se na nějaké možnosti zabezpečení, ale nic jsem si z toho nevybral. Jakou máte zkušenost s vyhledávacím zařízením do auta? Díval jsem se hlavně na GPS lokátory.
GPS lokátor není úplně nejlepší volba zabezpečení auta, protože signál gps se dá velmi snadno zarušit. Já jsem si do svého auta nechal instalovat aktivní rádiovou jednotku, která je nezarušitelná. I kdyby auto někdo někde zavřel, tak se signál vždy nějakou skulinkou dostane. Mám auto zabezpečeno od společnosti, která provozuje vlastní rádiovou nezarušitelnou síť, kterou využívá k zabezpečení automobilů.
Od společnosti sherlog .cz, doporučuji se podívat na jejich stránky, kde najdete kompletní ceník i popis, jak to vlastně funguje. Necháte si do auta instalovat rádiovou jednotku, se kterou pak jednou za rok jedete na kontrolu.