13.8. 2018 Ladislav Černý Zveřejněno ve spolupráci s časopisem Auto Profi

Dacia Dokker Van 1.5 dCi Ambiance: Óóó, Dacia (3. díl)

 

Ukončili jsme tříměsíční test nejprodávanější dodávky do dvou tun. Co odhalilo ujetých osm tisíc kilometrů v zimním období?

Dacia Dokker vzbuzovala údiv nejen díky originální registrační značce, i když jsme během testu prošly dvakrát policejní kontrolou. V obou případech jsme se po kontrole dokladů zeptali na důvod, proč si policejní hlídka vybrala „náhodně“ nás. V obou případech příslušníci přiznali, že originální registrační značka zpoplatněná deseti tisíci korunami se jim jevila podezřelá. „Kdyby byla na nějakém drahém autě, to bychom chápali, ale na Dacii,“ divili se policisté. Mlhu jejich nechápavého údivu jsme posléze rozptýlili informací, že lidé nad dokkerem fakt žasnou, protože od uvedení na český trh před pěti lety je stále nejprodávanější dodávkou do dvou tun celkové hmotnosti. Po tomto entrée, kdo pan Dokker skutečně je, silniční prohlídka rychle skončila a mohli jsme dál najíždět kilometry.

TEST 2016: Dacia Dokker Stepway vs. Peugeot Partner Tepee Outdoor

Servis a olej

Na konci našeho testu se počítadlo ujeté vzdálenosti zastavilo na deseti a půl tisících kilometrů. V rámci servisního plánu pro vozy Dacia to znamenalo lehce nadpoloviční využití servisního intervalu. Kapková zkouška ukázala, že olej se nachází v cca polovičním využití a dalších deset tisíc kilometrů je pro něj maximum dalšího rozumného nájezdu do výměny.

Zimní měsíce v dokkeru nám přineslo jedno obrovské překvapení. Vznětový motor startoval i při mrazech kolem -20 °C na horách v pohodě, zatímco některá jiná vznětová auta měla problémy. Zjistili jsme, že to není pouze tankováním kvalitní nafty, ale také – světe div se – elektrickým vyhříváním palivového filtru. Automobil s cenovkou pod čtvrt milionu korun v nejnadupanější verzi měl standardně vyhřívání palivového filtru. Vůbec se tím v ceníku nebo kdekoliv jinde na rozdíl od vozidel za milion a více korun nijak nechlubí. Óóó, Dacia, vzpomněli jsme si na příznačnou registrační značku.

Dacia Dokker Van 1.5 dCi Ambiance: Bestseller (1. díl)

Výrobce dokonce nastavil bimetalový elektrický spínač ve víčku palivového filtru na +5 °C, aby vyhřívání nafty omezilo srážení parafínů již u nafty třídy B (letní), která má mít dobrou filtrovatelnost CFPP od bodu mrazu. Vyhřívání palivového filtru se zapínalo již po otočení klíčkem zapalování do polohy 1, takže při mrazech docházelo k žhavení svíček i vyhřívání nafty zároveň již před spuštěním motoru.

Když jsme se dotkli tématu palivového filtru, tak k němu přidáme zručnějším uživatelům modelu Dokker radu, že lze na rozdíl od mnoha konkurenčních automobilů pořídit pouze vložku palivového filtru. Originální díl do tří stokorun pochází od firmy Mahle. U většiny jiných automobilů se musí měnit celý palivový filtr s cenovkou kolem 1500 korun. Óóó, Dokker.

