Ještě před prvním svezením s Cuprou Ateca se dozvídáme základní cenovku výkonného crossoveru. Nově vzniklá značka si vůz cení na necelých 1,2 milionu korun.
presne tak... uz som to spominal.. ateca je 6 rocny leon v kanadach ( minimalne predkom aj kabinou ) ... a ani nove logo tu nepomoze k "vyssiemu imidzu".... k tomu 1,2 melona dat za auto velkoti eclipse crossu ci tucsonu len preto ze je tam vytuneny 2 liter a ine logo plus par vylepseni ... toto podla mna nebude fungovat... dokonca ako naslapany "povodny" seat ateca by som tomu daval vacsie sance pretoze by to bola defakto taka vlajkova lod seatu .. ale ako nejaka "podivna" cupra ateca s vlastnym logom? .. cele zle... osobne neverim v uspech tohto marketingoveho tahu ... ale necham sa prekvapit :*)
tazko povedat co na inych ludi ako ty bude fungovat, obavam sa ze naopak takato kravina fungovat moze... kto by nechcel rodinny ´´terenak´´ na steroidoch ... otecko spokojny aj rodinka... a peniaze sa najdu, je kopa ludi co peniaze ma...
Akurat neviem ci dizajn... pokial to bude mat rozumne nastaveny podvozok a v comfort rezime to ten chassis bude vediet tak to bude pouzitelne, ale nieco mi vravi ze to na velkych diskoch bude drncat, celkovy setup aj silace uz bude dost tuhy a to poznat bude aj pri adaptivnom podvozku, tlmice nevyriesia vsetko... resp ich premenna tuhost ked zbytok je tuhy..
ono je to defakto kdesi velkostne ako kaskaj.. aj dlzkou aj razvorom ( cize ani ako rodinne auto to u kazdeho asi este neuspeje ) .. 2638mm razvor je aj po uroven ceedu.... cena necena... asi bude hodne zalezat na sympatiach lebo samozrejme najdu sa ludia ktori peniaze neriesia a kupia si kludne co chcu.. :-) teda kludne aj atecu cupru alebo DS5-ku ci beetle a podobne kusky za podla mna neprimerane prachy
na vstup do usa neverim ( nema na to modely ) ... to casom skor verim skode so superbom a octavkou ( pripadne keby tam dotiahli novy kodiaq kupe ) .. ale ani to sa zatial neudialo
za prelepenu atecu s vytunenym 2 litrom .. no pani... hmm.. teda aspon za mna kusok silne kafe... nejak sice moc nesledujem cenovky SUVecok detailne .. ale asi by som radsej zobral zakladneho touarega za 1,4 melona alebo sorento v plnke s 8st automatom za 1,4 alebo noveho wranglera v zaklade tiez za 1,4melona ako toto... to este aj ten outback za melon je razom lacny ... otazne je koho chce ateca cupra vlastne oslovit.... lebo za 1,2 melona sa da kupit jednak uz nejeden seriozny sportovy voz pripadne ozaj seriozne aj o triedu vacsie SUVecko....
Tak nevím, s výrazným odstupem je to úplně jinde než nejvýkonnější verze "spotřebních" SUV. V top výbavě, automatem a 4x4.
Leon stojí 0,95M. Takže je pak k diskuzi, nakolik je těch 250tKč nahoru skutečně moc pro potencionální zájemce, kteří budou z úplně jiné cílové sorty než z té, kde se hledí na každou tisícovku a porovnává se, která položka je ve výbavě proti konkurenci. Prostě je to auto ne na logické vyhodnocení poměru value for money, ale auto typu líbí/nelíbí, resp. chci/nechci.
A za druhé, jde o ceníkovou cenu, zatím bez u Seatu běžné ceníkové slevy. K tomu si připočítej slevu, kterou dostaneš na salonu a budeš někde okolo 1,07M. Za auto v top motorizaci, která v této třídě v mainstreamu nemá konkurenci.
1,2M je objektivne vela, to uz je teritorium premie aj ked ludia su ochotny prihodit priplatok za SUV.
Buduci rok pride hybridny Peugeot 3008 so 4x4 automatom a 300 konmi, co bude priama konkurencia, naviac plug-in hybrid. Cenu ale neocakavam nizsiu a premia bude asi skor okolo 1,5M.
to bych rád viděl toho šílence, co si za 1,2 míče základní ceny bez příplatků (nevíme, které a za co to budou) koupí benzínový čtyřválec v SUV >:D >:-[] >:D >:-[]
Jaguar E-Pace Dynamic v základní výbavě s 300HP R4 benzínem stojí v základu 1,48 mil. Kč a je to celoocelová příšerně těžká platforma, která vůbec nemusí jezdit líp.
RSQ3 bude sice s R5, ale bude pravděpodobně ještě dražší než JAG
MB GLA 45 AMG (ano, je výkonnější) stála tuším přes 1,5 mil. Kč v základu (a že jich jezdí)
Takže tohle za 1,2 plus výbava za řekněme 100 tis. Kč mínus nějaká sleva a bude to bez DPH určitě pod milion. Jasně, dá se za to vzít Leon, kterej je podstatně levnější, ale cena tohodle "výtvoru" mi přijde konkurenceschopná.
Hele ale zkus mi teď bez emocí říct, kupuješ druhý nebo třetí auto do rodiny. Je to spíš do města, spíš pro ženu. Zase jí nechceš koupit 1,5 TSI aby se to trošku hlo. Takže se rozhodneš pro vyšší specifikaci. No a teď si bežný zákazník z ulice, nemáš známýho u JAGU, MB ani Audi. Nemáš ani nějaký extra preference co se týká premiovosti. Provozní náklady trošku řešíš, není to zase hračka na léto.
Takže se s tím svezeš, GLA je zbytečně velký divadlo a platforma vůbec nemusí být lepší než u Seata. Nemám zkušenost s Atecou, ale jízdníma vlastnostma minulý Ačko určitě nejezdilo líp než Golf. RSQ3 je opravdu pekelně drahá. Epace jsem nejel, nicméně ta věc váží s 2,0 benzínem 2 tuny, což je mimochodem stejně jako Q7 s V6. A ten Seat je o 300 tis levnější a nepochybně bude mít levnější i výbavu. Takže v celkovým součtu to možná bude i víc. Přidal bys (neřešme tuhle kategorii aut) čtvrt milionu bez DPH (pravděpodobně ještě víc) za maximálně stejně jezdící prémii s vědomím, že o něco dražší bude pojistka, aspoň dvě záruční prohlídky v autorizáku atd atd..
Jako neříkám, že si to půjdu koupit, ale cena mi přijde adekvátní. A pak ono už ani konkurence nestojí nijak míň. Zmiňovaný Tucson (mimochodem jsem s tím jezdil o víkendu po sněhu a dost jsem čuměl, co ta spojková 4x4 zvládne), stojí s 1,6 R4 benzínem se 130kW a ve výbavě skoro 900 tis. Kč. Obdobná Ateca s 2,0 TSI a 140kw stála stejně. Ostatně čekací doba na Atecu je pořád skoro rok, takže s naceněním se celkem trefili..
Tak přesně takhle jsem koupil za 1 mil Cupru ST 4Drive a manželka, která nesnášela řízení, po každé jízdě říká, jak se jí s tím pěkně jezdí... Já si pak užívám o víkendu a odpočívám od škodovácké služební šedi ;)