Závady na modernizované D1: Jak je možné, že se sypou i nové úseky?
7
/
21
Prohlédnout znovu
Závady na modernizované D1: Jak je možné, že se sypou i nové úseky?
Závady na modernizované D1: Jak je možné, že se sypou i nové úseky?
|
acz
Našli jsme závady na modernizované D1: Nová D1 není bez kazů!
|
acz
Při prozkoumávání D1 objevíte zajímavá místa, o jejichž prospěšnosti při nákladné rekonstrukci lze polemizovat. Prvním je nevyužívaný podchod mezi odpočívadly u jihlavského Pávova.
|
acz
Dalším je most na polní cestě mezi Jáchymovem a Holubí Zhoří. Jen kilometr na každou stranu jsou přitom podjezdy.
|
acz
Docent Vít Šmilauer z ČVUT (vlevo vedle autora)
|
acz
Docent Vít Šmilauer z ČVUT vidí příčinu prasklin v nevhodné receptuře betonové směsi
|
acz
Srovnání betonu na D1: stará vs. nová
|
acz
Původní dálnici tvořil zhutněný podklad, asfaltová roznášecí deska a beton. Dnes asfalt úplně chybí a přibyly trny, které zabraňují vzniku schodů.
|
acz
Dálnice bude vždycky trochu drncat kvůli dilataci. Dnes je zatěsněna gumou, dřív byla mnohdy odkrytá.
|
acz
Již při vysychání vznikají v betonu mikrotrhliny, které se časem zvětšují.
|
acz
Nové úseky bezpečně poznáte podle vyšších svodidel, která nahrazují předchozí jednoduchá
|
acz
Popraskaný most
|
acz
Popraskaný most
|
acz
Popraskaný most
|
acz
Popraskaný most
|
acz
Popraskaný most
|
acz
Do vybagrovaného pruhu se nejprve položí štěrkodrť o výšce 150 mm a kamenivo stmelené cementem a zválcuje se.
|
acz
Nákladní auta nasypou před fi nišer směs betonu a hrubého kameniva na desku o výšce 22 cm. Do betonu se ještě zavibrují kluzné trny a kotvy.
|
acz
Hned vzápětí jede druhý fi nišer, který položí 5 cm vysokou fi nální betonovou vrstvu s jemnějším kamenivem s protismykovými vlastnostmi a vyšším množstvím cementu.
|
acz
Po druhém fi nišeru se povrch desky postříká speciálním voskem zpomalujícím vysychání.
|
acz
Po několika hodinách na beton vjedou speciální stroje s drátěnými kartáči, které povrch zdrsní. Tím se odhalí kamínky v betonu a vzniká protismykový povrch, kterým navíc snadno odtéká voda. Spáry se řežou zhruba do třetiny nad kluzné trny, zbytek betonu ř
|
acz
TEST Audi A4 Avant 40 TDI – Dlouhé nohy za skvělou cenu
Před startem Rallye Šumava Klatovy: Kopecký chce jedenáctý titul
Ford oblékl Mustang GT3 do barev jeho předchůdců. Čím se inspiroval?
Budeme jezdit na čpavek? V Japonsku zkoumají alternativu k fosilním palivům
V nové Dacii Duster se vyspí i čahouni. Můžete ji proměnit v malý obytňák
Jak se liší světla Volkswagenů Passat a Tiguan? Desetitisíce diod má jen jeden