29.5. 2015 Jan Mička Jan Mička

D1 u Měřína: Italská Serenissima Costruzioni přišla s nejnižší nabídkou, neuspěla

D1 u Měřína: Italská Serenissima Costruzioni přišla s nejnižší nabídkou, neuspěla

Společnost Serenissima Costruzioni už neuspěla ve dvou výběrových řízeních. Situaci bude zřejmě řešit Úřad pro ochranu hospodářské soutěže.

Některé úseky dálnice D1 jsou již několik let dávno „po smrti“ a stávají se pro řidiče nebezpečné, Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) ale pravděpodobně nemá zájem o urychlenou rekonstrukci v odpovídající kvalitě za co nejnižší náklady. Jak jinak si totiž vysvětlit počínání, kvůli kterému byla z výběrového řízení opět vyloučena firma s nejnižší cenovou nabídkou?

Tentokrát se jedná o sedmikilometrový úsek mezi Velkým Meziříčím a Měřínem. Do výběrového řízení na zhotovitele se opět přihlásila také italská společnost Serenissima Costruzioni, jejíž nabídku ale smetli ze stolu, přestože byla cenově níž než konkurence. Podle informací ČTK se bavíme o částce 850 milionů korun, tedy o zhruba 150 milionů korun méně, než nabídlo společenství firem Eurovia a Strabag. To se ale ŘSD zdálo podezřele málo a tendr vyhrál druhý v pořadí. Italové prý nebyli schopni zdůvodnit, proč je jejich cenová nabídka tak nízká, a vzniká riziko, že nebyly započítány i náklady za vícepráce, jak tomu bylo v případě úseku mezi Ostrovačicemi a Kývalkou.

Rekonstrukce D1 u Ostrovačic: Italové se brání vyloučení z tendru

Počínání ŘSD je na jednu stranu pochopitelné, na tu druhou ale vzbuzuje dojem, jako by se hledaly záminky k poskytování zakázek známým firmám. Jsou Italové jenom nepozorní a dělají stále tytéž chyby, nebo se tady děje něco nezákonného?

Serenissima Costruzioni se samozřejmě může obrátit na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže, jak už se také v minulosti stalo, zatím ale firma neuspěla ani v jednom z předchozích dvou odvolání. Přišla například o úsek mezi Hvězdonicem a Ostředkem kvůli nedoložení dokladu o zaplacení kauce. Od minulého týdne zde pracuje sdružení firem Metrostav, Swietelski a Hochtief.

Dálnici D1 u Ostrovačic opraví Skanska, byť nenabídla nejnižší cenu

Spolupracujeme s TipCars.com
Česko se možná připojí k žalobě na německé mýto, uvedl Sobotka Česko se možná připojí k žalobě na německé mýto, uvedl Sobotka

Zavedení mýtného pro osobní auta v Německu od roku 2019,…

Ministerstvo průmyslu chce zrychlit internet, vypíše výzvu na dotace Ministerstvo průmyslu chce zrychlit internet, vypíše výzvu na dotace

Ministerstvo průmyslu a obchodu by mělo do konce března…

Jaderná energetika srazila Westinghouse, bankrot vyjde na stovky miliard Jaderná energetika srazila Westinghouse, bankrot vyjde na stovky miliard

Japonský konglomerát Toshiba informoval své hlavní…

Německé dálnice se v roce 2019 zpoplatní, rozhodl parlament Německé dálnice se v roce 2019 zpoplatní, rozhodl parlament

Řidiči osobních aut budou muset od roku 2019 platit za…

 
Zdroj: ČTK
 

Přidat názorDiskuse: D1 u Měřína: Italská Serenissima…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta

Koncept vozu bude mít svoji premiéru na autosalonu v…

 






 
Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Dnes 12:50

Kořeny vývoje těžkého nákladního vozidla Tatra 813 sahají do přelomu padesátých a šedesátých let, ale první exemplář, jímž byla zahájena výroba tohoto modelu byl dokončen v pátek 24. března roku 1967.




Blesk.cz

Připravte si vitamínovou bombu: 3 recepty na výborné smoothie!

Připravte si vitamínovou bombu: 3 recepty na výborné…

Smoothie je nápojem dneška. Nejde však jen »obyčejný« džus. Kromě šťávy jsou ve smoothie rozmixované celé kusy…

Vrah a hrdina z Londýna umírají pár metrů od sebe: Mrazivé záběry z kamer

Vrah a hrdina z Londýna umírají pár metrů od sebe:…

Pět mrtvých a čtyři desítky zraněných. Takový je výsledek středečního řádění britského učitele angličtiny…

 

iSport.cz

Ztráty pro reprezentaci. Do San Marina neletí Schick ani nemocný Sýkora

Ztráty pro reprezentaci. Do San Marina neletí Schick…

Česká fotbalová reprezentace poletí na důležitou kvalifikaci o světový šampionát v Rusku do San Marina (neděle,…

Darida srovnává kouče: EURO 2016? Moc jsme trénovali, asi to byla chyba

Darida srovnává kouče: EURO 2016? Moc jsme…

V reprezentaci je pátým rokem, zažil tři trenéry. Vladimír Darida má mandát srovnávat. Byl Michal Bílek opravdu…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: Byty se v Praze nestaví kvůli zeleným fanatikům ve vedení města

Václav Klaus ml.: Byty se v Praze nestaví kvůli…

Pravidelná páteční rubrika, ve které Václav Klaus ml. odpovídá na otázky šefredaktora časopisu Reflex Marka Stoniše.

Posvátná řeka na Novém Zélandu dostala jako první na světě stejná práva jako lidé

Posvátná řeka na Novém Zélandu dostala jako první na…

Více než 140 let trval boj místních Maorů na Severním ostrově na Novém Zélandu, aby úřady uznaly jejich…