Jenže tam ještě nemají všechny pozemky, tak radši ať staví zatím tady a vůbec všude, kde můžou, jinak by se zase někde mohlo něco podělat a nebylo by vůbec nic.
tak podle mě je tu snaha udělat světový unikát, že na páteřní dálnici jedné země bude malá šikana v podobě okresního města, který se nedá projet rovně nebo nekomplikovaně, ale musí se hlídat křižovatky, odpočovat tu vlevo, tu v vpravo. a postát si v řadě kolon a na několika semaforech.
To bude jak dosud nevysvětlená zakáska Skansky, kdy za 200mega si objednaj u subdodavatele stavbu a ten subdodavatel si to zpět za 100mega nechá postavit Skanskou a vyjádření Skansky zatím je, že je to standardní postup a těch 100mega byl obchodní zisk subdodavatele >:D Proto 14km za 2,7mld, tedy skoro 200mil za km 8-s:-( Tak snad už si aspoň stát ohlídá stavbu, aby to nebylo jak s Euroviou u Ostravy. I když, záruka 10 let na tento typ stavby mi přijde dost krátká.
záruka je zcela o ničem, když státu stejně Skanska neuzná případné plnění. Ostravské rolety se vytvořily snad ještě dřív než to stihli zkolaudovat a stát si stejně může leda tak...
Stavba za veřejné peníze prostě musí být nastavena s dozorem a kontrolními mechanismy tak, aby se ani špatně nepostavila :-!
Úplně by stačilo každou takovou stavbu poctivě dokumentovat videozáznamem. Pár stacionárních kamer + 1-2 lidi co by natáčeli detaily. Vzhledem k ceně stavby by takový nezpochybnitelný dohled byl za pár korun. Takhle je tam jen tzv. stavební dozor, který se tam jde podívat maximálně 1x za týden a podškrábne za pár šupů každé ošizené svinstvo.
ne. u zakázek z veřejných zdrojů MUSÍ být technický dozor investora (TDI). Nicméně problém je v tom, že tyhle služby zadávají zpřízněným firmám, takže výsledný dozor nula od nuly pojde...
Chybi 25 km a oni dostavi 14.
Takze tech 11 se bude jezdit porad polnackou?
No pak to ale te rychlsotni silnici kolem Olomouce porad nepomuze.
*ni Prerovu jako takovemu.