Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

D1 u Měřína: Italská Serenissima Costruzioni přišla s nejnižší nabídkou, neuspěla

Jan Mička
Diskuze (40)
Společnost Serenissima Costruzioni už neuspěla ve dvou výběrových řízeních. Situaci bude zřejmě řešit Úřad pro ochranu hospodářské soutěže.

Některé úseky dálnice D1 jsou již několik let dávno „po smrti“ a stávají se pro řidiče nebezpečné, Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) ale pravděpodobně nemá zájem o urychlenou rekonstrukci v odpovídající kvalitě za co nejnižší náklady. Jak jinak si totiž vysvětlit počínání, kvůli kterému byla z výběrového řízení opět vyloučena firma s nejnižší cenovou nabídkou?

Tentokrát se jedná o sedmikilometrový úsek mezi Velkým Meziříčím a Měřínem. Do výběrového řízení na zhotovitele se opět přihlásila také italská společnost Serenissima Costruzioni, jejíž nabídku ale smetli ze stolu, přestože byla cenově níž než konkurence. Podle informací ČTK se bavíme o částce 850 milionů korun, tedy o zhruba 150 milionů korun méně, než nabídlo společenství firem Eurovia a Strabag. To se ale ŘSD zdálo podezřele málo a tendr vyhrál druhý v pořadí. Italové prý nebyli schopni zdůvodnit, proč je jejich cenová nabídka tak nízká, a vzniká riziko, že nebyly započítány i náklady za vícepráce, jak tomu bylo v případě úseku mezi Ostrovačicemi a Kývalkou.

Počínání ŘSD je na jednu stranu pochopitelné, na tu druhou ale vzbuzuje dojem, jako by se hledaly záminky k poskytování zakázek známým firmám. Jsou Italové jenom nepozorní a dělají stále tytéž chyby, nebo se tady děje něco nezákonného?

Serenissima Costruzioni se samozřejmě může obrátit na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže, jak už se také v minulosti stalo, zatím ale firma neuspěla ani v jednom z předchozích dvou odvolání. Přišla například o úsek mezi Hvězdonicem a Ostředkem kvůli nedoložení dokladu o zaplacení kauce. Od minulého týdne zde pracuje sdružení firem Metrostav, Swietelski a Hochtief.

Jan Mička
Diskuze (40)
Avatar - twistedTSD
30. 5. 2015 16:56
Re: Je to jen divadlo,
To mi připomnělo ten vtip...Jak jakýsi úřad vyhlásí veřejnou zakázku na oplocení jeho budovy a pozemku, nebo tak něco. Přihlásí se Vietnamec, Ital, a Čech. Vietnamec říká, že dle jeho propočtů vše zvládne zhotovit za 300 tisíc. Ital prohlásí, že se vším všudy je schopný to udělat za 500 tisíc. A nabídka Čecha činí 2 300 000 Kč. Úředník na něj vykulí oči a ptá se, jak došel k tak obrovské ceně. A on na to: "To je jednoduchý - milion tobě, milion mně, a za 300 tisíc to udělá ten Vietnamec."

Tak nějak si představuji i výše probíranou zakázku. Už teď snad ani nikdo nepochybuje o tom, že vítěz byl předem určený a součástí zakázky je tučná provize. Nemluvě o tom, že za chvíli si Skanska, nebo kdo to vyhrál, začne účtovat nesmyslné vícepráce a nakonec se dálnice ještě před otevřením zvlní...A mezitím Ťoka ze všeho nejvíc trápí, jak zvýšit kontrolu nad řidiči.
Avatar - KubikCv
30. 5. 2015 02:24
Silnice
Stačí se podívat jak se změnila kdysi malinká firmička Silnice Žatec...nyní Silnice group a.s.
kdo maže...ten jede :yes:
Avatar - rohYpnol
29. 5. 2015 23:19
Re: Je to jen divadlo,
neznám podrobnosti, těžko soudit. Nicméně zde to mělo být kvůli podstřelené ceně a tu nepochybně měli možnost zdůvodnit.
Avatar - rohYpnol
29. 5. 2015 23:16
Re: Bez problému
má to i jiné aspekty. Pustit sem zahraniční firmu znamená dát práci cizincům na úkor našich zaměstnanců.
Že nám tu Italové za lacinější peníze postaví dálnice by mohlo být hezké, ale pak bude vedlejším efektem, že budeme naše lidi platit na úřadu práce jako nezaměstnané...
Výstavba dopravních staveb má zkrátka i výrazné sociální dopady... :-!
Avatar - rohYpnol
29. 5. 2015 23:13
Re: Bez problému
!!! čti mě prosím pozorně. POKUD je vyřazení odůvodněné a podložené, je vše v cajku. A tahle věta, jak jsem napsal výš, nijak nevyllučuje tu možnost, že vyřazení třeba bylo i čistě manipulativní.