Proč by neuměly? Vypadá to, že největší problém mají přímovstřikové turbomotory. Mazda dokonce ani v atmosférách s přímým vstřikem nepoužívá filtr p. č. [odkaz]
Vzhledem k tomu, že (zatím) vypadl turbobenzín a menší modely se nějakou dobu nabízely jen s 1.0 SCe a naftou, nepovažuji Dacii zrovna za etalon zvládání přechodu na nové normy.
No a co má s nedostatkem motorů společnýho spolehlivost jsem nepochopil? Určitě nepovažuji motory vw za méně spolehlivé než u lowendové dacie, statistiky "spolehlivosti" mluví jasně a ve prospěch vw, ale to se nechci pouštět do poměřování. Spíš nechápu neschopnost vw "úmyslně" se takhle pos**t o mraky aut.. Všechny automobilky se na to nějak dopředu připravily.. a vw tohle děsně podcenil. Je na tom úplně nejhůř.. hlupáci no.
Ne že bych se díval na nějakýho výrobce skrz prsty, vždycky se snažím být objektivní, ale řekni mi zavírá kvůli motorům bmw nějakou fabriku? Já to nevím.. ale vím, že vw ano. VW ve Španělsku zavírá na několik dní svou fabriku a Seat tomu utekl jen tak tak, tam to vyřešili "jenom" zrušením víkendových směn. Každopádně to bude mít dopad v prodejích na desetitisíce aut. Španělsko je jak je známo druhý největší výrobce aut v Evropě a závody vw a seatu jsou jediný takhle postižený v zemi! Přijde mi to jako alarmující projev amaterizmu, který bych od největšího automobilového koncernu nečekal.
Je otázka, jestli ostatní budou hlasitě omezování výroby anoncovat. Ale vzhledem k tomu, že BMW nebude mít benzínové V8 do 2019, u JLR si téměř nemáš co objednat a třeba F-Pace SVR má problémy vůbec dostat homologaci (oficiálně nejde teď ani objednat a to je nový model). M-B do menších modelů nic vyjma stávajících motorů v A taky nenabídne a dalo by se takto pokračovat dál, tak se logicky omezovat bude všude.
Dobře premie, ale mainstreamový výrobci se s tím vypořádali dobře až na vw, to je fakt a nechápu přístup manažerů vw.. kteří tam jsou zdá se opravdu jen, aby se tam osobně napakovali, nejspíš si říkaj "máme už takovej tržní podíl, že na to ser.. >:D nevím vymyká se to zdravýmu rozumu. Když to mohl zvládnout renault proč by nemohl vw? Aneb hlupáci z vw chtěli jste nižší prodeje? tak je máte mít >:D
Já docela dobře, s 1.8TSI 118kW v OII jsem najel cca 15tis km a dostat se pod 8l/100km byl nadlidský výkon. Zato dostat se nad 11l/100km stačilo brnknout o pedál >:D >:D
Při velmi rychlé jízdě 12-13l/100km nebyl problém...
V Touranu mám 1.4TSI 110kw a při jízdě na chalupu - 150km - 90km D1, 40km okresky a 20km město, nemám problém se dostat lehce pod 7l/100kw a to i při lehkém překračování rychlostí ;-)
Konkrétně v OIII, co jsem slyšel z řad majitelů, je z pohledu rozumu 1.4 jasná volba. Krouťák stejný, takže rozdíl v dynamice těžko vyváží vyšší spotřebu a složitější konstrukci 1.8. Ale zase se k ní váže třeba multilink.
Tak 1.4TSI 110kW máme i v OIII v rodině a jede hodně slušně. Když na ní klekneš, tak podobně jako ta starší 1.8TSI v OII. Jen spotřeba je výrazně lepší, u tý 1.4 jsi kolem 9l při razantní jízdě, tedy pořád o 2-3 litry níž. S tou 1.8TSI 132 z OIII zkušenost nemám, ale tipuju, že to bude hodně podobný.
Původně jsem chtěl 1.8TSI do Touranu, ale odradila mě kombinace pouze s DSG a pak cena o 110tis Kč navíc, což je nesmysl ;-)
Já neříkám, že je to špatný motor, ale s těžkým 4x4 ta dynamika atmosféry není nejideálnější. Ta Dci je víceúčelová, za ty peníze bezkonkurenční a SUV primárně má sloužit víceúčelově, pro městský provoz tu má Renault třeba Captur ;)
S tou naftou ve čtyřkolce min za 450, dát tohle za dacii vyžaduje koule, podle mého, na druhé straně, pravda, proč si kupovat duster bez výhody awd, jinými slovy, nějak tomu kouzlu dustera nerozumím, dacie za 250 s rádiem a klimou, super, duster awd za 350 jako nejlevnější čtyřkolka by byl ok, o sto víc už ale u mně nefunguje, u jiných zřejmě ano. ;-)
Protože za 450 ve čtyřkolce a naftě SUV nekoupíš, takže moc na výběr není, když to s jízdou občas mimo silnici myslíš trochu vážněji a nemáš SUV jen na cestu mezi vesnicemi :). Právě třeba pro firmu, či podnikatele, který taková auta využije, je to ideál (což je vidět i na prodejích, jezdí jich dost), na co dávat o 100+ tisíc víc za korejce, nebo Škodovku...3-5 let to odjezdí.
Mrknul jsem jen na skladovky, aktuálně se dá Duster 4x4 Dci za 425 tisíc. Mne to příjde jako fér nabídka :-)
Vycházím z vlastní zkušenosti ,kdy takto malá SUV třeba v blátě, nebo sněhu, se lépe hrabou díky kroutícímu momentu dieslu oproti atmosféře. Konkrétně jsem takhle zkoušel třeba Vitary, nebo Sportáže.
Sorry, ale v blate a v snehu tie Nm naozaj nepotrebujes. Je jedno, ci tam je 150Nm alebo 300Nm. Tam je podstatnejsie, ako je realizovany prenos vykonu motora na kolesa (aj sprevodovanie) a samotny AWD system.
Samozrejme, pokial ten sneh ci blato nema 50cm a netreba ho hrnut pred sebou.
A tym dizlom predpokladam myslis tiez atmosfericky dizel a nezamienas si to s turbom :-)