Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Autosalon Ženeva: Dacia Duster - Crossover, který prošlapává cestu (nové foto)

Ondřej Láník
Diskuze (35)
O připravovaném SUV značky Dacia už není několik měsíců příliš slyšet, ale nový koncept Duster vrací téma SUV na stůl managementu Dacie. V Ženevě jej uvidíme nejen my, ale taky mnoho potenciálních zákazníků, kteří nakonec rozhodnou.

Nová studie se vymyká všem dosavadním experimentálním výtvorům se značkou Dacia, a to hned v několika směrech. Jde o první automobil, který vznikl ve středisku Renault Design Central Europe v rumunské Bukurešti v úzké spolupráci s Renault Design Technocentre ve francouzském Guyancourtu. Design v podstatě ničím nepřipomíná současné Dacie. Lze snad dokonce napsat, že kdyby na masce bylo logo Renaultu, mohl by jej ještě před několika lety snadno sám na autosalonech prezentovat. Dnes už to v případě Renaultu příliš vhodné není, odklon od SUV na důležitých evropských trzích je dobře patrný.

Dacia ale expanduje do všech koutů světa, kde se to, co vychází z módy v Evropě, dobře může uchytit. Zejména, počítá-li se, stejně jako v případě všech Dacií, s nízkými výrobními náklady. Tisková zpráva Dacie mluví o crossoveru mezi velkoprostorovým autem a SUV. Designéři vytvořili asymetrickou karoserii s jedněmi dveřmi na straně řidiče a dvěma na straně spolujezdce. Ty se navíc otevírají proti sobě, takže při absenci B-sloupku je přístupnost interiéru ukázková. K rafinovaným detailům patří trojrozměrné řešení posledního mohutného sloupku karoserie, který (snad) má umožňovat efektivnější obtékání vzduchu kolem karoserie (cx = 0,3). Střecha je bohatě prosklená, světelné prvky zabíhají z přídě i ze zádě daleko do doků.

Automobil stojí na obrovském rozvoru 2,8 m, má velmi krátké převisy (0,65 m vpředu a 0,8 m vzadu), délku 4,25 m, šířku 1,64 m a výšku 1,49 m. Efektní pětipaprsková kola mají průměr 21 palců a pneumatiky s rozměrem 245/35 ZR21. Pohonnou jednotkou je známý čtyřválec 1,5 dCi (77 kW) s nímž spotřebuje Duster pouze 5,3 l/100 km v kombinovaném cyklu.

Futuristicky pojatý interiér disponuje vysoce variabilním uspořádáním a velkorysým půdorysem. Sedadlo spolujezdce lze zasunout za sedadlo řidiče a uvolněné místo pak využít třeba pro přepravu sportovní výbavy. Řidičovo sedadlo je tvořeno skořepinou v jednom celku se středovou konzolou. Zavazadelník pojme 470 l, přístrojová deska dalších 20 l a ve dveřích jsou úložné prostory po 8 l.

{videoplayer link="http://www.youtube.com/v/2cKvZ3ybPx8&hl=cs&fs=1" style="auto"}

Ondřej Láník
Diskuze (35)
4. 3. 2009 15:51
Re: NNNNNNNNNNNNEEEEEEEEEEEEE
:yes:
4. 3. 2009 15:50
Re: Dokonalost
O mne se bat nemusis.Ja jen nejsem neschopnej social, coz je zrejme tvuj pripad, abych musel doufat v to, ze Dacia nekdy vyprodukuje ruzumne auto.Rovnou se omlouvam za mou ,,agersivni" reakci, ale rikal jsi si o to. ;-) :-!
4. 3. 2009 01:44
Re: Prachovka namíru
Ve starý tramvaji jsou a taky nejdou nastavit. >:D
Avatar - Ronault.
3. 3. 2009 16:33
Re: NNNNNNNNNNNNEEEEEEEEEEEEE
Někdo ty levné auta musí dělat, jak pro dělnickou třídu, tak pro letušky.
3. 3. 2009 09:19
Renault s rumunským logem
Takhle se posiluje image značky - sice prodávají plečky, ale když sem tam ukážou hustej koncept, budou mít potenciální kupci pocit, že si nekupujou trabanta pro třetí tisíciletí. Podle mě tahle blbinka pochází z Francie a protože to Renaultu nesedělo, tak na to hodily logo Dacie. To je všechno.