.... no, myslím že na evropském trhu už je celkem dost těsno a tlačit na něj novou značku.... těžká práce....
na druhou stranu VW má kapitálu dost takže pokud to vydrží pár pěkných let dotovat a nevzdají se, tak to třeba do lidí natlučou a něco z toho bude..... Ale taková investice se bude splácet sakra dlouho....
Otázkou je, zda bude lidi nějaká "historie" ještě vůbec zajímat. Manažeři Seatu tvrdí, že ne. My, nadšenci, tvrdíme opak. Zatím se zdá, že ještě vedeme my.
Na druhou stranu mi to pak nesedí s velkohubými prohlášeními o srovnání Seatu s Alfou.
Jde o to, co na to zákazníci a tipuji, že Cupra moc velkou díru do světa neudělá, tak ve Španělsku a jihu Francie. Ne že bych to těm manažerům přál, ale za pár měsíců asi manažeři nebudou ;-)
Pro Seat je důležitý trh v Německu a Velké Británii a to je dost velký trh. Seat tam rozhodně nemá špatný zvuk. Neprodává se sice tak masově jako VW a Škoda, ale rozhodně nedostatkem odbytu netrpí. Navíc si umí sáhnout na špičkovou techniku z VW na rozdíl od Škodovky, tudíž šance má dobré. Hodně lidí s chutí po rychlém autě a omezenými financemi bude kupovat Cupru. ;-)
Dva trhy ze sedmadvaceti jsou hodně málo, i když jsou to prodejně velké trhy. Seat se drží jen díky tomu, že třičtvrtě jeho nabídky jsou jen přelepené modely ostatních výrobců z koncernu. Sám o sobě není ničím.
Ani ta technika není špičková. Dostává jen to, co mu VW povolí, aby vypadal zajímavě a přitom vlastně ne tak moc zajímavě. Nevěřím v tolik kupců, zejména v případě značky, která bude zcela nově vytvořena.
Cupra hlavně nebude pro lidi s omezenými financemi ;-) Nebo snad LeonST myslí, že to budou prodávat za levno? Naopak, chtějí na tom vydělat. Jinak by to nedělali...
No necháme se překvapit, omezené finance jsou relativní pojem, já tím myslím auta do 1 mil. Kč a tam se asi Cupra většinou vejde. Že je to snaha udělat výnosný byznys, o tom není sporu. Já už si ji bohužel určitě nekoupím a to nejen kvůli financím :'-(
Cupra používá stejnou techniku jako Golf R a ta patří v dané třída na špici. Doporučuji Seat vyzkoušet (ideálně s TSI o 150 koních a více), mluví z tebe zaujatost. Když jsem vybíral auto, Seat patřil u mě k totálním outsiderům.
Mile ale překvapil krom toho, že se mi s ním nejlépe jezdí (prostě celkové naladění auta - podvozek, řezení, brzdy, interiér a ovládací prvky a zajímavý design), nabídl za rozumnou cenu motorizaci 2.0 TDI CR vhodnou na delší cesty a opravdu slušnou výbavu včetně řady užitečních vychytávek (full link, parkovací kamera, vyhřívané ostřikovače světlometů, full led světla, navigaci, sound systém s 10 repro a subwoofer, handsfree bluetooth s hlasovým ovládáním, parkovací senzory, senzor únavy řidiče, barevný palubní PC se spoustou funkcí, sportovní sedačky z Alcantary, 8' dotykový displej, climatronic, XDS, ABS, ASR, ESC, 17' kola, bezklíčkové zamykání, elektricky vyhřívaná a sklopná zrcátka, tempomat, alarm, Front Assist, autohold, podvozek ladění do komfortu, vyhřívaná sedadla, stmívací zrcátko a další spoustu drobností více či méně užitečných a plnou fabrickou záruku 5 let/100 tis. km.