Ceny servisních prohlídek Dacie Dokker (Kč bez DPH)
Servisní prohlídka (km)/motor 1.6 SCe 75 kW 1.6 SCe 75 kW LPG 1.5 dCi 55 kW 1.5 dCi 66 kW
20 000 km 2 345 2 345 2 445 2 445
40 000 km 4 339 5 081 3 090 3 090
60 000 km 2 828 2 828 2 929 2 929
80 000 km 5 193 6 813 3 943 3 943
100 000 km 3 493 3 494 3 594 3 594
Celkem 18 198 20 561 16 001 16 001

Jízda za pár korun

Zkoušený dokker se silnější verzí turbodieselu 1.5 dCi 66 kW spotřeboval během osmi tisíc kilometrů 417,14 l nafty za celkovou částku 10.125 korun bez DPH. Průměrná spotřeba během zimního období od začátku ledna do Velikonoc se navzdory mrazivým startům a časté jízdě ve sněhových kolejích ustálila na 5,21 l/100 km. Výbornému turbodieselu jsme tankovali naftu s prověřenou kvalitou bez ohledu na co nejnižší cenu, přesto vyšly náklady na jeden ujetý km v hodnotě pouhých 1,26 Kč bez DPH. Dodávka za mimořádně příznivou cenu osvědčila šetrnost k peněžence uživatele také provozními náklady. V tabulce najdete také velmi příznivé ceny za servisní prohlídky, které u turbodieselu nastávají každý rok nebo 20.000 km.

Celkové náklady na vlastnictví Dacie Dokker Van Ambiance na 100.000 km podle motorů (Kč bez DPH)
Motor1.6 SCe 75 kW 1.6 SCe 75 kW LPG 1.5 dCi 55 kW1.5 dCi 66 kW
Pořizovací cena 200 900 225 900 233 900 248 900
Servisní náklady 18 198 20 561 16 001 16 001
Průměrná spotřeba paliva l/100 km 6,2 8,2 4,1 4,1
Cena paliva Kč/l 30,6 14,2 29,9 29,9
Cena za palivo na 100 000 km 189 720 116 440 122 590 122 590
Celkové náklady 408 818 362 901 372 491 387 491

Nákladový prostor

Testovaný dokker dostal za příplatek sedm tisíc korun s daní drátěnou přepážku mezi posádkou a nákladovým prostorem s možností její pravou stranu otevřít. K ní také patří složitelné sedadlo spolujezdce a prodloužení nákladového prostoru na úžasných 3,11 m při celkové délce vozidla 4,36 m. Teoreticky to znamená, že Dokker snadno převeze i pětimetrové předměty a odvede spoustu práce. Omezujícím faktorem je však užitečné zatížení, které činí 6-6,5 q v závislosti na motorizaci a výbavě. Kdo potřebuje vozit těžší předměty, musí jít ke konkurenci, protože užitkový model Dokker převzal podvozek včetně pevné zadní nápravy z osobního provedení Lodgy.

Prodloužení nákladového prostoru až do místa spolujezdce má však jednu nevýhodu danou konstrukcí, a tudíž společnou pro všechna tato řešení u různých automobilek. Skrz drátěnou přepážku bez omezení také prochází hluk od podběhů zadních kol, které u užitkového vanu nejsou na rozdíl od osobních verzí pokryty vkusným a hluk zachycujícím koberečkem.

Dacia Dokker Van 1.5 dCi Ambiance: První fakta (2. díl)

Také v tomto speciálním prodloužení nákladového prostoru a sklopném sedadle spolujezdce nás Dokker překvapil. Navzdory skládání spolujezdcovy sedačky dokázala Dacia u ní na rozdíl od některých dražších konkurentů zachovat podélný posun. Zpočátku jsme tuto možnost neočekávali, ale důkladná kontrola mechanismu sklápění sedadla nás přivedla k hrazdičce pod sedákem a odhalení posunu.

Do standardního vybavení také patří stropní polička, čímž se superlevný Dokker s cenou od 189.900 korun bez daně opět ukázal jako vůz stavěný na užitek a nikoliv co nejnižší základní cenu.

