Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Czechoslovak Group a jeho plány s Avií

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (12)
Automobilka Avia se má podle oficiálních plánů holdingu Czechoslovak Group vrátit k vývoji a výrobě nákladních automobilů.

Holding Czechoslovak Group (CSG) koupil od indické společnosti Ashok Leyland Motors letňanskou automobilku letos na jaře Avia. Předmětem akvizice se stal letňanský podnik a práva k tradiční české značce.

Akvizice letňanského podniku a značky Avia plně odpovídá strategii CSG investovat do podniků tradičního československého průmyslu. Avia má potenciál stát se dalším prosperujícím členem holdingu CSG a zařadit se tak po bok automobilky Tatra.

Indická společnost Ashok Leyland Motors koupila Avii v roce 2006 a v jejím vlastnictví letňanský podnik znovu rozjel výrobu nákladních vozidel. I přes investice nového vlastníka a každoročně se zvyšující počet vyrobených vozidel, ekonomické aspekty vedly vedení společnosti Ashok Leyland Motors k rozhodnutí ukončit v roce 2013 výrobu vozidel v Česku a přenést ji do Indie.

Letňanský podnik nadále zajišťoval servisní podporu pro už vyrobená vozidla a zůstaly v něm i některé moderní technologie, jako například lakovna. Indický vlastník se podle materiálů holdingu CSG i přes ukončení výroby o areál dobře staral, takže provozní i výrobní prostory jsou ve velmi dobrém stavu.

To má holdingu CSG umožnit obnovit velmi brzy výrobu nákladních vozidel. Ashok Leyland Motors a CSG mají velký zájem rozvíjet i nadále výrobní a obchodní spolupráci, a to nejen v případě Avie, ale také kopřivnické Tatry, pro kterou je indický trh velmi významný.

Avia podle oficiálních materiálů i nadále zůstane v rámci holdingu CSG samostatným podnikem, ale rýsuje se možná kooperace při výrobě i vývoji.

V budoucnosti by Avia měla nabízet širokou paletu verzí vozů. Tedy například i s dvoukabinou, kterou představila na autosalonu v Hannoveru v roce 2012 nebo s pohonem všech kol. Právě na vývoji vozidel se znakem náprav 4x4 už Avia v minulosti spolupracovala se společností Excalibur Army, takže je na co navazovat.

Avia má navíc homologaci na vozidla s motory Euro 6, což usnadní spuštění výroby, stejně jako moderní lakovna, které je i přes několik let nečinnosti plně funkční.

V současnosti Avia zaměstnává pouze necelých třicet lidí, v současnosti ale kvůli obnovení výroby potřebuje tým zaměstnanců rozšířit. Žádané profese jsou zejména konstruktéři a pracovníci finální montáže.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (12)
22. 7. 2016 15:46
Re: Drzim
Tatru nezachránilo nové vedení, ale to, že se firma elegantně zbavila všech věřitelů.

je opravdu rozdíl mít předluženou firmu, které jen úroky z úvěru sežerou všechen hypotetický zisk, a firmu, která je zcela bez dluhů. to se hned jinak podniká.

navíc se jinak podniká v době ekonomické krize, kdy poptávka po autech typu tatry prudce propadla a logicky to nešlo dělat jinak než úvěrama. a jinak se podniká v době globálního ekonomického rústu, kdy trh s auty typu tatra globálně roste.

a i když se o tatře říká, jak je úspěšná, tak teď prodává zhruba pětinu toho, co před krizí, což je sedm osm let zpátky.

Avatar - Stejsn
22. 7. 2016 15:45
Re: no nevím nevím
Kéž bys měl pravdu! Já je fakt nenávidím a proto si jich na silnici všimnu. A i po Praze jich jezdí fakt víc než dost.
Avatar - Barrichello
22. 7. 2016 15:14
Re: no nevím nevím
Armádě dodává Tatra......
Avatar - Barrichello
22. 7. 2016 15:14
Re: no nevím nevím
Ale jo, pár jich jezdí jezdí, jak starých modrých, tak novějších A31 Turbo nebo pak A60/A75 se sklopnou budkou.
Avatar - WinDiesel
22. 7. 2016 15:11
Re: no nevím nevím
staré avie licence renaultu už jsou pryč už nejsou prakticky vidět opravy už byly neúnosné a levných ojetin je dost