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com
Theresa Mayová zůstane v čele britské vlády Theresa Mayová zůstane v čele britské vlády

Britská premiérka Theresa Mayová dnes ustála hlasování…

Trumpův exprávník stráví tři roky ve vězení Trumpův exprávník stráví tři roky ve vězení

Soud na newyorském Manhattanu ve středu poslal Michaela…

Unie stopla Agrofertu dotace kvůli Babišovi. Nevidíme pro to důvod, brání se firma Unie stopla Agrofertu dotace kvůli Babišovi. Nevidíme pro to důvod, brání se firma

Dokud nebude vyjasněna situace okolo možného střetu zájmů…

Investor Rusňák koupil nákupní parky se supermarkety Albert, Billa a Penny Investor Rusňák koupil nákupní parky se supermarkety Albert, Billa a Penny

V Česku se uskutečnila další transakce s obchodními…

 

Štítky Dacia Profi Dodávky

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Scala dostala vychytávku, kterou ocení úplně každý. Hlavně v zimě Škoda Scala dostala vychytávku, kterou ocení úplně každý. Hlavně v zimě

Vozy Škoda jsou známé pro svá chytrá řešení. Mnohdy…

Dacie s logem Renault končí. Důvodem může být i nová Arkana Dacie s logem Renault končí. Důvodem může být i nová Arkana

Laurens van der Acker, šéf designu automobilky Renault,…

 



Dacia Dokker Van 1.5 dCi Ambiance: První fakta (2. díl) Dacia Dokker Van 1.5 dCi Ambiance: První fakta (2. díl)

S nejprodávanější dodávkou do dvou tun jsme již ujeli tři…

Dacia Dokker Van 1.5 dCi Ambiance: Bestseller (1. díl) Dacia Dokker Van 1.5 dCi Ambiance: Bestseller (1. díl)

Nejprodávanější dodávkou v kategorii do dvou tun je…

 



 
Jízdní dojmy se Škodou Kodiaq RS: Motor, jaký měl mít od začátku

Jízdní dojmy se Škodou Kodiaq RS: Motor, jaký měl mít od začátku

Včera

Takhle rychle jste sedm lidí ve škodovce ještě nikdy nesvezli. Nová Škoda Kodiaq RS má pod kapotou vznětový dvoulitr o výkonu 176 kW a my ho poprvé vyzkoušeli.




Blesk.cz

Extrémně akční sérii dochází dech. Recenze Just Cause 4

Extrémně akční sérii dochází dech. Recenze Just Cause 4

Série Just Cause byla vždy o extrémní a šílené akci, která popírala jakýkoliv realismus nebo zdravý rozum.…

Inspirace: Dárky pro celou rodinu

Inspirace: Dárky pro celou rodinu

Dochází vám nápady? Nevíte, co rodině pod stromeček? Milé dámy a pánové, inspirujte se tipy na to, co vaši…

 

iSport.cz

Pyšný Hubník: Vrba je vítězný trenér, Schick si moc nezahrál

Pyšný Hubník: Vrba je vítězný trenér, Schick si moc nezahrál

Na tváři mu hrál vítězný úsměv. Roman Hubník dovedl svůj tým k dalšímu velkému úspěchu, s Viktorií Plzeň slaví…

Posily Masopust a Ševčík. V čem jsou silní a na koho ve Slavii zatlačí?

Posily Masopust a Ševčík. V čem jsou silní a na koho…

V lize kosí soupeře a honí titul, Evropskou ligu má rozehranou na postup ze základní skupiny. Slavia už ale…

 

Reflex.cz

Karel Steigerwald: Kdo je státu nebezpečnější? Mynář, nebo prezident?

Karel Steigerwald: Kdo je státu nebezpečnější?…

Prezidentův Mynář půjde před Vánocemi k soudu, protože se soudí o to, jestli dostal či nedostal prověrku…

Horor, nebo důvod k pobavení? Podívejte se, kde všude může být v Rusku pošta

Horor, nebo důvod k pobavení? Podívejte se, kde…

Rusko je rozlohou největší zemí světa a na mnoha místech je to pořád ještě poměrně chudá země. Ale dopisy či…